"ergernissen" dierentuin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: "ergernissen" dierentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:45

Zo dan zou ik echt niet voor mezelf instaan hoor...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 23:38

poes schreef:
Tuurlijk is het erg zinloos. Maar ik bedoel meer: dat leeuwenjong heeft een veeeeeel fijner leventje gehad dan menig biggetje of kuikentje... En die dieren weten toch niet waarvoor ze sterven. Wat is dan echt erger? We eten ook veel meer vlees dan we nodig hebben, dus het is ook een stuk nutteloos...

Het zijn niet alleen de jonge dieren die worden afgemaakt. Oudere dieren worden dat ook. En niet altijd op even humane wijze. Zo is onder meer bekend van oudere leeuwen uit het circus of uit dierentuinen die gesloten worden, failliet gaan of anderszins van hun oudere leeuwen afmoeten, dat ze aan instanties verkocht worden zodat jagers ze kunnen neerschieten (natuurlijk tegen een hele goede beloning). En als je deze link bekijkt, hoeven ze daar nog nieteens hun bureaustoel voor uit.

[LZP] Levende dieren afschieten via het internet.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 09:52

poes schreef:
Zo dan zou ik echt niet voor mezelf instaan hoor...

Ik kon die ouders ook wel wat!
twas dat mn vriend erbij was, anders had ik echt uit mn pan gevlogen...

Mijn oppaskindjes hoeven zoiets echt niet te flikken. Die kinderen zullen niet zo snel iets op de grond gooien, laatstaan een grote bek hebben tegen iemand...

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 10:17

Cassidy; en zelfs dat is erg genoeg beter voor de dieren die in het wild leven.. Het krugerpark fokt dieren om ze te laten afschieten door rijke mensen die graag 20.000 euro neertelt om een neushoorn af te schieten. Maar door dat op deze manier te doen, hou je het legaal en dús in de hand omdat je het in de gaten kunt houden. Door het op deze manier te regelen gaan deze vreselijke mensen niet de vrije natuur in om íllegaal die neushoorn af te schieten en kom je weer uit bij het irritante; 'soms moet je een dier opofferen om de rest te redden.'
Ik zou echt willen dat die uitspraak gewoon nergens meer nodig zou zijn Maar dat is de ideale wereld zeker Nagelbijten / Gniffelen

rozahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 10:22

Wat ik bijzonder vervelend en heel gevaarlijk vindt is dat ze kinderen op een muurtje zetten bij de leeuwen.
Het mag niet maar als het kind valt is het wel weer de schuld van de dierentuin.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 10:30

BrittKitt schreef:
Door het op deze manier te regelen gaan deze vreselijke mensen niet de vrije natuur in om íllegaal die neushoorn af te schieten

Door tegen veel geld selectieve dieren neer te laten knallen door mensen die zich dat kunnen permitteren, zorg je er echt niet voor dat de stroperij van bijv. neushoorns stopt hoor. Het enige verschil is dat ze er geld voor vangen. Maar een dode neushoorn is dode neushoorn, weer een exemplaat minder van een toch al bedreigde diersoort.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 10:31

Tja als ik de beginpost van de TS leest ben ik dus zo´n fotograaf die een uur van te voren al geposteerd staat. Tja ik vind het nu eenmaal geweldig om dieren te fotograferen en bij die welpen in arhnem dacht ik heb ik zeker een uur gestaan. Overigens niet geheel vooraan. Kindjes e.d. mogen gewoon voor mij staan zolang ik maar over ze heen kan fotograferen. Of als iemand voor mij staat zet ik de lens vlak naast haar gezicht en zeg ik nog, pas op als je je omdraaid anders stoot je je dadelijk. Als mensen dat irri vinden is dat hun probleem, ik vind het namelijk irri als ik hét plaatje wil schieten en iedereen loopt voor me camera langs.

Verder kinderen e.d. erger ik me niet aan. De opvoeding van de ouders, dat is waar het probleem ligt. (maar die irritatie ondervind ik dagelijks op mijn bijbaan in de supermarkt)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 12:38

verography schreef:
ik vind het namelijk irri als ik hét plaatje wil schieten en iedereen loopt voor me camera langs.

