Mijn vriend wil later kinderen, ik niet!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Re: Mijn vriend wil later kinderen, ik niet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 10:29

Toen ik 18 was, wilde ik geen kinderen. Toen ik 21 was, had ik er één. Dus ja, het kan wel zeker veranderen. Het kan ook heel goed dat er geen kinderwens komt en ik vind het heel goed dat TS dat nú al duidelijk maakt.

Verder: ik vind kinderen niet leuk. Mijn eigen kinderen allicht wel, maar kinderen van een ander hoeft voor mij niet zo. Ik denk ook dat dat komt doordat kinderen vaak echt onopgevoede drammers zijn en daar kan ik echt niet tegen.
Nou zijn mijn kinderen natuurlijk niet perfect en zeuren ook wel hoor, maar ik geloof dat anderen weinig last hebben van de mijne en zo hoort het ook.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 10:32

Ik lees hier veel reacties dat de TS zich er nu nog niet druk om moet maken. Op zich is dat ook wel zo, maar als het voor haar vriend nu al zo'n item is, dan maakt dat het ook een probleem voor haar.

Maar volgens mij is de TS zich dood geschrokken van deze discussie, want ik heb haar niet meer gezien in het topic?

Lieke_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 10:40

Hihi, ik dacht net hetzelfde... *pleit schuldig*

Sterre_Nova

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 12:43

Ik heb voorheen ook nooit kinderen gewild, dat gehuil en getier vond ik zo irritant, toch kwam er een moment (eierstokken) dat ik wel een kind wilde. Nu heb ik er 2 en das meer als genoeg, hou ontzettend van mijn meiden.
In mijn omgevind (werk,prive) zijn er toch steeds meer vrouwen die niet aan kinderen willen beginnen. Vaak krijgen ze vragen wanneer ze aan kids beginnen. Lijkt me heel vervelend. Het is voor deze vrouwen een bewuste keus en moet je zeker respecteren. Helaas lijkt het erop dat er een Taboe op rust en dat veel mensen het niet normaal vinden.

Misschien is het in dit topic nog wel leuk te melden dat een vriendin van mij afgelopen weekend is bevallen van een prachtige meid, NUMMER 7!!! op rij. De oudste is bijna 11!! Moeder is 29. Zelf moet ik er NIET aandenken, maar het is haar keus niet de mijne.

Dus; Ieder zijn keus, WEL of NIET geniet van je leven zoals JIJ die in wilt delen.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 20:26

Sterre_Nova schreef:
Ik heb voorheen ook nooit kinderen gewild, dat gehuil en getier vond ik zo irritant, toch kwam er een moment (eierstokken) dat ik wel een kind wilde. Nu heb ik er 2 en das meer als genoeg, hou ontzettend van mijn meiden.
In mijn omgevind (werk,prive) zijn er toch steeds meer vrouwen die niet aan kinderen willen beginnen. Vaak krijgen ze vragen wanneer ze aan kids beginnen. Lijkt me heel vervelend. Het is voor deze vrouwen een bewuste keus en moet je zeker respecteren. Helaas lijkt het erop dat er een Taboe op rust en dat veel mensen het niet normaal vinden.

En heb je er een, dan gaan mensen vragen wanneer nummer 2 komt (die komt niet), en daarna ongezouten hun mening geven (soms tenminste).

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 20:36

mensen geven over alles meningen, lak aan hebben, het gaat mensen geen klap of je zwanger bent, of je nog meer kinderen wil etc. Straks ben je plots onvruchtbaar of wat dan ook en dan kan het onderwerp heel erg pijnlijk zijn. Stomme fout van die mensen maar dat gebeurt nou eenmaal.

