Accepteren jullie drugsgebruik bij vriend/man?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: Accepteren jullie drugsgebruik bij vriend/man?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 14:57

Phara heb jij die ervaring wel met iemand heel dichtbij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 14:58

phara ik heb meer gezien en gehoord van mijn 10de tot 18de dan jij wil weten.

ik ken genoeg verantwoorde gebruikers. zoals ik al zei, die zie je minder, degene waar bij het fout gaat dat valt véél meer op natuurlijk Lachen mensen hangen het niet aan de grote klok door dit soort reacties Lachen

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 14:58

Pijnstilling doet ook wonderen. Heb je geen ander pilletje voor nodig.

Als je wil zweven ga je in de zweefmolen zitten, bovendien hoef je het voor de lichteffecten niet te doen, de echte effecten zijn er ook genoeg.

Je kan het draaien hoe je wil maar het is gewoon onverantwoord. het is gewoon troep en maakt uiteindelijk alles kapot. en als je het nodig (denkt) te hebben, zit er iets niet goed.

@ Lieveli: en waarom zou je al die dingen doen terwijl je als je het zonder doet net zoveel lol kan hebben en niet zo veel spul mee hoeft te nemen en niet continu moet nadenken of je je nog wel goed voelt.. Verward zoiets is toch pompen met de kraan open?

Het slaat gewoon nergens op.

en nog steeds ben ik HEEL benieuwd naar jullie antwoorden op de vraag van Phara!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 15:00

pijnstillers zijn ook drugs Clown

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 15:01

suze_ schreef:
pijnstillers zijn ook drugs Clown

Ooh dan neem ik de volgende keer toch gewoon XTC of wat dan ook ipv een paracetamol.. Verward

Wie hou je nou voor de gek?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 15:02

DresslOver schreef:
Pijnstilling doet ook wonderen. Heb je geen ander pilletje voor nodig.

Als je wil zweven ga je in de zweefmolen zitten, bovendien hoef je het voor de lichteffecten niet te doen, de echte effecten zijn er ook genoeg.

Je kan het draaien hoe je wil maar het is gewoon onverantwoord. het is gewoon troep en maakt uiteindelijk alles kapot. en als je het nodig (denkt) te hebben, zit er iets niet goed.

@ Lieveli: en waarom zou je al die dingen doen terwijl je als je het zonder doet net zoveel lol kan hebben en niet zo veel spul mee hoeft te nemen en niet continu moet nadenken of je je nog wel goed voelt.. Verward zoiets is toch pompen met de kraan open?

Het slaat gewoon nergens op.

en nog steeds ben ik HEEL benieuwd naar jullie antwoorden op de vraag van Phara!!

Ik heb het niet nodig, ik kan prima zonder, het voegt gewoon net wat extra's toe zo nu en dan, en ik hoef ook niet continue te gaan bedenken of ik me wel goed voel. En nee, ik heb geen familie of vrienden aan de drugs verloren, iedereen die ik ken gebruikt sporadisch en we hebben wel een jongen in de buurt die zich helemaal stuk snuift, maar ik hou niet van coke.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 15:03

en natuurlijk is het troep, ik heb nergens beweerd dat ik het bij de natuurvoedingswinkel haal. Daarom doe ik het ook niet elke dag Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 15:04

ik hou niemand voor de gek.
ik vertel mn mening. net als jij.

je hoeft me niet te bekeren ofzo.
jij vind dat het niet verantwoord kan. prima OK dan!
ik denk er anders over Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 15:04

MarcoBorsato schreef:
en natuurlijk is het troep, ik heb nergens beweerd dat ik het bij de natuurvoedingswinkel haal. Daarom doe ik het ook niet elke dag Pling

Haha!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 15:05

MarcoBorsato schreef:
Phara heb jij die ervaring wel met iemand heel dichtbij?

meer dan me lief is Knipoog

suze; iemand zien neervallen aan een overdosis op een of ander feestje waar je ooit eens hoi tegen gezegd hebt is iets heel anders dan je eigen geliefden er onderdoor zien gaan. Dus nogmaals: je ontwijkt mijn vraag.

overigens dresslover, weet ik wel dat tegen sommige rugpijnen (en in het algemeen tegen sommige pijnen) geen reguliere pijnstillers helpen...Niet zoals dokters je beloven iig. Het maakt het net verdraagzaam als je vooral rustig doet. Knipoog maar dat is het ook.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 15:06

de vraag van phara was of er iemand in de familie zit die drugs gebruikt?

