"Geestenverhalen".

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PinkyBubble

Re: "Geestenverhalen".

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 13:20

crossmonster schreef:
Huilen van het lachen Een poldergeest Huilen van het lachen

Dat is wat ik bedoel, veel mensen laten hun fantasie hier de vrije loop.
Och best leuk om te lezen, maar alles wat je leest moet je delen door 2, en daarvan nog maar de helft geloven.

Als je een poltergeist hebt, dan heb je weinig aan een kardinaal, die kan hooguit het huis zuiveren of een kwasi uitdrijving doen. (mensen kijk niet te vaak naar possessed etc Huilen van het lachen )
Maar een goed paragnost kan samen met lichtwezens deze dolende ziel weer naar de juiste plek brengen.

Van die klasgenoot vind ik een grappig verhaal.

Geel staat voor nieuw begin, verlichting . Ik heb ook ervaren dat overleden mensen en dieren in de vorm van kleine diertjes je nog eens komen bezoeken Lachen

ROFL echt hé hahahahaha

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 13:25

Ja, kan toch? Een geest die verblijft in de polder! (een boerengeest) Haha! Haha!

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 13:33

HorseyDude schreef:
Ja, kan toch? Een geest die verblijft in de polder! (een boerengeest) Haha! Haha!

mwhahahahahaahahah Huilen van het lachen Zie hem al door de polders zweven, ge-weldig die geest zal waarschijnlijk ok wel 15 kg meusli uit me kast hebbe gejat. Ik wist het wel! dat dat zo was! maarniemand geloofte mij Haha!

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 14:39

leuk topic dit Haha!
volgens mijn stiefvader staat de deur naar de ''andere wereld'' idd nog open als je jong bent.
hij heeft zelf ook een zesde zintuig. volgens hem had ik dat vroeger ook, ik wist bijvoorbeeld gewoon waneer mijn broer loog of waneer mijn ouders me niet de waarheid vertelde.
ook kon ik dingen zien en voelen waar mijn broer of moeder bijvoorbeeld geen last van had.
op een gegeven moment toen ik ongeveer elf was werd ik bang voor die gevoelens.
het voelde net of iedereen me nodig had, dat was echt heel eng.
na een tijdje (omdat ik echt bang was en hele heftige nachtmerries had) zijn die gevoelens vanzelf (deels) weggegaan. achteraf is dit eigenlijk best jammer. ik begin me zelf er weer steeds meer in te verdiepen.
toch vindt ik het nog wel een beetje eng, laatst bijvoorbeeld: ik liep met mijn moeder en stiefvader in de stad zie ik ineens een hele enge vent met een heel blauw oog,mijn stiefvader pakte me meteen bij de hand hij voelde gewoon dat er iets mis was. ik zei zo zachtjes tegen mijn moeder moet je zien.
zij zag die man echt niet Bloos! . mijn stiefvader kon hem dus ook niet zien maar wel voelen...toen ik er wat langer naar keek was hij ook ineens zo maar weg...

klinkt mischien heel raar om dit van een meisje van 12 te horen maar het is echt waar Scheve mond

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 21:23

dat is toch eigenlijk heel verdrietig vind ik. geestuitdrijvers drijven de geest lekker je huissie uit, maar entiteit zit nog steeds met zijn probleem. en dat terwijl het vaak zó makkelijk is om ze naar het Licht te brengen. Tenzij ze een tikkie kwaad zijn en je in discussie moet Lachen
de vrouw die mij mijn hele jeugd lastig gevallen heeft was ook zó sterk dat ze door michael ( ja he? schrijf ik goed he Lachen ) is weggebracht. ze was een echte black magic chick en heeft te lang op me kunnen teren. ik ben blij dat ik haar heb kunnen spreken, maar wat was zij gestoord.. arme ziel. maar ik begijp de situatie nu wel, alle puzzelstukjes vallen in elkaar. ik weet ook waar ze vandaan kwam.
als er interesse is schrijf ik het hele verhaal wel neer.

dat zelfde trouwens is ook met de 'babyfluisteraar', die kan praten met ze en zegt dat jij ook tegen ze moet praten en accepteren dat ze er zijn.

