wat vinden jullie van het rookverbod in de horeca??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nijn

Re: wat vinden jullie van het rookverbod in de horeca??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 11:05

Dus nu gaan alle mensen die zo fel voor het rookverbod zijn zichzelf opsluiten in huis gezien iedereen nu naar buiten moet om te roken?

Als je nu kijkt naar engeland zit iedereen buiten op het terras van kroegen gezien alle rokers buiten staan, en juist ja alle niet rokers en ook de klagende mensen over rook staan daar bij Lips are sealed

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 11:06

Afbeelding

Voor alle problemen zijn er oplossingen Lachen dus ook voor stank

Echwel

Wat zijn rokers dan eigenlijk een viezerikken als ze zoveel zweten Clown
Dus om je lichaamsgeur te verbloemen ga je roken, nou ik gebruik een roller van Deoleen
werkt geweldig, ruik nooit naar het zweet...

Ing__

sronnie schreef:
Als je nu kijkt naar engeland zit iedereen buiten op het terras van kroegen gezien alle rokers buiten staan, en juist ja alle niet rokers en ook de klagende mensen over rook staan daar bij Lips are sealed

Huilen van het lachen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 11:07

sronnie schreef:
Dus nu gaan alle mensen die zo fel voor het rookverbod zijn zichzelf opsluiten in huis gezien iedereen nu naar buiten moet om te roken?

Ik zal er idd niet bij gaan staan, ook niet als vrienden buiten gaan roken. Doe ik nu ook al niet.

Ik snap echt niet waarom de rokers het zo raar vinden dat hun gedrag overlast en een medisch risico veroorzaakt. Ik zie allerlei non-argumenten maar verder ho maar.

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 11:08

Echwel schreef:
Dus om je lichaamsgeur te verbloemen ga je roken, nou ik gebruik een roller van Deoleen

dit slaat nergens op, zweetlucht die van ALLE mensen in de kroeg afkomen wordt door de rook geneutraliseerd!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 11:08

wat een onzin Tong uitsteken
ik wil niet in de rook staan,dan ga ik dus niet daar buiten bijstaan waar anderen een sigaretje opsteken.
dat zou ook flauw zijn.
ieder zn pleziertje,alleen wil ik niet meeroken met een ander.

ik heb niks tegen mensen die roken,maar waarom worden er zoveel smoesjes verzonnen waarom roken goed is?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 11:10

Sorry maar als je liever rook ruikt dan zweet, zegt genoeg over de lichaamsverzorging van mensen
Je hoeft niet naar zweet te ruiken, zijn middeltjes tegen hoor..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 11:11

Lielle schreef:
sronnie schreef:

Ik zal er idd niet bij gaan staan, ook niet als vrienden buiten gaan roken. Doe ik nu ook al niet.

Ik snap echt niet waarom de rokers het zo raar vinden dat hun gedrag overlast en een medisch risico veroorzaakt. Ik zie allerlei non-argumenten maar verder ho maar.

Dat zul je altijd zien, het is een verslaving, dus de antwoorden worden er naar gestuurd. Is eigenlijk maar normaal
Of omdat er gewoon weg geen positieve kant aan is. Plus dat roken een gekende hersencellen doder is

Ik ben al naar noorwegen zweden en engeland gegaan nooit last van lichaamsgeur gehad Lachen

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 11:12

Ing__ schreef:
Echwel schreef:

dit slaat nergens op, zweetlucht die van ALLE mensen in de kroeg afkomen wordt door de rook geneutraliseerd!

Het gaat erom dat het toch van de zotten is om zweetlucht te willen verbloemen met zo'n ongezonde smerige gewoonte als roken Nagelbijten / Gniffelen
Echt ik ben het er mee eens dat de rokers nog niet één fatsoenlijk niet-op zichzelf betrokken argument hebben aangedragen!
Alleen maar een stel loze dreigementen dat ze met zijn allen buiten gaan staan roken.
Beetje zielig om zo afhankelijk te zijn van een miezerig sigaretje!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 11:12

Echwel schreef:
Sorry maar als je liever rook ruikt dan zweet, zegt genoeg over de lichaamsverzorging van mensen
Je hoeft niet naar zweet te ruiken, zijn middeltjes tegen hoor..

tuurlijk,maar ik wil ook niet naar rook ruiken,vind ik ook smerig.
en ik word er benauwd van.

laten we het erop houden dat het beiden niet fris ruikt.

en ik neem aan dat je toch niet rookt om zweetlucht te verdrijven?

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 11:13

Snoevie schreef:
en ik neem aan dat je toch niet rookt om zweetlucht te verdrijven?

haha nee Cool
zal wat zijn Nagelbijten / Gniffelen

bedoel ook niet dat we maar moeten blijven roken omdat we dan de zweetlucht weg krijgen, maar reageer erop omdat er gezegd wordt dat het zo lekker fris gaat ruiken straks Nagelbijten / Gniffelen dat gaat enorm tegen vallen denk ik Lachen
Laatst bijgewerkt door Ing__ op 22-04-08 11:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 11:14

volgens mij begrijp je echwel verkeerd snoevie, ze rookt nl niet.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 11:14

Ho ho ik rook niet hoor... Haha! Haha!
Maar je hoeft niet naar zweet te ruiken, vind dit zo een raar argument, alsof iedereen naar zweet ruikt
Nee als je ergens zit te wachten(wachtkamer longarts bv) en er gaat iemand naast je
zitten die rookt vind ik 1000x erger dan zweetlucht

