Je overleden vader/moeder missen..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mila87

Re: Je overleden vader/moeder missen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 19:57

ik had geen moeite met het feit dat mn moeder een nieuwe vriend had, vond het ook heel lek voor haar, wij konden elkaar wat meer met rust laten, zij was veel weg op vakantie of bij hem dus ik had ook mijn ruimte.
ik irriteerde me in het begin gewoon aan zijn gedrag. ik was zo gewend hoe mijn vader was en hoe hij dingen deed, echt een super vent. hij was zo ontzettend anders. ik moest heel erg wennen.
kan er nu alleen nog om lachen Clown

UniqueM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 20:04

hoi,

ik weet hoe het voelt..
ik heb me vader verloren toen ik 10 jaar was,
ben nu pas bezig met verwerken en loop ook onder toezicht bij een psygogoloog,
ben zo erg geweest dat ik ook met zelfmoord nijgingen liep enz,
maar me paard hield me tegen,
voor hem vocht ik door,
en nu..nu ben ik weer helemaal de oude,
ik mis me vader nog wel heel erg..
vooral als ik te horen krijg van iedreen..ohh dat is die jongen die zijn vader is verloren door dat die een hart stil stand heeft gehad..

maar dat is helemaal niet zo..we weten helemaal niet de doodsoorzaak,we weten alleen dat die in een klap dood was,en niet met pijn heeft moeten lijden..
daar ben ik dan wel blij om..dat hij nu overleden is,anders was hij voor altijd verlamt geweest en heeft hij met veel geleefd..
dus hoe hard het ookis..het is beter zo..

Pff ben het nu ook even kwijt..

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 20:16

Jeetje wat een verhalen van iedereen. Zo schrik je toch hoeveel mensen het eigenlijk overkomen.

Ik zelf heb 1 1/2 jaar geleden mijn vader verloren. Na een ziektebed van 9 maanden. Was 18, niet zo jong als jou maar het blijft jong. Heb het er een jaar lang héél moeilijk mee gehad. Me school laten vallen, me vrienden zag ik niet meer en met mn moeder constant ruzie. & daar boven op was ik vooral heel boos op de hele wereld, waar haalde ze het recht vandaan om ook nog is mijn vader te ontnemen na alles wat ik mee gemaakt heb. Vond het heel moeilijk om alweer de draad op te pakken, na de zoveelste keer. Na een jaar, heb ik toch weer mijn eigen ik terug gevonden. &kon ik weer een beetje genieten van het leven en lol hebben. Denk nog wel heel vaak aan hem. Vooral als je op tv of iemand op straat leuk ziet doen met hun vader. Wou zo graag dat ik dat nog kon. Maar heb er eigenlijk nu nog wel last van dat ik bang ben dat ik ziek word of dat ik ook nog m'n moeder ga verliezen. Ik vind het vreselijk om jarig te worden, vreselijk om een jaartje ouder te worden, ik wil er zo ver mogenlijk van af blijven.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 20:25

dat is bij mij ook een hele tijd geweest dat ik niet naar tv kon kijken als het over de dood of vaders etc. ging....
nu gaat het al veel beter (gelukkig) maar als ik mij slecht voor dan kan ik daar echt niet naar kijken..
6 mei was mijn vader eigenlijk jarig geweest.... ik heb het nog steeds elk jaar op die dag er nog erg moeilijk mee (gelukkig waren we op vakantie en deden we leuke dingen... maar toch had ik zo iets zo van ja dit had hij ook leuk gevonden...

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 20:32

Mijn vader was tegenlijk op mijn verjaardag jarig. Heel toevallig, maar dat is nu toch ook wel een droevige dag en feest dag geworden. Tis bij mij heel raar gegaan met mijn vader. Hij werd opeens heel erg op zichzelf gericht, dacht niet meer aan anderen. Of het kwam doordat hij wist dat hij dood ging of door de tumoren in zn hoofd dat weet ik niet. Maar hierdoor heb ik mn laatste verjaardag met hem moeten missen en vaderdag idemdito. Me vader duwde ons heel erg van hem af. Heb het daar toch wel moeilijk mee gehad. Nou had ik ook niet de optimale vader dochter relatie met hem. Zoals ik al aangaf heb ik veel mee gemaakt. Dat is de grootste reden geweest daarvan.

