Rare opmerkingen van klanten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 20:23

nixx schreef:
Aan de telefoon:

"Spreek ik met de Bart Smit"
"ja hoor spreekt u mee"
"Kunt u mij vertellen waar de zwembanden bij de kruidvat liggen"

:') _O-

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 20:26

@ Vanillia,
Sinds ik als verkoopster werk in de weekeinden zie ik bejaarden ook een stuk anders |( Ik hoop echt nooit op zo''n manier oud te hoeven worden :o

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 20:32

Shizzel schreef:
Thirza schreef:
Toen ik een jaar of 5 was en mijn mama mij (als een echte nederlandse) me ergens door wilde laten gaan als 4 jarige zodat ik gratis naar binnen kon.
Vroeg de vrouw achter de kassa hoe oud ik al wel niet was. Ik draaide me naar mijn mama en mijn antwoord: "mama, hoe oud moest ik zeggen dat ik was?"
Die vrouw achter de kassa lag in een deuk.

Hoe vaak ik dat ook wel niet heb gedaan! _O-

Hahaha, die is echt géniaal ! :')

angelique19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 20:42

Werk in een schoenenwinkel en allemaal schoenen.

Goedemiddag..
klant; goedemiddag..
Heb je ook schoenen voor mij

..... uhm,.... :Y)

Of een klant met een laklaars die je adviseert om ze te onderhouden met laklotion
waarop ze antwoord; aah ik gebruik altijd slaolie }:0

2 weken later komt ze terug dat het toch niet werkt en dat de laarzen mat worden .
Mag ik misschien toch lak olie...

Sorry mevrouw die heb ik net in mijn salade gedaan ;)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 21:25

Prachtig weer allemaal. :D

Ik had een klant, die was z'n zegels aan het opplakken.
Z'n maat: 'Ja, hij kan wel goed likken.'
M'n collega's en ik: '... :?'
Ze lopen de deur uit, zij zo: 'Fijne avond verder!'
Collega: 'Jullie ook!'
Kon ik 't niet laten om te zeggen 'Dat zal vast wel lukken als ie zo goed kan likken..'

Helaas hadden de klanten het ook gehoord.. ^)

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 21:47

Roosch schreef:
Prachtig weer allemaal. :D

Ik had een klant, die was z'n zegels aan het opplakken.
Z'n maat: 'Ja, hij kan wel goed likken.'
M'n collega's en ik: '... :?'
Ze lopen de deur uit, zij zo: 'Fijne avond verder!'
Collega: 'Jullie ook!'
Kon ik 't niet laten om te zeggen 'Dat zal vast wel lukken als ie zo goed kan likken..'

Helaas hadden de klanten het ook gehoord.. ^)

Haha die vind k leuk! Konden ze wel verwachten toch ;)

@Vanillia, wij krijgen ook vaak de vraag is Bart er niet? Bedoelen ze de bedrijfsleider mee... Nee niet elke man die bij Bart Smit werkt heet ook zo!

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 12:01

Vanillia schreef:
Ik werk bij Cafe Joris. We dragen tijdens werktijd allemaal een polo met 'Cafe JORIS' erop. Mensen vinden zichzelf altijd reuze grappig als ze je aanspreken met Joris (en ja, op het terras reageer ik daar nog op ook := ), afijn:

Klant: Hee Joris!
Ik: Euh, ja?
Klant: 2 bier
*tapt
Klant tegen zn vrouw: Ha hoorde je dat? Ik noemde d'r Joris!
}:0

2 vaste klanten die vroeger allebei prutsmutsen hebben gehad (nu 70+):
Klant 1 tegen klant 2: Jaa da's wel een goeie ja, met die heupen.
Klant 2 tegen klant 1: Ja en een leuk kopske heeft ze ook wel.
Klant 1 doodserieus: Zeg meske, zoek jij nog een bijbaantje?

