Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
joyce2 schreef:Phylos, dat vond ik ook het allermoeilijkste van het autorijden! Ik ging vaak te langzaam op kruispunten af en deed te lang over het kijken. Daarna ging ik idd te gehaast, omdat ik wou laten zien dat ik heus wel sneller over kon steken. Maar je moet dus een beetje een balans zien te vinden tussen die 2 uiterste en ik moet eerlijk zeggen dat ik dat pas goed leerde toen ik mn rijbewijs al had.
Nu met mn motorrijbewijs ben ik blij dat ik dat nu wel onder de knie heb, alleen moet ik mezelf wel steeds gemotiveerd houden om goed overdreven te blijven kijken (en ook wel zo te kijken dat je wel echt wat ziet, dus niet kijken om te kijken) en goed vooruit te kijken. En dat goed vooruit kijken is echt het allerbelangrijkste, dan kun je situaties al heel snel van tevoren inschatten, waardoor je dus sneller dat kruispunt over komt.
Phylos schreef:joyce2 schreef:Phylos, dat vond ik ook het allermoeilijkste van het autorijden! Ik ging vaak te langzaam op kruispunten af en deed te lang over het kijken. Daarna ging ik idd te gehaast, omdat ik wou laten zien dat ik heus wel sneller over kon steken. Maar je moet dus een beetje een balans zien te vinden tussen die 2 uiterste en ik moet eerlijk zeggen dat ik dat pas goed leerde toen ik mn rijbewijs al had.
Nu met mn motorrijbewijs ben ik blij dat ik dat nu wel onder de knie heb, alleen moet ik mezelf wel steeds gemotiveerd houden om goed overdreven te blijven kijken (en ook wel zo te kijken dat je wel echt wat ziet, dus niet kijken om te kijken) en goed vooruit te kijken. En dat goed vooruit kijken is echt het allerbelangrijkste, dan kun je situaties al heel snel van tevoren inschatten, waardoor je dus sneller dat kruispunt over komt.
kan hier niks aan toevoegen heb precies hetzelfdedat je vaak kijkt om te kijken...je moet niet kijken, maar waarnemen...
Nativa schreef:Ik ben nu 2 keer gezakt, en alle 2 de keer had ik het niet verwacht omdat het voor mijn gevoel zo goed ging.
Ben zooo bang dat hij dan weer zegt "ik ga je nog niet blijmaken"
Wil zo graag mijn rijbewijs, dan kan ik op vakantie autorijden in het buitenland en anders moet ik tot minstens september wachten voor ik nog een keer af kan rijden.
Naaltje schreef:succes marlous!ik duim!
ik was gewoon een onzekere doos met m'n lessendeed elke les wat anders fout
alleen wagen stil laten vallen, die heb ik structureel volgehouden