Oooooooohhhh, daar heb ik toch ook zo'n LAST van hè? Vroeger had ik een abo op Blijdorp, en toen was het echt schering en inslag!!! Het toppunt was toen bij de krokodillen in het Oceanium. Staat er zo'n knul naast me: Je gaat toch geen foto's maken van die beesten???

IK KON 'M WEL WURGEN!!!!!!!!! Ik moet toch ZELF wel uitmaken waar ik foto's van neem? Al is het van het dak!!!!!

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 22:24

Haha was vandaag in de dierentuin....
Zegt zo'n moeder tegen kind:"Nou (naam kind)," *wijst naar Piranha's* "we gaan nou even bij de guppies kijken" Huilen van het lachen

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 22:52

Wat zei je tegen die moeder?
Je kan deze guppies ook aaien?
Haha! Tong uitsteken Clown

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 08:02

Ben al zo vaak in het Dolfinarium mensen tegengekomen die de dolfijnen VISSEN noemen maar het zijn nog altijd ZEEZOOGDIEREN!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 08:34

Horseydude, je kan je ook iets té druk maken hè?

Iemand kunnen wurgen omdat hij het apart vindt dat je een foto maakt van de krokodillen is wel een beetje overdreven. En ja, dolfijnen zijn zoogdieren en geen vissen, maar volgens mij denken de meeste mensen dat alles wat in het water ligt en vinnen heeft een vis is. Da's nou niet zo heel belachelijk op zich Knipoog

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 08:54

poes schreef:
Struisvogelbiefstuk is ontzettend gangbaar, er zijn ook gewoon kwekerijen van voor zover ik weet?

Klopt, hier in Noord-Nederland heb je wel een aantal van de fokkerijen.
Als ik dit allemaal zo lees, ben ik blij dat ik al die reacties van andere bezoekers in de dierentuin gewoon van me af kan laten glijden. Ik ga voor mijn plezier en let eigenlijk niet op wat anderen zeggen en doen. Als kinderen/volwassenen dieren zouden pesten, zou ik er iets van zeggen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 09:51

verography schreef:
Tja als ik de beginpost van de TS leest ben ik dus zo´n fotograaf die een uur van te voren al geposteerd staat. Tja ik vind het nu eenmaal geweldig om dieren te fotograferen en bij die welpen in arhnem dacht ik heb ik zeker een uur gestaan. Overigens niet geheel vooraan. Kindjes e.d. mogen gewoon voor mij staan zolang ik maar over ze heen kan fotograferen. Of als iemand voor mij staat zet ik de lens vlak naast haar gezicht en zeg ik nog, pas op als je je omdraaid anders stoot je je dadelijk. Als mensen dat irri vinden is dat hun probleem, ik vind het namelijk irri als ik hét plaatje wil schieten en iedereen loopt voor me camera langs.

Verder kinderen e.d. erger ik me niet aan. De opvoeding van de ouders, dat is waar het probleem ligt. (maar die irritatie ondervind ik dagelijks op mijn bijbaan in de supermarkt)

Wij hebben allebei entree betaald, en wij hebben dus allebei evenveel rechten. Fotograven hebben niet opeens meer rechten omdat hun toevallig het perfecte plaatje willen hebben.
In beekse bergen ging het ook niet om 1 fotograaf, maar het hele raam stond vol gepakt

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 10:04

stef schreef:
verography schreef:

Wij hebben allebei entree betaald, en wij hebben dus allebei evenveel rechten. Fotograven hebben niet opeens meer rechten omdat hun toevallig het perfecte plaatje willen hebben.
In beekse bergen ging het ook niet om 1 fotograaf, maar het hele raam stond vol gepakt

Zoals je al zegt hebben we allemaal entree betaald. Als iemand een hele dag voor het raam van de gorilla's (ik noem maar wat) wilt zitten dan heeft hij daar natuurlijk het volste recht op.
Wat het mooie is van fotografen is dat als ze het plaatje hebben ook weer weg gaan. Zeker als er jonge dieren zijn dan staan ze er misschien wel een uur van te voren (wat ik opmaak van eerdere posts). Diertjes komen naar buiten klik, klik, klik (zo'n 100x ofzo achter elkaar) en dan gaan ze weer weg.

