Afrijstress, lotgenoten!! (deel3)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amrah

Re: Afrijstress, lotgenoten!! (deel3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 09:57

Okee! Wat dat betreft geen grote missers :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:01

Phylos, dat vond ik ook het allermoeilijkste van het autorijden! Ik ging vaak te langzaam op kruispunten af en deed te lang over het kijken. Daarna ging ik idd te gehaast, omdat ik wou laten zien dat ik heus wel sneller over kon steken. Maar je moet dus een beetje een balans zien te vinden tussen die 2 uiterste en ik moet eerlijk zeggen dat ik dat pas goed leerde toen ik mn rijbewijs al had.

Nu met mn motorrijbewijs ben ik blij dat ik dat nu wel onder de knie heb, alleen moet ik mezelf wel steeds gemotiveerd houden om goed overdreven te blijven kijken (en ook wel zo te kijken dat je wel echt wat ziet, dus niet kijken om te kijken) en goed vooruit te kijken. En dat goed vooruit kijken is echt het allerbelangrijkste, dan kun je situaties al heel snel van tevoren inschatten, waardoor je dus sneller dat kruispunt over komt.

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:06

Dat heb ik ook joyce moet zeggen dat het nu wel steeds beter gaat :) maar heb inmiddels al 38 uur les gehad...

Hoeveel uur les hebben jullie tot nu toe?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:12

Met de auto zat ik geloof ik rond de 40 uur, maar heel precies weet ik het niet meer, is al een paar jaar geleden.

En met de motor zit ik nu geloof ik op 24 uur totaal en dan dinsdag nog een uur les en dan afrijden.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:29

ik zit ook wel aan de 40 uur minstens

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:30

joyce2 schreef:
Phylos, dat vond ik ook het allermoeilijkste van het autorijden! Ik ging vaak te langzaam op kruispunten af en deed te lang over het kijken. Daarna ging ik idd te gehaast, omdat ik wou laten zien dat ik heus wel sneller over kon steken. Maar je moet dus een beetje een balans zien te vinden tussen die 2 uiterste en ik moet eerlijk zeggen dat ik dat pas goed leerde toen ik mn rijbewijs al had.

Nu met mn motorrijbewijs ben ik blij dat ik dat nu wel onder de knie heb, alleen moet ik mezelf wel steeds gemotiveerd houden om goed overdreven te blijven kijken (en ook wel zo te kijken dat je wel echt wat ziet, dus niet kijken om te kijken) en goed vooruit te kijken. En dat goed vooruit kijken is echt het allerbelangrijkste, dan kun je situaties al heel snel van tevoren inschatten, waardoor je dus sneller dat kruispunt over komt.

kan hier niks aan toevoegen heb precies hetzelfde :P dat je vaak kijkt om te kijken...je moet niet kijken, maar waarnemen...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:46

hehe ja precies. In het begin draaide ik mn hoofd wel, maar ik zag niets... Maar gelukkig zag de instructeur dat ook en na een paar rake opmerkingen dr over, krijg ik nu bijna geen opmerkingen meer over mn kijken, behalve dan dat ik af en toe net wat verder vooruit moet kijken en meer oogcontact moet maken met andere bestuurders op kruispunten, zodat ik weet dat ze me hebben gezien. Want anders ga k dus weer te langzaam het kruispunt over, omdat ik bang ben dat ze me per ongeluk van mn motor afrijden, haha.

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 11:52

Phylos schreef:
joyce2 schreef:

kan hier niks aan toevoegen heb precies hetzelfde :P dat je vaak kijkt om te kijken...je moet niet kijken, maar waarnemen...

Voor mij ook een heeeel herkenbaar punt!":+ Maar geloof dat bijna iedereen hier wel last van heeft.. Daarnaast kwam ik er vorige x bij m'n examen achter, als jezelf geen haaientanden heb, is het wss een gelijkwaardig kruispunt en moet je geod op rechts letten (of of je zlf niet van rechts komt) en dat hielp zo goed, ik heb m'n kruispunten nog noooit zoo goed gereden *D Had echt zoiets, had m'n rij-instructeur dat niet gewoon vanaf het begin zelf kunnen zeggen? Dus misschien een handig regeltje voor de mensen hier?!

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 11:54

Dat is toch logisch? :')

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 11:55

Nativa schreef:
Ik ben nu 2 keer gezakt, en alle 2 de keer had ik het niet verwacht omdat het voor mijn gevoel zo goed ging.
Ben zooo bang dat hij dan weer zegt "ik ga je nog niet blijmaken" |(
Wil zo graag mijn rijbewijs, dan kan ik op vakantie autorijden in het buitenland en anders moet ik tot minstens september wachten voor ik nog een keer af kan rijden.

