Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
waar komen die vandaan??(woon in biddinghuizen)
Ik heb zelf de helft van alles betaald van eigen geld, het andere deel is betaald door mijn schoonouders.
)
LADPR schreef:zou voor jullie ook wat kunnen zijn dan akci
dingetje schreef:[***] schreef:Het is maar net hoe stressvol je het zelf maakt
Trouwen hebben wij ook niet gedaan om te laten zien hoeveel we van elkaar houden, maar om praktische redenen. Als we straks een huis kopen is alles geregeld, mocht er ooit iets met een van ons gebeuren, dan mag de ander de medische beslissingen nemen en erft het geld en de bezittingen, recht op partnerpensioen etc.Als je dat soort dingen bij een notaris gaat vastleggen ben je veel meer geld kwijt
Dat is ook maar net hoe je het bekijkt.
Ik weet zeker dat er mensen zijn die niet getrouwd zijn en de hele rambam beter voor elkaar hebben dan een aantal mensen die wel getrouwd zijn. Het is maar net wat je wilt. Een bruiloft kun je ook zo duur maken als je zelf wilt. Dus om het geld gaat het niet....
odetteke schreef:Nee, maar als je niet al te veel geld kwijt wilt zijn om alles geregeld te hebben is trouwen/geregistreerd partnerschap een stuk goedkoper dan een testament en een samenlevingscontract

LADPR schreef:Haha nou dan moet je wel goedkoop trouwen hoor. Wij hadden net twee jaar daarvoor testamenten laten maken en samenlevings contract en kan je zeggen dat trouwen echt veel en veel duurder is haha.
Misschien als je trouwt op een gratis dag zonder feest en receptie en zonder trouwjurk en trouwvervoer en alles. Maar goed dan vind ik het geen bruiloft meer.
) en veel zelf georganiseerd (buitenfeest op de boerderij met partytenten en een bbq) met de koets hadden we gratis gekund, maar dat was zoveel gedoe, een fotograaf via bokt en een budget jurk dus http://www.mijnalbum.nl/Foto-NDA6K3KC.jpg en heel veel envelopjes ontvangen gok dat het ons 300 euro heeft gekost, dat krijg je bij de notaris voor dat bedrag niet voor elkaar
Maarja het bekende sprookjeshuwelijk met dure jurk, hotelovernachtingen, huwelijksreis etc gaat inderdaad wel in de duizenden/tienduizenden euro's lopen, ik vind dat echt belachelijk veel geld voor 1 dag, dat besteed ik liever aan een huis of auto of paard ofzo
annastasia schreef:Mijn favo jurk blijft toch deze de 2952
http://images.google.nl/images?hl=nl&q= ... a=N&tab=wi
bovenste 2 rijden iig