Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
poes schreef:Tuurlijk is het erg zinloos. Maar ik bedoel meer: dat leeuwenjong heeft een veeeeeel fijner leventje gehad dan menig biggetje of kuikentje... En die dieren weten toch niet waarvoor ze sterven. Wat is dan echt erger? We eten ook veel meer vlees dan we nodig hebben, dus het is ook een stuk nutteloos...
poes schreef:Zo dan zou ik echt niet voor mezelf instaan hoor...
BrittKitt schreef:Door het op deze manier te regelen gaan deze vreselijke mensen niet de vrije natuur in om íllegaal die neushoorn af te schieten
verography schreef:ik vind het namelijk irri als ik hét plaatje wil schieten en iedereen loopt voor me camera langs.
poes schreef:Struisvogelbiefstuk is ontzettend gangbaar, er zijn ook gewoon kwekerijen van voor zover ik weet?
verography schreef:Tja als ik de beginpost van de TS leest ben ik dus zo´n fotograaf die een uur van te voren al geposteerd staat. Tja ik vind het nu eenmaal geweldig om dieren te fotograferen en bij die welpen in arhnem dacht ik heb ik zeker een uur gestaan. Overigens niet geheel vooraan. Kindjes e.d. mogen gewoon voor mij staan zolang ik maar over ze heen kan fotograferen. Of als iemand voor mij staat zet ik de lens vlak naast haar gezicht en zeg ik nog, pas op als je je omdraaid anders stoot je je dadelijk. Als mensen dat irri vinden is dat hun probleem, ik vind het namelijk irri als ik hét plaatje wil schieten en iedereen loopt voor me camera langs.
Verder kinderen e.d. erger ik me niet aan. De opvoeding van de ouders, dat is waar het probleem ligt. (maar die irritatie ondervind ik dagelijks op mijn bijbaan in de supermarkt)
stef schreef:verography schreef:Tja als ik de beginpost van de TS leest ben ik dus zo´n fotograaf die een uur van te voren al geposteerd staat. Tja ik vind het nu eenmaal geweldig om dieren te fotograferen en bij die welpen in arhnem dacht ik heb ik zeker een uur gestaan. Overigens niet geheel vooraan. Kindjes e.d. mogen gewoon voor mij staan zolang ik maar over ze heen kan fotograferen. Of als iemand voor mij staat zet ik de lens vlak naast haar gezicht en zeg ik nog, pas op als je je omdraaid anders stoot je je dadelijk. Als mensen dat irri vinden is dat hun probleem, ik vind het namelijk irri als ik hét plaatje wil schieten en iedereen loopt voor me camera langs.
Verder kinderen e.d. erger ik me niet aan. De opvoeding van de ouders, dat is waar het probleem ligt. (maar die irritatie ondervind ik dagelijks op mijn bijbaan in de supermarkt)
Wij hebben allebei entree betaald, en wij hebben dus allebei evenveel rechten. Fotograven hebben niet opeens meer rechten omdat hun toevallig het perfecte plaatje willen hebben.
In beekse bergen ging het ook niet om 1 fotograaf, maar het hele raam stond vol gepakt
stef schreef:verography schreef:Tja als ik de beginpost van de TS leest ben ik dus zo´n fotograaf die een uur van te voren al geposteerd staat. Tja ik vind het nu eenmaal geweldig om dieren te fotograferen en bij die welpen in arhnem dacht ik heb ik zeker een uur gestaan. Overigens niet geheel vooraan. Kindjes e.d. mogen gewoon voor mij staan zolang ik maar over ze heen kan fotograferen. Of als iemand voor mij staat zet ik de lens vlak naast haar gezicht en zeg ik nog, pas op als je je omdraaid anders stoot je je dadelijk. Als mensen dat irri vinden is dat hun probleem, ik vind het namelijk irri als ik hét plaatje wil schieten en iedereen loopt voor me camera langs.
Wij hebben allebei entree betaald, en wij hebben dus allebei evenveel rechten. Fotograven hebben niet opeens meer rechten omdat hun toevallig het perfecte plaatje willen hebben.
In beekse bergen ging het ook niet om 1 fotograaf, maar het hele raam stond vol gepakt
HorseyDude schreef:Ben al zo vaak in het Dolfinarium mensen tegengekomen die de dolfijnen VISSEN noemen maar het zijn nog altijd ZEEZOOGDIEREN!!!!!
stef schreef:Laatst in Blijdorp: Tijger ligt in het nachtverblijf (achter glazen ruiten) te slapen.