Ik weet het niet. het is niet gezond om te blijven hangen. om verder te kunnen gaan moet je naar het Licht toe. het lijkt me knap frustrerend om een entiteit te zijn die is blijven hangen.
Wel ga ik als ik overleden ben af en toe eens buurten en dingen uithalen, om te laten weten dat ik er nog ben Lachen wel eerst even afspraken over maken.. ik heb het persoonlijk meegemaakt en het is er geruststellend. wel raar, wel geruststellend. ik ben erg blij dat ik nog een teken heb gekregen.

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 00:48

zet je verhaal maar neer, ben benieuwd...

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 07:06

milo schreef:
dat is toch eigenlijk heel verdrietig vind ik. geestuitdrijvers drijven de geest lekker je huissie uit, maar entiteit zit nog steeds met zijn probleem. en dat terwijl het vaak zó makkelijk is om ze naar het Licht te brengen. Tenzij ze een tikkie kwaad zijn en je in discussie moet Lachen
de vrouw die mij mijn hele jeugd lastig gevallen heeft was ook zó sterk dat ze door michael ( ja he? schrijf ik goed he Lachen ) is weggebracht. ze was een echte black magic chick en heeft te lang op me kunnen teren. ik ben blij dat ik haar heb kunnen spreken, maar wat was zij gestoord.. arme ziel. maar ik begijp de situatie nu wel, alle puzzelstukjes vallen in elkaar. ik weet ook waar ze vandaan kwam.
als er interesse is schrijf ik het hele verhaal wel neer.

dat zelfde trouwens is ook met de 'babyfluisteraar', die kan praten met ze en zegt dat jij ook tegen ze moet praten en accepteren dat ze er zijn.

Ik weet het niet. het is niet gezond om te blijven hangen. om verder te kunnen gaan moet je naar het Licht toe. het lijkt me knap frustrerend om een entiteit te zijn die is blijven hangen.
Wel ga ik als ik overleden ben af en toe eens buurten en dingen uithalen, om te laten weten dat ik er nog ben Lachen wel eerst even afspraken over maken.. ik heb het persoonlijk meegemaakt en het is er geruststellend. wel raar, wel geruststellend. ik ben erg blij dat ik nog een teken heb gekregen.

DAt is wel ff bizarro Lachen

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 07:56

Interessant om dit topic door te lezen. Ik weet niet goed wat ik van sommige verhalen moet denken. Wat ik wel weet is dat ik het een interessant fenomeen vind, maar er eigenlijk als de dood voor ben Bloos Ik hoop noooooooit zoiets engs mee te maken en sta er ook niet open voor.

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 08:53

Over dieren gesproken... Ik heb elke keer dat wanneer iemand overleden is er een eekhoorn mijn pad kruist. Heel vreemd Scheve mond ... En over tekenen van doden gesproken; mijn moeder is een paar jaar geleden overleden. Toen ik vorig jaar alleen aan zee liep voelde ik me erg verdrietig en vroeg in mezelf of mijn moeder 'er nog was' en of ze me alsjeblieft een teken wilde geven. Iets daarna vlogen er vier duiven 3 grijze en 1 witte. Mijn moeder had altijd iets met duiven (ze had er twee in haar tuin waar ze helemaal gek op was) dus dat was wel een heel gek beeld.

Toen ik 18 ben geworden heb ik een trollbead armband gekregen (misschien kent iemand die wel) en daar kun je kraaltjes bij kopen. Ik heb toen namens mijn moeder het kraaltje de regenboog gekozen. Die vond ik symbolisch erg mooi. En een paar weken terug op haar verjaardag keek ik naar buiten en er stond een regenboog. Allemaal toeval misschien, maar het heeft wel iets moois Lachen .

