Kinderen wanneer begint dat klokje te tikken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Kinderen wanneer begint dat klokje te tikken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:42

Wat ik wel eens eerder heb gezegd, daar moet ik nu weer aan denken door Katleen d'r post...

Er zijn mensen die heel erg bang zijn dat ze geen goede moeder zullen zijn. In mijn ogen is dát juist al een teken dat je wél een goede moeder zult zijn. Als je bang bent dat je niet genoeg van je kinderen zal houden, en ze dat wil besparen, dan houd je dus al dusdanig veel van ze, dat je rekening houdt met wat het doet voor hén.

Is dat aan de ene kant niet eigenlijk het ultieme offer?

En nee, dit zeg ik niet om mensen kinderen aan te praten, want het blijft altijd eigen keuze... Maar soms is het wel iets waar je als twijfelaar niet overna denkt Lachen

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:43

Maanling schreef:
poes schreef:
Hopelijk nooit. Ik ben al druk genoeg met mezelf, mijn lief (die ook aan groot kind is), mijn katten, mijn baan, paarden, etc.

Ik hoef geen kids (ben nu 23) en ik hoop dat ik ze nooit zal willen ook. Er zijn genoeg mensen die die taak prima volbrengen Ja

Dit kon ik letterlijk geschreven hebben, alleen is mijn leeftijd ietsje anders Bloos namelijk 31. En nog geeeen klokje noway sir!

Ik ben 35 en bij mij tikt het klokje ook niet hoor. Heb liever veulens dan baby's. veulens kan je in hun stal laten bij hun moeder. Haha!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 15:04

Rock: bij mij heeft het niks te maken met angst om geen leuke / goede mama te zijn.
Maar alles met mijn egoïstische ik die veel betere dingen te doen heeft dan omkijken naar zo'n vrijheids- en geldsopslorpende uit de hand gelopen hobby.

Daar heb ik al huisdieren voor Haha!

Let wel: mensen die kids geweldig vinden, ik vind het erg leuk als zij dan een gezinnetje stichten en zo.

Maar voor mezelf... bah, neen dank je, dat past gewoon niet in mijn straatje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 15:07

Da's inderdaad heel anders Ja

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 15:08

Rock schreef:
Wat ik wel eens eerder heb gezegd, daar moet ik nu weer aan denken door Katleen d'r post...

Er zijn mensen die heel erg bang zijn dat ze geen goede moeder zullen zijn. In mijn ogen is dát juist al een teken dat je wél een goede moeder zult zijn. Als je bang bent dat je niet genoeg van je kinderen zal houden, en ze dat wil besparen, dan houd je dus al dusdanig veel van ze, dat je rekening houdt met wat het doet voor hén.

Is dat aan de ene kant niet eigenlijk het ultieme offer?

En nee, dit zeg ik niet om mensen kinderen aan te praten, want het blijft altijd eigen keuze... Maar soms is het wel iets waar je als twijfelaar niet overna denkt Lachen

Haha ik heb geen hekel aan kinderen in het algemeen, als ik dat wel had dan zou ik ook kinderen nemen om ze te kunnen terroriseren Haha! .

Maar inderdaad, ik heb geen moedergevoelens en ik ben bang voor het kind dat ik die gevoelens ook niet ga krijgen, en dat wil ik een kind niet aandoen, ik vind dat elk kind recht heeft op een moeder die oprecht van hem houdt (en ook ongeacht welke beperkingen je kind heeft!). En het risico nemen om te kijken als ik er misschien toch van ga houden wil ik niet. Ik ben nog jong dus ik kan mijn mening nog altijd bijstellen, maar dan zal ik pas eraan beginnen als ik op voorhand al moedergevoelens heb ontwikkeld, en niet wachten tot de baby er is om te kijken hoe goed ik het nu als moeder doe Lachen .

Doet me denken aan nog zo'n verwijt dat je naar kop krijgt geslingerd: "Waarom hou je niet van kinderen? Je bent er zelf toch ook eentje geweest?" Clown Gestoord

Oh ja, en daarnaast heb ik dat 'egoïstisch' vrijheidsprobleem ook Haha! . I

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 15:10

Maar IK was wel een erg leuk kind en snel volwassen voor mijn leeftijd Clown

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 15:13

Dat vroeg ik vorige week nog aan mijn moeder toen de helft van mijn tweelingbuurjongetjes weer een krijskeel opzette.

"Mama, was ik vroeger eigenlijk ook zo'n janker?"
"Nee hoor, met jou heb ik nooit last gehad jij krijste niet. En je zus ook niet. Ik heb een hekel aan krijsende kinderen." Huilen van het lachen .

