Je allereerste auto!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Je allereerste auto!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 19:09

Mijn 1e auto was een daihatsu Cuore, die kleintjes. Erg leuk om mee te beginnen, zuinig in gebruik en niet duur in aanschaf Lachen

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 19:17

Ik heb sinds begin februari mijn rijbewijs en ik heb een een Hyundai i10.
Echt een héérlijk autotje!

Afbeelding

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 19:21

Mijn eerste auto was een peugot 205 je

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 19:22

Mijn allereerste eigen auto was een Toyota Starlet. Heb 'm zes jaar gehad.

Daarvoor nog eventjes een Renault Clio als leaseauto gehad, maar dat vond ik een rotding. Clown

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 20:14

Paulusjuh schreef:
Ja ik heb mijn auto particulier gekocht en ben er ZEER tevreden over! (Ja het was een onbekende van mij Knipoog).

Er zijn een hoop mensen die van mening zijn dat een garage beter is, maar met een dergelijk oude auto heb je ook in een garage geen garantie. Mijn vriend heeft wel eens een auto gekocht in een garage, maar die auto zat vol met problemen. Nadeel van een garage is dat zij ook altijd hun gelijk weten te krijgen.

ALS je dus voor de veiligheid en betrouwbaarheid naar een garage gaat, ga dan naar een goede! (Er zijn een hoop loesje garages, zoals één in Spijkenisse, ik spreek uit ervaring.

Mijn eerste auto kwam ook bij een garage vandaan. Week later motorsteun gebroken op 3 plaatsen. Zelfde week koplampen kapot. 2 weken later dynamo stuk plus accu. En weer een maand later de startmotor. Dus nee kopen bij een garage geeft ook geen garantie.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 22:09

Mijn allereerste auto was een turqoize Renault Twingo. Heerlijk autootje Lovers
Bij de garage gekocht.
2e auto was een Suzuki Swift. Ook een fijne auto, tot hij me 2x langs de weg liet staan. Achterstallig onderhoud volgens de garage. Is uiteindelijk naar de sloopt gegaan. Van een particulier gekocht.
Mijn huidige (3e) auto is weer een Renault Twingo. Boktblauw Haha!
Ook weer gekocht van een Renault dealer. En ook weer een hele fijne auto. De volgende wordt ook zeker weer een Renault en waarschijnlijk weer een Twingo.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 22:18

Leuke auto, zo'n knalrode Ka. Ziet er nog goed uit!

Wij hebben onze auto's altijd bij een particulier gekocht en zullen juist eerder een auto van een particulier dan bij een garage kopen. Bij een garage vragen ze er meestal wel de hoofdprijs voor.

( Laatst bracht ik mijn auto een keer naar de dealer, omdat ik 's avonds een lange rit voor de boeg had en ik een raar geluid hoorde en dat even na wilde laten kijken, 35 euro voor het nakijken betaald en ik kon er veilig mee rijden en een andere keer laten maken en dan moest er een bepaald onderdeel besteld en vervangen worden. Week erna bij onze vaste automonteur gebracht om door hem te laten maken en wat bleek... het onderdeel wat volgens de dealer vervangen zou moeten worden zit helemaal niet op ons model Polo, dus waar ze naar gekeken hebben in dat half uur Verward ?? Gewoon maar wat gegokt wat ze dachten dat het was?? Nee, geen vertrouwen meer in deze dealer in ieder geval)

Natuurlijk zijn er ook wel goede en betrouwbare garages, maar van sommige (zeker een dealer) verwacht je toch wat meer.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 22:24

Ik heb een Ford Fiesta....uit '92.
Rijdt prima. Afbeelding

spekkiejnfu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 22:26

Ik heb sinds gisteren een renault laguna, lekker groot, stevig en oud, dus als ik er een deuk in rijd is dat niet zo erg Haha!
en dan word ik dinsdag pas 18, laat staan dat ik een rijbewijs heb Nagelbijten / Gniffelen

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 22:26

Ik heb anders al ruim 4 jaar mijn rijbewijs en pas sinds een maand mijn eerste auto. Huilen van het lachen

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 06:49

twingo zijn idd ook erg leuk!!!
Ik kreeg gsiter een aanbieding ford fiesta voor 500 euro is een super ding is van een goede bekende van ons hij is zelf monteur. Hij laat hem nog keuren voor me dat er 1 jaar apk op zit en dan mag ik hem voor 500 euro hebben...
Denk dat ik maar is even ga kijken!!!
Als ik dan iig vast 1 jaar kan rijden is toch mooi meegenomen lijkt mij?

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 07:00

Ik zou voor een VW gaan.. goede kwaliteit..
Mijn eerste auto was een VW golf GTI 16 v een snelle dus Tong uitsteken
Mijn vriend is automonteur.. Hij adviseerd meestals VW of audi goedkoper in onderhoud en onderdelen.. Japanners is hij absoluut niet weg van en franse auto's ook niet.. Duitse degelijkheid noemt hij het altijd.. en dit dus ook kwa kosten van onderdelen en 9 van de 10 keer minder onderhoudt omdat alles sterker is..
Sja nog een goede auto mercedes.. kwa onderdelen goedkoop, goedkoper dan VW en Audi alleen kwa aanschaf een stuk duurder..
Op dit moment hebben wij een mercedes E klasse, een VW Caddy, een VW Sirocco en een opel astra 2.0 8v voor op het circuit