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 16:31

Princesje schreef:
Allemaal toeval misschien, maar het heeft wel iets moois Lachen .

Zeker weten...En dan is het toeval, dan nog geven dat soort momenten ergens een heel fijn gevoel (misschien is fijn niet helemaal het juiste woord, maar je snapt de strekking?). Zowel mijn moeder als ik hebben na het overlijden van mijn vader heel wat van dat soort momentjes gehad en hoe je het ook noemt, het blijft mooi...
Op hub trouwdag, de eerste na mijn vaders dood, waren mijn moeder en ik met z'n tweetjes aan de borrel geslagen en hadden we net geproost toen er één gigantische onweersklap viel. Na van de schrik bekomen te zijn, zei mijn moeder heel droog 'Nah, waarschijnlijk vond ie het merk whiskey te goedkoop'. Een maand later tijdens mijn moeders verjaardag viel er ook zo'n donderklap, eentje maar, terwijl we net aan het eten waren.

Nou had mijn vader toch al iets met het weer sinds hij overleden is, want elke keer dat we naar het graf gaan is het op z'n minst redelijk weer en gaat de zon net precies schijnen als we voor het graf staan (heel mooi, we hebben er geen steen maar een zelfgemaakte glasplaat met mozaik, de zon schijnt er dan precies doorheen). Tijdens de begravenis was het best warm, en net toen mijn mams zei dat ze het wel erg warm kreeg stak er een zacht, verkoelend briesje op...

En al past het er misschien niet helemaal bij, over weer gesproken...Toen ik op weg was naar mijn allereerste tentamens voor de HAVO zag ik een hele mooie regenboog. Ooit gehoord dat je dan een wens mocht doen, dus wenste ik stiekum dat ik die tentamens aardig zou halen. Op het volgende moment kwam er een vrachtwagen langs met op de achterkant heel groot O.K. , bijna te toevallig gewoon. Hoe dan ook, het gaf iig een goed gevoel en ik heb die tentamens dan ook bizar goed gemaakt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 17:10

Pluizebolpum mooi verhaal.
En ik denk niet dat het toeval is ik denk dat je pa je iets wilt duidelijk maken en jij heel erg open staat voor je pa, wat echt super is
En ik vindt echt mooi kreeg er een traan van op mijn wang. Cool

TanteCay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 17:47

1)Me ouders zijn gescheiden, en afentoe pas ik op mijn broertje en zusje die nog in ons oude huis woont (daar woont nu me moeder in, ik woon bij me vader) en dan lig ik op de logeerkamer en de lamp knippert elke keer, terwijl hij gewoon uit staat zeg maar gaat die aan en dan vlug uit. Me oma is daar ook in die kamer overleden dus wij denken dat zei dat doet.

2)Toen ik 5 jaar was ongeveer zaten we met zijn alle aan tafel te eten, me zus wees in een keer na de muur ik keek er na, en we zeiden alle bij tante Mien, kijk mama tante mien! Het was een tante van me moeder die een tijd voor mer moeder heeft gezorgt en was overleden wij hebben haar nooit gezien. Me moeder vroeg wat we op dat moment zagen, we zagen haar in een grote bruine stoel zitten met haar witte poes op schoot. (dit beeld kan ik me nog heel goed herineren) het bleek dus dat ze altijd in die stoel zat en dat ze in die stoel ook is overleden.

3) Dit verhaal vertelde me moeder een keer:
Ze ging ons onder stoppen (mij en me zus een aantal jaren geleden) en ze zat langs ons op ons bed en ze voelde in een keer de hoek van het bed een beetje na beneden zakken, net zoals of iets/ iemand er op ging zitten ze voelde dat het Boeiwe was (onze hond) die is die nacht ook overleden, ze dacht dat die afschreid ging nemen ze zei dat het een heel veredig gevoel gaf zeg maar.

