De trouwjurk en meisjesdromen...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LADPR

Re: De trouwjurk en meisjesdromen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 12:01

Wij zijn pas getrouwd en hebben echt een geweldige dag gehad. Het is niet zozeer dat trouwen iets toevoegd aan je relatie maar het is wel een hele speciale dag die je samen deelt en de rest van je leven niet meer vergeet, wij hebben altijd gezegd we gaan niet trouwen maar heb er geen seconde spijt van en ben blij dat we toch besloten hebben te gaan trouwen.

De derde jurk die ik aan had was het voor me. Had vantevoren niet echt een droom jurk in mijn hoofd dus stond voro alles in principe open.

We zijn getrouwd met een witte koets met twee shire's er voor.

Zo zagen wij eruit
http://i16.photobucket.com/albums/b34/k ... G_0674.jpg
Laatst bijgewerkt door Tellie op 11-09-08 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 12:03

Prachtige foto!!
Wij trouwen op 14 januari Haha!

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 12:03

Wij trouwen volgend jaar, waarschijnlijk in maart, maar datum staat nog niet vast...
Dus laat die foto's van de jurken maar komen, kan ik wat inspiratie opdoen!

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 12:04

LADPR: Wat zag jij er mooi uit zeg!!! WOW!!! Ik wil ook trouwennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn!!! Nouhouuuuuuu Knipoog

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 12:04

Akci: Ohhh spannend zeg! Was wel hele ontlading al een jaar aan het plannen geweest vreselijk hoge rekeningen betaald, hihi. En dan ineens is het die ene dag en hoef je niks meer te regelen of je druk te maken alleen nog te genieten.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 12:06

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 12:08

Alles voor de grote dag regelen is echt leuk!
Ons budget is ook niet groot,dus wij houden het vrij simpel.
Bijna alles is al gepland, behalve de jurk,de ringen en de kaartjes nog.
We hebben er onwijs veel zin in.....en het is al over 4 maanden. Go jij! Go jij!

Maar 2 shires Bloos! waar komen die vandaan??(woon in biddinghuizen)
Lijkt me ook echjt super!

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 12:08

Wowie powie mooi ook zo met die paarden.. *zwijmel zwijmel*

Sandravm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 12:09

Ik ben heel romantisch, dus dat was ook zo op ons trouwfeest. Wij zijn in 2005 getrouwd.

Ik had een pracht jurk, lijkt een beetje op de volgende, maar dat is hem niet. Het lijfje was zonder glinsteringen en hoe meer naar onder hoe meer en hij had een sleep. Vond ik heel belangrijk. Hij was echt mijn droomjurk en zal dat altijd blijven.

http://www.demetriosbride.com/intl/coll ... EM9681.jpg

Voor een mooi kleed heb je echt geen maatje 34 nodig. Ik heb een maatje 38 en kon alle kleren passen in de winkel. De pasmodellen zijn meestal deze maat. Er is aan mijn kleed bijna niets aangepast, behalve het bandje in de hals. Dat was een beetje te groot.

Mijn trouwdag was alles wat ik wenste. Getrouwd met het ventje van mijn dromen, in het kleed van mijn dromen, met een koets met een 4 span friese hengsten, met een receptie en avondfeest op een leuk kasteel (landelijk gelegen)..... ach alles was zoals gehoopt, en dan neem je het prijskaartje erbij. Bloos Ik heb zelf de helft van alles betaald van eigen geld, het andere deel is betaald door mijn schoonouders.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 12:10

Stal Hazeleger, wacht zal er nog een zoeken van de koets echt prachtig, zou voor jullie ook wat kunnen zijn dan akci

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 12:10

Leuk hoor, zo met de paarden!

Naar het schijnt wordt bij ons de koets door de rijvereniging gedaan (we zijn beide lid) dus dat zou wel tof zijn!

