Boodschappen, duur of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ninja2

Re: Boodschappen, duur of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:53

ja iedereen denkt altijd dat de lidl en aldi zpo goedkoop zijn maar als je de b merken van een goede supermarkt koopt dan ben je net zo duur uit. En ik vind de keuze bij een aldi enz zo klein en al helemaal niet over het personeel gesproken die gaan gerust effe iets anders doen als je aan de kassa staat en dat vind ik ook wel wat waard hoor dat je normaal behandeld word en niet te lang in de rij moet staan.

mr_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:54

wij zijn zo meestal rond de 100 euro per week kwijt
3 katten 2 kinderen en 2 volwassenen.

we halen boodschappen bij ah maar dan wel alleen het ah merk en geen a merken

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:55

poes schreef:
Spirit: om die reden ben ik ook jaren daar geweest. Nu ga ik vaak naar de aldi op ledeberg.

Daar ga ik ook heel af en toe als ik bij een vriendin vandaan kom en ik heb nog wat nodig. Ik vind het te ver van mij vandaan om er heen te fietsen om boodschappen te gaan halen. Ik haal altijd voor heel de week en dan vind ik het lastig om mee te nemen op de fiets (zeker terug, de Citadellaan weer omhoog Tong uitsteken).

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:56

Samantha_ schreef:
Wat een verschillen zeg, grappig.

Ik ben toevallig bezig met een vergelijking tussen een aantal supermarkten. Ik heb een lijstje met 15 standaard dingen, die ik bij verschillende winkels koop, en dan de goedkope variant.
Zo ben ik er nu achter dat de diepvriesspinazie bij de aldi 49 cent kost, en die van AH euroshopper 41 cent. Grappig he? Haha!

jeetje ik heb echt geen tijd om aantal supermarkten af te gaan

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:56

Ah gewoon even op de tanden bijten Huilen van het lachen

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:58

ninja2 schreef:
ja iedereen denkt altijd dat de lidl en aldi zpo goedkoop zijn maar als je de b merken van een goede supermarkt koopt dan ben je net zo duur uit. En ik vind de keuze bij een aldi enz zo klein en al helemaal niet over het personeel gesproken die gaan gerust effe iets anders doen als je aan de kassa staat en dat vind ik ook wel wat waard hoor dat je normaal behandeld word en niet te lang in de rij moet staan.

Nou echt niet. Of ik bij de AH de b merken koop of bij de liddl scheelt nogsteeds heel veel geld. Nou vind ik de Liddl een rotwinkel en kom ik er dus bijna nooit, maar het scheelt echt wel

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:59

tita schreef:
jeetje ik heb echt geen tijd om aantal supermarkten af te gaan

Ik normaal ook niet hoor, maar ik heb nu nog zwangerschapsverlof, en zit me af en toe te vervelen. Bloos

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 16:02

Haha!

tja

soms baal ik ervan hoor ik doe op donderdag of vrijdag boodschappen.

ga ik vanuit mijn werk ff langs pony meestal half 7 weg hup naar AH.
Ik weet niet wat ik daar doe maar ik ben zo een uur kwijt zeker 45 min uiteindelijk ben ik rond 20.00h thuis ff katten knuffelen en boodschappen opruimen.

Zo kan ik rond 20.30h gaan beginnen met koken Boos! om vervolgens om 21.00-21.30 te gaan eten en dan heb ik geen honger meer

Kady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 16:21

Ik en mijn vriend zijn per week ongeveer 60 tot 70 euro kwijt, we doen boodschappen bij albert hein, het komt wel best vaak voor dat we tussendoor nog een keer wat boodschappen gaan halen voor ongeveer 20 euro dit is wel inclusief shampoo, wasmiddel enz enz....

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 16:32

Kady_ schreef:
Ik en mijn vriend zijn per week ongeveer 60 tot 70 euro kwijt, we doen boodschappen bij albert hein, het komt wel best vaak voor dat we tussendoor nog een keer wat boodschappen gaan halen voor ongeveer 20 euro dit is wel inclusief shampoo, wasmiddel enz enz....

