OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Re: OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 20:07

hier zijn ze momenteel enorm streng!!

als iemand bijvoorbeeld met achternaam letter B begint, had ie 'm al moeten activeren..
iemand had het nog neiet gedaan...
die heeft dus een boete gekregen :=

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 20:09

Echt? := Mijn vriend (ook achternaam met de B) wilde hem dus activeren, en er stond nog niets klaar volgens die paal :') Hij heeft het op nog meer plekken geprobeerd, maar er stond gewoon niets klaar. Bij controle zeiden ze ook dat het nog niet geactiveerd was, dus het moet echt nog gebeuren. Hij heeft vandaag maar gebeld met de klantenservice, want verplicht activeren is een beetje moeilijk als je niets KAN ophalen :')

Alytuiere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 20:10

Waarom dan een boete? Je bent toch niet verplicht om hem meteen te activeren, want je hebt tot de 31ste :?

Szan schreef:
Echt? := Mijn vriend (ook achternaam met de B) wilde hem dus activeren, en er stond nog niets klaar volgens die paal :') Hij heeft het op nog meer plekken geprobeerd, maar er stond gewoon niets klaar. Bij controle zeiden ze ook dat het nog niet geactiveerd was, dus het moet echt nog gebeuren. Hij heeft vandaag maar gebeld met de klantenservice, want verplicht activeren is een beetje moeilijk als je niets KAN ophalen :')

Dat probleem heb ik dus ook, mijn achternaam begint ook met B, maar bij die paal krijg ik te zien dat er niets klaar staat :S
Laatst bijgewerkt door Alytuiere op 07-01-10 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 20:11

Mijn achternaam begint met de G maar ik zou hem tussen 6 en 13 op kunnen halen. Ga het morgen maar eens proberen :)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 20:15

Jolliegirl schreef:

als iemand bijvoorbeeld met achternaam letter B begint, had ie 'm al moeten activeren..

Tsja, als het de fout is van de student zelf zeg ik ook groot gelijk.
Maar ja, hoe wil men nu in al die chaos met defecte paaltjes e.d. nog kunnen controleren of het gemakzucht van de student is, of dat hij hem écht niet heeft kunnen activeren?

Mijn achternaam begint met de E en sterker nog; ik heb nog hélemaal geen ov-chipkaart, ook geen tijdelijke. Dus dat is mooi pech maar ik ga dan ook echt geen boete betalen. Dan nemen ze me maar mee naar het politiebureau, dan doe ik daar mijn verhaaltje wel. Mogen ze zelf dat 0900 nummer bellen om te controleren.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 20:19

milatje schreef:
Nikki__ schreef:
Even een vraagje, als jullie hem nu (de gene die hem al opgehaald hebben) langs het apparaat halen, wat komt er dan voor teks? Bij mij kwamen er heel veel cijfertjes bij inchekken en bij uitchekken kan ik me niet goed meer herrineren!

Goede reis!
Stud. week.

Serieus? Bij mij zijn de paaltjes niet zo vriendelijk hoor :n Althans, ik heb er alleen nog maar bij de trams mee in- en uitgecheckt, en dan staat er alleen iets in de zin van:

In OK.
Stud. week.

En daarna Uit OK :')
Maar hij doet het tenminste goed, en bij de trams is het gelukkig ook geen chaos en dringen voor het uitchecken bij de paaltjes als iedereen massaal uitstapt.

Ben al wel een paar keer vergeten in te checken, omdat ik dan heel snel naar de tram rende omdat ie net aan kwam rijden, dus dat is echt even wennen.
Normaal kon dat, maar nu moet je toch je chipkaart even bij de hand houden om toch net snel langs die paaltjes te crossen :))

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 20:24

@ Jolliegirl: Belachelijk dat je daar een boete voor krijgt... Je hebt gewoon tot 31 januari de tijd.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 20:26

Klopt, vanaf 1 februari is een ongeactiveerde chipkaart pas echt niet meer geldig. Tot die tijd is chipkaart + papieren OV gewoon geldig, in de trein althans sowieso.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 20:27

Tsja ik vind eht ook belachelijk..
maarja er zijn dus mensen bij die nu profiteren van eht gratis reizen.. terwijl ze dit niet mogen...

Mn buurmeid kan namelijk én weekend gratis en doordeweeks gratis, nu met haar tijdelijke producten..

dusja....