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 11:16

sorry!verkeerd begrepen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 11:16

ROFL roken verbloemt de zweetlucht en dus is het eigenlijk fijn! Haha!
Roken is gewoon schadelijk voor je gezondheid en niet alleen die van jezelf maar ook die van je meerokers. Van een zweetlucht krijg ik geen prikkende ogen en een zere keel hoor...
Heb bovendien nog nooit in een kroeg gestaan waar een vieze zweetlucht hing en al zou ie er hangen. Nog altijd beter alleen een zweetlucht ruiken, dan dat in combi met zo'n smerige sigarettenwalm.
Leven en laten leven lees ik hier...laat mij dan ook leven en rook elders, dan wordt ik iig niet ziek van de rook... Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 11:17

En daarbij na tien minuten in een ruimte blootgesteld aan een geur ruik je hem niet meer.
Dus tien minuten volhouden dames Lachen

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 11:19

Ik vind het wel fijn dat het niet meer mag. Ik krijg er altijd tranende ogen van. Voor de mensen die wel roken snap ik ook wel dat het minder is dat je niet meer mag roken in de horeca.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 11:19

skippy1 schreef:
Van een zweetlucht krijg ik geen prikkende ogen en een zere keel hoor...

Ik heb ze anders wel eens meegemaakt hoor! ROFL

Maar verder ben ik het ermee eens dat roken tegen de zweetlucht een beetje een raar argument is! Clown
Misschien moeten we allemaal van die auto-dennen-geurtjes-in-de-vorm-van-een-kerstboom omhangen! Haha!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 11:21

hele kroeg ermee vol Haha!

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 11:21

katiavl schreef:
En daarbij na tien minuten in een ruimte blootgesteld aan een geur ruik je hem niet meer.
Dus tien minuten volhouden dames Lachen

Haha ik weet het niet hoor Haha!

Leven en laten leven, dat vind ik wel een goeie Haha!
Ik vind zelf dat ik best veel rekening hou met mn mede mensen, ik zou niet een sigaret bij de bushalte opsteken als er mensen naast me zitten, als ik op strand hutje mutje lig laat ik het ook achterwege of ik vraag aan de buurtjes of ze er last van hebben, in een reatsurant rook ik alleen als het mag, en als ik dan de enige ben die rookt in het hele restaurant rook ik ook niet
Daarom vind ik dat ik dan als ik lekker in de kroeg sta best een sigaretje mag roken Haha!

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 11:56

Kanelly schreef:
Het verbaasd me trouwens dat zo veel mensen het over de restaurants hebben. Ik ben toch al in jaren geen restaurant meer tegengekomen waar roken en niet roken, niet gescheiden is. ( of het ligt aan de restaurants / eetgelegenheden waar ik kom )

Klopt, maar in een restaurantje waar ik graag kom is in het niet-rokers deel vaak geen plaats meer. Dan heb ik dus de keuze: of in het rokers deel zitten (waar altijd wel nog ruimte is), of ergens anders gaan eten. Ik ben blij dat straks heel het restaurant 'tot mijn beschikking' staat, hoe egoïstisch dat misschien ook van mij is. Knipoog

Overigens zijn er ook wel veel restaurants waar in het niet-roken deel gewoon gerookt wordt, of waar er totaal geen afscheiding o.i.d. is, waardoor de rook vanuit het ene stuk gewoon naar het andere waait en je er alsnog in zit.

Ik ben zelf iemand die er erg snel last van heeft. Door mijn hooikoorts zijn mijn ogen vaak al licht geïrriteerd (ondanks oogdruppels e.d.) en zelfs een beperkte hoeveelheid rook komt dan wat harder aan: jeukende, branderige ogen. Bij veel rook lopen de tranen soms letterlijk over mijn gezicht, en krijg ik van die zere ogen ook weer hoofdpijn. Ook mijn neus is gevoelig in de 'hooikoortsperiode', dus die doet ook al snel zeer. Ik vind het dus erg prettig dat er straks niet meer gerookt wordt in horeca-gelegenheden.

Wel vind ik het totale verbod een beetje extreem. Waarom niet in elke gelegenheid één hoek met goede afzuiging waar rokers heen kunnen lopen om even een sigaret op te steken? Daar hoeft niemand last van te hebben. Maar goed, als ik moet kiezen tussen een totaalverbod en totale toestemming, dan toch liever het verbod.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 12:14

Omdat afzuiging het werkpersoneel niet beschermd Lachen

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 12:16

Even inhaken op de zweetgeur discussie...
Mijn vriendinnen zijn net teruggekomen uit Australië... Daar mag dus in veel horecagelegeheden niet meer roken, mijn NIET-rokende vriendin vond de geur daar dus niet bepaald aangenaam en gaf ook te kennen dat zij de geur van rook minder erg vond als de geur van transpiratie. Zij werd misselijk van de geur...
En geloof elke naïveling hier die denkt dat hij bij het uitgaan niet zweet moet bij zichzelf ook wel denken dat het warm is het als je danst nog erger wordt.
En misschien gebruik jij wel goede deo, maar veel mensen niet.

Btw denk ik dat het rookverbod niet zo heel erg is, alleen vind ik wel dat er nog wel wat gelegenheden moeten zijn voor de rokers..

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 12:20

katiavl schreef:
Omdat afzuiging het werkpersoneel niet beschermd Lachen

Maar toch denk ik dat ruim 95% van de barmedewerkers roken Knipoog