Het Rijles & Afrijstress topic IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 15:35

Paula schreef:
Moet je vanmiddag lessen?

Ja, heb van 2 tot 3 gelest.

Het is niet leuk zenuwachtig nee, vind het sowieso niet leuk (maar hoop een beetje dat dat vooral komt door het "les aspect") en zie er ook altijd tegenop. Moet wel zeggen dat ik sowieso heel vaak zenuwachtig ben, ook voor dingen waarvoor het eigenlijk niet nodig is. Les ging nu ook niet goed. Mijn verkoudheid is vandaag gelukkig al een stuk minder dus daar had ik niet zoveel last van. Maar ik baal er gewoon van dat ik steeds zoveel dingen fout doe. Probeer maar in gedachten te houden dat (bijna) iedereen kan leren autorijden en dat zoveel mensen hun rijbewijs hebben dus dat het mij ook wel moet lukken, maar zie het soms echt even niet meer zitten. Denk niet dat het perse aan mijn instructeur ligt en heb mijn pakket toch al betaald dus zal denk ik sowieso moeilijk worden als ik zou willen overstappen. Grrr, snap dit ook niet zo goed van mezelf. Ben normaal juist een doorzetter en meestal vallen de dingen achteraf altijd wel mee en pik ik de dingen snel op. Misschien speelt het ook mee dat het niet iets is wat ik graag wilde of waarvan ik echt een grote meerwaarde verwacht (denk dat ik toch geen eigen auto ga kopen en als ik uberhaupt al in de auto van mijn vriend durf te rijden kan ik er toch niet mee naar mijn werk). En zit de laatste tijd ook niet zo lekker in mijn vel (net afgestudeerd en weet niet wat ik voor baan wil, ben bang dat ik niets kan vinden en wil heel graag een paard maar ben bang dat het niet gaat lukken). Sorry hoor, voor mijn geklaag :o

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 15:38

Janine1990 schreef:
Ben hier al een poosje niet geweest, maar ik wilde toch melden dat ik vandaag ben geslaagd! :D

Goed zeg! Gefeliciteerd!

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 16:00

Pluutje schreef:
Paula schreef:
Moet je vanmiddag lessen?

Ja, heb van 2 tot 3 gelest.

Het is niet leuk zenuwachtig nee, vind het sowieso niet leuk (maar hoop een beetje dat dat vooral komt door het "les aspect") en zie er ook altijd tegenop. Moet wel zeggen dat ik sowieso heel vaak zenuwachtig ben, ook voor dingen waarvoor het eigenlijk niet nodig is. Les ging nu ook niet goed. Mijn verkoudheid is vandaag gelukkig al een stuk minder dus daar had ik niet zoveel last van. Maar ik baal er gewoon van dat ik steeds zoveel dingen fout doe. Probeer maar in gedachten te houden dat (bijna) iedereen kan leren autorijden en dat zoveel mensen hun rijbewijs hebben dus dat het mij ook wel moet lukken, maar zie het soms echt even niet meer zitten. Denk niet dat het perse aan mijn instructeur ligt en heb mijn pakket toch al betaald dus zal denk ik sowieso moeilijk worden als ik zou willen overstappen. Grrr, snap dit ook niet zo goed van mezelf. Ben normaal juist een doorzetter en meestal vallen de dingen achteraf altijd wel mee en pik ik de dingen snel op. Misschien speelt het ook mee dat het niet iets is wat ik graag wilde of waarvan ik echt een grote meerwaarde verwacht (denk dat ik toch geen eigen auto ga kopen en als ik uberhaupt al in de auto van mijn vriend durf te rijden kan ik er toch niet mee naar mijn werk). En zit de laatste tijd ook niet zo lekker in mijn vel (net afgestudeerd en weet niet wat ik voor baan wil, ben bang dat ik niets kan vinden en wil heel graag een paard maar ben bang dat het niet gaat lukken). Sorry hoor, voor mijn geklaag :o

Misschien voor de dingen die fout gaan nog eens uitleg vragen aan je instructeur? Of misschien kan hij het wel op een andere manier uitleggen, dat het dan wel goed gaat. Hoeveel lessen heb je nu gehad? Want ik baal er soms ook wel van dat dingen fout gaan maar heb pas 8 lessen gehad dus is nog logisch dat het niet 100% goed gaat.