Mijn ouders waren al gescheiden toen ik 6 was. Maar mijn vader had wel een vriendin ook al zo'n 13 jaar. Ik mag er in principe niet over oordelen maar ze had al een vriend binnen jaar. vond het toch wel wat vroeg, ik zou het in ieder geval niet kunnen. Maar goed wie ben ik dan om daar over te oordelen.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 20:37

dat is denk ik nog wel het ergste. Je eigen verjaardag .... is dan eigenlijk niet meer zo leuk als vroeger....
Maar je wist al een tijdje van te voren dat hij dood ging (omdat ik lees dat hij tumoren had..) ik denk dat je het dan een beter plekje kan geven dan dat het plotseling gebeurt (niet dat het niet erg is... maar je kan je er op "voorbereiden") ik weet niet of dat zo is... ik hoop het niet mee te maken met mijn moeder Knipoog

Denica

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 20:40

Ook zeker een heftig verhaal zeg. Mijn vader had volgens mij ook al best snel weer een vriendin. Hoe snel weet ik niet precies, maar als ik er zo bij nadenk zou ik dat zelf denk ik ook echt niet kunnen. Toen ik mijn verkering uit had had ik al totaal geen behoefde aan weer iemand nieuws, laat staan als je diegene dus verliest doordat hij overlijdt, maar dat is voor iedereen weer anders denk ik.

brittje88 schreef:
Denk nog wel heel vaak aan hem. Vooral als je op tv of iemand op straat leuk ziet doen met hun vader. Wou zo graag dat ik dat nog kon.

Heel herkenbaar, ik was altijd zo jaloers als ik meiden gewoon gezellig met hun moeder zag winkelen of als ik met een vriendin meeging en haar moeder wachtte haar gezellig op met kopje thee. Zulke kleine dingen die voor iedereen heel vanzelfsprekend lijken als je je ouders nog wel hebt mis ik echt ontzettend.

natje93 schreef:
6 mei was mijn vader eigenlijk jarig geweest.... ik heb het nog steeds elk jaar op die dag er nog erg moeilijk mee (gelukkig waren we op vakantie en deden we leuke dingen... maar toch had ik zo iets zo van ja dit had hij ook leuk gevonden...

Zulke data zijn idd altijd lastig, mijn moeder zou as dinsdag jarig geweest zijn. Bij het horen van die datum sta ik altijd weer even bij haar stil.

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 20:48

Ik heb idd in principe 9 maanden de tijd gekregen om afscheid te nemen. Maar daarnaast begint het rouwen al bij de keer dat je hoord dat hij ongeneeselijk ziek is en nog hooguit een jaar hebt. Die datum komt steeds dichter bij en je gaat je heel erg afvragen waar gaat hij heen, hoe gaat het straks zijn. Het is gewoon ook een hele marteling om het zo maar even te noemen. Ik vond het vreselijk. Het steeds veder af zien takele en het kaal worden opzet worden maar toch ook dun worden.
Ik wou dus aan de ene kant dat het gewoon plotseling was gebeurd, maar aan de andere kant heb me wel erop voor kunnen bereiden. Achteraf vind ik het alleen jammer dat ik niet alles kon zeggen wat ik dacht en voelde tegen me vader, heb dit altijd heel moeilijk gevonden.
3maanden voordat ik hoorde dat hij ziek was, ben ik bij mn vader weg gegaan en weer bij mijn moeder gaan wonen. Omdat het zo slecht ging tussen mijn vader en mij. heb van me 12e tot 18e bij hem gewoond en de 6 jaar dan die me ouders nog bij elkaar waren dan. Maar daar herrinner ik me niks van. Je kan bijna zeggen dat ik maar 6 jaar heb gehad om me vader te leren kennen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 20:53

natje93 schreef:
dat is bij mij ook een hele tijd geweest dat ik niet naar tv kon kijken als het over de dood of vaders etc. ging....
nu gaat het al veel beter (gelukkig) maar als ik mij slecht voor dan kan ik daar echt niet naar kijken..

6 mei is dag dat mijn moeder is overleden...voor mij dus ook een moeilijke dag...Scheve mond

Denica

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 21:00

Lijkt me ook echt naar om het aftakelen zo goed te ervaren en mee te maken. Ik heb het allemaal heel anders ervaren omdat ik toen dus nog maar een ukkie was. Mijn moeder was dus ook ziek (kanker) en tsja ik zag wel dat het slecht ging, maar ik heb eigenlijk nooit het besef gehad dat het zo voorbij zou zijn. Terwijl mijn vader dit ons wel echt verteld heeft.. Ik denk dat het gewoon nooit tot me doorgedrongen is.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 21:04

Bij mij was het heel onverwachts..ik was 12 en ze ging alleen maar voor een operatie...(baarmoeder moest eruit, zaten kankercellen in). Heb het eerst ook opgekropt...en dat is fout...

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 21:09

moet zeggen in het begin drong het ook nog niet helemaal tot me door. Ik wist het wel, dacht er wel over na. Maar kon het gewoon helemaal niet voorstellen dat mijn vader er niet meer zou zijn straks. Had er eigenlijk nooit bij stil gestaan, dacht dat komt wel als ik 40/50 ben. Ik dacht ook eigenlijk dat gebeurd mij niet, ik ben nog kind ik hoor mijn ouders gewoon te hebben.
Langzaam begin je het wel te beseffen maar echt willen weten wou ik het niet. Tot het gebeurd en je er aan moet geloven, krijg je eigenlijk toch nog een keiharde klap, zakte echt helemaal in elkaar en heb gejankt tot aan het ziekenhuis achter op de fiets. Toen ik hem zag zakte ik weer helemaal in elkaar.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 21:12

Heb je je vader nog gezien toen hij was overleden?