Ik wíl overigens vroeg kinderen en minstens 3. Mijn vriend ook, maar maar kijken of ik hem dan nog steeds heb, voelt nu als wel maar alles kan veranderen Knipoog ik ben er nu nog niet mee bezig

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 22:48

Ik ben in ieder geval blij dat het "ach, dat gevoel kómt nog wel" stadium van opmerkingen bij mij nu voorbij is, nu ik de 35 ga naderen Tong uitsteken

Ik werd er gek van, ik werd onderhand zwanger gekéken. Ik moet ook eerlijk zeggen dat toen ik er onlangs tijdens een routine-onderzoek achter kwam dat mijn kansen op een zwangerschap overigens nihil zijn, ik dit ook vaak zat gebruikt heb, om maar niet steeds die discussie aan te hoeven gaan waarom ik geen kinderen heb. Vond het wel makkelijk eigenlijk *LOL*

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 23:21

Ik vind wel dat sommigen die ik ken ècht niet geschikt zijn om ouder te worden. Ze zijn zelf niet eens goed opgevoed Of er mankeert zelfs nog iets meer aan Ja

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 09:24

Daar moet een postbus51 spotje van gemaakt worden slimmerik Haha! Dan ipv potentiele landmachters nemen we potentiele ouders en dan geschikt of ongeschikt Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 09:33

hihi Clown

Dat zou wat zijn ja...
Misschien dat idee eens naar durex sturen Haha!

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 11:26

ik ben nu 31 en word ook gek van iedereen die maar zegt dat mijn klokje gaat tikken etc. Ik wil absoluut geen kinderen, vind er niets aan, van anderen vind ik ze meestal ook niets, uitzonderingen daargelaten. Ik heb toen mijn vriend en ik 2 maanden samen waren, direcht aangegeven dat ik geen kinderen wilde. Nu 5 jaar later, wil hij ze toch wel graag. Hij zegt ook altijd, ja maar die van dinges vind je toch wel leuk, wij krijgen ook een lief kindje etc. het komt nog wel. Nou ik ben nu 31, ik wist al van jongs af aan dat ik ze niet wilde en heb dat nog steeds, denk dus niet dat het nog komt. Ik vraag hem ook wel eens wat als het niet komt. Hij zou het jammer vinden, maar wil er niet de relatie op stuk laten lopen. Ik voel me toch soms rot, omdat ik hem indirect zijn papa zijn ontneem. Maar ja..aan de andere kant, hij heeft dit altijd geweten, alleen doordat ik soms met kindjes van anderen loop te zeulen en daar wel leuk mee doe, denkt hij dat ik nog wel bijdraai..

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-18 12:47

Inmiddels zijn we alweer ruim 10 jaar verder. Tijd gaat snel.

Nog steeds samen en destijds heeft hij de kinder onderwerp laten rusten.

Maar de laatste tijd is er nu toch wel weer een onderwerp van gesprek.

Ik ben inmiddels nu dus 29 en hij 34. Maar mijn kinderwens is er nog steeds niet echt..

Heb niet meer zo'n hekel aan kinderen als eerder en kan er leuk mee omgaan, maar om zelf zo'n traject te moeten doorlopen van zwanger zijn - bevallen - en wat er daarna allemaal bij komt kijken. Zie ik dat eigenlijk niet bepaald zitten. Is ook wel angst voor het onbekende. Wat als ik nooit meer zou kunnen rijden, zoals een vriendin van mij, door de zwangerschap. Wat als... Het is best beangstigend wat er allemaal zou kunnen gebeuren en mis kan gaan. En ik weet niet of het mij dat risico allemaal waard is.

Helaas geeft hij nu wel aan dat zijn geduld toch echt op begint te raken. En het nu steeds meer richting de keus gaat, of samen met hem een kind. Of uit elkaar gaan..

Beiden situaties zijn niet wat ik wil natuurlijk..

Kan mij ook weer geen leven zonder hem voorstellen, en alles wat er dan bij komt kijken..
Huis moet dan verkocht worden, waar ga ik dan wonen. Andere baan zoeken voor meer uren (ik werk 3 nu dagen, vaste baan, was destijds niet anders en komen er ruim mee rond) en zo kan ik nog wel even doorgaan

Erg lastige situatie zo momenteel.