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 16:42

Vandaag was les nr. 17 (excl. proefles). Het zijn juist dingen waarvan ik weet hoe het moet, daarom vind ik het ook zo stom dat ik het steeds weer fout doe :+

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 16:53

Celine gefeliciteerd, super meid! :):)

Allemaal kneusjes hier. :(:)

Verlichting aanzetten moet ik ook met een draaiknop apart doen. :j

Janine ook nog gefeliciteerd!

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 17:28

Hier nog eentje, met veel stress.

Na 15 rijlessen mijn tussentijdsetoets gereden. Was vol vertrouwen tot op de dag zelf.
Ik was op en top zenuwachtig en ik reed zoals ik nog nooit gereden had. (Dit in de negatieve zin).
Bij de bijzondere verrichtingen reed ik pardoes de andere kant op dan gepland (Van de zenuwen wist ik gewoon niet meer hoe ik sturen moest :') ) En tja 24 november afrijden! Ik hou nu al mijn hart vast! Terwijl het in de lessen zo perfect gaat. :7

Dirkje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 17:40

ChantalSmook schreef:
Dirkje25 schreef:

Ik heb altijd op de manege in Son gereden en sommige mensen gingen toen bij R voor R hun spulletjes halen. Maar nee Wintelre ligt aan de andere kant van Eindhoven zo`n beetje achter het vliegveld vanaf Eindhoven gezien.

Ah meulendijks neem ik aan dan? Maar ken Wintelre niet, weet wel waar het vliegveld zit, maar eigenlijk nooit verder geweest dan daar :) .
Pasamba heel veel suc6!

Neuuuu geen Meulendijks manege "Sonniushof"

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 17:43

Laatste rijles ging prima. :)

Edit: Help, dat hoort niet?

Dirkje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 17:45

Paula schreef:
Als jullie in de bebouwde kom in z'n 2 op een kruispunt af rijden, trappen jullie dan al de koppeling in? (zodat je meteen stil kunt staan?)

Nope, Je moet kunnen doorrijden op stoppen. Gewoon de koppeling bovenlaten dus.

issaschar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 17:46

Aranel schreef:
issaschar schreef:
Dames, ik kom me even melden!
Ik lees al een aantal weken mee in het topic.
Maar nu beginnen de zenuwen door mijn lijf te gieren!
Ik ben 08 augustus begonnen met rijlessen en morgen om 15:50 heb ik mijn examen.. Een drukke tijd dus.
Hopelijk gebeuren er geen gekke dingen. Ben ik zo bang voor. Dat een fietser weer uit het niet opduikt en oversteekt. Of een scooter met een rotgang van links komt en zijn voorang neemt...

Hoe zijn jullie de zenuwen de baas?(zonder medicatie..)

zo dat doe je snel :oo 6 lessen per week ofzo? :))

Ja, de laatste 2 zaterdagen zelfs 4 uur gereden.
Het is voor mij een noodzaak om hem snel te halen! Is ook wel fijn: duurt het niet zo lang..

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 17:48

Nee ik trap dan niet de koppeling in, als het een heel lastig of onoverzichtelijk kruispunt is dan laat ik wel het gas (wat) los.
zodat ik mocht er wat aankomen idd zo kan remmen, of anders weer verder kan rijden.

Heb daar tot nu toe verder nog geen commentaar op gehad ofzo. :)

succes voor de mensen die morgen moeten afrijden oid!
en gefeliciteerd voor de geslaagden :)

Pasamba

Re: Het Rijles & Afrijstress topic IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 18:35

Net rijbewijs aangevraagd, kan hem vrijdag halen!
Zo lang kan ik helemaal niet wachten. :D

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 18:39

Als ik het vrijdag haal kan ik pas op maandag mijn rijbewijs gaan aanvragen (gemeentehuis is al om 13:00 dicht) dus dan heb ik hem pas de vrijdag erop. -O- Ohja, eerst maar eens zien te halen. :')

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 19:04

Pluutje schreef:
Vandaag was les nr. 17 (excl. proefles). Het zijn juist dingen waarvan ik weet hoe het moet, daarom vind ik het ook zo stom dat ik het steeds weer fout doe :+

Dat heb ik ook hoor, ik heb het allemaal al eens laten zien en kan het prima. Wanneer ik iets fout doe weet ik ook heel goed waarom ik het fout doe, maar doordat ik er zoveel over nadenk gaat het in de praktijk ook juist vaak fout.. niet denken maar doen, maar nu nog dat knopje vinden die zorgt dat ik dat altijd doe.