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-08 17:43

Wat een 'mooie' verhalen hier weer en ik heb zeker interesse als sommige hier nog wat wouden plaatsen! Lachen

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 14:09

Ik werd een tijdje terug wakker, deed m'n ogen open en zag iemand staan. Maar niet iets wits maar zwart.. Ik zag echt heel duidelijk dat het een persoon was. Ik schrok zó erg dat ik onder de dekens ben gedoken, en niet nog eens durfde te kijken. Het was in de zomer en echt super heet, maar ik durfde de dekens niet meer onderuit Bloos zweette me kapot, na een tijdje toch maar met 1 oog gespiekt en toen was het weg. Ik probeer mezelf maar wijs te maken dat ik het me heb verbeeld omdat ik net wakker werd en dat het door een droom kwam ofzo, maar aan de andere kant weet ik heel zeker dat ik het echt gezien heb.

En ik zat een keer bij een vriendin, toen ging het licht aan uit aan uit, zei mn vriendin; dat is vast oma nou oma als u het bent doe hem dan maar weer aan. En toen sprong hij weer aan. Kan natuurlijk toeval zijn maar toch, ik moest wel lachen Haha! vorige week sprong ook de tv in 1x aan maar niemand kijkt al meer ergens van op daar Haha!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 14:13

Entiteiten spelen inderdaad vaak met de elektriciteit. Heb ik ook gehad. Vond het niet eng, maar heb toch wel vriendelijk verzocht weg te gaan. Ik kon niet rustig tv kijken, want dan sprong de tv op andere netten, of de video ging ineens aan etc..

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 14:21

Ja dat kan flink iriitant zijn Knipoog bij mijzelf thuis heb ik het nog nooit meegemaakt

blitsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 14:23

Mijn vader is vorig jaar in augustus overleden aan kanker. Hij verjaart in september en op zijn verjaardag (nadat hij was overleden) hadden we het buitenlicht, dat aan de voordeur hangt aangedaan. Dat licht was eigenlijk al een hele tijd kapot maar dat waren we even vergeten. Op het einde van de avond kwamen we erachter dat dat licht nu opeens wel brandde. De dag erna werkte het niet meer. Dat was echt heel bizar.

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 14:33

Oja ik heb nog een verhaal, het is best achterlijk Bloos maar goed
Ik moest voor m'n werk naar Amsterdam, ik moest ergens wat afleveren, en mijn tomtom (telefoon) was leeg. Ik kon het niet vinden, al bijna een uur aan het rondrijden, hele stukken snelwegen afgelegd, dan weer een afslag genomen, wéér verkeerd.. (ik en de weg gaat nooit goed samen Bloos ). en op een gegeven moment was ik het zó zat, dat ik mijn oma om hulp vroeg. Op de 1 of andere manier weet ik gewoon dat ze bij me is, niet dat ik weleens een teken heb gehad ofzo maargoed, dat is mijn gevoel.
dus ik zei zo in mezelf; oma help me asjeasjeasjeblieft ik weet echt niet meer waar ik heen moet Haha! en je gelooft het nooit, ik reed er in 1x naar toe.. nam net als voorheen gewoon wat afslagen op de proef... en ik reed er zo tegenaan! kan natuurlijk ook weer toeval zijn, ik ga dan zo en zo nadenken; hóé zou dat kunnen, zij kan mij geen dingen laten doen toch (besluiten laten nemen welke afslag) én hoe zou zij bij me kunnen zijn midden op de snelweg... of denk ik nou weer te simpel na haha. maar toch vond ik het wel erg appart Haha!

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 15:05

sommige verhalen vind ik gewoon prachtig om te lezen, en zeker ivm tekenen van overledenen. het voelt echt goed om zulke tekens te krijgen Ach gut

maar bij sommigen stel ik toch wel serieus vragen hoor.... denk dat sommigen hier nét een tikje te veel naar die serie van jennifer love hewit hebben gekeken. ghost whisperer of zoiets....
jammer want die verhalen, daar prik je zo door maar ik vind ze toch niet leuk in dit topic...