Kindje: Mama, hij doet niks...
Moeder: "bam bam bam" op de ramen meppen....
Joh, laat dat beest, is mijn idee dan.
stef schreef:Laatst in Ouwehand in het beren/wolven bos.
Wolven zijn behoorlijk actief, dus geweldig om te zien (vind ik dan)
Vrouw: Kom laten we door lopen, ik vind die wolven maar niks (kan natuurlijk), laten we naar de beren gaan, die zijn veel liever... (euhm, beren zijn niet lief, en als ik MOET kiezen kom ik toch liever een wolf tegen dan een beer denk ik zo)
stef schreef:In Beekse bergen waren jonge tijgertjes geboren, die om 13.00 uit hun nachtverblijf zouden komen.
Echt waar, tientallen fotograven met statieven en telelenzen heel de mikmak, verschanste zich om 12.00 uur al voor die ruit, waardoor er echt dus niemand meer omheen kon kijken, allemaal voor dat ene perfecte plaatje...
Zouden die dat boek ook gelezen hebben? Over dat jochie wat Remi heet....
stef schreef:Dan, wat ik ergens wel weer grappig vind, ouders die zgn weten waar ze het over hebben.
Ligt er een kaaiman rustig te soezen in zn verblijf, kindje: Papapapapawat is dat?
papa: Dat is een baby krokodil.....
stef schreef:En dan dat mensen kennelijk nog steeds Bokito mega interesant vinden, niet normaal hoe druk het nog bij dat verblijf was
stef schreef:Of kinderen weg trekken als Maraboe's dode kuikentjes te eten krijgen... Waarom mag een kind dat niet zien? Is gewoon de natuur, toch?
Blue_Eyes schreef:Dat laatste (van die Maraboes) hangt er dus ook heel erg vanaf hoe je kind daarop reageert. Ik heb er 1 die daar niks om zou geven, die zou ijskoud vragen 'Mama, ik ook hapje?' Maar mijn oudste is een kind dat heel erg in de 'schattig en zielig'-fase is beland - die vindt alle kleine beestjes schattig, en alles wat waar dan ook maar mee gebeurt 'zielig'. Dus, als je zou weten dat je kind dan 's nachts 3x brullend wakker zou zijn, zou je dat dan nog zo gemakkelijk doen? Dat soort dingen leren kunnen ze ook nog wel als ze wat ouder zijn.
Blue_Eyes schreef:Dat laatste (van die Maraboes) hangt er dus ook heel erg vanaf hoe je kind daarop reageert. Ik heb er 1 die daar niks om zou geven, die zou ijskoud vragen 'Mama, ik ook hapje?' Maar mijn oudste is een kind dat heel erg in de 'schattig en zielig'-fase is beland - die vindt alle kleine beestjes schattig, en alles wat waar dan ook maar mee gebeurt 'zielig'. Dus, als je zou weten dat je kind dan 's nachts 3x brullend wakker zou zijn, zou je dat dan nog zo gemakkelijk doen? Dat soort dingen leren kunnen ze ook nog wel als ze wat ouder zijn.
Citaat:stef schreef:Dan, wat ik ergens wel weer grappig vind, ouders die zgn weten waar ze het over hebben.
Ligt er een kaaiman rustig te soezen in zn verblijf, kindje: Papapapapawat is dat?
papa: Dat is een baby krokodil.....
Deze reactie vind ik een béetje uit de hoogte eerlijk gezegd.. Ik kan goed begrijpen dat als je jonge kind vraagt wat een kaaiman is, je misschien liever zegt dat het een kleine krokodil is, in plaats van uit te moeten gaan leggen dat het een ander 'ras' / 'soort' krokodil is. Ikzelf zou, net als jij waarschijnlijk, op mijn hurken gaan zitten, mijn kindje tegen me aan trekken en al wijzend uitleggen hoe het zit. Dat vind ik heerlijk. Maar er zijn nu eenmaal mensen die zoiets makkelijker af willen doen en daar kan ik ze geen ongelijk in geven. Als het kind wat ouder wordt en hij blijft het interessant vinden, komt hij er vanzelf achter hoe het zit met krokodillen en kaaimannen.