Tja iedereen heeft betaald maar de een interesseert zich maar in 1 dier en kan daar een paar uur zoet bij zijn en anderen zien het liefst zo veel mogelijk dieren Lachen Dus ik vind je vergelijking een beetje scheef want de fotografen hebben op dat moment even veel recht alleen verdelen zij al hun aandacht op 1 verblijf terwijl de overige bezoekers ook de andere dieren willen zien.

Het is alleen maar vervelend als je direct de dieren wilt zien maar agja dierentuin is groot genoeg, dan kom je gewoon een uur later even terug. Zijn de meeste fotografen en filmploegen ook weer weg.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 11:38

stef schreef:
verography schreef:

Dat snap ik, maar jullie ergeren je dus als het waren aan mij en ik aan jullie. Er is altijd wel iets wat je irriteerd. Lachen

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 11:53

Wat een ergernissen alweer Lachen.

Alhoewel... Ik kan mij soms ook fameus ergeren aan kids Verdrietig.
Het ergste vind ik al het lawaai dat ze produceren en sommige zijn ook iets te beweegelijk.

Kom er echter regelmatig heel brave tegen Lovers.

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 12:52

HorseyDude schreef:
Ben al zo vaak in het Dolfinarium mensen tegengekomen die de dolfijnen VISSEN noemen maar het zijn nog altijd ZEEZOOGDIEREN!!!!!

Dat vind ik dan wel een beetje overtrokken hoor.
Ik zie mezelf al tegen mijn dochter zeggen (van 2,5): "kom Merel we gaan even bij de zeezoogdieren kijken". Het arme kind krijgt dat woord nog amper haar strot uit....

Net zoals dat wij in Naturalis liepen en er in de grond een octopus lag. Dus ik tegen mijn dochter: "kijk wat is dat?". Waarop zij antwoordt: "een inktvis". En volwassen man haar ging verbeteren door te zeggen dat het een octopus is en wat het verschil is blablabla.
Toen was ze net 2..... Boos! Ik vol trots dat ze "ongeveer" wist wat het was.....

Natuurlijk moeten ouders het niet te gek maken, maar van mij mogen ze gewoon vissen, beren, apen etc zeggen.....
Ik lees ook vaak voor wat er op het bordje staat, omdat ik het zelf niet weet....

Wij hebben wel eens "achter" een clubje fotograven gezeten (waarschijnlijk een cursus oid) op zich was dat wel vervelend, aangezien ze erg lang bezig waren bij elk verblijf.
Op een gegeven moment hebben we ze gewoon ingehaald en wat dieren overgeslagen.... merkte Merel toch niets van....

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 13:08

Ik heb niet het hele topic doorgelezen..

stef schreef:
Laatst in Blijdorp: Tijger ligt in het nachtverblijf (achter glazen ruiten) te slapen.
Kindje: Mama, hij doet niks...
Moeder: "bam bam bam" op de ramen meppen....
Joh, laat dat beest, is mijn idee dan.

Hier ben ik het mee eens. Het tikken op de ramen, gillend rondrennen en de dieren op die manier storen vind ik ook vervelend.

stef schreef:
Laatst in Ouwehand in het beren/wolven bos.
Wolven zijn behoorlijk actief, dus geweldig om te zien (vind ik dan)
Vrouw: Kom laten we door lopen, ik vind die wolven maar niks (kan natuurlijk), laten we naar de beren gaan, die zijn veel liever... (euhm, beren zijn niet lief, en als ik MOET kiezen kom ik toch liever een wolf tegen dan een beer denk ik zo Knipoog )

