Het Rijles & Afrijstress topic [5]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 12:10

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-07-23 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 12:29

Elessar schreef:
Zo snel? Je krijgt toch eerst een code en vervolgens moet je nog een week wachten op een wachtwoord ivm veiligheidsredenen. Of althans, zo ging het bij mij.

Ja zo snel! ik dacht ook dat ik bij de eerste keer aanvragen veel langer moest wachten. maar je krijgt een brief met daarin een tijdelijk wachtwoord, en je gebruikersnaam 'verzin' je zelf bij het aanvragen. Wachtwoord kan je meteen wijzigen na 1x het 'tijdelijke' wachtwoord te hebben gebruikt :)

Sander: Gefeliciteerd, top dat je meteen je rijbewijs mee krijgt zeg! :)

annet155

Re: Het Rijles & Afrijstress topic [5]

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 13:32

Sander: gefeliciteerd! Dat is handig als je dan echt gelijk zelf kan gaan rijden!

en bedankt iedereen :) ik ga gewoon weer lessen inderdaad. Ik wil het toch een keer halen :P

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 13:35

Sander Gefeliciteerd :D Dat is wel echt snel zeg, meteen je rijbewijs :)

Ik heb vanmiddag mijn 28e rijles.. ben alleen supermoe dus hoop dat ik mijn oogjes open kan houden!

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 14:02

Gefeliciteerd Sander! *\o/*
Lekker dat je direct je rijbewijs ook al hebt! Lekker van genieten en even bijslapen. :))

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 14:13

Gefeliciteerd Sander, en heerlijk dat je meteen je rijbewijs hebt, wat 'n luxe! :oo :D

Ik heb straks m'n TTT, om 15:50. Wordt zo om 14:45 opgehaald, ben benieuwd!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 14:16

Chann, succes!

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 14:18

Dankje!
Ik ben helemaal niet zenuwachtig eigenlijk, dat scheelt al. Wel twijfel ik heel erg, omdat ik de afgelopen 2 lessen echt niet fijn gereden heb := De les daarvoor ging wel supergoed daarentegen! Denk dat 't komt omdat ik nu teveel van mezelf eis en elke keer boos en teleurgesteld ben als ik fouten maak, terwijl ik er gewoon meer plezier in moet hebben. Merk ook dat ik de laatste weken minder zin had om te lessen en het dus ook gelijk minder goed ging... Dus nu heb ik 't knopje omgezet, heb weer helemaal zin om zometeen te rijden, hopelijk gaat 't dan ook goed. :))

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 14:19

Gefeliciteerd Sander! :D

En succes Chann!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 14:29

Ik ben begonnen aan de CD-Rom, best geinig, ik had van de gevaarherkenning nog lang niet alles goed, maar van de voorrangsopdrachten wel :j

Even tussendoor:
CD-Rom ANWB Rijopleiding schreef:
Het is belangrijk de situatie goed te observeren. Wat zie ik? Wie doe ik?
:+

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 14:31

:') wie zal ik als eerste rammen..? Beetje gas bij zodat ik onder de vrachtwagen kom... of misschien is de bestuurder van die ford rechts van me leuker om een mond-op-mond beademing van te krijgen :P

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 14:32

gefeliciteerd sander,

@ chantal - succes

ik ben weer gezakt helaas, er kwam een voetganger achter een vrachtwagen vandaan :7

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 14:36

Zwartwitje schreef:
Ik ben begonnen aan de CD-Rom, best geinig, ik had van de gevaarherkenning nog lang niet alles goed, maar van de voorrangsopdrachten wel :j

Ik heb laatst een keer een gemaakt toen ik nog niet geleerd had.
Had juist het tegenovergestelde van wat jij had!

Kimberleij, jammer! :(:)

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 14:39

Grappig, Mandy :)
Het stomme is dus wel dat als ik in de auto zit het precies tegenovergesteld is. Meestal kan ik prima inschatten wanneer ik gas moet loslaten, moet remmen of gewoon door moet rijden,en heb ik met voorrangsregels juist meer moeite.

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 17:15

Pasamba schreef:
Voor of achteruit inparkeren, bochtje achteruit, fileparkeren, omkeeropdracht, stopopdracht, hellingproef..

Mag je zelf kiezen of je voor of achteruit parkeerd?
Is de stopopdracht dat je gewoon naast de weg stopt? :o

Hellingproef heb ik nog maar 1x gedaan bij les 4 :+
Fileparkeren nog nooit gedaan :7 Ik mag altijd zelf kiezen waar ik inparkeer en ik zoek altijd een plek uit waar niet zoveel auto's staan

Dus ik weet niet hoe hij mij voor mn TTT wil laten gaan, hmm vanavond maar even vragen!

