Vriendin (18) en vriend (31)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Melanie_B

Re: Vriendin (18) en vriend (31)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 16:11

Meetje22 schreef:
Niks tegen jou hoor winsel maar laten we eerlijk zijn dat het niet helemaal normaal is dat een man van 35 het aanlegd met een meisje van 16.
Je kan nu wel zeggen dat jullie helemaal op hetzelfde eerlijke niveau liggen maar dat is zoals je het nu met je 16 jaar ziet.
Over een aantal jaren zal je waarschijnlijk ook anders hier tegenaan kijken.
Ik ben zelf moeder van 2 meiden maar het idee dat een man van 35 met mijn dochter van dan 15-16 het bed in stapt doet mij de maag omkeren.
En ik snap ook niet dat ouders dit soort relaties niet verbieden.

Afgod

Ik ben dan ook 15.. en moet er niet aan denken om met een man, já man.. van 35 het bed in te duiken.. een 15 jarige is nog 'kind kind', en is iets heel anders dan een volwassen man.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 16:12

Maar goed, lijkt me wijs om weer on-topic te gaan. Dat "verdedigen" van sommige maakt het nog veel erger Ach gut

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 16:15

superwoman schreef:
esperance schreef:
Ga helemaal met Guernica mee!
Als ze zo iets over jezelf zouden zeggen zou je ook reageren..

Wat de waarheid? Verward
Sterker nog ze had de schatting nog voorzichtiger gemaakt, want der vriend was nog 4 jaar ouder toen.

Hou er rekening mee dat jouw waarheid anders kan zijn dan die van een ander...
Je praat hier over de gevoelens van een ander...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 16:16

superwoman schreef:
Maar goed, lijkt me wijs om weer on-topic te gaan. Dat "verdedigen" van sommige maakt het nog veel erger Ach gut

Volgens mij "verdedig" je zelf net zo, alleen dan de andere kant van het verhaal. Huilen van het lachen

Maar on-topic lijkt me inderdaad een goed plan.

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 16:22

Zeg toch niks over waarheid? Ben het met Guerinca eens dat als ze zo over mij aan het praten waren in een topic dat ik zelf ook zou reageren. (wie niet?)

Mijn mening over 18 en 31, Tja ze zijn beide volwassen he! Dus ik vind het wel kunnen. En ze komen er zelf achter als het werkt of niet.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 16:23

Meetje22 schreef:
WinSel schreef:

Mijn ouders hebben het geaccepteerd omdat ze in zien hoe gelukkig wij zijn.
moeten jullie ook doen joh, al dat gezeik van iedereen.

LAAT MIJ ER GVD NOU ES BUITEN
WIJ ZIJN HAPPY LAAT ONS
JEZUS CHRISTUS poedersuiker BOKT
wij zijn gelukkig met elkaar
dus wat maakt dat cijfer nou uit
ik ben 16 en nu is het niet meer verboden
dus wat zeiken jullie nou
en als jullie zeggen dat dat niet zo is
pech want we hebben als na gevraagt

Oke maar waarom navraag doen naar iets als je ervan overtuigd bent dat iets goed is?
Misschien omdat je vriend toch de bui voelt hangen?
Omdat hij als volwassen man wel inziet dat het eigenlijk niet klopt?[/quote]
Ben het met je eens Meetje Nagelbijten / Gniffelen Navraag doen waarover? Ga je serieus vragen of je als 16 jarige het bed in mag duiken met iemand 35? Nagelbijten / Gniffelen Dan klopt er idd iets niet denk ik Nagelbijten / Gniffelen

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 16:24

Hey Mystica welkom Haha! Haha! Haha!
Ik zat stiekem al op je wachten Knipoog Haha!

RainyDays

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 16:27

WinSel schreef:
ik heet sinds kort winsel
maar wat is daar in godsnaam mis mee?
ik ben 16 en hij is 35 ja en ?
wij zijn happy
ja hij heeft 2 geweldige kinderen
en ?
heb je daar last van ofzo

Met je gevoel is niks mis, wel met het feit dat jullie vanaf 2006 een relatie hebben (wat in je profiel staat) en wat betekend dat je toen 14 was en hij 33 en dat is niet ok. Dat is strafbaar in NL. Jullie gevoelens kunnen volledig oprecht zijn, maar het mag niet, er is een wet voor in NL die dat zegt en die wet is er ter bescherming van jonge mensen en persoonlijk vind ik dat belangrijk.

