Boerderij in brand Castenray 11 juni

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CD28

Re: Boerderij in brand Castenray 11 juni

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 23:28

Danique07 schreef:
Jeetje, Gaat/ging lekker hier zeg..

De stal is inderdaar van erik, hij is een vriend en uitgaansmaat van mijn stiefvader en had alles dus al gehoord toen ik dit topic zag. Natuurlijk is het niet altijd even vriendelijk hoe die dieren daar zitten etc, maar het nog erger voor de kippen zo te moeten overlijden en voor erik is het ook erg vervelend.. Je bent in 1 keer, al je inkomsten kwijt, en dan ook nog nieuwe stallen laten bouwen etc. Het is een klap voor je dat je alle dieren heb laten verbranden en dan dit nog. Het lijkt mij wel iets heel ergs wat je kunt mee maken...

Deze stal was juist wel diervriendelijk. Het was volgens de nieuwste eisen gebouwd. Zoals annastasia zegt was het een stal die uit 2 etages bestond. Je kunt het vergelijken met 2 stallen naast elkaar. Maar nu dus bovenop elkaar gezet. Door de nieuwe regelgeving moet je tegenwoordig wel proberen grotere stallen te bouwen omdat je anders geen boterham meer verdienen kunt. Als je beneden in de stal staat merk je niet dat er nog een stal bovenop staat en voor boven geldt hetzelfde. De stal is van binnen weer opgedeeld in diverse afdelingen. Dus ze zitten niet met 60.000 bij elkaar, ze hebben veel ruimte en het was dus ook geen kooihuisvesting. De dieren kunnen hier vliegen en ze kunnen stofbaden nemen als ze het willen.

@liek_ jou reactie naar deze meneer toe is beneden alle fatsoensnormen. Maak zoiets zelf maar eens mee en laat mensen dan tegen jou zeggen; 'Jammer voor je'. Ben heel benieuwd wat je dan zegt.
Ik weet uit ervaring wat voor inpact zoiets op deze mensen heeft.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 23:33

de kippen zitten inderdaad in compartimenten omdat ze anders wel eens met teveel op 1 punt kunnen gaan zitten en daardoor verdrukt kunnen worden. Beetje verdiepen in de situatie was niet verkeerd geweest voor sommigen.

En met logisch nadenken kom je dus ook al een heel eind..

Voor degenen die denken dat de kippen het superslecht hebben... vraag eens of je bij een pluimveehouder mag kijken. Ik ben inmiddels in verschillende stallen geweest en het viel mij reuze mee.
Laatst bijgewerkt door annastasia op 12-06-08 23:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 23:33

Oh jottem, zitten ze met 30000 op 100 bij 25, nee dat is WEL diervriendelijk? Hou op. Ik heb met eigen ogen gezien hoe bv scharrelkippen eruit zien en hoe gestresst die beesten zijn. Dat het ene diervriendelijker is ten opzichte van het ander wil niet zeggen dat het dan ineens ook daadwerkelijk diervriendelijk is!

Mijn reactie naar deze meneer is toe is mijn MENING, die meneer is zijn geld en bedrijf kwijt ja, maar hij zal ongetwijfeld goed verzekerd zijn dus alles terugkrijgen. Ik VIND dus dat dat in geen verhouding staat tot wat die dieren is overkomen en zodoende heb ik er geen medelijden mee. Als er iets met mijn paard zou gebeuren staat dat totaal los van dit, dat is echt appels met peren vergelijken!

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 23:37

Liek_ dat zijn per verdieping (totaal) maar 12 kippen per m2.. De wéttelijke eis om scharreleieren te leveren is max 9 kippen per m2.. Zo groot zijn de m2 verschillen tussen Bioind/Scharrel/Biologisch helemaal niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 23:41

Dioxide schreef:
Liek_ dat zijn per verdieping (totaal) maar 12 kippen per m2.. De wéttelijke eis om scharreleieren te leveren is max 9 kippen per m2.. Zo groot zijn de m2 verschillen tussen Bioind/Scharrel/Biologisch helemaal niet.