Dit vind ik een beetje overdreven, om je daaraan te ergeren. Jij vindt wolven misschien mooier om te zien, maar deze vrouw houdt misschien gewoon niet van wolven, en wel van beren. Jij komt misschien liever een wolf tegen, zij liever een beer. En over dat 'liever' .. tsjah. Die beren trekken haar waarschijnlijk gewoon meer. Dit is nou niet iets waar ik me aan zou kunnen ergeren..

stef schreef:
In Beekse bergen waren jonge tijgertjes geboren, die om 13.00 uit hun nachtverblijf zouden komen.
Echt waar, tientallen fotograven met statieven en telelenzen heel de mikmak, verschanste zich om 12.00 uur al voor die ruit, waardoor er echt dus niemand meer omheen kon kijken, allemaal voor dat ene perfecte plaatje...
Zouden die dat boek ook gelezen hebben? Over dat jochie wat Remi heet....

Ook dit kan ik wel begrijpen, natuurlijk willen al die fotografen het perfecte plaatje, daar verdienen zij tenslotte hun geld mee. Die jonge tijgertjes zijn daar een uurtje later ook nog wel om te bekijken.. Knipoog

stef schreef:
Dan, wat ik ergens wel weer grappig vind, ouders die zgn weten waar ze het over hebben.
Ligt er een kaaiman rustig te soezen in zn verblijf, kindje: Papapapapa Knipoog wat is dat?
papa: Dat is een baby krokodil..... Gestoord

Deze reactie vind ik een béetje uit de hoogte eerlijk gezegd.. Ik kan goed begrijpen dat als je jonge kind vraagt wat een kaaiman is, je misschien liever zegt dat het een kleine krokodil is, in plaats van uit te moeten gaan leggen dat het een ander 'ras' / 'soort' krokodil is. Ikzelf zou, net als jij waarschijnlijk, op mijn hurken gaan zitten, mijn kindje tegen me aan trekken en al wijzend uitleggen hoe het zit. Dat vind ik heerlijk. Maar er zijn nu eenmaal mensen die zoiets makkelijker af willen doen en daar kan ik ze geen ongelijk in geven. Als het kind wat ouder wordt en hij blijft het interessant vinden, komt hij er vanzelf achter hoe het zit met krokodillen en kaaimannen.

stef schreef:
En dan dat mensen kennelijk nog steeds Bokito mega interesant vinden, niet normaal hoe druk het nog bij dat verblijf was Knipoog

Hier zou ik me nou ook echt niet druk over kunnen maken.. Nagelbijten / Gniffelen

stef schreef:
Of kinderen weg trekken als Maraboe's dode kuikentjes te eten krijgen... Waarom mag een kind dat niet zien? Is gewoon de natuur, toch?

Hier zou ik mijn eigen kinderen ook gewoon laten kijken, maar ook hier geld voor mij: Laat die ouders zelf weten hoe ze hun kinderen opvoeden, toch? Knipoog

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 13:14

Mijn eerdere reactie ging over kinderen die dieren pesten, daarmee bedoelde ik overigens niet dat ik álle kinderen in de dierentuin irritant vind. Ze mogen van mij rennen, schreeuwen, gillen wat ze maar willen, liefst wel op plekken waar dat mág en kan. Het is voor die kids tenslotte ook een dagje uit. En als ze ergens te druk zijn naar mijn 'maatstaven' ga ik gewoon ergens anders kijken. De dierentuin is tenslotte groot genoeg Haha!

Ilsjepilsje: ik vind dat je groot gelijk hebt, zo'n kleine meid die gewoon weet dat zo'n beest een (soort) inktvis is dat is toch super *LOL*

Horseydude: jij ergert je zo te lezen vaak aan mensen die anders naar dingen/dieren kijken dan jijzelf. Kun je beter niet doen joh, zo blijf je aan de gang Knipoog Jij vindt misschien dolfijnen het einde, ze hebben jouw grenzeloze interesse en weet (bijna) alles van die dieren. Maar niet alle mensen hebben zó'n grote interesse in de dierentuindieren... Ze zijn gewoon een dagje weg. Gewoon je ene oor in laten gaan en net zo snel het andere oor weer uit, scheelt je een hoop opwinding Haha!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 13:17