Hoop alleen dat er iemand is die er ook even aan denkt om mijn 2 paardjes gewassen, in de knot en met de witte bandages langs te brengen Knipoog

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 12:12

Haha, wij hebben het feest gevierd heel romantisch in een prachtige tuin met een grote tent, naast mijn paarden

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 12:14

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 12:17

Oeeh ik weet echt al hoe mijn droomjurk EN bruiloft eruit moeten zien!
Vriendlief en ik zijn inmiddels al 2 jaar verloofd. Nu nog wachten op de centen tot het grote feest kan beginnen!
Ik ben inmiddels 19, en wil over 2 jaartjes wel trouwen! (Getrouwd zijn liever Haha! )

Ik zou graag willen trouwen in een witte koets met 8 zwarte shetjes ervoor!
Eerst wilde ik op een witte opoe fiets, maar niemand vond dat een leuk plan Bloos

Uit deze jurken word van mijn keuze gemaakt!
http://www.ninasbruidsmode.nl/mediapool ... 10074_.jpg
http://www.ninasbruidsmode.nl/mediapool ... 10192_.jpg
http://www.ninasbruidsmode.nl/mediapool ... 510241.jpg
http://www.ninasbruidsmode.nl/mediapool ... 10246_.jpg

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 12:17

LADPR schreef:
zou voor jullie ook wat kunnen zijn dan akci

helaas niet echt voor in de winter Bloos
Wij trouwen trouwens in drenthe......wij willen er over een jaar of aantal jaren weer gaan wonen.
Onze bruiloft heeft ook wat emotionele waarde.....dit heeft voornamelijk te maken met het overlijden van zijn vader een aantal jaren geleden.
Zo trouwen wij in het gemeentehuis waar zijn ouders ook zijn getrouwd en op dezelfde dag nml de 14de.
En dus met de mini's van mijn vriend, de grote hobby waar hij en zijn vader altijd mee bezig waren.
dat van het gemeentehuis en de datum wisten we eerst niet was dus wel erg grappig om te horen.
Net als toen we vertelden dat we de 28 ste in ondertrouw gingen, ook weer de datum/dag dat zijn ouders ook in ondertrouw gingen.
Je snapt nou wel dat dit voor m'n vriend heel hoog ligt en dus nu veel meer waarde heeft.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 12:25

Ja precies, mijn vader is twee jaar terug overleden was een heel gemis op zo'n dag. Wij zijn in ondertrouw gegaan op de trouwdatum van mijn ouders en hebben hetzelfde trouboekje

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 12:33

dingetje schreef:
[***] schreef:
Het is maar net hoe stressvol je het zelf maakt Knipoog
Trouwen hebben wij ook niet gedaan om te laten zien hoeveel we van elkaar houden, maar om praktische redenen. Als we straks een huis kopen is alles geregeld, mocht er ooit iets met een van ons gebeuren, dan mag de ander de medische beslissingen nemen en erft het geld en de bezittingen, recht op partnerpensioen etc. Clown Als je dat soort dingen bij een notaris gaat vastleggen ben je veel meer geld kwijt Ja

Dat is ook maar net hoe je het bekijkt.
Ik weet zeker dat er mensen zijn die niet getrouwd zijn en de hele rambam beter voor elkaar hebben dan een aantal mensen die wel getrouwd zijn. Het is maar net wat je wilt. Een bruiloft kun je ook zo duur maken als je zelf wilt. Dus om het geld gaat het niet....

Nee, maar als je niet al te veel geld kwijt wilt zijn om alles geregeld te hebben is trouwen/geregistreerd partnerschap een stuk goedkoper dan een testament en een samenlevingscontract Knipoog

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 12:35

odetteke schreef:
Nee, maar als je niet al te veel geld kwijt wilt zijn om alles geregeld te hebben is trouwen/geregistreerd partnerschap een stuk goedkoper dan een testament en een samenlevingscontract Knipoog

Dat ben ik met je eens. Ja
Maar dan praten we even niet meer over trouwjurken en zo... Haha!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 12:36

Haha nou dan moet je wel goedkoop trouwen hoor. Wij hadden net twee jaar daarvoor testamenten laten maken en samenlevings contract en kan je zeggen dat trouwen echt veel en veel duurder is haha.

