Uitspraken van kinderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nicci88

Re: Uitspraken van kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 21:15

mijn (auto) rij instructeur ging met zijn kindje boodschappen doen. er stond een vrij forse dame in de winkel.

zegt zijn zoontje vrij luid: Papa die mevrouw is dik he?! Tong uitsteken

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 21:17

Ik dacht vroeger dat die grote honden met dat enorm lange grijs/witte haar (geen idee hoe ze heten) geboren werden met een staartje in Haha! Er liep zo'n hond bij ons in de buurt en die had altijd een staartje op zijn kop, om de haren uit zijn ogen te houden. Ik was ervan overtuigd dat dat staartje (inclusief elastiekje ja Haha! ) er bij de geboorte al in zat ROFL

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 21:17

Merel is 2 jaar.... maar kan soms al zo grappig uit de hoek komen.

We zitten in de auto en Merel is een boekje aan het lezen.
"mama! mama! boekje kijken".
"Nee Merel, mama kan nu niet in het boekje kijken, want mama moet auto rijden".
Nee mama! Mama boekje kijken, Merel auto rijden!"

Toen ik het liedje Zagen zagen aan het zingen was zei ze:
"grauw piep". Dus vroeg ik wat ze bedoelde. Toen zei ze: "tijgermuis".
Niks geen muis in het voorhuis, maar een echte tijgermuis.

Van het weekend in de dierentuin.
"Kijk Merel, een renkoekoek"
"jaaaa mama mooi. Die eet koek"

connie1964

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 21:48

mijn zoontje had wel heeeeel graag een vuurtorense herder gewild..(tervuerense)
tis trouwens een duitse geworden

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 22:00

ik hoorde net van mijn moeder dat als ik vroeger boos was ik dan zei "ik ga nu weg en zeg geen dag"....

Van de week in de supermarkt waar ik werk stond er een jongen aan de kassa, de kassa daar tegenover stond een man met grijs haar, baard en snor, hierbij droeg hij nog een muts ook. Het jongetje zei dus erg hard "kabouter!" waarop zijn moeder vervolgens vroeg wat zeg je nou? Nogmaals herhaalde het jongetje het woord kabouter waarop ik zijn moeder aankeek en richting die man keek. Ze heeft hem toen eventjes uitgelegd dat dat geen kabouter was:D (de man was overigens gewoon 1.80 lang ofz)

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 22:13

Mijn broer..

Mijn ouders noemden varkens altijd: dikke motten..
Dus mijn moeder had mijn broer achterop en toen gingen ze fietsen. Voor hun fietsten 2 dikke vrouwen en naast hun zaten 2 varkens in de wei. Hij wijst dus richting die vrouwen en zegt heel hard: 'Kijk mamma! 2 dikke motten!
Mijn moeder natuurlijk met een rood hoofd snel door gefietst Clown

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 22:15

Ik ging een keer oppassen bij een kindje van 4. Het was een beetje een agressief mannetje. Zegt hij even later: Pas op, ik vecht je in elkaar en dan moet je op de kop in de prullebak.
Nou ik moest wel heel hard lachen ROFL Huilen van het lachen

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 22:18

Bij mijn ouders heten de worstenbroodjes nog steeds 'broodje zakdoek'. Mijn broer zag mijn vader die dingen altijd uit de oven pakken met een stuk keukenrol er om heen (vanwege de hitte) en toen mijn moeder hem een keerjte vroeg wat hij wilde eten, wilde hij ook wel zo'n 'broodje zakdoek'.

Hij heeft zo ook een keer in de supermarkt, wijzend 'Kijk mama, die meneer is dik!'.
Mijn moeder 'sst'..
'Owh, weet die meneer niet dat hij dik is?!'

Ik was veelste verlegen voor dat soort dingen Haha!

Van de week werd een collega gebeld door zijn zoontje van 2,5. Onverstaanbaar in die hoorn te tetteren, dus collega zet hem om speaker. Na een aantal keren werd het verhaal duidelijk. Die had ontdekt dat mama geen plasser had maar een plasgaatje *LOL* En dat moest hij zijn vader meteen vertellen. Owh, wat hebben wij in een deuk gelegen Haha!

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 22:30

Wat kunnen kinderen toch heerlijk zijn! Wat een hilarische uitspraken...
Hier nog een paar...

