Al mijn geld van me bank afgehaald. :'(

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

essiedepessie

Re: Al mijn geld van me bank afgehaald. :'(

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 12:38

Ik mag 1500 euro pinnen, dus dat is voor iemand die nog geen vaste baan heeft een behoorlijk bedrag om kwijt te zijn in 1 klap.

Trouwens ik heb wel een vaste baan en zou ook in grote paniek zijn mocht het weg zijn.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 12:47

Al is het maar een paar honderd euro, van zo'n bedrag had je toch een hoop leuke dingen kunnen doen.

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 13:12

Dat is echt heel rot voor je ...

Ik had zoals in het (nieuws)bericht staat, gezien hoe die apparaten werken. Ze hebben een apparaat die ze over de echte 'gleuf' doen, en dan zo jouw geld kunnen pinnen ...

Er zijn tegenwoordig heel veel dieven actief met dit ...

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 14:02

PlukenKrul schreef:
Alsjeblieft Yommie, verwijder je onderschrift maar, want dat is alles behalve toepasbaar op jezelf.

@TS, heel veel sterkte..... hele zomer gewerkt en dan al je duurverdiende centjes weg..... ik leef met je mee en ik hoop van harte dat je in ieder geval een deel terug kan krijgen.

wat heeft mijn onderschrift te maken met het feit wat ik denk??
mijn onderschrift kan misschein te maken met de manier hoe iemand wilt leven? en niet de manier hoe mensen aandacht zoeken?

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 14:14

@TS; balen voor je joh, al je zelfverdiende geld verdwenen! Succes!

Iemand die ik ken, daar is hetzelfde mee gebeurd. Zij heeft iets betaald in de H&M en kwam er een half uur later achter in een andere winkel dat haar pas niet meer in haar portemonnee zat. Uiteindelijk bleek al haar geld gepind te zijn bij een Postbank-automaat.

Ze heeft haar geld niet terug gekregen, er hing geen camera bij de kassa bij die bewuste H&M. En het schijnt zo te zijn dat er bij de Giromaat ook helemaal geen camera's hangen...

In hoeverre dat nog zo is weet ik niet, maar zij kon mooi zelf haar geld weer aanvullen.

Dus TS; sterkte!!!

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 14:14

Vind je de TS ongeloofwaardig,nou het kan nog gekker.
Mijn schoonmoeder en ik zijn bij de zeeman.
Ik reken contant af,zij met haar pinpas.
Word ze twee weken later opgebeld door de bank of ze langs wil komen.
Wat blijkt, er was 800 euro van haar rekening afgehaald en ze had de pinpas nog in der portomonee.
Blijkt er een apparaatje ( megaklein) in het pinapparaat te hebben gezeten die de pas kopieerde en het meisje achter de kassa had der pincode gezien.
Dit meisje bleek samen te werken met een grote groep die vele mensen hebben gedupeerd.
Het geld bleek in Parijs te zijn gepind,samen met het geld van vele andere mensen die inkopen hadden gedaan bij die zeeman.
Mn schoonmoeder had binnen 2 weken het geld terug op der rekening.
De bank is verzekerd voor dit soort incidenten dus in principe was er niks aan de hand.
Doet niet af aan het feit dat mn schoonmoeder nu als een hyperactieve leeuw geld staat te pinnen omdat ze in ieder gaatje een geheime camera ziet .

Kortom,ik zie helemaal geen wilde verhalen in het verhaal van de TS.
Feit is gewoon dat hoe meer ze een pas beveiligen hoe meer mensen er een poging doen om dat te kraken.
TS laat je niet kisten door mensen die denken dat je het uit je duim zuigt.
Jij weet hoe het zit ( of liever gezegd dat weet je op dit moment nog niet) en wat een ander vind moet je maling aan hebben.

En even voor de mensen die meteen weer beschuldigen en wijzen: Jullie zijn de reden waarom mensen niks meer durven te plaatsen op bokt.
Waarom mensen alles doen om te bewijzen dat ze wel gelijk hebben.
Schaam jezelf en ga eerst eens bij jezelf te raden,dit is weer duidelijk een gevalletje van zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 14:22

TS: hoe groot is de kans dat het een naast famillielid is geweest?
ik wil niemand beschuldigen,maar heb ook een broer,wat vroeger een vreselijk irritante puber is geweest,die veel geld gejat heeft van mijn ouders,die zou dit ook zo bij mij,of andere zus gedurft hebben destijds.

je eigen redenatie,dat je hem per ongeluk verkeerd terug hebt gestoken,en toen is gevallen,die kans is vrij klein,ieman die jouw pas vind,en e code weet te achterhalen?
of je bent echt gevolgd(pincode achterhalen) en pinpas later gejat,of een famillielid/hele "goede" vriend die je code heeft weten te achterhalen,staat het ergensin je agenda,of in je mobiel als zogenaamd telefoonnummer oid?