Oh, maar dat is mijn punt ook juist. Dat het volgens de wet diervriendelijk is wil niet zeggen dat het dat daadwerkelijk is, 12 (en 9 ook al) kippen op een vierkante meter is toch ook belachelijk? Ja, ik weet dat het gebeurt, heb het zelf ervaren en gezien, maar dat wil niet zeggen dat ik het ermee eens ben. Overigens was dat helemaal niet de kern van mijn eerste post..

Vind het gewoon erg apart dat ik aangevallen word op mijn mening dat ik het voor de kipjes zieliger vind dan voor de boer Verward

CD28

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 23:42

Liek_ schreef:
Oh jottem, zitten ze met 30000 op 100 bij 25, nee dat is WEL diervriendelijk? Hou op. Ik heb met eigen ogen gezien hoe bv scharrelkippen eruit zien en hoe gestresst die beesten zijn. Dat het ene diervriendelijker is ten opzichte van het ander wil niet zeggen dat het dan ineens ook daadwerkelijk diervriendelijk is!

Mijn reactie naar deze meneer is toe is mijn MENING, die meneer is zijn geld en bedrijf kwijt ja, maar hij zal ongetwijfeld goed verzekerd zijn dus alles terugkrijgen. Ik VIND dus dat dat in geen verhouding staat tot wat die dieren is overkomen en zodoende heb ik er geen medelijden mee. Als er iets met mijn paard zou gebeuren staat dat totaal los van dit, dat is echt appels met peren vergelijken!

Als je filmpjes van de dierenbescherming gaat kijken dan ziet het er inderdaad totaal anders uit dan dat hoe het tegenwoordig gaat. Maar ja, anders winnen ze daar geen zieltjes natuurlijk.
Er staan systemen in de stal waar de dieren in kunnen verblijven. Ze zitten dus niet met z'n allen op de grond. Zoals annestasia ook zegt; ga eerst eens in de praktijk kijken bij iemand in plaats van een mening te geven over iets waarvan je geen verstand hebt.

Kan je mening zijn maar ik vind jou mening beneden peil. Je kunt zoiets niet zeggen! Je hebt geen idee waar je het over hebt en kwetst hier mensen mee. Ongetwijfeld zal deze meneer zijn stal goed verzekerd hebben. Maar zijn inkomsten zijn weg en hoe denk jij dat iemand een periode zonder inkomsten overbrugt? En je onderschat de emotionele impact die zoiets heeft. Het maakt niets uit of het een kip/koe of paard is. Jij hebt een band met je paard, deze meneer met zijn kippen. Dit is dus precies hetzelfde.

CD28

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 23:43

Dioxide schreef:

Hier klopt dus helemaal niets van. En ja, ik kan het weten...

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 23:45

CD28 schreef:
Dioxide schreef:

Hier klopt dus helemaal niets van. En ja, ik kan het weten...

Rustig maar, zo is het mij op het AOC in Horst ooit verteld tijdens het vak huisvesting.. Vind het erg zat voor deze man dat hij zijn bedrijf en dieren kwijt is geraakt, en dat meen ik serieus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 23:45

CD28 schreef:
Als je filmpjes van de dierenbescherming gaat kijken dan ziet het er inderdaad totaal anders uit dan dat hoe het tegenwoordig gaat. Maar ja, anders winnen ze daar geen zieltjes natuurlijk.
Er staan systemen in de stal waar de dieren in kunnen verblijven. Ze zitten dus niet met z'n allen op de grond. Zoals annestasia ook zegt; ga eerst eens in de praktijk kijken bij iemand in plaats van een mening te geven over iets waarvan je geen verstand hebt.

Kan je mening zijn maar ik vind jou mening beneden peil. Je kunt zoiets niet zeggen! Je hebt geen idee waar je het over hebt en kwetst hier mensen mee. Ongetwijfeld zal deze meneer zijn stal goed verzekerd hebben. Maar zijn inkomsten zijn weg en hoe denk jij dat iemand een periode zonder inkomsten overbrugt? En je onderschat de emotionele impact die zoiets heeft. Het maakt niets uit of het een kip/koe of paard is. Jij hebt een band met je paard, deze meneer met zijn kippen. Dit is dus precies hetzelfde.