Maar... aan gevoel kun je weinig doen. Als jullie gelukkig met elkaar zijn, dan is dat zo.
Echter, je moet niet vragen wat er mis aan is of dat iemand er last van heeft. Jouw vriend kan hiervoor in de gevangenis raken. Dat kost 1 persoon maar 1 aangifte.
Daar kan liefde niet tegenop. het gaat niet om het verschil in jaren, maar om de leeftijd van de jongste persoon.
Dat wil niet zeggen dat je niet gelukkig kunt zijn.

RainyDays

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 16:28

Ik heb ook een verschil van 15 jaar. Ik was 17 toen ik mijn man leerde kennen. Ik merk wel degelijk wat van het aantal jaren, maar het is overkomelijk.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 16:29

Meetje22 schreef:
Hey Mystica welkom Haha! Haha! Haha!
Ik zat stiekem al op je wachten Knipoog Haha!

Had me erbij gehaald joh Koe *LOL*

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 16:31

Moderatoropmerking:
Graag ontopic en respectvol reageren. Alvast bedankt voor de medewerking.

RainyDays

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 16:32

Ik zie dat WinSel tegen haar zin bij deze discussie betrokken is geraakt. Excuses voor de reactie aan WinSel in dat geval.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 16:32

Citaat:
Ben het met je eens Meetje Nagelbijten / Gniffelen Navraag doen waarover? Ga je serieus vragen of je als 16 jarige het bed in mag duiken met iemand 35? Nagelbijten / Gniffelen Dan klopt er idd iets niet denk ik Nagelbijten / Gniffelen

Ik vind sowieso dat er niets klopt aan een leeftijd van 16 en 35. En dan ben jij het nu toevallig Winsel, maar al was het iemand anders, of een vriendin van me. Ik had precies het zelfde gezegd.

Ten eerste zouden mijn ouders het ook niet goed vinden.

Daarnaast..het had zowat je vader kunnen zijn! Clown (Dan is hij wel erg vroeg begonnen.. maar het is mogelijk!) Een man van 35 wilt huisje, boompje, beesje. En misschien wel kinderen. Nou heeft jouwe al kinderen.. Hoe oud zijn die? Misschien jouw leeftijd? Of toch nog wat jonger?
Dan gaat er toch vanzelf al een Pling rinkelen..?

Daarnaast.. jij zit nog op school.. Natuurlijk hoef je je niet te verantwoorden voor andere.. maar het is niet normaal.. Je bent nog jong! Wat heeft hij, wat een 18 jarige niet heeft?

Misschien wilt je vriend ook wel samen wonen.. hoe ga je dat oplossen? Of doen jullie dat ondertussen al? En die kinderen? Word je dan de 'stiefmoeder?'.

En nogmaals.. al zou het me allerbeste vriendin zijn.. had ik deze vragen net zo gesteld.. want ergens klopt er iets niet. Van beiden kanten!
Een man van 35 moet wel beter weten. Vind het eigenlijk best wel erg dat er 1 van 35 zit te geilen op een jong, heel jong meisje!

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 16:33

Simba_ schreef:
virgin_lady schreef:
Mijn vriendin van 18 heeft sinds pas een relatie met iemand van 31..
Vinden jullie dit kunnen?

Zijn er meer mensen die zo'n groot leeftijdsverschil hebben? En hoe vinden jullie dat?

Geloof dat Shettie hier op bokt ook zo'n belachelijk groot leeftijdsverschil heeft...
Zij is 15 geloof ik? En haar vriend ook tegen de 30 . Heeft zelfs kinderen Rolleyes

Die kinderen zijn niet van haarzelf hé maar van haar vriend.
Ja dat is mijn inziens ook wel erg jong omdat zij minderjarig is en 14 was toen ze relatie kreeg.

Ik was 18 toen ik een relatie kreeg met mijn vriend toendertijd 40.
Ook een enorm verschil maar we zijn nu al een tijd bij elkaar en heb geen spijt van mijn keuze, inteendeel.

Denk ook dat je geestelijke leeftijd uitmaakt. Ik voelde me namelijk ook echt geen 18 maar voelde me geestelijk veel ouder. Mijn vriend daarintegen komt qua gedrag en karakter juist veel jonger over als zijn werkelijke leeftijd.

Ik snap best dat je bij minderjarigen zoiets hebt van dit kan niet door de beugel, logisch. Omdat ze minderjarig zijn een volwassen man is niet bij zijn gezonde verstand als hij een relatie aangaat met feitelijk gezien nog een kind. Iemand van 12 kan ook niet objectief denken.

Maar als iemand volwassen is, d.w.z. 18 is het zijn eigen keuze, volwassen zijn betekent je eigen keuze's maken. Iemand van 18 kan zijn keuze's beter overwegen dan bijvoorbeeld iemand van 12.