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 14:25

@meetje, zoiets is vorig jaar hier gebeurt alleen dat mega kleine apparaatje in het pinapparaat las ook de pincode af.
Dieven hadden ingebroken in een supermarkt maar, niets gestolen. Erg vreemd totdat er 2 dagen later allemaal aangiftes bij de politie binnen kwamen. De overeenkomst was dus die supermarkt en na onderzoek is dat apparaatje gevonden.
Het is toen bij meerdere supermarkten door het hele land vrijwel tegelijk gebeurd maar, bij die andere werd niets gevonden omdat er een dag of 2 na de eerste inbraak weer ingebroken was. De eerste keer dus om alles te planten en de 2e keer om alles weer weg te halen.
Ik was in ieder geval erg blij dat ik net die dag geen boodschappen heb gedaan bij de betreffende supermarkt..

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 14:32

MandyR schreef:
@meetje, zoiets is vorig jaar hier gebeurt alleen dat mega kleine apparaatje in het pinapparaat las ook de pincode af.
Dieven hadden ingebroken in een supermarkt maar, niets gestolen. Erg vreemd totdat er 2 dagen later allemaal aangiftes bij de politie binnen kwamen. De overeenkomst was dus die supermarkt en na onderzoek is dat apparaatje gevonden.
Het is toen bij meerdere supermarkten door het hele land vrijwel tegelijk gebeurd maar, bij die andere werd niets gevonden omdat er een dag of 2 na de eerste inbraak weer ingebroken was. De eerste keer dus om alles te planten en de 2e keer om alles weer weg te halen.
Ik was in ieder geval erg blij dat ik net die dag geen boodschappen heb gedaan bij de betreffende supermarkt..

Kijk dat bedoel ik,ze hadden in jouw geval niet eens een pinpas nodig.
Mensen die denken dat iemand je pinpas en je pincode moet hebben om geld van de bank af te halen zijn waarschijnlijk na de oorlog niet meer buiten geweest.
Maar alsnog blijf ik de reacties die hier gegeven worden sneu voor de TS.

x_manon_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 14:51

ikkemetwikke schreef:
TS: hoe groot is de kans dat het een naast famillielid is geweest?
ik wil niemand beschuldigen,maar heb ook een broer,wat vroeger een vreselijk irritante puber is geweest,die veel geld gejat heeft van mijn ouders,die zou dit ook zo bij mij,of andere zus gedurft hebben destijds.

je eigen redenatie,dat je hem per ongeluk verkeerd terug hebt gestoken,en toen is gevallen,die kans is vrij klein,ieman die jouw pas vind,en e code weet te achterhalen?
of je bent echt gevolgd(pincode achterhalen) en pinpas later gejat,of een famillielid/hele "goede" vriend die je code heeft weten te achterhalen,staat het ergensin je agenda,of in je mobiel als zogenaamd telefoonnummer oid?

Niet groot, erg klein. Mijn moeder weet mijn code (nouja wist, ze weet hem nu niet meer na al die jaren) Mijn stiefvader weet hem niet en mijn broertje van 7 ook niet. Mijn vader + stiefmoeder en broer weten het ook niet, die wonen hier ook niet.

Ik weet niet hoe diegene mijn pincode weet te achterhalen, misschien moest degene het eerst uitzoeken en dat het daarom een paar dagen duurde dat het pas was gepint? Ik heb geen idee.

En nee mijn pincode heb ik in mijn hoofd, ik heb hem echt nergens staan/geschreven oid.

@ Yommie: Ik wil geen aandacht, ik ben niet een zielig iemand die aandacht wil.. ik heb dit topic geopent omdat ik me rot voel, ik wist in de eerste instantie niet wat ik moest doen.. Ik ben niet bekend met dit soort zaken met de bank. Dat jij het niet gelooft is jou zaak, maar ik zeg het voor de 3000x ik lieg niet!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 15:01

kan toch ook zo gebeurd zijn. Ze hebben de pinpas, kijken wat het saldo is op die rekening. En nemen het allemaal op.