Misschien dat 't over 2 jaar wel gaat kriebelen om kinderen te krijgen. Maar zolang ik er zelf nog niet 100% zeker van ben. Kan ik hem dat geluk van een kind niet geven.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 12:53

Je hebt groot gelijk hoor dat je er niet aan wilt beginnen voordat je het zelf echt graag wilt riskeren, wat er allemaal fout kan gaan...je moet dat er zelf voor over hebben :j

Je zou ook de eerste niet zijn die het toch vooral doet voor de man in kwestie....waarna het op 1 of andere manier stukloopt en jij met een baby achter blijft. Daar moet je toch ook niet aan denken als je eigenlijk alleen maar overstag ging omdat de toekomstige pappa veel zorg op zich zou nemen.
Laatst bijgewerkt door pmarena op 24-12-18 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 12:56

Heb je al gevraagd wat hij gaat doen om actief betrokken te zijn en jij ook gewoon kan blijven paardrijden?
Of is het zijn bedoeling dat jij voor hem een kind maakt en er dan ook in je eentje voor gaat zorgen?

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 12:58

Gho mijn zus was net als jij... Tot ze de 30 naderde...
Ze was getrouwd met een man die ook geen kinderen wilde, toch begon bij haar plots die biologische klok te tikken. (en dat is echt een carrierebitch, alles volledig op de rails etc etc)
Resultaat, scheiding ( want ja die kerel was heel duidelijk geweest en dat dien je dan ook te respecteren) en nieuwe relatie ( was best snel, of dat vonden wij toen toch) en hopla na 2 jaar was er een kind.
Dus ja in jouw situatie vind ik het wel tricky. Uiteraard kan het goed zijn dat dat bij jouw dus nooit komt en dan ga je die kerel toch vroeg of laat kwijtspelen of moeten loslaten. Tenzij hij zijn kinderwens opzij zet, maar dat kan enkel hij bepalen. Dus het kan best wel een ding worden, waar allicht de ene mss meer geduld zal kunnen opbrengen dan de andere, maar vroeg of laat zal het toch opbreken en zal je het moeten aanpakken. Succes

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 13:00

Hoe denk je over adoptie of ( crisis opvang) pleegouders?
Ik lees vooral dat je het zwanger zijn en bevallen niet ziet zitten?
Een kinderwens is een gevoel, die kan je niet beredeneren voor elkaar. Je wilt het of je wilt het niet.= maar zelfs al wil je het wel, 100% zeker ben je denk ik nooit, er zullen bij welke beslissing ook altijd wel twijfels zijn

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 13:06

Ik zou dan zelf de keuze maken. Als hij liever een kind wil en daarvoor jou wil dumpen dan zou het voor mij heel duidelijk zijn hoe"veel" hij van me houdt

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 13:07

Echt niet doen hoor als je er niet achter staat. :oo
Het is niet zomaar iets wat je kan uitproberen en terugbrengen om het zo maar te zeggen. Een kind zit je aan vast.
Hij weet altijd al dat je geen kinderen wil, nu dus al ruim 10 jaar... Ik vind dat ie dat moet accepteren, of jullie hadden eerder al een punt achter de relatie moeten zetten. Makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het, maar dan hou je elkaar niet aan het lijntje..
Laatst bijgewerkt door Lisette0 op 24-12-18 13:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 13:10

Kinderen zijn misschien wel leuk, maar kinderen hebben is voor het leven, veranderd je leven en je kunt niet meer terug. Het is een enorme verantwoording om via een eenduidige opvoeding er een prettig mens uit te krijgen en je moet maar afwachten of je een gezond kind krijgt.
Vraag ouders of ze het over zouden doen en je hoort er toch heel veel zeggen dat ze erg van hun kinderen houden, maar dat als ze het over zouden kunnen doen, ze toch geen kinderen hadden genomen.
Ik snap mensen die geen kinderen beter dan die ze wel willen.

Ik zou zo´n vriend echt even een lijstje voorzetten van dingen die hij moet gaan doen en laten als er kinderen komen. En hem dan echt alles laten doen waar hij een hekel aan heeft en alles afnemen dat hem lief is. Kijken of hij nog zo enthousiast is. Er hangt nu eenmaal een prijskaarje aan kinderen hebben en dat is dat je niet je leven kunt lijden zoals het nu gaat. Het is te makkelijk om te denken dat je dat gewoon vol kunt houden met kinderen erbij.