Vervelend is dat he.. Had ik ook de laatste 2 keren en dan moet ik er ook wel bij zeggen, dat ik allebei de keren op niets ben gezakt..dus had gewoon dikke pech met die examinator! Maarja, wat doe je eraan?!

Doe volgende x gewoon weer goed je best & meer kan je niet doen !!
Successs!!

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 11:56

Saskiaatje schreef:
Dat is toch logisch? :')

Hahhaha, ja eigenlijk wel! Maar ik had nog nooit zo gezien eigenlijk :')

Marlous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 12:17

Ik moet zo afrijden! Wordt om half 2 opgehaald, heb om 5 voor 3 examen. Had niet verwacht dat ik zo zenuwachtig zou zijn, was ik met m'n TTT ook totaal niet. Maarja daar hangt natuurlijk niet zoveel van af.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 12:36

succes marlous! :) ik duim! :)

ik was gewoon een onzekere doos met m'n lessen _O- deed elke les wat anders fout _O-
alleen wagen stil laten vallen, die heb ik structureel volgehouden :j

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:46

Naaltje schreef:
succes marlous! :) ik duim! :)

ik was gewoon een onzekere doos met m'n lessen _O- deed elke les wat anders fout _O-
alleen wagen stil laten vallen, die heb ik structureel volgehouden :j

oh ja met mijn les gaat er ook altijd wel iets niet goed...heeeeel vervelend...rij nooit helemaal perfect precies goed :P of hij slaat een keer af, of ik zet hem perongeluk in zijn 3 ipv 1 ofzo :P wil gewoon een keer helemaal perfect rijden...achja als ik maar slaag :P

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 16:47

Marlous, en en en? :D

RolingRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:32

Ik ben ook erg benieuwd naar Marlous.. ze zal het nu toch wel weten? Of ze ging naar de onderkant van het land een rondje rijden? ;)

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:32

Geslaaaaaaaaaaaaaagd. Maar heet geen Marlous. Ben alleen wel geslaagd, voor mijn vrachtwagen rijbewijs. ;)

lisje90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:52

Gefeliciteerd Faelivrin! :D

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 20:49

Toooof ! Gefeliciteerd Faelivrin (wat een naam om te typen zeg, hihi)!

RolingRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 20:53

En niemand weet hoe Marlous het gedaan heeft?

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 21:47

Gefeliciteerd :D!

silvana84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 21:58

Ik meld me ook hier. Ben druk bezig theorie aan t leren en daarna wil ik een spoedcursus gaan doen.

Ik heb een aantal jaar geleden ook rijlessen gehad, auto rijden kan ik dus al redelijk helaas was toen het geld op. Maar nu na veel mazzel heb ik genoeg geld kunnen sparen en ben ik er helemaal klaar voor.

Dit keer kies ik er wel voor om mijn theorie eerst te doen vorige keer was ik er voor gezakt en nu wil ik het eerst af gerond hebben zodat ik daar geen stress meer van heb. Ook was mijn vorige instructeur een oude zeikerd dus ik ga nu echt opzoek naar iemand waar ik wat van leer en waar ik me goed bij voel.

Als ik mijn rijbewijs heb kan ik de auto van mijn vader gebruiken dus dat is heel lekker, want een eigen auto kan ik nu nog niet betalen.
Wat is jullie ervaring met spoedcursussen?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 22:04

faelivrin gefeli!!!!! :D

ik zou een spoedcursus niet doen, omdat ik zelf te graag alles wil laten bezinken zegmaar :) mijn gevoel is dat je het beter en ''vaster'' leert als je het uitsmeert.. :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 22:06

Mn broertje en wat vrienden in mn omgeving hebben het gedaan (spoedcursus). Ze vonden het erg zwaar! 2 van mn vrienden zijn in 1x geslaagd, mn broertje en een andere vriend hebben er 2x over gedaan. Ik moet wel zeggen dat ik met mn gewone lessen veel zelfverzekerder was in het verkeer toen ik eenmaal mn rijbewijs had. Zelf heb ik dus geen ervaring met spoedcursussen...

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 22:14

@Silvana84:

Ik heb ook een spoedcursus gedaan......heb al mijn lessen in 8 dagen gedaan :j

4 uur achter elkaar steeds......ik vond het prima te doen...... :j
Ben heel blij dat ik het zo gedaan heb, het was even doorpakken maar dan heb je ook wat :)