ja...mijn moeder slikt dagelijks codeïne tegen de pijn.
soms is ze dus ook een beetje suf en giechelig als we op visite komen.
codeïne staat op de opiumlijst en is dan toch ook een drug?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 15:09

of ze er iemand onder door had zien gaan van haar familie en of ze al gezien had hoeveel het kapot kan maken in mensen waar ze zielsveel van houd. Knipoog Puur theoretisch is elk medicijn "drugs" maar vaak zijn er wel vaste dosissen vast gelegd voor medicatie (iig mijn dokter zegt toch hoeveel ik max mag nemen met tussentijden van hoeveel uur Clown) en ik geloof niet dat er iemand is die zegt "jij mag maximum 2 XTC pilletjes per dag nemen, eentje s morgens bij het eten en eentje s avonds bij je biertje" Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 15:10

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 15:11

De discussie word nu wel erg flauw met codeine en paracetamol als drug zijnde.. Scheve mond

Maargoed, doe vooral wat je niet laten kunt. Maar weet goed wat voor invloed het heeft op je omgeving.

Ik weet wel dat het in mijn leven al VEEL te vroeg een VEEL te grote rol speelde, en nog speelt. En ik weet ook dat het werkelijk ALLES kapot maakt.
Van de ene kant zou ik willen dat jullie dan eens mee zouden maken hoe het is als het zo moet.. maar van de andere kant wens je dat NIEMAND toe..

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 15:12

Aan de bolletjesliefhebbers hier, twee woorden: permanante hersenschade. want dat krijg je er uiteindelijk van.

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 15:12

Cayenne schreef:
Overleggen is altijd heel veel geprobeerd, maar wanneer sommige mensen eenmaal beginnen te drinken of die behoefte voelen, dan gaat dat gevoel overheersen en gaat alles daarvoor aan de kant. Zolang ze nuchter zijn gaat het nog.
We hebben toendertijd hele compromissen afgesloten, alles op papier gezet, maar zodra meneer zin had om wat te gaan drinken of wat dan ook, dan bestonden die afspraken opeens niet meer

Dat ken ik jammergenoeg... Woon nu samen met een gewone vriend (als roommates zijnde). Toen hij nog thuis woonde, ging hij meestal wel op tijd naar huis, en bleef enkele keren per week op café (we werken voor hetzelfde bedrijf, andere dienst).
Allemaal mooie afspraken gemaakt mbt taakverdeling (koken, schoonmaak, etc).
Sinds we een week samen wonen gaat hij alle dagen na het werk rustig op café, waardoor ik alle dagen met de huishoudelijke taken zit, behalve de afwas, die laat ik mooi staan voor hem.. Maar boodschappen doen of schoonmaken? Nee hoor, moet ik maar doen...

Erover praten? Ja, dikwijls, en dan is het weer twee dagen beter.

Het enige waar ik me aan optrek is dat ik een mooi huisje heb, voor niet al te veel geld doordat de huur gedeeld wordt, maar ik weet 1 ding zeker, nooit wil ik in een relatie samenwonen, waarin de andere elke dag een stevige portie alcohol binnengiet, en waardoor ik met alles achterblijf.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 15:13

pharagirlke schreef:
of ze er iemand onder door had zien gaan van haar familie en of ze al gezien had hoeveel het kapot kan maken in mensen waar ze zielsveel van houd. Knipoog Puur theoretisch is elk medicijn "drugs" maar vaak zijn er wel vaste dosissen vast gelegd voor medicatie (iig mijn dokter zegt toch hoeveel ik max mag nemen met tussentijden van hoeveel uur Clown) en ik geloof niet dat er iemand is die zegt "jij mag maximum 2 XTC pilletjes per dag nemen, eentje s morgens bij het eten en eentje s avonds bij je biertje" Knipoog

Nee maar je kunt je wel verdiepen in XTC en langs de huisarts gaan en vragen hoe of wat. En je pillen laten testen, zodat je weet welke bestanddelen erin zitten, want kleurtjes en merkjes zeggen niks. Drugs is niet hetzelfde als een colaatje, maar je kunt je wel zo goed mogelijk laten informeren en zoveel mogelijk voorzorgsmaatregelen nemen. Ik doe ook niemand verdriet of pijn ermee, mijn ouders weten ervan, en samen met mijn moeder heb ik alles uitgeplozen. Tja dat mijn ouders jong waren namen ze LSD, en dat is nou iets wat ik wel eng vind!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 15:16

precies lieveli Ja

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 15:17

DresslOver schreef:
De discussie word nu wel erg flauw met codeine en paracetamol als drug zijnde.. Scheve mond

waarom is dat flauw?
ik geef gewoon antwoord op haar vraag,nadat ik al even mee had zitten lezen.