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 20:43

toen ik nog jong was, jaartje of 8 denk ik, was ik erg bang in het donker. voor mij is het eigenlijk zo lang als ik me kan herinneren, maar ik weet nog een voorval waardoor ik een leeftijd eraan vast kan koppelen.
anyways, ik was erg bang, ouders moesten me altijd naar bed brengen en ik weet nog zó goed hoe ik in mijn ondergoed op de overloop stond omdat ik gewoon níet de hal in durfde om zo naar mijn kamer te lopen om mij om te kleden. dus wachtte ik altijd net zolang tot ik mijn vader of moeder de trap op hoorde komen en spurtte dan supersnel mijn kamer in om mijn pyama aan te doen.
dit angstige gevoel ben ik blijven houden tot ik het huis uit ging, op 21 jarige leeftijd.
in de loop van de jaren hebben zich af en toe vreemde dingen voorgedaan, maar vooral het gevoel was super naar. ik had altijd het gevoel dat iemand me wilde, ik werd opgejaagd, vlak achter me lopen en van de trap af willen duwen en dat soort dingen, heel eng.
zo heb ik eens toen ik kleren aan het passen was in mijn zus haar kamer een pentagram in mijn hoofd zien staan. ik flipte hem helemaal, dacht dat ik dood zou gaan. en twijfelen aan jezelf, heel erg. verzint mijn verstand dit?

ik ging dus het huis uit, en tot mijn supergrote verbazing was ik eigenlijk niet bang in het donker, had een relaxt gevoel.
wel kwam ik erachter dat ik gevoelig ben, ik bleek entiteiten te kunnen zien en horen. rare gewaarwoording, ik dacht wederom dat ik gek aan het worden was misschien?
maar een goede vriendin van mij bevestigde alles wat ik al had gezien en gehoord, en toen wist ik dat het geen verbeelding kon zijn. ( ik had een man in mijn huisje, zij benoemde precies hetzelfde als ik al 'dacht'.)
maargoed. ik zat zo lekker in mijn huisje en realiseerde me dat ik er iets mee moest, met die angst.
samen met mijn vriendin besloten we eens te kijken in mijn ouderlijk huis om te zien of er wat opgeklaard kon worden. Ik had wel een vermoeden dat ik last heb gehad van slechte energie of what ever daar, die angst was niet normaal.
dat bleek ook zo te zijn. ik ben niet gek, ik zei niks maar zag en hoorde van alles. vriendin bevestigde ALLES wat ik dacht. tot in detail uiterlijke kenmerken en gemoedstoestanden etc.

er zat wel meer in dat huis maar het belangrijkste was die vrouw. pikzwart, qua uiterlijk vertoon als innerlijk. was echt heel boos, razend. zij heeft mij gemanipuleerd ( heb bijvoorbeels eens dingen geschreven die nóóit van mij afkomstig konden zijn, zo donker.) opgejaagd en gepest en is daar sterk van geworden.
affijn, die is weggehaald met een beetje hulp van hierboven, aangezien ze zó lang heeft kunnen teren en echt heel sterk was.

achteraf vallen de puzzelstukjes samen.
het wéten van mij als klein kind dat er geesten waren in het huis. geen spoken, geesten.
de vreemde dingen die ik heb meegemaakt. en dan vooral in de kamer waar ze zat.
en nu: mijn tante had eens met een man van surinaamse afkomst. die had familie die het er niet mee eens was. mijn tante weet dat die mensen met zwarte dingen in de weer waren. dat was rond die tijd dat ik last heb gekregen. zij kan het meegenomen hebben. wat is makkelijker dan een klein gevoelig kind? dit hoorde ik pas vorig jaar, toen ik het vertelde.