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 15:16

HenrietteM schreef:
Dat lijkt wel over mij te gaan......maar eens op zoek naar dat boek!

bol.com levert het tweedehands vanaf 8.50 excl servicekosten.
Ik heb het gister ook besteld Knipoog

Ik lees hier wel heel veel dingen die ik zelf precies zo denk en ervaar, grappig dat we onafhankelijk van elkaar toch heel veel dingen net zo denken.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 15:24

mijn klokje tikt ook niet....en die van mn vriend gelukkig ook niet...

hij word 38 en ik ben 32.....

ik heb 2 fokmerries....en zoals er wel eens tegen mij gezegd word.....

die veulens zijn jou babys/kinderen zeker??

yep.....

ik ken overgens wel stellen waarvan 1 wel kinderen wou en de andere niet.....

dan is 1 kind krijgen/nemen ook geen compromis....

soms leidt dat dat wel tot einde relatie wat ik me op zich wel kan begrijpen....

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:17

xKatleentjex schreef:
Dat vroeg ik vorige week nog aan mijn moeder toen de helft van mijn tweelingbuurjongetjes weer een krijskeel opzette.

"Nee hoor, met jou heb ik nooit last gehad jij krijste niet. En je zus ook niet. Ik heb een hekel aan krijsende kinderen." Huilen van het lachen .

Mijn zusje en ik waren als kleintjes ook erg leuke baby's. Maar bij mijn zusje begon de ellende toen ze in de puberteit kwam.

Mijn moeder heeft daadwerkelijk wel eens gezegd: 'als we dit van tevoren hadden geweten was ik er nooit aan begonnen' Het was ook echt mis met zusje.
Nu is alles weer okee en op de rails, en zal m'n moeder dat misschien niet gemeend hebben.

Maar het kan ZO gruwelijk mis gaan. Ik heb gewoon geen zin in die verantwoordelijkheid. En daarbij denk ik niet dat de wereld gebaat is bij nóg een kind erbij.

Squit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:31

bij mij tikt het klokje met vlagen!
ik heb een periode gehad dat ik gek werd van mij zelf..
alleen vond mijn vriend het te snel..
ik zat nog op school en mijn vriend was net begonnen bij een nieuwe baan..
we wonen nu nog thuis en zijn hard aan het sparen om het huis uit te gaan..
wel kopen we een huis met minimaal 3 kamers het liefste 4
zodat we niet hoeven te verkassen als ik zwanger ben!!!
op dit moment is het klokje even stil komen te staan..
dus als alles straks op de rails staat komt het vanzelf weer denk ik!
want een baby krijgen terwijl je nog thuis woont lijkt mij niks..
dan gaan me ouders zich ermee bemoeien denk ik
en ik werk in de kinderopvang dus dan ga ik me zwaar ergeren aan me ouders en dan komt er bonje Bloos
Laatst bijgewerkt door Squit op 27-08-08 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:34

xKatleentjex schreef:

Da's mazzel voor je moeder... Clown

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:36

Mijn klokje heeft nooit getikt, sterker nog... Tot een klein 3 kwart jaar geleden gilde ik het hardst van allemaal "Kinderen vind ik geweldig, vooral als ze niet van mezelf zijn en ik ze in de avond gewoon weer terug kan brengen naar de rechtmatige eigenaar"... Prompt toen ik mijn vriend leerde kennen begon ik me te beseffen, dat het me over een jaar of 10 wel leuk leek... Als ik mijn studie af zou hebben gerond, stage in het buitenland zou hebben gelopen, nog enkele jaren in de paardensport zou hebben meegedraaid, een goed betaalde baan zou hebben met een leuk huis, een auto'tje voor de deur, veulentjes in de wei en het hele ratteplan meer. En toen bleek ik onverwachts zwanger te zijn... 3 uur in absolute shock voor me uit zitten staren, en nu zielsgelukkig dat ik al op zo'n jonge leeftijd moeder mag worden. En mijn vriend denkt er gelukkig net zo over...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:39

Mooi verhaal Pinda_Dipje! Haha!

HenrietteM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 22:42

xKatleentjex schreef:
Doet me denken aan nog zo'n verwijt dat je naar kop krijgt geslingerd: "Waarom hou je niet van kinderen? Je bent er zelf toch ook eentje geweest?" Clown Gestoord

Oh ja die dooddoener ken ik ook. Alsof ik er zelf voor gekozen heb om op de wereld gezet te worden Gestoord

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 22:53

Ik ben er wel blij om hoor dat ik er ben Haha!

Mijn moeder is ook echt geweldig met kids, geen idee waar ik die aversie vandaan heb.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 09:44

mag ik zeggen dat ik dit een geweldig topic vind?
kinderhaters, kinderlovers, twijfelaars, allemaal gezellig over kinderen aan het kletsen zonder ruzie te maken.
heerlijke discussie OK dan!

@Lennox: heftig hoor, kinderen van een ander opvoeden die al behoorlijk wat meegemaakt hebben, vind ik heel knap van je Bloos!

@Pinda_Dipje: zelfs al kwam het als een complete verrassing, gefeliciteerd!