Vaste klant is niet helemaal 100%, normaal werkte ik alleen op vrijdag overdag en kwam ie iedere vrijdag wat drinken. Toen dit gebeurde werkte ik toevallig 2 dagen achter elkaar:

Donderdag; Klant komt helemaal verfomfaaid binnen in een trainingspak, haren door de war en een weekendtas: Ik kom net terug uit Roemenie! Lange reis gehad, vermoeiend! Veel oude circusvrienden ontmoet!
...
Vrijdag; Klant komt helemaal verfomfaaid binnen in een trainingspak, haren door de war en een weekendtas: Ik kom net terug uit Roemenie! Lange reis gehad, vermoeiend! Veel oude circusvrienden ontmoet!
Ik: Ja maar Kees, dat zei je gisteren ook al!
Klant: Nee hoor, gisteren zat ik in Roemenie!

Klant in kwestie noemden we niet voor niks Kees Klets :D

Verder heb ik sinds ik in de horeca werk een schurfthekel aan bejaarden :r Totaal geen geduld en áltijd moeilijk doen, net alsof die mensen er op kicken om je te zien lopen. Paar voorbeelden:

Klant: Mag ik 2 kappesjieno? (Ja, lastig woord is dat, cap-puc-ci-no)
Dus ik loopt naar binnen en maak 2 cappuccino, apparaat met pistons en moet zelf melk schuimen, dus heb nou eenmaal niet binnen een halve minuut 2 bakken cappuccino. Ik loop weer naar buiten en zet de 2 koppen op tafel.
Klant: He, wat duurde dat lang! We komen hier al jaren iedere vrijdag en jij bent zó langzaam, ik heb liever dat andere meisje wat altijd op vrijdag werkt!
Ik: Euh mevrouw, ik werk al ruim 2 jaar vrijwel iedere vrijdag en ik heb u nog nooit gezien hier. Daarbij komt dat ik het echt niet sneller kan maken als ik nu heb gedaan.
Klant: Nou moet je me niet tegen gaan spreken meisje!
Vriendin van klant: Beweer je nu dat we zitten te liegen?
Klant tegen vriendin: Het is wel duidelijk dat het moeilijk is om tegenwoordig aan GOED personeel te komen.
Toen ben ik maar weggelopen, met dat soort mensen ga ik niet in discussie :=

Groep van ong. 12 bejaarden zit op het terras. Hele terras verbouwd en 2 gaan er midden in het gangpad zitten terwijl dat echt niet nodig is. Ik vraag vriendelijk of ze misschien een stukje op kunnen schuiven zodat ik erdoor kan; 12 boze blikken mijn kant op. Breng ik de bestelling, wil ik gaan afrekenen, willen ze allemaal APART betalen en allemaal ook een BONNETJE van de kop koffie. Please :P

Dit doet me denken aan de gehandicaptengroep die ik ook op bezoek kreeg in de bar van de surfclub.
Ik stond er alleen, baas was in zijn winkel een paar straten verder, bazin was op reis.

Toen kwam er een vrouw vragen: "wat kan je hier allemaal drinken?" Je zag dat er iets niet helemaal juist was met die vrouw.
ik zette de kaart voor haar neus, zoals is altijd doe bij iedereen anders mag ik een hele dag alles lopen opnoemen en da's toch een behoorlijk lange rij.
zegt die vrouw: "ik kan niet lezen"
Ik voelde me echt geshockt op dat moment. Nooit gedacht dat analfabetisme zo dicht bij je kan zijn.
Dus heb ik maar alles voorgelezen.
Toen begon ze drankje voor drankje naar buiten te dragen.

Ik ruim wat tafeltjes af op het terras, vraagt diezelfde vrouw om een foto te trekken van zij met haar man.
heb ik toch wel niet dat fototoestel laten vallen. het was gelukkig niet kapot :).

Dan komen er nog vrienden van hun aan. Ze zien er ook allemaal een beetje gehandicapt/laag van IQ uit.
Ze kwamen ook heel de tijd dingen bestellen, maar konden nooit op de naam komen.
En ze wilden allemaal een huisje op de dijk kopen :-)

Ben ik andere klanten aan het bestellen achter de bar. Ondertussen loopt die ene man richting wc en in mijn ooghoeken zie ik plots iets omhoog krabbelen, was die man dus zomaar gevallen.
Een beetje later viel er nog iemand van de groepje van het trapje op het terras.

Ik was echt blij dat ze weg waren, voor er nog meer mensen zomaar vielen.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 15:51

Ik werk als caissiére bij de Coop en ik heb een Arabische naam, maar ben en zie er gewoon Nederlands uit.
Dus ik krijg vaak opmerkingen naar mijn hoofd:
'Dat is jou naam niet hé?'