En verder, als die twee gelukkig met elkaar zijn wie ben jij dan om daar tussen te komen? Ik ben ook harstikke gelukkig met mijn vriend nog steeds ondanks ons leeftijdsverschil.

Je kent de situatie niet alleen het verhaal meestal.

Vind het wel jammer dat heel bokt massaal weer over bepaalde mensen heen valt.
Je kan iemand zijn keuzes niet bepalen. Je kan best je mening geven maar als iemand ergens anders over denkt waarom moet er dan direct weer met modder gegooid worden?
Laatst bijgewerkt door SONY op 24-04-08 16:37, in het totaal 1 keer bewerkt

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 16:36

Nathalie1983 schreef:
WinSel schreef:
ik heet sinds kort winsel
maar wat is daar in godsnaam mis mee?
ik ben 16 en hij is 35 ja en ?
wij zijn happy
ja hij heeft 2 geweldige kinderen
en ?
heb je daar last van ofzo

Met je gevoel is niks mis, wel met het feit dat jullie vanaf 2006 een relatie hebben (wat in je profiel staat) en wat betekend dat je toen 14 was en hij 33 en dat is niet ok. Dat is strafbaar in NL. Jullie gevoelens kunnen volledig oprecht zijn, maar het mag niet, er is een wet voor in NL die dat zegt en die wet is er ter bescherming van jonge mensen en persoonlijk vind ik dat belangrijk.

Maar... aan gevoel kun je weinig doen. Als jullie gelukkig met elkaar zijn, dan is dat zo.
Echter, je moet niet vragen wat er mis aan is of dat iemand er last van heeft. Jouw vriend kan hiervoor in de gevangenis raken. Dat kost 1 persoon maar 1 aangifte.
Daar kan liefde niet tegenop. het gaat niet om het verschil in jaren, maar om de leeftijd van de jongste persoon.
Dat wil niet zeggen dat je niet gelukkig kunt zijn.

sry maar toen was ik echt 15 hoor
december 2006 hebben we wat gekregen

verdere iedereen die er problemen mee heeft
zak diep in de stront
jullie zien me hier niet weer

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 16:38

Mensen waarom zo over WinSel heen vallen?

Natuurlijk kan het zijn dat je haar keuze niet respecteerd. En ja zij is nog niet volwassen en haar vriend wel.

Ondanks alles is het toch HAAR eigen keuze, omdat ze minderjarig is wil dat niet zeggen dat ze geen eigen mening heeft en daar vooruit mag komen.

Als zij aangeeft gelukkig te zijn met HAAR keuze, laat het dan daarbij ondanks dat je het misschien vies vind e.d.

Je kan iemand zijn mening en keuze's niet gaan veranderen omdat jij een andere mening bent toebedeeld.

WIJ kennen de situatie niet, en ook al is het misschien een heel raar idee, misschien moeten we soms een uitzondering maken en wat minder in hokjes gaan denken.

In sommige culturen zijn dit soort dingen heel normaal, nou kunnen wij allemaal heel hard roepen nee dat is niet zo omdat wij het niet kennen en afkeuren maar dat is daar de cultuur. In India vinden ze het belachelijk dat wij koeien eten die zijn daar heilig terwijl het voor ons de normaalste zaak van de wereld is...
Laatst bijgewerkt door SONY op 24-04-08 16:43, in het totaal 2 keer bewerkt

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 16:38

Winsel.. Wij geven immers álleen onze meningen. Knipoog

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 16:41

SONY schreef:
Denk ook dat je geestelijke leeftijd uitmaakt. Ik voelde me namelijk ook echt geen 18 maar voelde me geestelijk veel ouder.

Maar kan je dat als jongere op het moment zelf inschatten wat je geestelijke leeftijd is?
Als je er wat later op terugkijkt kan je wel zeggen 'ja, toen was ik verstandig en heb ik de juiste keuzes gemaakt, ookal was iedereen er op tegen.'
Maar ga het eens navragen aan de huidige jongeren, en het grootste deel zal je antwoorden dat ze zichzelf echt wel geestelijk volwassen vinden en echt wel weten welke keuzes ze moeten maken. Terwijl daarvan het grootste deel jaren later weer helemaal anders over zal denken.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 16:42

Volgens mij gaat het meer om de manier waarop die meningen worden gegeven...

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 16:43

xKatleentjex schreef:
SONY schreef:
Denk ook dat je geestelijke leeftijd uitmaakt. Ik voelde me namelijk ook echt geen 18 maar voelde me geestelijk veel ouder.