Geen internetbankieren die er aan te pas komt...

Succes in ieder geval, wat zei de politie?

x_manon_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 15:05

randie schreef:
kan toch ook zo gebeurd zijn. Ze hebben de pinpas, kijken wat het saldo is op die rekening. En nemen het allemaal op.

Geen internetbankieren die er aan te pas komt...

Succes in ieder geval, wat zei de politie?

Ik weet ookwel bijna zeker dat het zo is gebeurd.

Ehm, niet zo heel veel informatie.. ze vroegen waar ik die dag was en ik zei eigelijk meteen school, maar omdat ik uitval had was ik thuis. Ze zei dat het niet zo handig was omdat ik het niet kan bewijzen. (Ja wel je ouders maar ze zei, niet echt iets betrouwbaars.. zoeits maakte ze ervan). Ik dacht meteen, okee dit gaat dus niet de goede kant op.

Het onderzoek zelf duurt 6 weken, en dan laten ze wat weten en ik hoop dat ze het echt snel laten weten. Oja politie heeft in het proces verbaal gezegt dat mits er camera beelden zijn ze die willen bekijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 15:40

Heel erg vervelend voor je.

Als je je pasje bent kwijtgeraakt moet toch iemand je code weten of afgekeken hebben. Het is namelijk onmogelijk om de pincode van een pasje af te halen. Deze info staat namelijk helemaal niet op een pasje maar is gekoppeld aan de combinatie pascode en rekeningnummer.

Probeer goed na te gaan of je afgelopen periode problemen hebt gehad met pinnen, zowel betalen als opnemen. Het enige wat je kan hopen is dat hier sprake is geweest van fraude en dat meerdere mensen aangifte hebben gedaan. Dan kan je de betrokken winkel of de bank aansprakelijk stellen voor de schade. Dit kan je alleen zelf onmogelijk nagaan, omdat de politie of bank deze informatie geheim houdt. Je bent dus afhankelijk van hun initiatief om onderzoek te doen en de uitkomsten hiervan verder op te pakken.

Ik kan me trouwens niets voorstellen bij het verhaal van geen camera bij de automaat waar het geld is opgenomen. Ik weet niet hoe het in die regio is maar hier zijn alle postbankautomaten de afgelopen weken vervangen door die van de ING ivm de fusie. Onmogelijk dat ze die hebben vervangen door varianten zonder camera. Wettelijk gezien is het niet toegestaan om camerabeelden terug te zien zonder schriftelijk verzoek van de politie. Misschien dat de bank daarom zegt dat de beelden er niet zijn. Wanneer ze op jouw verzoek toch kijken mogen de beelden nooit of tenimmer in een eventuele vervolging van de daders gebruikt worden en wordt de bewijsvoering tegen hen haast onmogelijk.

Het is trouwens voor de bank zichtbaar of de daders de code wisten of niet. In het systeem voor pinpas en creditcard gegevens is namelijk precies te zien hoeveel pogingen voor invoer van de code zijn gedaan. Is dit 1 keer geweest dan wisten ze heel goed waar ze mee bezig waren. Hebben ze 3 pogingen gedaan dan is het echt toeval geweest. Maar ook deze info zal de bank geheim houden zolang het onderzoek hiernaar loopt.

Val zowel de bank als de politie wekelijks lastig en dwing ze op die manier aandacht aan jouw zaak te besteden. Want wanneer je verhaal zo 100% klopt kan dit technisch gezien niet mogelijk zijn en is hier sprake van pinpascriminaliteit.

Ik denk wel dat de bank zelf hier heel actief mee bezig is. Pinpasfraude is boomingbussines en ze zitten echt niet te wachten op nog meer claims.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 15:44

Juliette86 : Kan een pas niet gekimd worden of je hebt nog zo'n manier van kopieren van een pas. Wat was dat ook alweer.

Ze kopieren de magneetstrip, of is dit alleen bij de creditcard. Ik heb dit namelijk wel op mijn cursus gehad met creditcards, maar hoe het zit met pinpassen weet ik niet Lachen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 15:45

Mijn broer heeft dat gehad met zijn creditcard. Fraudedienst van de bank spoorde het feilloos op gelukkig Lachen

x_manon_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 15:47

Juliette86 schreef:
...