'Uit welk land komt jou naam?'
'Mooie naam.'

Of ze gaan proberen mijn naam uit te spreken. Gigantisch grappig.

Smallheal

Re: Rare opmerkingen van klanten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 17:47

Hoe heet je dan, als ik vragen mag?

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 18:23

Ik werk in een videotheek.. en ja, daar heb je boetes. Nu heb je best vaak dat mensen een probleem van een boete maken maar gisteren was toch wel het toppunt. Mevrouw in kwestie heeft een boete van 7,50 maar weigerde die te betalen. Mijn collega is niet zo mondig dus ik dacht ik help m eventjes door te zeggen dat wij weigeren dvd's mee te geven als zij weigert te betalen, vrij logisch toch?
Nou mevrouw (ergens rond de 40/50 jaar + kinderen) kon het niet zo waarderen en ging helemaal uit dr dak. De hele videotheek konden we in ons reet stoppen, de dvd's en de bedrijfsleider passen er overigens ook nog wel bij volgens mevrouw. :Y)
Mijn collega is volgens dochterlief ineens van geaardheid veranderd, (stond overigens een klant die daadwerkelijk wel homo is stiekem achterin de zaak te gniffelen) we moesten ons school af gaan maken (ben ik mee bezig mevrouw!), het was belachelijk en de hele tent zou ze wel in de fik gaan zetten enz.
En dan ook nog boos weglopen, deur dichtsmijten.. terug komen en vragen om d'r pasje. Dus collega ''Die heb ik u al gegeven mevrouw''.
Mevrouw:''Oh ik ga m verscheuren!''
Collega:''Hij is van plastic mevrouw..''
Mevrouw: ''Dan knip ik m door!''
En ze is uiteindelijk nog een keer of 5 teruggekomen om verder te schelden/dreigen en met de deur te smijten en kinders vrolijk mee schelden. :Y)
En dat allemaal om 7,50.. ach wij hebben hard gelachen en de rest van de aanwezige klanten ook..

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 19:37

Gittekit schreef:
Ik werk in een videotheek.. en ja, daar heb je boetes. Nu heb je best vaak dat mensen een probleem van een boete maken maar gisteren was toch wel het toppunt. Mevrouw in kwestie heeft een boete van 7,50 maar weigerde die te betalen. Mijn collega is niet zo mondig dus ik dacht ik help m eventjes door te zeggen dat wij weigeren dvd's mee te geven als zij weigert te betalen, vrij logisch toch?
Nou mevrouw (ergens rond de 40/50 jaar + kinderen) kon het niet zo waarderen en ging helemaal uit dr dak. De hele videotheek konden we in ons reet stoppen, de dvd's en de bedrijfsleider passen er overigens ook nog wel bij volgens mevrouw. :Y)
Mijn collega is volgens dochterlief ineens van geaardheid veranderd, (stond overigens een klant die daadwerkelijk wel homo is stiekem achterin de zaak te gniffelen) we moesten ons school af gaan maken (ben ik mee bezig mevrouw!), het was belachelijk en de hele tent zou ze wel in de fik gaan zetten enz.
En dan ook nog boos weglopen, deur dichtsmijten.. terug komen en vragen om d'r pasje. Dus collega ''Die heb ik u al gegeven mevrouw''.
Mevrouw:''Oh ik ga m verscheuren!''
Collega:''Hij is van plastic mevrouw..''
Mevrouw: ''Dan knip ik m door!''
En ze is uiteindelijk nog een keer of 5 teruggekomen om verder te schelden/dreigen en met de deur te smijten en kinders vrolijk mee schelden. :Y)
En dat allemaal om 7,50.. ach wij hebben hard gelachen en de rest van de aanwezige klanten ook..