Ik denk dat wij ook op zo'n bedrag per week komen, met z'n 2en en een kat.

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 18:39

Ik woon samen met mijn vriend. We doen eens in de twee/drie dagen boodschappen bij de c1000 en zijn dan rond de 20 euro kwijt. Soms wat meer, omdat we wasmiddel moeten hebben, of een nieuwe fles olijfolie. Drinken halen we per tree bij de aldi, net als koekjes en chocolade, wat een stuk goedkoper is. Helaas moeten we alles op de fiets doen, dus kunnen we vaak niet groot inkopen.
Mijn vriend mag geen suiker en vlees. De vegetarische producten zijn vaak erg duur, de suikervrije producten (ook geen zoetstoffen) zijn erg schaars en ook ontzettend duur: 3.50 E voor een pakje hagelslag van 200g. daar doet hij net een week mee.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 18:40

Ik doe 1x per week boodschappen en halverwege de week nog 1 kleine ronde dus groente enzo voor de 2e helft van de week. Zodat het wel vers is.

Stephanie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 18:43

wij doen 1 keer per week boodschappen (wel eens iets tussendoor natuurlijk) maar ik ben eigenlijk altijd rond de 50€ kwijt, wij zijn met z'n 2en en dan een Hond een Kat en een konijn alles zit hierbij inbegrepen ook het voer voor de beestenboel... eigenlijk haal ik al mijn boodschappen bij de Aldi, op vleeswaren en af een toe wat vlees na, dit haal ik bij de Em-te.1 keer in de 2 weken komt er voor mij een groot pak Shag en hulzen bij a 16€ ik rook dan wel, maar wel low budget Knipoog ik maak ze zelf...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 19:14

Wij zijn meestal tussen de 60 en 80 euro kwijt met soms nog een uitschieter naar boven en het ligt eraan of we wasmiddelen kopen (duur). We hebben twee honden en 4 katten, de honden eten supermarktbrokken en de kattenbakgrit gaat ook mee vanuit de supermarkt, maar de katten eten RC, dus dat komt nog bovenop de boodschappen. Shampoo etc. haal ik meestal bij het Kruidvat, apart van de boodschappen (en dan ga ik nog vaak tussendoor dingen halen wat ook met gemak oploopt tot 20 euro per keer).

We doen trouwens meestal boodschappen bij de Nettorama en we zijn duur uit als m'n vriend mee gaat Clown Die is van het snoep, de chips en koekjes, ik daarintegen helemaal niet.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 19:18

Mayo schreef:
Zo dan! Dat is niet te zuinig voor 2 personen.. Wat koop je dan zoal?

Tsja eten voor het avondeten en dan vooral verse groentes. Met de wat duurdere vleeswaren (vooral rauwe ham en meloen Vingers aflikken ). Eigenlijk heel simpel, maar wel veel A-merken, omdat ik dat vaak gewoon wat lekkerder vindt. Ik was veel, dus haal vaak wasmiddel (robijn). De rest gaat denk ik vooral op aan lekkers Bloos en drinken. In het weekend bier (heineken) en fris (pepsi light), en veel verse vruchtensappen.

Ik ga ook wel eens naar de Aldi, maar C1000 is dichter bij (scheelt 6 km).

Oja en ik rook ook nog sigaretten, en die haal ik ook vaak bij de supermarkt, dus dat compenseert de rekening een beetje Haha!

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 19:22

Boodschappen doen bij de Aldi scheelt echt heel veel geld! Kwalitatief ook gewoon goed!

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 19:24

_Mel schreef:
Boodschappen doen bij de Aldi scheelt echt heel veel geld! Kwalitatief ook gewoon goed!

Dat weet ik en veel produkten zijn ook erg lekker (boerenham, peperring, gamba's), maar bepaalde produkten (sauzen, aardappelen, salades, bier, frisdrank) gewoon niet. Vandaar dat mijn voorkeur toch altijd uit gaat naar de AH of C1000.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 19:30

Ik vind de frisdrank best lekkerr van de Aldi (Cola)! En het kost daar 39? cent. Terwijl je voor een fles cola bij de AH 1 euro zoveel betaald.