Ik niet, ik mocht mijn moeder niet zien want ze was ze opgezwollen dat ze mijn moeder niet meer leek...Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 21:15

na zijn dood had ik echt het gevoel dat hij op vakantie was en zo terug zou komen.
Hij ging nooit op vakantie, dus hoe ik daar bij kwam?
En ik wist ook wel dat het niet zo was, maar mijn geveol was wel zo

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 21:16

Ja, ik dacht ook dat ze elk moment binnen kon komen lopen...maar niets was minder waar...Scheve mond

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 21:17

Mijn opa is op 19 april 2007 overleden. ZIjn longen waren op.... Huilen
Maar het maffe is dat zijn broer precies een jaar later, precies op de zelfde dag is overleden......
Ik heb nog steeds het gevoel dat mijn opa gewoon op vakantie is en terug komt....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 21:19

Ik heb mijn vader wel mogen zien. In die tijd was dat alleen maar in het mortuarium op een afgesproken tijd. Niet thuis zoals nu vaak.
Ik heb daar maar 2 herrineringen aan
1 het was mijn vader niet, hij droeg nooit een net pak en toen wel.
2. mijn moeder viel toen flauw...

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 21:19

Dat is wel jammer dan, of vind je van niet? Ik zelf had het niet willen missen.
ik ben echt gelijk naar het ziekenhuis gevlogen. Was heel raar, me hele familie was er. 2/3 dagen erna had ik hem nog kunnen opzoeken, maar heb dat niet gedaan. Had gewoon echt het gevoel van dit is mijn vader niet meer, hij zit er niet meer in.
Met het afscheid hadden we ook gewoon open kist.

Overgens als iemand vind dat ik iets te veel vertel gewoon zeggen hoor. Wil mijn verhaal absoluut niet opdringen aan iemand & zeker niet als iemand er niet tegen kan. Lachen

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 21:20

Ik ging bij mijn vader elke dag een bakkie thee drinken in het rouwcentrum.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 21:21

Mijn opa heb ik wel gezien en hij is vrij natuurlijk gestorven en zo lag hij ook in de kist. Leek net of hij sliep

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 21:21

Ik heb mijn vader ook nog gezien in het mortuarium. Het was heel erg heftig. Het was wel nog steeds mijn papa, behalve dat zijn handen ontspannen op zijn buik lagen (na het ongeluk zijn ze in een soort spasme geraakt waardoor zijn handen altijd vuisten waren, en aangezien hij compleet verlamd was, konden ze ook niet bewegen).
Maar echt heel raar en confronterend was het.. ik denk er niet graag aan terug.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 21:22

Mijn moeder lag in een kamertje vlak voor ze begraven werd...ook met open kist maar ik ben niet gaan kijken...durfde het niet aan...nu herinner ik me haar zoals ze was....en dat is toch fijner...

Mila87

Brittje: als ik jou verhaal lees, is het net alsof ik het zelf heb getypt..bijna ieder detail.
ik heb 6 maand de tijd gehad om afscheid te nemen, ietsje korter dus, en ik was 13 ipv 18 maar verder..hoe jij het beschrijft heb ik het ook ervaren Verdrietig

behalve dan dat mijn vader thuis is overleden en ik hem daar heb gezien. hij lag er een paar dagen, totaan de crematie, op een ijsplaat. vreem idee eigenlijk.

Anoniem

Waarom zou je teveel vertellen? Is me nog niet opgevallen Lachen

In die tijd was het denk ik gewoon anders
Thuis opbaren, denk niet dat het toen bestond?
En ik denk dat men toen vaker een begrafenis deed zoals het "hoorde"
Dus minder eigen inbreng, dus zo ook met dat pak
Verder was ik 9, dus zelf erheen oid dat ging niet.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 21:26

Toen mijn vader gestorven was besefte ik pas echt dat hij dood was na de mis toen we in een stoet naar de begraafplaats gingen. Juist in de helft van de kerk begon ik ineens heel hard te wenen en dat was ook het moment dat ik besefte dat hij er echt niet meer was Boos!. Ik was toen 10 jaartjes jong.

Ook mijn vader was plots overleden. Op een avond begon hij ineens bloed over te geven en wist hij niet meer waar hij was en wat hij zag. Ons mams de ambulance gebeld en papa naar het ziekenhuis. Daar heeft hij nog 2 dagen in coma gelegen. Heb geen afscheid meer kunnen nemen. Hij had een hersenbloeding en leverserose (en hij heeft nooit iets laten blijken dat hij ziek was en is nooit naar de dokter geweest... hij was heel hard voor zichzelf).

Ik heb mijn vader voor zijn begrafenis elke dag gaan bezoeken. Mij deed het goed om hem elke dag te zien en ik verwachte dat hij elk moment kon herleven. Tot op dat ene punt van de begrafenis. Toen besefte ik dat het over was.