Misschien als je trouwt op een gratis dag zonder feest en receptie en zonder trouwjurk en trouwvervoer en alles. Maar goed dan vind ik het geen bruiloft meer.

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 13:33

Bij mij begint het klokje aardig te tikken, wij trouwen op 27/09 (mijn verjaardag). Nog 16 dagen dus, en dan mag iedereen weten welke jurk het geworden is. Ik ben alleen niet zo voor het marshmallow-brede-rok-kleedje en vind mezelf absoluut geen prinses, dus het is geen echte prinsessenjurk geworden.

ik heb gekozen voor een jurk van Linea Raffaelli

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 13:36

Ohhh spannend

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 13:49

oke jongens, ik ben er helemaal uit!
Echt geweldig heerlijk en handig dit topic:

Ik wil een witte jurk, écht wit, niet creme ofwat, wit.
Ik wil dattie geen opdrukjes heeft, gewoon wit, met de stof mag veel geklooit worden maar geen opdrukjes.
Mijn bruiloft doet er nietzoveel toe.
Ik wil in een koets vervoerd worden die mijn goede vriendinnetje anne lijdt. Het mag géén witte koets zijn. En ik wil mijn eigen ponie ervoor, samen met een ponie van Anne, en die verschillen lekker in lengte. Verder wil ik niet dat de ponies er helemaal tiptop uitzien, want dat vind ik niet mooi.

Haaa. Wat een heeerlijk topic.
@LADPR; heule mooie jurk, en nog gefeliciteerd Haha!

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 13:52

LADPR schreef:
Haha nou dan moet je wel goedkoop trouwen hoor. Wij hadden net twee jaar daarvoor testamenten laten maken en samenlevings contract en kan je zeggen dat trouwen echt veel en veel duurder is haha.

Misschien als je trouwt op een gratis dag zonder feest en receptie en zonder trouwjurk en trouwvervoer en alles. Maar goed dan vind ik het geen bruiloft meer.

Gratis dag wel maar dat is op zich wel praktisch (dan heb je het weekend ter voorbereiding Ja) en veel zelf georganiseerd (buitenfeest op de boerderij met partytenten en een bbq) met de koets hadden we gratis gekund, maar dat was zoveel gedoe, een fotograaf via bokt en een budget jurk dus http://www.mijnalbum.nl/Foto-NDA6K3KC.jpg en heel veel envelopjes ontvangen gok dat het ons 300 euro heeft gekost, dat krijg je bij de notaris voor dat bedrag niet voor elkaar Ja Maarja het bekende sprookjeshuwelijk met dure jurk, hotelovernachtingen, huwelijksreis etc gaat inderdaad wel in de duizenden/tienduizenden euro's lopen, ik vind dat echt belachelijk veel geld voor 1 dag, dat besteed ik liever aan een huis of auto of paard ofzo Bloos

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 13:55

Alexx: Haha dank je. Fijn dat je eruit bent, zal alleen wel een zoektocht worden naar een witte jurk echt wit was er nouwelijks meer, had het er toen nog over in de bruidswinkel maar die zeiden toen al dat tegenwoordig alles bijna ivoor is. Maar goed je kan er altijd nog een laten maken natuurlijk

Odetteke: Nou erg knap dan zeg. Onze bruiloft heeft heel wat meer gekost en echt gekke dingen hadden wij ook niet.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 13:56

annastasia schreef:
Mijn favo jurk blijft toch deze de 2952
http://images.google.nl/images?hl=nl&q= ... a=N&tab=wi
bovenste 2 rijden iig

Dat was ook de eerste jurk die ik zag waarvan ik zei "die vind ik mooi!".
Alleen helemaal niet gekeken welk merk of model het was en eigenlijk ook niet actief op zoek geweest naar die jurk. Maar het is hem wel geworden! Nu bijna twee jaar geleden ben ik in die jurk getrouwd.

Ik ben ook echt helemaal weg van veel jurken van Sincerity.