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 17:19

Pff morgen les 13 ofzo, het gaat al hard.
Nu nog mijn theorie, heb net alweer het boek geleerd, ik zal toch opnieuw moeten beginnen. (ben al 2x gezakt..... pure pech)
Nu een nieuwe CD-Rom van VekaBest dus ik hoop echt dat ik nu wel slaag.. :=

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 17:21

Whoei, heb net vrijstelling gehaald bij m'n TTT! :D
Over het algemeen ging het goed, er waren een paar kleine foutjes. Vooral m'n kijkgedrag als ik een opdracht krijg is niet goed, als ie bijvoorbeeld zegt dat ik moet gaan keren, ben ik zo bezig met waar en hoe ik wil gaan keren dat ik vergeet in zijstraten te blijven kijken. En ik had een stuk bij 't industrieterrein verkeerd ingeschat, stond een busje waar ik amper langs kon en daar ging ik in z'n 3 langs en bleef daarna ook te lang in z'n 3 zitten. En ik heb 'm 3 keer laten afslaan, oeps! :o Denk dat dat onbewust toch door stress kwam, normaal heb ik daar eigenlijk niet erg veel last meer van namelijk... Verder ging het eigenlijk wel goed, gelukkig! :j

Josien, hoeveel lessen heb je gehad nu dan? Stopopdracht is idd dat je aan de zijkant van de weg stopt achter een andere (geparkeerde) auto en vervolgens, zelfstandig, weer weg rijdt. Meestal mag je gewoon zelf kiezen of je voor of achteruit parkeert en ook waar je parkeert, bij fileparkeren is 't de bedoeling dat je achteruit achter een andere auto gaat staan.

Mowoah, vervelend dat je al 2x gezakt ben! := Is vaak idd een kwestie van een beetje geluk hebben met de vragen en zo, ik was gelukkig in één keer geslaagd, wel met 9 fouten voor gevaarherkenning. Viel me alsnog mee want met oefenen zakte ik de hele tijd op gevaarherkenning :')

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 17:53

Arielle_ schreef:
Ik heb vandaag m'n theorie :=

Ben geslaagd :D

Had voor theorie maar 1 fout en bij gevaarherkenning 9 (ben daar echt zo slecht in :P)
Dus nu praktijkexamen maar eens plannen :D

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 17:56

Arielle en Chann gefeliciteerd! :D

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 17:56

Gefeliciteerd geslaagden! Mijn les ging lekker gister, sloeg 1x af alweer. Ik had een mooie stopopdracht uitgevoerd :)

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 18:01

Thanks!

Ik vind de bijzondere manoeuvres eigenlijk best makkelijk, gaan ook altijd wel prima bij mij over 't algemeen, dus zo hard had ik die vrijstelling niet nodig... Maar deed de TTT vooral om een keertje te ervaren hoe 't examen gaat, was nu niet zenuwachtig en denk dat ik, dankzij deze toets, ook bij m'n echte examen bijna niet zenuwachtig zal zijn :)

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 18:07

Proficiat Chann! Ook fijn dat je niet zo zenuwachtig was, bij mij viel het ook wel mee (vantevoren wel wat nerveus natuurlijk). :j
Arielle ook proficiat!

Kimberleij, balen zeg, zo'n klein foutje. :\ :(:)

Bedankt allemaal trouwens nog!

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 18:40

Balen zeg Kimberleij.. :\ hopelijk kan je snel weer.
Gefeliciteerd allemaal! En Sander, jeetje wat een mazzel dat je hem gelijk mee kreeg zeg! Dat wou ik ook.. ik moet nog 3 nachtjes slapen :P Hopen dat het dan niet glad wordt op de weg want dan durf ik nog niet te rijden.. :=

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 19:54

Annette balen zeg!

Sander, gefeliciteerd! Wat een service, gelijk je rijbewijs!

Chann, mooi dat je je TTT hebt gehaald! Letten ze echt alleen op hoe je de bijzondere verrichtingen uitvoert of ook op kijkgedrag, bediening auto e.d.?

Kimbereij, balen zeg! alleen op dat ene foutje gezakt?

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 19:57

Vandaag trouwens ook weer 2 uurtjes rijles gehad (les 13 en 14)... Ging wel.. moet beter kijken... en schakelen ging soms niet even soepel vandaag... En sloeg twee keer af... (heb ik daarvoor in al die lessen bij elkaar maar een keer gehad!)