Icesave

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

milo

Re: Icesave

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 00:16

oh, loop ik alweer achter? de staat heeft fortis toch overgenomen?

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 08:05

Ben ik toch te vroeg naar bed gegaan, ik hoorde het net pas! Hadden we vast nog beter geslapen Dromen

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 12:15

Haha, ja, ik heb heerlijk geslapen!

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 12:28

milo schreef:
oh, loop ik alweer achter? de staat heeft fortis toch overgenomen?

Ja fortis is idd door de staat overgenomen.. dus waarschijnlijk een slimme zet van je schoonvader

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 12:34

Dat is dan wel alleen Fortis Nederland en ik weet niet hoe die constructie in elkaar zit en welke aandelen het dan precies over gaat. De vraag is dan, heeft haar schoonvader aandelen Fortis Nederland gekocht? Als die al bestaan Haha!.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 12:39

Tja dat wordt nog een gedoe Haha!

Want de staat mag ook geen profit-organisatie worden, dus dan hebben aandelen weer geen nut Lachen Ik ben helaas erg slecht in economische dingen, dus snap ook nu echt niet meer wat de mogelijkheden zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 13:00

Nou, je zou kunnen beginnen met opzoeken of Fortis Nederland beursgenoteerd is Lachen. Daardoor weet je of er aandelen van zijn of niet. Fortis is van oorsprong een Belgisch bedrijf en zit door de overname van ABN complex in elkaar.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 13:02

Lovely schreef:
Nou, je zou kunnen beginnen met opzoeken of Fortis Nederland beursgenoteerd is Lachen. Daardoor weet je of er aandelen van zijn of niet. Fortis is van oorsprong een Belgisch bedrijf en zit door de overname van ABN complex in elkaar.

Tja ik weet dat voor de overname van de staat fortis gewoon beursgenoteerd was Bloos
Maar of dat nu ook zo blijft..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 13:39

Precies, dat is de juiste vraag Lachen. Waarschijnlijk blijft dat niet zo en zijn die aandelen straks niks meer waard. Investeer dan liever in een bedrijf dat wel nog toekomst heeft Lachen.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 16:09

http://forum.blog.nl/forums/viewthread/297/

Daar kun je een excel sheet downloaden om je saldo te berekenen.
Handig als je niet precies je saldo weet ivm. de rente.

30-9 is de rente gestort van het derde kwartaal, dat hoorde dus al bij je saldo.
De rente die je daarna hebt opgebouwd kan je neem ik aan niet verhalen.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 12:03

Beetje dood hier, maar toch even een update Tong uitsteken
IJsland gaat toch betalen, alleen Nederland schiet voor. IJsland gaat over de lening ook gewoon rente betalen.

Maandag gaat als het goed is de Icesave site weer open zodat we weer kunnen inloggen en je je saldo gewoon kan bekijken (uiteraard kunnen er geen transacties plaatsvinden).

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-08 18:33

Das mooi! Waar heb je dat gehoord?

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 18:42

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 18:46

gelukkig dat ijsland gaat betalen zeg! zou een mooi verhaal worden als ik voor ijslandspaarders zou moeten gaan betalen..... is toch te gek voor woorden!

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 18:51

Tja, ik betaal ook voor zoveel waar ik geen gebruik van maak. Ik noemde al de files die jaarlijk een miljard kosten. Maar goed, het zou natuurlijk wel een beetje gek zijn. Alhoewel het ook weer de vraag zou zijn of de toezichthouder zijn werk wel goed gedaan heeft.

Anyway, het is niet het geval. IJsland betaalt en dat is maar goed ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 19:19

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 19:38

Een bankier die daarvoor nog in de bak heeft gezeten voor fraude Clown

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 19:52

Knoffer schreef:

Tja...

Die lening van 1,1 miljard van bos lijkt me en sigaar uit eigen doos. IJslander heeft maar 300.000 inwoners, dus die lening kunnen ze nooit terug gaan betalen en dan zijn er nog meer landen.

Ik snap niet dat mensen voor een kleine beetje extra rente dat risico hebben genomen.
Ben benieuwd hoe het met de uitbetaling gaat. De rekening is in ISK en niet in euro's. Dan ben je misschien alsnog afhankelijk van de (toekomstige?) koers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 20:17

Knoffer schreef:

Kklopt, en dat is dus helaas wel iets wat je van tevoren had kunnen weten, hoe vervelend dat ook klinkt.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 20:20

imaudy schreef:
Knoffer schreef:

Tja...

Die lening van 1,1 miljard van bos lijkt me en sigaar uit eigen doos. IJslander heeft maar 300.000 inwoners, dus die lening kunnen ze nooit terug gaan betalen en dan zijn er nog meer landen.

Ik snap niet dat mensen voor een kleine beetje extra rente dat risico hebben genomen.
Ben benieuwd hoe het met de uitbetaling gaat. De rekening is in ISK en niet in euro's. Dan ben je misschien alsnog afhankelijk van de (toekomstige?) koers.

Het geld krijgen ze toch wel terug Clown

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 20:32

Precies. En over het risico hebben we het al eerder gehad.

En zoveel meer landen zijn er niet. Er was alleen nog een Brits kantoor. Of er bij de andere banken nog spaarders in andere landen waren weet ik niet, maar er is niks over op het nieuws gezegd.

Lovely schreef:
Knoffer schreef:

Kklopt, en dat is dus helaas wel iets wat je van tevoren had kunnen weten, hoe vervelend dat ook klinkt.

Ja, maar wie gaat dat nou na? Check jij altijd het CV van de hoge piefen bij een bank?
Je verwacht toch dat dat iets is wat eerder de toezichthouder zou bekijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 20:37

Knoffer, dat had de toezichthouder ook moeten doen. En ja, ik weet wel wie wat waar in de top van de Nederlandse banken en grote bedrijven en ik lees ook dagelijks het FD om een beetje bij te blijven Lachen. Daar staat ook nog iets over de nieuwe oplossing.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 20:39

Lovely schreef:
Knoffer, dat had de toezichthouder ook moeten doen. En ja, ik weet wel wie wat waar in de top van de Nederlandse banken en grote bedrijven en ik lees ook dagelijks het FD om een beetje bij te blijven Lachen. Daar staat ook nog iets over de nieuwe oplossing.

als je wat leest over privazorg.......... me even tippen....... geruchten gaan dat het overgenomen wordt, en ik krijg er nog een tonnetje van Lachen

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 20:40

@Lovely
Maar dat is misschien ook omdat je extra interesse hebt in de financiele wereld/economie?

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 20:42

Lovely schreef:
De toezichthouder heeft zijn werk zeker niet goed gedaan. Deze bank heeft vrij makkelijk een AA status gekregen, terwijl daar helemaal geen grond voor was.
Wat achtergronden:
http://www.fd.nl/artikel/10271689/vikin ... combinatie
http://www.fd.nl/artikel/10270224/ex-di ... en-icesave

Maar in principe zegt de rating niet zoveel. Rabo heeft als enige een triple A, maar als daar in een keer alle spaarders hun geld ophalen kunnen ze dat ook niet betalen hoor.
Het blijft lastig, bankieren. Het is allemaal op vertrouwen gebaseerd want geen enkele bank heeft genoeg geld in kas om alle spaarders hun geld terug te geven. Daarom is de blinde paniek van tegenwoordig ook zo gevaarlijk.
Btw, de depositogarantieregeling wordt betaald door alle banken samen. Naar de hoeveel spaargeld zij zelf hebben.