nixx schreef:Aan de telefoon:
"Spreek ik met de Bart Smit"
"ja hoor spreekt u mee"
"Kunt u mij vertellen waar de zwembanden bij de kruidvat liggen"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Shizzel schreef:Thirza schreef:Toen ik een jaar of 5 was en mijn mama mij (als een echte nederlandse) me ergens door wilde laten gaan als 4 jarige zodat ik gratis naar binnen kon.
Vroeg de vrouw achter de kassa hoe oud ik al wel niet was. Ik draaide me naar mijn mama en mijn antwoord: "mama, hoe oud moest ik zeggen dat ik was?"
Die vrouw achter de kassa lag in een deuk.
Hoe vaak ik dat ook wel niet heb gedaan!
Roosch schreef:Prachtig weer allemaal.
Ik had een klant, die was z'n zegels aan het opplakken.
Z'n maat: 'Ja, hij kan wel goed likken.'
M'n collega's en ik: '...'
Ze lopen de deur uit, zij zo: 'Fijne avond verder!'
Collega: 'Jullie ook!'
Kon ik 't niet laten om te zeggen 'Dat zal vast wel lukken als ie zo goed kan likken..'
Helaas hadden de klanten het ook gehoord..
Vanillia schreef:Ik werk bij Cafe Joris. We dragen tijdens werktijd allemaal een polo met 'Cafe JORIS' erop. Mensen vinden zichzelf altijd reuze grappig als ze je aanspreken met Joris (en ja, op het terras reageer ik daar nog op ook), afijn:
Klant: Hee Joris!
Ik: Euh, ja?
Klant: 2 bier
*tapt
Klant tegen zn vrouw: Ha hoorde je dat? Ik noemde d'r Joris!
![]()
2 vaste klanten die vroeger allebei prutsmutsen hebben gehad (nu 70+):
Klant 1 tegen klant 2: Jaa da's wel een goeie ja, met die heupen.
Klant 2 tegen klant 1: Ja en een leuk kopske heeft ze ook wel.
Klant 1 doodserieus: Zeg meske, zoek jij nog een bijbaantje?
Vaste klant is niet helemaal 100%, normaal werkte ik alleen op vrijdag overdag en kwam ie iedere vrijdag wat drinken. Toen dit gebeurde werkte ik toevallig 2 dagen achter elkaar:
Donderdag; Klant komt helemaal verfomfaaid binnen in een trainingspak, haren door de war en een weekendtas: Ik kom net terug uit Roemenie! Lange reis gehad, vermoeiend! Veel oude circusvrienden ontmoet!
...
Vrijdag; Klant komt helemaal verfomfaaid binnen in een trainingspak, haren door de war en een weekendtas: Ik kom net terug uit Roemenie! Lange reis gehad, vermoeiend! Veel oude circusvrienden ontmoet!
Ik: Ja maar Kees, dat zei je gisteren ook al!
Klant: Nee hoor, gisteren zat ik in Roemenie!
Klant in kwestie noemden we niet voor niks Kees Klets![]()
Verder heb ik sinds ik in de horeca werk een schurfthekel aan bejaardenTotaal geen geduld en áltijd moeilijk doen, net alsof die mensen er op kicken om je te zien lopen. Paar voorbeelden:
Klant: Mag ik 2 kappesjieno? (Ja, lastig woord is dat, cap-puc-ci-no)
Dus ik loopt naar binnen en maak 2 cappuccino, apparaat met pistons en moet zelf melk schuimen, dus heb nou eenmaal niet binnen een halve minuut 2 bakken cappuccino. Ik loop weer naar buiten en zet de 2 koppen op tafel.
Klant: He, wat duurde dat lang! We komen hier al jaren iedere vrijdag en jij bent zó langzaam, ik heb liever dat andere meisje wat altijd op vrijdag werkt!
Ik: Euh mevrouw, ik werk al ruim 2 jaar vrijwel iedere vrijdag en ik heb u nog nooit gezien hier. Daarbij komt dat ik het echt niet sneller kan maken als ik nu heb gedaan.
Klant: Nou moet je me niet tegen gaan spreken meisje!
Vriendin van klant: Beweer je nu dat we zitten te liegen?
Klant tegen vriendin: Het is wel duidelijk dat het moeilijk is om tegenwoordig aan GOED personeel te komen.
Toen ben ik maar weggelopen, met dat soort mensen ga ik niet in discussie
Groep van ong. 12 bejaarden zit op het terras. Hele terras verbouwd en 2 gaan er midden in het gangpad zitten terwijl dat echt niet nodig is. Ik vraag vriendelijk of ze misschien een stukje op kunnen schuiven zodat ik erdoor kan; 12 boze blikken mijn kant op. Breng ik de bestelling, wil ik gaan afrekenen, willen ze allemaal APART betalen en allemaal ook een BONNETJE van de kop koffie. Please
Gittekit schreef:Ik werk in een videotheek.. en ja, daar heb je boetes. Nu heb je best vaak dat mensen een probleem van een boete maken maar gisteren was toch wel het toppunt. Mevrouw in kwestie heeft een boete van 7,50 maar weigerde die te betalen. Mijn collega is niet zo mondig dus ik dacht ik help m eventjes door te zeggen dat wij weigeren dvd's mee te geven als zij weigert te betalen, vrij logisch toch?
Nou mevrouw (ergens rond de 40/50 jaar + kinderen) kon het niet zo waarderen en ging helemaal uit dr dak. De hele videotheek konden we in ons reet stoppen, de dvd's en de bedrijfsleider passen er overigens ook nog wel bij volgens mevrouw.![]()
Mijn collega is volgens dochterlief ineens van geaardheid veranderd, (stond overigens een klant die daadwerkelijk wel homo is stiekem achterin de zaak te gniffelen) we moesten ons school af gaan maken (ben ik mee bezig mevrouw!), het was belachelijk en de hele tent zou ze wel in de fik gaan zetten enz.
En dan ook nog boos weglopen, deur dichtsmijten.. terug komen en vragen om d'r pasje. Dus collega ''Die heb ik u al gegeven mevrouw''.
Mevrouw:''Oh ik ga m verscheuren!''
Collega:''Hij is van plastic mevrouw..''
Mevrouw: ''Dan knip ik m door!''
En ze is uiteindelijk nog een keer of 5 teruggekomen om verder te schelden/dreigen en met de deur te smijten en kinders vrolijk mee schelden.![]()
En dat allemaal om 7,50.. ach wij hebben hard gelachen en de rest van de aanwezige klanten ook..
Judith_ schreef:Ik schrijf mijn scriptie voor een aantal verpleeghuizen, en daar zijn de meeste bewoners heel erg gezellig.
Verder werk ik in de supermarkt en een klein aantal van de oudere zijn best lief hoor, kletsen heel veel en vinden zichzelf vooral erg lastig en willen liever niets vragen. Maar er zijn me toch een paar.....Die eisen dat je de boodschapen voor hun doet terwijl zij met hun scootmobiel tegen je enkels aan rijden.
* Zucht