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 20:29

Klopt, er zijn zeker profiteurs. Maar hoe denken ze dat nu allemaal te gaan controleren? :')
Dat kan je zo niet maken, zeker nu niet.. na 1 februari wordt het een ander verhaal, ook al zal je dan nog steeds studenten hebben waarbij het niet goed geregeld is... Blijft belachelijk om het nu al zo hard af te straffen, vind ik :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 20:30

In Rotterdam staat er mijn saldo, in de bus staat er STWK OK Goede reis. En in Amsterdam staat er alleen STWK OK. :j

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 20:50

Jolliegirl schreef:

Klachtenbriefje schrijven naar het vervoersbedrijf met een duidelijke omschrijving, verwijzing naar de uitleg op de site (waar staat dat het toch echt tot 31 jan kan), en het vriendelijke verzoek om de boete zo spoedig mogelijk terug te storten op rekeningnr (...)

JoyCie: over het algemeen werkt het beter om te betalen (of uitstel van betaling aan te vragen) en het dan terug te eisen. Heb zelf al meerdere onterechte boetes teruggeeist, en gekregen.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 20:51

Mijn achternaam is met de W, maar ik kon hem vandaag gewoon ophalen hoor. :j
Twee van twee opgehaald stond er, dus dat zal wel goed zijn.
Ik hoefde ook niet te kiezen voor week of weekend, hij herkende m'n pas oid.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 20:54

Kan je nou ook ergens controleren of hij geactiveerd is of niet?
Want ik heb hem dan van de week in de bus opgehaald, alleen heb toen, volgens mij, niet het bericht gehad dat het om een week OV ging... maar nu probeerde mn moeder het vandaag nog even bij een andere automaat en die gaf weer aan dat er geen producten in de wacht staan.
Zou hij dan goed opgeladen zijn? Want heb geen zin om van de week te moeten belaten, zoals van de week gebeurd is!

Ook wel vreemd dat iedereen een ander bericht krijgt bij het in en uit checken!

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 20:57

_Tara_ schreef:
Dat komt omdat je je weekov erop hebt staan en je korting voor in het weekend. 2 verschillende dingen dus ;)

Ahaaaa, op die fiets! NOu ik ga hem volgende week uitproberen, dus ben benieuwd of hij het doet :)) Heb het bonnetje goed bewaard, zodat ik bewijs hem dat ik hem wel degelijk heb geactiveerd 8-)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 20:59

@ Nikki: Als je bij zo'n gele paal bent geweest en 2 producten hebt opgehaald, dan is je kaart "geactiveerd."

marloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 21:02

Jolliegirl schreef:

Als het goed is is je ophaaladvies dan tussen de 4e en de 13e ofzoiets, dus het zou nog moeten kunnen.
Maar ik dacht dat je het sowieso tot en met de 31e op kon halen?

Bij mij is het overigens eergisteren wel gelukt met ophalen. (Ook B)

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 21:09

Ik heb paar weken terug een aanvraagformulier aangevraagd via de site, maar die heb ik nog steeds niet binnen... duurde dat bij jullie ook zo lang??

Heb trouwens tig jaar geleden ook al eens een pasfoto ervoor ingeleverd.. maar nooit een chipkaart gezien..

rakkertjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 21:34

Ik heb vandaag mijn bestelling opgehaalt in emmen met de ov chipkaart,ik snap het nu eindelijk!
maar die machines van die ov chipkaart,wat is die traag!!!
zo mis je toch je trein :S
maar ik denk nu tenminste als ik het snap,dat je gewoon geld altijd op moet zetten voor als je wil reizen,en dat je dan gewoon veilig kan reizen met de trein,als je er maar voor zorgt dat er genoeg geld op staat,waar je heen wil reizen zo als normaal een ticket ook kost.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 21:34

Trein hoef je niet in en uit te checken en moet je dus een kaartje kopen als je met 40% korting reist.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 21:35

En zowaar is het vandaag helemaal goed gegaan!
Eerst kon er niets opgezet worden en Utrecht deden de palen het niet. Dus heb hem in Geldermalsen opgeladen en dat deed hij gewoon. Dus nu staat mn week abonnement erop! :D

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 21:40

Vandaag zei een conducteur tegen mij dat ik hem moest activeren via internet.

Maar dan even een vraagje, je hoeft er toch geen saldo op te zetten ofzo>

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 21:49

Even een vraagje, kan het niet op internet vinden. Moet je als je met sutdentenreisproduct gratis reist, ook uitchecken. Dat ben ik dus vandaag de hele dag vergeten...

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 21:52

In de trein moet je sowieso niet in en uitchecken
bus/tram/metro wel ;)

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 22:36

Hmm oke, en wat als je nou niet uitcheckt?
En waarvoor zijn die poortjes op het station dan? :+