Ennem Dirk, ken je Tom Jongerius dan? Die zat daar op stal geloof ik, had bij mij inmiddels alweer 3 jaar geleden denk ik in de klas gezeten.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 19:59

Celine gefeliciteerd met je rijbewijs!

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 20:10

Vanmiddag met mijn les werden we trouwens achtervolgd? Echt welke kant we ook op gingen er bleef maar een auto achter ons rijden. Serieus wel en half uur. Uiteindelijk maakte ik op de rotonde een compleet rondje en toen was 'ie weg. :+

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 20:21

_Emma_ schreef:
Jetske dat klopt ;) maar ik zeg lekker niet wanneer. Enne als mijn pink het weer doet ben ik wel van plan om het meteen te halen haha.
En ga je ook nog met je instructeur zelf praten? :) Goed van je hoor dat je gewoon gaat doorzetten.

Pasamba hoe gaat dat precies, zo'n situatiebevraging? Ik denk dat ik dat met mijn TTT ook had maar weet het niet zeker.

Bij mijn examen vertelde hij dat hij tijdens het examen ook een situatie bevraging ging doen. op een gegeven moment vertelde hij me dat ik dalijk linksaf moest en daarna rechtsaf en dat ik daarna uit moest leggen waarom ik gehandeld heb zoals ik had gehandeld zeg maar, er stond toen ook een bord met let op gevaarlijk kruispunt, was super onoverzichtelijk, kwam een auto van rechts die ik voorang moest geven en toen ik links ging moest ik meteen weer rechtts en daar stonden dus ook meteen haaientanden. dus daarom moest ik de auto voorang geven die aan kwam rijden. Dusja dat ahd ik zo uitgelegd. Verder geen commentaar op gehad dus zal wel goed zijn gweeest :P

ChrissiejJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 20:27

Ik weet niet of ik me al hier mag melden, want ik ga 14 november pas beginnen met rijlessen. Het is wel spannend, ben heel benieuwd hoe het me af zal gaan :P

lnda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 21:03

hebben meer vn julie het RIS boek?
hebben jullie er goede ervaringen mee, en ook echt wat aan gehad?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 21:06

Pluutje schreef:

haha dat heb ik nou ook altijd :+

Dirkje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 22:30

ChantalSmook schreef:
Pluutje schreef:

Dat heb ik ook hoor, ik heb het allemaal al eens laten zien en kan het prima. Wanneer ik iets fout doe weet ik ook heel goed waarom ik het fout doe, maar doordat ik er zoveel over nadenk gaat het in de praktijk ook juist vaak fout.. niet denken maar doen, maar nu nog dat knopje vinden die zorgt dat ik dat altijd doe.

Ennem Dirk, ken je Tom Jongerius dan? Die zat daar op stal geloof ik, had bij mij inmiddels alweer 3 jaar geleden denk ik in de klas gezeten.

Ik ken geen Tom J. maar ik ben er ook al weer een jaar of 10 of zo alleen maar met gelegenheden dus de mensen die daar normaal vertoeven ken ik niet meer. Ik heb er van 1981 tot 1986 gereden en later van 1991 tot weet ik veel of zoiets.

Wij hebben nu de paardjes aan huis staan dus manege kom ik haast niet meer.

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 22:38

Ik heb morgen mn eerste les, vind het doodeng haha!

Dirkje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 22:42

Gittekit schreef:
Ik heb morgen mn eerste les, vind het doodeng haha!

Niks engs aan het is vooral heel leuk. En jah ook een beetje spannend.

_Emma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 22:50

Ik vind het niet leuk? :D

Maar ik ben geloof ik wel een uitzondering hehe...

WinstonVDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 22:51

Ik meld me ook maareens :D
Ben nu ongeveer 3 maanden aan het lessen, vorige week woensdag examen gehad en gezakt :(
Terwijl ik het goed vond gaan!
Ik was al niet tevreden over mijn instructrice, en afgelopen vrijdag heb ik bij een ander een les genomen.
Toen kwam ik er toch maar even achter dat ik een heleboel gewoon nog niet geleerd heb! Pf, heeft me mooi geld gekost ;(