Maar kan je dat als jongere op het moment zelf inschatten wat je geestelijke leeftijd is?
Als je er wat later op terugkijkt kan je wel zeggen 'ja, toen was ik verstandig en heb ik de juiste keuzes gemaakt, ookal was iedereen er op tegen.'
Maar ga het eens navragen aan de huidige jongeren, en het grootste deel zal je antwoorden dat ze zichzelf echt wel geestelijk volwassen vinden en echt wel weten welke keuzes ze moeten maken. Terwijl daarvan het grootste deel jaren later weer helemaal anders over zal denken.

Daar heb je zeker wel gelijk in!
Ik voel me zelf ook wel geestelijk volwassen.. alleen niet voor een kerel van 35!
Eerder voor een 18 jarige! Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 16:44

Inderdaad ik was ook geestelijk volwassener vroeger, maar niet voor zo een leeftijd. Mag je nog zo voor staan er zijn fases waar je nog echt door moet

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 16:45

Oke maar is het een verstandige keuze Sony?
Heeft deze keuze niet grote consequenties voor de toekomst?
Maakt deze keuze meer kapot dan haar lief is?
Zij is 16 en wil deze keuze nu op dit moment maken en staat op dit moment ook achter deze keuze.
Haar vriend maakt ook deze keuze wat mij dus ook achter mn oren doet krabben,want die zou moeten weten dat deze keuze niet klopt.
Dan krijg je iets heel anders maar wel degene die erg verantwoordelijk zijn in dit hele verhaal en dat zijn haar ouders.
Die moeten namelijk als zowel het meisje van 16 als haar vriend van 35 geen gezonde/verantwoorde keuze kunnen maken deze voor hen maken.
Zij zijn namelijk ten alle tijden verantwoordelijk voor de opvoeding,gezondheid en welzijn van hun dochter.
En deze doen klaarblijkelijk niet waardoor ik me dus afvraag in welke tijd we zijn beland.
En laten we eerlijk zijn dat de reacties die Winsel geeft ook niet echt getuigen van volwassenheid/verantwoordelijkheid.
Vandaar dus ook mijn vraagtekens of zij echt goed kan inschatten wat deze relatie met zich meebrengt en wat de eventuele gevolgen van dit alles kunnen zijn.
Laatst bijgewerkt door Meetje22 op 24-04-08 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 16:46

xKatleentjex schreef:
SONY schreef:

Daar heb je gelijk in. Maar toen ik bijvoorbeeld 18 was voelde ik me geestelijk ook veel ouder. Ik ging niet stappen of shoppen met vriendinnen. Ik merkte dat ik dingen een stuk serieuzer nam als mijn leeftijdsgenoten en vriendinnen en ook over hele andere dingen dacht dan zij. Hun grootste zorg was heb ik wel genoeg geld om te stappen, kan ik wel dat shirtje kopen, krijg ik dat verslag voor school wel af. Als ze dan dingen hoorde war ik over nadacht hoorde ik vaak sjezus je lijkt wel 30 man.

Het is niet zo dat ik zelf uitdroeg van ik voel me ouder maar dat merkte ik gewoon in alles. En ja, daar stem je, je keuzes op af.

Nou begrijp ik heel best dat iemand van 14-15 nog een kind is en heel anders denkt hoor, heb je helemaal gelijk in. Ik zeg ook zeker niet dat ik het een gezonde situatie vind, maar ik ben geen hokjesdenker ik ken de situatie er achter niet waarin zij zit, ik ken het verhaal niet.. op dit moment is zij gelukkig en is het haar keus dan kan ik wel heel hard gaan schreeuwen dat het niet goed is maar dat zal weinig helpen hoor Knipoog

@Melanieetjuh, lees even de reactie onder je vorige post daar schrijft iemand het gaat erom HOE de reacties worden gegeven.
Wat jou mening is hoeft niet die van een ander te zijn.
Laatst bijgewerkt door SONY op 24-04-08 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 16:48

Sony: Als je je geestelijk ouder voelde.. Waarom ging je dan niet stappen & shoppen met vriendinnen? Das toch hartstikke leuk! Ongeacht dat je je ouder voelde. Knipoog

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 16:49

Melanieetjuh schreef:
Winsel.. Wij geven immers álleen onze meningen. Knipoog

En kijk op wat voor manier dat eindigt. Ik snap WinSel redelijk goed. Ik vind het jammer dat een discussie zo moet lopen. Ik heb reacties gezien waarbij het respect ver te zoeken was. En dan mensen maar klagen over hoe het er op Bokt soms aan toe gaat. Een beter Bokt begint bij jezelf. [FZ] Stelling: Mods moeten eerder ingrijpen bij negatieve sfeer