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 09:21

oh wat zou ik graag een cadillac willen.. Over paar weken ga ik voor mijn praktijkexamen, auto is nog ver weg.. maar ik ben verlieft op die autos, maar wel beetje duur:)

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:28

Lindy1982 schreef:
Ik zou voor een VW gaan.. goede kwaliteit..
Mijn eerste auto was een VW golf GTI 16 v een snelle dus Tong uitsteken
Mijn vriend is automonteur.. Hij adviseerd meestals VW of audi goedkoper in onderhoud en onderdelen.. Japanners is hij absoluut niet weg van en franse auto's ook niet.. Duitse degelijkheid noemt hij het altijd.. en dit dus ook kwa kosten van onderdelen en 9 van de 10 keer minder onderhoudt omdat alles sterker is..
Sja nog een goede auto mercedes.. kwa onderdelen goedkoop, goedkoper dan VW en Audi alleen kwa aanschaf een stuk duurder..
Op dit moment hebben wij een mercedes E klasse, een VW Caddy, een VW Sirocco en een opel astra 2.0 8v voor op het circuit

Nou daar ben ik het niet zo mee eens. Wij hebben een vw polo gehad en daar gingen raarste dingen van kapot. We hebben daar ook echt een hoop kosten aan gehad en vw onderdelen waren echt niet goedkoop. Ik heb met de meeste japanners zoals mazda geen problemen gehad en heb nu een subaru en daar rij ik al 4 jaar mee en het enigste wat ik had is een waterpomje en de middendemper kaopt in 4 jaar. alleen over franse auto,s deel ik zijn mening

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:12

japanners verbeteren inderdaad meer op dit moment.. frans blijft s*** Tong uitsteken wij hebben alleen duits en nooit wat stuk.. klopt af Tong uitsteken maar breed gezien en in het algemeen dan he.. er zit natuurlijk altijd een rotte appel tussen.. maar hij heeft zoveel handen in auto's dat het een gemiddelde is bij hem en niet 1 auto dat is ook wel en verschil denk ik

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:14

Toch zijn het vooral de Japanners die het het langste volhouden. Kijk maar eens hoeveel Toyota's en Mazda's van tussen 1985 en 1990 er nog rondrijden. Volvo's doen het ook goed trouwens, vooral motorisch. In Franse auto's heb ik ook nooit veel vertrouwen gehad.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:16

ik ook niet Tong uitsteken
Je ziet ook veel oude vw rijden vooral die golfjes en polo's

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:18

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:45

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 15:08

ik zou dus nooit in zo een auto willen rijden.. heb twee jaar terug een ongeluk gehad.. was blij dat ik niet in zo een auto ree anders had ik het niet meer na kunnen vertellen en nu had ik alleen wat stijve spieren..
Rij een bestel busje VW en die was 8 cm naar binnen geduikt

MsMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 15:13

Ik heb een Citroën xara Coupe.... Heerlijke auto..
Gas dus ook nog redelijk goedkoop tanken...

Hij heeft alleen helaas al redelijk wat kilometers gemaakt en bij elke APK *en beurt* kost hij steeds meer... Dus we denken erover hem weg te doen... Maar goed als je een kleinere auto koopt loopt hij niet meer op Gas (naar alle waarschijnlijkheid) en moet je dus meer tanken....
Kortom wij hebben een Dilema!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 15:16

Lindy1982 schreef:
ik zou dus nooit in zo een auto willen rijden.. heb twee jaar terug een ongeluk gehad.. was blij dat ik niet in zo een auto ree anders had ik het niet meer na kunnen vertellen en nu had ik alleen wat stijve spieren..
Rij een bestel busje VW en die was 8 cm naar binnen geduikt

De kleine moderne auto's zijn tegenwoordig ook heel veilig. Die doen niet onder voor de grote exemplaren in de NCAP testen. Die oude garde vertrouw ik inderdaad ook niet zo maar dat komt natuurlijk ook door het ontbreken van airbags. Bij de grote oude modellen zonder airbags heb je toch wat meer auto om je heen zitten. We hebben thuis ook een suzuki alto van 21 jaar oud, daar voel ik me boven de 80km per uur ook echt niet veilig in.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 15:21

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 15:26

Sjuulie schreef:
ford ka!! *LOL*
ik heb er 1 uit 97, rijdt echt superzuinig.. kan meer dan 500 km op 1 tank rijden, en er gaat iets van 35 liter in ofzo.. 1 tankbeurt kost iig 50 euro. ik heb alleen de pech gehad dat ik mijn deurklink heb afgebroken en dat de airco kapot ging, maar dat is gewoon pech hebben..

Yeah ford ka Cool *LOL*

Ik krijg woensdag de mijne. Heb nu iets langer dan een maand mn rijbewijs.
Ik heb al een proefritje gemaakt en vond hem echt fijn rijden !

Marije88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 15:35

Ik ben nog steeds in bezit van mijn eerste autotje. Ik heb bijna een jaar geleden een Golf type 2 Manhattan 1.6 gekocht.
Ik heb de auto voor weinig van een bekende over kunnen nemen, is zo door de APK gekomen en rijd nog steeds super.

Aan verzekering ben ik 50 euro per maand kwijt en aan de wegenbelasting 16. Dus dat valt mij hartstikke mee. Verder rijd mijn auto 1 op 14, wat een prestatie is voor zo'n oude en snelle bak. De meeste Golf 2's zijn toch wel afgetrapt en zuipen veel.