nu weet ik dat het mensen zijn, zonder fysiek lichaam en ik niet bang hoef te zijn. het zijn mensen waarmee je kan praten, in overleg kan gaan en die gevoelens hebben. daarnaast is het Licht altijd sterker. helaas kwam ik er wat laat achter, maar toch heb ik er nu veel aan.
niemand moet zich gek laten maken door entiteiten. laat je nooit intimideren Lachen

als ik dit teruglees vind ik het zó wazig klinken. geesten kunnen zien, bladiebla.. maar het is écht zo. ik heb genoeg bewijs, kan wel tien verhalen opschrijven.. maar je moet het zelf meemaken kan je het pas echt geloven. geloof maar nooit die via via via verhalen, maar alleen wat je zelf voelt en ziet.
en probeer dan alsnog uitsluitsel te krijgen.
ppff... ik kan wel de nieuwe jomanda worden zo zweverig kan ik klinken Haha!

in het dagelijks leven ben ik niet zo hoor Lachen

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-08 17:43

@ milo ; Ik ben ook altijd in de 'gang' bij ons ben ik zo vreselijk bang 's avonds, ik voel me niet veilig en ren er meestal ook door heen ik heb gevoelens dat er een deur (er zijn 2 deuren de wc en de douche) dat die opengaan en iets me vastgrijpt enzo , ik ben alleen niet bang in die gang als er iets bij me is (hond of iets) of als ik zo boos ben dat het me niks meer kan schelen zegmaar, zou dat dan ook zoiets kunnen zijn of is het gewoon.. angst?

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 18:00

LisaLuna schreef:
@ milo ; Ik ben ook altijd in de 'gang' bij ons ben ik zo vreselijk bang 's avonds, ik voel me niet veilig en ren er meestal ook door heen ik heb gevoelens dat er een deur (er zijn 2 deuren de wc en de douche) dat die opengaan en iets me vastgrijpt enzo , ik ben alleen niet bang in die gang als er iets bij me is (hond of iets) of als ik zo boos ben dat het me niks meer kan schelen zegmaar, zou dat dan ook zoiets kunnen zijn of is het gewoon.. angst?

Ik heb eigenlijk hetzelfde als jij, ook vooral bang in het donker, als er niemand bij me is. Maar dan vooral door heel het huis, voornamelijk boven.. Ben ook wel benieuwd, of het angs is, of meer..

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-08 18:03

__PrinCes schreef:
LisaLuna schreef:

Ik heb eigenlijk hetzelfde als jij, ook vooral bang in het donker, als er niemand bij me is. Maar dan vooral door heel het huis, voornamelijk boven.. Ben ook wel benieuwd, of het angs is, of meer..

Ik heb het heel erg in de gang maar soms ook IN ENE (!) op andere plekken!

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 18:46

Vorig jaar had ik het elke avond.
Ik lag dan in bed, hoorde iemand de trap op komen, mijn kamerdeur opengaan (terwijl hij nogsteeds dicht was) en op de stoel of op het bed ging 'hij' dan zitten.
Soms voelde ik dan dat er een hand op me rug werd gelegt.
Ik lag dan altijd stokstijf in bed, kreeg het zo warm dat ik me kapot zweette maar was gewoon te bang om de dekens aan de kant te gooien.
Nu is dat nogsteeds, misschien 2 keer in de maand, maar ik maak me er nu niet meer zo druk om.
Als er echt iemand is dan mag 'hij' mooi blijven kijken, ga er niet meer nachten lang van wakker liggen Lachen

Nu is het wel elke avond dat de lamp flikkerd, niet te zuinig ook nog en dan vooral bij programma's als Popstars Huilen van het lachen

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 19:14

Best eng al die verhalen!,
Zelf heb ik het nog niet meegemaakt maar een vriendin van mij wel/niet.
Dat was met Uri geller. Maar denk niet dat het hier mee te maken heeft. Knipoog

Me moeder blijft wel beweren dat dit jaar met pasen de paastakken heen en weer gingen terwijl ze niks deed. Er was ook verder niemand thuis.