Croo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 13:11

Wat leuk dat je hier na tien jaar weer op reageert.

Poe, wat een lastige situatie voor je zeg! Je moet inderdaad niet zwanger gaan worden om de relatie met je vriend te behouden, dat is geen goede basis. Ik snap hem echter ook, als je écht heel graag kinderen wilt en jij geeft aan dat je dat niet wilt dan maakt dat het lastig. Op zich zijn jullie allebei nog jong genoeg, dus er zou niet direct haast bij zijn.

Voor de rest kan ik je mijn 'verhaal' vertellen. Ik heb heel weinig met kinderen van anderen en had ook helemaal geen klepperende eierstokken. Toch met mijn verstand besloten om ervoor te gaan en dat is voor mij een hele goede keuze geweest. Toen ik onze zoon in mijn armen had liggen moest ik echt even wennen en voelde ik me niet meteen moeder zoals je weleens hoort. Ik heb dus echt in mijn rol als moeder moeten groeien. Uiteindelijk kreeg ik wel klepperende eierstokken voor een tweede kindje. Helaas liep deze zwangerschap anders af dan gehoopt, maar na de bevalling had ik direct dat beschermende moedergevoel, dat voelde heel erg fijn. Nu weer zwanger trouwens en tot nu toe gaat alles goed gelukkig.
Dus zo zie je maar dat niet iedereen met het gevoel kiest. Overigens gaan heeeeeel veel zwangerschappen en bevallingen gewoon goed hoor! Laat je niet leiden door de slechte verhalen, want vooral die hoor je en niet de goede.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 13:12

Jij geeft aan vanaf dag 1 duidelijk te zijn geweest en hij heeft gekozen om te blijven. Nogal dom van hem dan.
Als hij die wens belangrijker vind dan zijn leven met jou had ie dan 10 jaar geleden niet zn zooitje kunnen pakken? Het laatste wat je moet gaan doen is aan een kind beginnen waar je niet achter staat. Daar gaan alleen maar verliezers uit komen

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 13:15

Jeej wat een situatie... en ik snap je vriend ook want die is al 34 dus als je nog wat wilt, moet je niet echt langer wachten denk ik...
Maar als jij echt niet een kind wilt, ja wat dan??? Ik kan je helaas geen antwoord geven wat te doen wens jullie veel sterkte en blijf praten

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 13:21

Oh ik was al lang weg gegaan als ik je vriend was. Jij bent zo duidelijk en eerlijk geweest..
Een kind is geen dier dat je eventueel nog kan verkopen. Dus ik zou er ookem echt niet aan beginnen als je niet wil.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik heel graag kinderen zou willen, dus ik ken je gevoel niet maar vind het wel knap hoe je hierin staat en hoe eerlijk je bent.

Ik hoop dat jullie op een fijne manier uit kunnen komen.

xLianneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 13:21

Niet doen als je er niet 100% achter staat. Wat nou als jullie toch uit elkaar gaan als je wel kinderen hebt? Een kind verandert je leven. Dit is ook de reden waarom wij ze niet willen. We hebben dit van te voren besproken voordat we verloofd waren en een huis kochten, want anders kan hij beter op zoek naar een ander voordat het te laat is. Veel sterkte en ik hoop dat jullie er uit komen!

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 13:28

Dat zou voor mij dus een dealbreaker zijn in een relatie...
Hij heeft je maar te nemen zoals je bent, en daar hoort nu eenmaal bij dat je geen kinderen wilt.
De slechtste reden om kinderen te willen nemen is wel omdat de ander dat graag wil.

Ik riep op mn 10e ook al dat ik nooit kinderen wilde en nu ben ik 33 en wil ik ze nog steeds niet. Gelukkig geen man in the picture momenteel. Bij aangaan van een nieuwe relatie zal dat onderwerp ook meteen besproken worden. Wil hij wel? Dan hebben wij geen toekomst samen. Simple as that.

Dat hele "wacht maar, je verandert nog wel van gedachten"-geneuzel vind ik altijd zo'n dooddoener... -O-