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 09:52

fojoe schreef:
mag ik zeggen dat ik dit een geweldig topic vind?
kinderhaters, kinderlovers, twijfelaars, allemaal gezellig over kinderen aan het kletsen zonder ruzie te maken.
heerlijke discussie OK dan!

Ik ben volgens mij nog steeds een van de weinige echte twijfelaars.
Ik ben bijna 29 jaar en denk er veel over na maar weet het echt nog niet. Ik twijfel voornamelijk aan mezelf. Kan ik het wel, durf ik de stap wel te nemen (het is toch een verandering voor het leven), en zo ja, wanneer dan? En dan komen de financien nog om de hoek kijken. Nu hebben we het echt niet slecht maar wat gebeurd er als er kinderen komen...
Tips zijn welkom.... Haha!

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 10:28

Ja, dingetje... dat kan ik me helemaal indenken.
Ik denk ook al jaren aan; kinderen? helemaal geen of.. Raar..zonder kinderen..of..
Het is gewoon een moeilijke keuze. Je kiest voor iets blijvends, iets waar je jaaaaren zorg aan hebt, iets van jezelf, een heel ander leven enz.
Ik heb HET gevoel nooit gehad, zal dan ook wel niet meer komen? Op een moment vind ik mezelf er ook te oud voor. Daarbij is kinderen krijgen en daarna hebben/opvoeden etc ook fysiek erg intensief. Als ik dan weer eens migraine heb, erge rugpijn of de beesten zijn stout.. man man, dan zou ik er absoluut geen kinderen bij kunnen hebben.
Ik vraag me dan ook altijd af.. waar laat je die dan? Ik moet dan bijv op bed.
Daarbij heb ik ook al veel om me heen gezien en met mijn werk veel meegemaakt met kinderen en gevolgen op allerlei gebeid (opvoeding/scheiding/ruzies/verwaarlozing/criminaliteit/familieruzies enz). Dan kan je kijken naar je eigen situatie, dat je gezellig bij je ouders komt en met hen op vakantie gaat etc.. maar het kan ook heel makkelijk dat het fout loopt qua relatie. Dat heb je niet altijd in de hand. Cool

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 12:17

Mijn klokje tikt ook al, ben 19. Maargoed ik woon nog thuis, ben bezig met een opleiding en bijbaan. Als ik van school kom wil ik ook nog een (korte) studie in het buitenland volgen dus ik zal minstens nog 3 jaar moeten wachten. Lachen

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 12:51

Jeannine schreef:
Ik heb nooit geen kinderen gewild, maar ik had ook nooit zoiets van " jaaa kinderen". Maar wel kinderen lijkt mij toch leuker dan geen kinderen. Ik ben nu 25 weken zwanger en ik zie het allemaal wel. Ik vind het superspannend en ook wel raar. Ben nog nooit echt in contact met baby's geweest, dat kan het ook zijn hahahahaha.

als je straks voor het eerst je baby in je armen houd,zal je smelten van liefde.
en gevoelens krijgen die je nog nooit eerder hebt gevoeld.
succes met je zwangerschap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 12:53

Haha ik ben nu 18 en wil zekerweten kindjes, het liefst ook vroeg. Maar niet té vroeg. Eerst studie afgerond en vast inkomen... Lachen

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 12:55

Ik zou ontzettend graag kinderen willen, ik ben bijna 26, maar soms heb ik zelfs al het gevoel dat mijn klokje tikt. Mijn vriend is natuurlijk ook een stukje ouder dan ik ben, dus ik wil niet té lang meer wachten (en we moeten dan natuurlijk nog het geluk hebben dat het lukt Knipoog ).

Vanessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 13:04

Ik ben 31 en er worden kinderen bij bosjes gebaard in mijn omgeving. Ik vind ze leuk lief en op het zoontje van mij nichtje ben ik stapelgek.
Ik kan ook leuk met kinderen opschieten en veel kinderen zijn gek op mij.
En als ik dan bezig ben met zo'n kind...altijd die vraag: "wanneer begin jij eraan"?
Mijn standaard antwoord is dan: "daar heb ik geen tijd voor".
Ik werk fulltime, daarna naar mijn paard, ik ben zelden voor 8 uur thuis en dan moet ik nog koken en eten.
Ik ben ervan overtuigd dat wanneer je heeeel graag een kindje wil, dat je er tijd voor MAAKT.

Blijkbaar wil ik het niet graag genoeg!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 13:05

hier begint het klokje ook wel te tikken, zeker nu mijn schoonzus 4 maanden zwanger is!
ben 23 en woon nu een jaar samen met mijn vriend. maar ik studeer nog (ga mijn laatste jaar in) en dan is het gewoon absoluut nog niet wijs. eerst de studie maar eens klaar, dan nog lekker 1 of 2 jaar werken en sparen Ja