Zoiets had ik laatst ook om 3,95 ;( waar mensen zich al niet druk om maken. Toevallig stond er voor mij bij de AH net iemand die liep te zeuren om iets wat wel of niet bonus was. Om zo'n klein bedrag ga je toch niet helemaal uit je plaat! Sowieso kan het wel ieeeets beschaafder. Maar goed dat die klant van jullie toch niet meer terug wil komen ;) Stom wijf! Blijf je toch lekker weg hihi

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 19:40

Had laatst een man aan de kassa die aan het mokken was dat de molukken de hele wereld gaan veroveren en dat NIEMAND weet wat ze van plan zijn..
Alle klanten konden meegenieten :')

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 19:41

Je wilt niet weten waar klanten af en toe al om klagen.
Bij ons is eens iemand terug gekomen met een zak twixen want die waren kappot. :?
Of iemand die met een half gebruikt pakje boter terug komt ja hij is over de datum!
Er is ook een klant die bijna wekelijks een pak sap koopt met een goede houdbaarheidsdatum en 2 minuten later terug komt met bonnetje en een zelfde pak sap die over datum is.
Mijn zus is caissiere en vond het opvallen dat het zo vaak voorkomt dat hij terug komt met dat pak sap en is dus naar de datum gaan kijken en zo kwam ze er dus achter dat hij de boel gewoon bedonderd ;)

Rian_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 19:51

Ik werk bij kruidvat en als mensen geneesmiddelen kopen moet ik
vragen of ze er nog vragen over hebben,
dus iemand koopt een neusspray en ik vraag metjes: heeft nog vragen over de neusspray?
nee gewoon snuiven toch?
haha moest wel lachen, samen met de klant;)

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 23:42

Jolandaa schreef:
Hoe heet je dan, als ik vragen mag?

Yasmila.

Eva_Arno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 20:27

Liep stage in een verzorgingstehuis, deed er laterna ook vakantiewerk.
Komt tijdens bezoekuur n Meneer op de afdeling (Voor de duidelijkheid, ik werkte toen op afdeling A6)
Meneer: ''Ik ben opzoek naar mevrouw ..... maar ik kan haar niet vinden''
Ik: ''t spijt me, maar die naam komt me niet bekend voor''
Meneer: '' Hoe bedoel je, ik wil gewoon naar mijn vrouw toe?''
Ik:''Hoe was de naam ook alweer? *andere collega komt erbij staan*''
Meneer: ''nouja zeg, wat is dit voor een zooitje hier! ik wil gewoon naar mijn vrouw!''
Collega:"Meneer, ik denk dat u op de foute afdeling bent, is t niet A3 of A4''?
Meneer: '' Mij ook nog een beetje uitmaken voor leugenaar! Wat een slechte zaak hier, jullie weten helemaal niks! NIKS ZEG IK JE, IK WIL NAAR MIJN VROUW ''
* Ik doe ondertussen een stap achteruit, meneer komt dichterbij*
Ik: '' Sorry, maar ik denk echt dat u fout zit, we kunnen eens naar andere afdelingen bellen of ze de naam kennen? ''
Meneer : '' @%T@^$^@%^@%@@ ( :+ zegt genoeg )
Collega komt met de opluchtende mededeling dat meneertje toch op A4 moest zijn...... zucht.

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 20:31

Ik had vandaag ook 2 opmerkingen.

Ik werk bij de Aldi en de sigaretten liggen in een mand naast/achter de band. Daar had ik de Malboro bijgevuld, maar niet op de prijs gelet. We hebben nog steeds 4,50 die eerst op moet, en ik gooide daar 4,60 bij. Dus ik kon alles er weer uithalen. Maar ik ben niet zo groot, dus ik ging op de band zitten. Klant: Ahh op de band, kan ik je kopen?
Ik: Euhmm nee, sorry?

Vervolgens een jongentje (jaar of 2) met zn pa. Ze waren klaar en het jongentje zwaaide en zei doei. Dus ik doe dat uiteraard terug. Vervolgens geeft hij een handkusje, dus ik geef een handkusje terug.
Zijn pa: Ouwe charmeur, dat doet ze bij mij nou nooit!
Toen hij dat zei bloosde hij erbij :P Oef zou het best doen hoor, hij is leeeeeeeeeuk!