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 20:31

poes schreef:
Danielle005 schreef:
Ojaa en nog 2 katten, droogvoer is ongeveer 40 euro per maand, en natvoer 30 euro per maand!

Bloos!

Mijn twee katten komen dus toe met 24 euro voor beide per maand aan voer, en dan nog premiummerk!

Spirit: om die reden ben ik ook jaren daar geweest. Nu ga ik vaak naar de aldi op ledeberg.

Hihi mijne krijgen prins, niet echt super duur, maargoed kittens hebben best wat nodig!
En ik experimenteer veel momenteel om te kijken hoe en wat dus dat tikt ook aan.
Natvoer sciense plan, 1 euro per zakje, doen ze samen mee dus 30 euries per maand
agh we hebben het er voor over Knipoog

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 23:49

Mijn katten eten ook duur voer (RC), de 2 oudste eten Urinary. Kost bij de DA 45 euro voor 6 kg, koop het tegen gereduceerd tarief bij een vriendin. Maar ze krijgen ook zakjes vlees van RC Urinary en daarvoor betaal ik 10,50 voor 12 zakjes. Mijn kittens eten RC of Hill's, zit je ook zo aan de 23 euro voor 2 kg. En m'n vriend en ik zijn beide ook nog eens stevige rokers. Maar dit alles komt wel bovenop het 'boodschappengeld'.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 00:08

Ik was vandaag 50 euro kwijt. Moet er wel even bij zeggen dat ik in een duur land woon. Er zijn hier in het dorp 3 super markten vergelijkbaar met aldi, dirk en AH, ben nu bij de duurste geweest. Heb nu boodschappen in huis voor een goede week. Dit is exclusief katten voer, dat koop ik altijd als ik in nederland ben vanwege het prijsverschil. Ze krijgen hier een half blik felix per dag en gewone merkloze brokken.
Waspoeder en wasverzachter krijg ik van mijn baas.
Als je wilt sparen let dan goed op de aanbiedingen. Zo heb ik nu 10 potten appelmoes staan, was in de aanbieding en komt toch wel een keer op.

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 00:27

Wij zijn altijd bij de aldi zo rond de 30 tot 50 euro kwijt, en dan is het flink inslaan zegmaar. Haal niet alles bij de aldi, maar rij tussendoor nog langs de emte en probeer daar zo min mogelijk mee te nemen want daar zitten we met echt een heel klein beetje zo huppa ook weer aan de 40 euro, waar je bij de aldi dus een volle kar voor hebt! Beetje zonde dus, maargoed de aldi heeft maar een klein assortiment en net als vlees voor op brood en chips vind ik smakelijker bij de gewone supermarkt. En als je daar dan bent zie je weer oh dit is lekker voor vanavond bij het eten etc etc.

_Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 01:53

Super de boer is ook wel duur!!
Alberthein daar werk ik daar heb je duuren dingen maar vaak ook goedkopere dingen
van die verslaafde koekjes met chocola de tusse kost bvb maar 20 cent Haha!
Aldi is met veel dingen ook goedkoper
en de lidel ook (let bij lidel wel vaak op datum)
als mijn ouders bij de super de boer boodschappe doen kome we meestal rond de 160 uit (4 mensne)
en bij alberthein toch vaak wel 110 (4 mens)

een kennis van mij zat krap met haar geld en had tijd genoeg om elke winkel aftegaan
eerst naar de Aldi drinke halen
dan eten bij lidel en dan had ze ogv alles dan was ze lekker goedkoop uit rond de 60 voor 4 mensen

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 07:56

Vleesvervangers koop ik vaak als ze met korting zijn omdat ze bijna over datum zijn. Ik gooi ze dan thuis in de vriezer.

isabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 17:13

net weer boodschappen gedaan...135 euro ketsjing ketsjing...voor 4 pers voor de hele week Bloos