Val zowel de bank als de politie wekelijks lastig en dwing ze op die manier aandacht aan jouw zaak te besteden. Want wanneer je verhaal zo 100% klopt kan dit technisch gezien niet mogelijk zijn en is hier sprake van pinpascriminaliteit.

...

Dankjewel voor je reactie, maar ik had een vraagje hoe moet ik dat doen dan? Ik ben nog niet persoonlijk naar de bank gegaan omdat het niet hoefde van de politie. Moet ik gewoon naar de bank gaan en het verhaal uitleggen en dan... ? Vragen of er al wat aan gedaan word?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 15:47

Wij kwamen dat ook heel veel tegen. Maar ook veel mensen waarvan de creditcard en de pinpas zijn gestolen en beiden zijn gebruikt. Heb er toen eigenlijk nooit om gevraagd bij fraude hoe dat zat, maar ben er toch wel benieuwd naar of dat bij een pinpas ook zo gekopieerd kan worden.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 15:48

x_manon_x schreef:
Juliette86 schreef:
...

...

Dankjewel voor je reactie, maar ik had een vraagje hoe moet ik dat doen dan? Ik ben nog niet persoonlijk naar de bank gegaan omdat het niet hoefde van de politie. Moet ik gewoon naar de bank gaan en het verhaal uitleggen en dan... ? Vragen of er al wat aan gedaan word?

Gewoon doen!!
Je kan voor de zekerheid gewoon langs gaan, vragen naar de juiste persoon die jou verder kan helpen en dan je verhaal uitleggen van wat er gebeurd is.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 15:49

TS: ik zou iig al bij de bank geweest zijn denk ik, vragen naar een verantwoordelijke en even zien wat er mogelijk is?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 15:52

poes schreef:
TS: ik zou iig al bij de bank geweest zijn denk ik, vragen naar een verantwoordelijke en even zien wat er mogelijk is?

Probleem is dat de TS met de postbank te maken heeft. Daar zit je met het probleem dat alles in leeuwarden geregeld word.. Scheve mond

x_manon_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 15:53

poes schreef:

Ja dat is waar... ik heb dat nog niet gedaan. En alleen omdat de politie zei dat het niet hoefde omdat alles werd opgestuurd enz. Dat ze het zo gingen regelen.. maargoed ik ga morgen meteen na school langs de postbank, met de vraag of ik verder geinformeerd kan worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 15:55

Tallie_Ho schreef:
Probleem is dat de TS met de postbank te maken heeft. Daar zit je met het probleem dat alles in leeuwarden geregeld word.. Scheve mond

Wil natuurlijk niet zeggen dat de mensen bij de postkantoren en de ING niet best behulpzaam zouden kunnen zijn...

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 15:55

Ik bedenk me ook dat er helemaal niet met een aparaat geknoeid hoeft te zijn.
Kan het niet zijn dat de TS ergens niet goed oplette tijdens het indrukken van de code en dat iemand het toevallig over de schouder meezag? Misschien ook wel een kennis of iemand die je gezicht kent en weet waar je elke dag uithangt(bv dezelfde bus neemt), en dus ook wist wanneer hij de kans had om de pas te ontfutselen.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 15:57

jeetje ts heb het hele topic meegelezen en leef met je mee, kan me goed voorstellen hoe je je moet voelen als je hard verdiende centen weg zijn!

voor iedereen die zich ergert aan "bepaalde bokkers" gewoon negeren werkt het allerbeste Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 15:58

x_manon_x schreef:
poes schreef:

Ja dat is waar... ik heb dat nog niet gedaan. En alleen omdat de politie zei dat het niet hoefde omdat alles werd opgestuurd enz. Dat ze het zo gingen regelen.. maargoed ik ga morgen meteen na school langs de postbank, met de vraag of ik verder geinformeerd kan worden.

Zeer zeker langs gaan bij de dichtsbijzijnde locatie. Alle zooi meenemen zoals oude bankafschriften en uidraaien van internetbankieren. Dan kunnen ze in ieder geval een poging doen de bron op te sporen. Die info hebben zij natuurlijk ook maar zo zien ze wel dat je serieus bezig bent.

Skimmen kan inderdaad en dan kopiëren ze je pasje. De pincode wordt dan tegelijkertijd afgekeken door mensen die achter je staan bij de pinautomaat of via de door hun geplaatste camera's.