maar het is en blijft zo dat alcohol en medicatie gewoon wel geaccepteerd word en illegale drugs niet.

terwijl de uiteindelijke schade aan je lichaam bij beiden net zo erg is.
en daar is geen "ja maar" of "dat valt wel mee"wat dan ook voor..
en de verslavingskans is overal van aanwezig.

het blijft gewoon zo dat de een mens het wel accepteerd en het prima vind en de ander er fel op tegen is,.
en dat mag. dat mag iedereen toch Haha!

zo heb ik dus echt wel mensen ten onder zien gaan aan cocaïne,waardeloze troep is dat

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 15:19

Op langere termijn, bij regelmatig gebruik, zou ecstasy negatieve effecten kunnen hebben zoals depressie, psychoses en lever- en/of nierbeschadigingen, maar hierover zijn nog geen wetenschappelijke gegevens beschikbaar. Er gaan geruchten dat het tot blijvende hersenbeschadiging kan leiden, en daarbij het leervermogen en geheugen kan aantasten, maar resultaten van onderzoeken op dit gebied zijn schaars en spreken elkaar vaak tegen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ecstacy

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 15:21

suze_ schreef:
[LZP] Wat zou jij doen?

alsjeblieft phara. heb je een topje van de ijsberg.

ondanks dat ik het verschrikkelijk vind dat je dit moet meemaken, en je ma áltijd mag pb'en (hoewel ik niet weet of je daar veel behoefte aan hebt) als je wil praten oid...Lees ik niets over drugs alsin xtc, wiet enz...... Bloos Of ik interpreteer het fout..... Bloos

lieveli en hoeveel doen er dat ook echt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 15:21

ja ik ga even alles in detail op inet keilen.
als ik zeg dat ik het weet, dan moet je me maar gewoon geloven.

alcohol, medicijnen zijn ook drugs. net zo erg als als alle andere soorten drugs.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 15:24

ellepel schreef:
DresslOver schreef:

waarom is dat flauw?
ik geef gewoon antwoord op haar vraag,nadat ik al even mee had zitten lezen.

maar het is en blijft zo dat alcohol en medicatie gewoon wel geaccepteerd word en illegale drugs niet.

terwijl de uiteindelijke schade aan je lichaam bij beiden net zo erg is.
en daar is geen "ja maar" of "dat valt wel mee"wat dan ook voor..
en de verslavingskans is overal van aanwezig.

het blijft gewoon zo dat de een mens het wel accepteerd en het prima vind en de ander er fel op tegen is,.
en dat mag. dat mag iedereen toch Haha!

zo heb ik dus echt wel mensen ten onder zien gaan aan cocaïne,waardeloze troep is dat

omdat dat gecontroleerd word, niet illegaal moet verkocht worden en er ook geen slechte oliebol tussen zit omdat het zo goedkoop mogelijk gemaakt moet worden zodat er zoveel mogelijk winst op gemaakt kan worden. Omdat het langs een gezondheidsinspectie moet passereren voor het op de markt komt. Medicatie uitgebreid getest wordt en goed en duidelijk gedoseerd word.

suze_ heb nergens gezegd dat je dat moet doen. Ik vroeg enkel of je het al in je familie gezien had bij mensen waar je zielsveel van hield. Een simpele "ja ik heb het in de familie gezien" of "ja ik heb mensen waar ik zielsveel van hield er onder door zien gaan" was genoeg geweest Knipoog

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 15:24

pharagirlke schreef:
suze_ schreef:
[LZP] Wat zou jij doen?

alsjeblieft phara. heb je een topje van de ijsberg.

ondanks dat ik het verschrikkelijk vind dat je dit moet meemaken, en je ma áltijd mag pb'en (hoewel ik niet weet of je daar veel behoefte aan hebt) als je wil praten oid...Lees ik niets over drugs alsin xtc, wiet enz...... Bloos Of ik interpreteer het fout..... Bloos

lieveli en hoeveel doen er dat ook echt?

Ik ben in mijn vriendengroep de enige die naar de huisarts geweest is, maar iedereen test pillen. Ik koop vaak 100 tot 200 in een keer, en die krijg ik echt niet alleen op, al zou ik het willen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 15:25

ik zei ja ik weet het, ik heb het gezien en gehoord Knipoog
dat bedoelde ik daarmee Knipoog

maar goed. das nu duidelijk dus Clown