Dat laatste (van die Maraboes) hangt er dus ook heel erg vanaf hoe je kind daarop reageert. Ik heb er 1 die daar niks om zou geven, die zou ijskoud vragen 'Mama, ik ook hapje?' Maar mijn oudste is een kind dat heel erg in de 'schattig en zielig'-fase is beland - die vindt alle kleine beestjes schattig, en alles wat waar dan ook maar mee gebeurt 'zielig'. Dus, als je zou weten dat je kind dan 's nachts 3x brullend wakker zou zijn, zou je dat dan nog zo gemakkelijk doen? Dat soort dingen leren kunnen ze ook nog wel als ze wat ouder zijn.

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 13:21

Blue_Eyes schreef:
Dat laatste (van die Maraboes) hangt er dus ook heel erg vanaf hoe je kind daarop reageert. Ik heb er 1 die daar niks om zou geven, die zou ijskoud vragen 'Mama, ik ook hapje?' Maar mijn oudste is een kind dat heel erg in de 'schattig en zielig'-fase is beland - die vindt alle kleine beestjes schattig, en alles wat waar dan ook maar mee gebeurt 'zielig'. Dus, als je zou weten dat je kind dan 's nachts 3x brullend wakker zou zijn, zou je dat dan nog zo gemakkelijk doen? Dat soort dingen leren kunnen ze ook nog wel als ze wat ouder zijn.

Uiteraard ben ik het wat dit betreft helemaal met je eens.. Ja

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 13:23

Het zal ook niet waar wezen Knipoog

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 13:26

Blue_Eyes schreef:

Mijn ervaring met kinderen in de dierentuin is dat ze het echt niet zo erg vinden maar maar alleen maar heel erg interessant (spreek over kinderen van 4 tot 12 jaar). Alleen de ouders verpesten het vaak voor de kinderen door het vies/eng etc. te noemen. Dat nemen kinderen erg snel over zo zonde. Terwijl er niets eng/vies raar aan is.

Eten je kinderen wel vlees? dan kan je het heel mooi uitleggen aan je kinderen, want dan kan je de link leggen tussen een lekker stukje vlees en dat die vogel/katachtigen/haai etc. dat stukje vis of vlees als een lekkere biefstuk oid ziet. Werkt altijd perfect bij kinderen. Dan vinden ze het eerst nog raar maar 10 minuten later vinden ze het alleen maar erg interessant.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:00

Citaat:
stef schreef:
Dan, wat ik ergens wel weer grappig vind, ouders die zgn weten waar ze het over hebben.
Ligt er een kaaiman rustig te soezen in zn verblijf, kindje: Papapapapa Knipoog wat is dat?
papa: Dat is een baby krokodil..... Gestoord

Deze reactie vind ik een béetje uit de hoogte eerlijk gezegd.. Ik kan goed begrijpen dat als je jonge kind vraagt wat een kaaiman is, je misschien liever zegt dat het een kleine krokodil is, in plaats van uit te moeten gaan leggen dat het een ander 'ras' / 'soort' krokodil is. Ikzelf zou, net als jij waarschijnlijk, op mijn hurken gaan zitten, mijn kindje tegen me aan trekken en al wijzend uitleggen hoe het zit. Dat vind ik heerlijk. Maar er zijn nu eenmaal mensen die zoiets makkelijker af willen doen en daar kan ik ze geen ongelijk in geven. Als het kind wat ouder wordt en hij blijft het interessant vinden, komt hij er vanzelf achter hoe het zit met krokodillen en kaaimannen.

Een stukje is dat wel zo, maar een kleine krokodil is iets anders dan een babykrokodil. Net als een shetlander geen veulen is. Als ik met mijn dwerggeitjes ga wandelen is het opvallend dat vrijwel iedere ouder het een rare hond noemt en de kinderen dan de ouders moeten verbeteren dat het een geit is. Als de kinderen dat niet zouden weten leren ze de dingen toch echt verkeerd. Dat valt in hetzelfde gebied als babykrokodil en kleine krokodil.