Dierenbescherming? Ik heb meerdere keren midden tussen de kippen gestaan, ben juist door die manier van zieltjes tegen de dierenbescherming maar ach, gelukkig ken je mijn achtergrond en weet je precies hoe ik in elkaar steek Haha!

Ga hier geen woorden meer aan vuil maken, behalve:
ik VIND het voor de kipjes zieliger dan voor de boer. Een ondernemer heeft met 1 van zijn 60000 kipjes die zijn geld verdienen hoe dan ook een andere band dan ik met mijn ene paard die ik voor mijn hobby heb, dus nogmaals: dat is appels met peren vergelijken. punt. einde mening.

CD28

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 23:56

Je moet zelf weten of je het zieliger voor de kippen vind dan voor de boer. Dat kan mij niet schelen maar je andere opmerking wel. Ik zal hem even quoten:
Liek_ schreef:
Zielig voor de boer hmm, jammer voor hem, kan dan ook gewoon geen medelijden met hem hebben.

Als dit je mening is dan vind ik dat je dat voor je moet houden. Het overschrijdt alle fatsoensnormen door dit hier neer te zetten. Je houdt er geen enkele rekening mee dat er hier mensen zijn die deze mensen kennen of misschien zelf wel zoiets hebben meegemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 00:02

CD28 schreef:
Je moet zelf weten of je het zieliger voor de kippen vind dan voor de boer. Dat kan mij niet schelen maar je andere opmerking wel. Ik zal hem even quoten:
Liek_ schreef:
Zielig voor de boer hmm, jammer voor hem, kan dan ook gewoon geen medelijden met hem hebben.

Als dit je mening is dan vind ik dat je dat voor je moet houden. Het overschrijdt alle fatsoensnormen door dit hier neer te zetten. Je houdt er geen enkele rekening mee dat er hier mensen zijn die deze mensen kennen of misschien zelf wel zoiets hebben meegemaakt.

Durft degene die mijn paard een brandende stal toewenst nu echt serieus over fatsoensnormen te praten? Ga jezelf ergens anders belachelijk maken zeg Doei, doei Dat ik geen medelijden met iemand heb wilt overigens toch ook nog niet zeggen dat het dan ook meteen niet erg voor hem is? Misschien begrijp ik de Nederlandse taal wel heel anders hoor, maar in de juiste context plaatsen zou ook wel fijn zijn. Je rukt dingen uit zijn verband.

En dit was echt het laatste wat ik hierover gezegd heb.

CD28

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 00:12

Hmm dan is lezen voor jou zeker ook niet makkelijk want ik heb je dat niet toegewenst. Ik heb erbij gezet dat je dat iemand niet mag toewensen maar dat ik bijna zou hopen dat... en ik wens het je paard sowieso niet toe...

Ik weet hoe het is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 00:15

CD28 schreef:
Hmm dan is lezen voor jou zeker ook niet makkelijk want ik heb je dat niet toegewenst. Ik heb erbij gezet dat je dat iemand niet mag toewensen maar dat ik bijna zou hopen dat... en ik wens het je paard sowieso niet toe...

Ik weet hoe het is...

De intentie uitspreken is voor mij hetzelfde. Als je geen last had van je geweten (of veel waarde schijnt te hechten aan normen en waarden) had je het me wel degelijk toegewenst.

CD28

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 00:17

Acht ja, normen en waarden past wel bij je..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 00:19

CD28 schreef:
Acht ja, normen en waarden past wel bij je..

Inderdaad, en materialisme is zeker mijn norm niet! Op de man spelen in een discussie overigens ook niet, maar u vraagt wij draaien nietwaar Doei, doei

CD28

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 00:22

Als je het zelf had meegemaakt dan zou je niet zo'n reactie geven. Je kwetst mensen hiermee. Maar blijf lekker zo door gaan..

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 00:24

Denk dat hier een slotje op zijn plaats is...