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 20:49

die laatste is wel schattig! :))

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 20:58

Ik vind oude mensen in de horeca geweldig. ze zijn vaak zo lief en doen me aan mijn oma denken dan zet ik vanzelf onschuldige ogen op en kan ik zo uren met ze staan praten.
Zelfs gehad over 2 oude mensen die met pensioen waren die de wereld over reisden nou ik helemaal; geweldig wat leuk dat zou ik ook zo graag doen etc heb volgens mij een uur met ze staan kletsen tot ik bedacht dat er nog andere klanten waren... :o

Of dit weekend oude meneer (70 ofzo) vroeg of ik ook witte wijn had dus ik zei; Ja natuurlijk wilt u een droge of een zoete?
Meneer heel hard; Een droge natuurlijk wat denk jij dan?!? Geweldig mensen aan die tafel ook geheel in een deuk. :P

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 22:02

Lienek schreef:
Ik vind oude mensen in de horeca geweldig. ze zijn vaak zo lief en doen me aan mijn oma denken dan zet ik vanzelf onschuldige ogen op en kan ik zo uren met ze staan praten.

Doe mij ook van dat soort bejaarden; hier zijn ze vooral chagrijnig, gierig en ongeduldig :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 09:51

Ik schrijf mijn scriptie voor een aantal verpleeghuizen, en daar zijn de meeste bewoners heel erg gezellig. :j

Verder werk ik in de supermarkt en een klein aantal van de oudere zijn best lief hoor, kletsen heel veel en vinden zichzelf vooral erg lastig en willen liever niets vragen. Maar er zijn me toch een paar..... := Die eisen dat je de boodschapen voor hun doet terwijl zij met hun scootmobiel tegen je enkels aan rijden.
* Zucht

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 11:28

Judith_ schreef:
Ik schrijf mijn scriptie voor een aantal verpleeghuizen, en daar zijn de meeste bewoners heel erg gezellig. :j

Verder werk ik in de supermarkt en een klein aantal van de oudere zijn best lief hoor, kletsen heel veel en vinden zichzelf vooral erg lastig en willen liever niets vragen. Maar er zijn me toch een paar..... := Die eisen dat je de boodschapen voor hun doet terwijl zij met hun scootmobiel tegen je enkels aan rijden.
* Zucht

Wij hebben vrijwel alleen maar lieve ouderen en tja, als ze lief zijn doe je toch vaak wel wat meer voor ze, denk ik zo. :)

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 12:02

Wij hebben ook regelmatig oudjes over de vloer, vaak komen ze alleen maar voor een praatje (soms is het echt een kunst om ze de deur nog uit te krijgen op een vriendelijke manier). De meeste zijn erg lief, maar soms...
Net als met kinderen eigenlijk.
Mijn collega en ik waren even achter een klusje aan het doen, maar hadden de deur open zodat we de klanten in de gaten konden houden. Er was 1 vrouw in de winkel aan het rondkijken bij de sieraden en ze had haar dochtertje (jaar of 3/4) bij zich.
Het kind kijkt de winkel rond en slaakt een verbeisterde kreet: Oh mama, kijk nou!!! Hier hebben ze alleen maar prinsessenspulletjes!!!
Wij lagen achter helemaal in een deuk, zooo schattig!

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 12:03

Nou aan ouderen heb ik ook de schurft sinds ik in een supermarkt werk... Als er mensen klagen dan zijn het die bejaarden wel...

Had nog wel een beetje een blunder vorige week...
Hielp een man en vrouw aan de snelkassa, die man stond verschrikkelijk te drammen dus zijn vrouw zegt 'ga maar vast naar de auto dan'. Dus ik zeg (VOOR DE GRAP) achjah, mannen hebben soms ook echt geen geduld he.. Waarop die vrouw zich rotschrikt en naar me fluisterd dat ik dat niet weer moet zeggen (man liep ondertussen de winkel uit en ik weet niet of hij mij gehoord heeft). Dat kon ie namelijk niet hebben en ze moesten nog weg vanavond.. Daarna nog weer dat hij echt verschrikkelijk boos zou worden etc. etc. ze was echt doodsbang... Dat was niet de bedoeling! Oepss..

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 12:06

Aaawh, dat is wel super zielig :oo

Awh, gister waren we gesloten en dr kwam een kindje aan echt heel klein denk jaar of 2/3 ofzo. Ging helemaal tegen het raam aan geplakt staan echt 2 minuten ofzo en wij stonden daar naar te kijken hele tijd aaawh := zegt maneger toen ie weg was als ie nog watlanger bleef staan kreeg ie n speeltje :D
(werk bij de mac donalds :=)