Als ik naar de paarden ga fiets ik altijd langs een basisschool. Zo had het eens gesneeuwd en waren alle kinderen met sneeuw in de weer. Een jongetje was heel druk met zijn bouwwerk tot hij werd gestoord door een ander jongetje. 'He wat een leuke sneeuwpop!' Waarop het bouwende jongetje diep zucht en dood serieus zegt:'Nee, dit is een ijssculptuur'. Even is het stil en dan zegt het andere ventje weer: 'oh, ok, wat een leuke ijssupteur'.
Een paar weken later werd een ander ventje, door volgens mij hetzelfde jongetje, gesommeerd om uit het klimrek te komen voor een 'functioneringsgesprek'.

Zo reed ik ook eens te paard (westernpaardje dus western harnachement) langs het fietspad op weg naar het bos. Komen we een vader tegen met een ventje van een jaar of drie. Het manneke zet hele grote ogen op, wijst met z'n vingertje naar me en stameld:' Kijk Papa, een cowboymevrouw, met een paard, op het fietspad' Zowel papa als ik moesten hier stiekum erg om lachen, zo schattig...

Mijn nichtje van drie grossiert in gekke uitspraken, heeft ze van d'r vader, mijn broer. Zo moest ik van mijn nichtje eens samen met mijn broer de kleine naar bed brengen. Mijn broer begint een hele verhandeling over de overnameperikelen van het bankentrio en vraagt aan Sterre welke aandelen die moet kiezen (ja, ik weet het, mijn broer spoort niet helemaal soms Knipoog ). Sterre kijkt heel serieus naar haar vader en zegt dan even serieus, met een handje op zijn knie:'Doe maar Fottis, hoor'.
En eens vertelde mijn moeder dat ze de mama was van haar papa en tante Pum, ik, waarop mijn nichtje naar mijn moeder, mijn broer en mij kijkt, nog even stil is en dan lachend, want dat was natuurlijk gekkigheid:' Neeh' zegt.

J0sef1entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 22:37

Lennox schreef:
Zo heet de trampoline bij ons ook nog steeds Josephine. Wederom de jongste die het woord trampoline niet uit kon spreken en altijd josephine zei.

en bedankt! Haha! Haha!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 22:47

mijn zus is dan wel geen kklein kind meer(18 alweer)
maar ze kan er wel wat van!
pas in de winkel huilde een meisje vreselijk hard, mijn zus was al boos Tong uitsteken
en opeens loopt ze naar de vader va dat kind en zeg: schopt u haar, of moet ik het doen? Clown
die vader meteen, ga maar staan ze worden heel boos op je xD

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 23:18

Toen ik een jaar of 4 was, had ik bij mijn oma een tekening gemaakt van een jongen en een meisje met alles er op en er aan - piemeltje, borstjes,.. Dus mijn oma liet die tekening aan mijn vader zien en die vroeg daarop aan mij: "Waarom is dat een jongetje?" Waar op ik heel verontwaardigd antwoordde: "Dat zíé je toch! Hij heb kort haar!"

Nu nog steeds zit dat standpunt er in; ik vind jongens met lang haar ontzettend onaantrekkelijk Tong uitsteken

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 11:54

anniee schreef:
Ik vind het altijd zo leuk dat kinderen alles zo op zichzelf betrekken en zich nog niet kunnen inleven in een ander. Zo heb je dus als een kleuter aan een andere kleuter vraagt: "waar woon jij?" 'Naast de buurman' . "Dat kan niet, IK woon naast de buurman!"

Haha, er is een verhaal die mij altijd blijft achtervolgen. Ik was 4 jaar, zat op peuterspeelzaal. Komen er ouders met een kind kijken of het school wel wat voor haar was.
Ouders van het kind vertellen dat ze Nienke heet, ik helemaal verontwaardigd: 'nee dat kan niet, zo heet ik!!'
Leraar heeft proberen uitleggen dat er 2 mensen zijn die zelfde kunnen heten. (dat heeft niet geholpen, werd alleen maar bozer Clown )

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 12:01

Ja, dat kan echt niet Knipoog

Wij zijn niet gelovig opgevoed maar zaten wel op een katholieke school (de enige school in het dorp en wij woonde recht voor de ingang). Speelde wij schooltje of iets, dan ging het 'in de naam van vader, zijn zoon en geef de heilige geest adem' Clown Mijn moeder vroeg zich echt af of wij dat op school zo ook mee zaten te brabbelen. *LOL*

E_D_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 12:05

een kindje van bij ons op stal is nu ongeveer 2 jaar, echt zo schattig Clown
ze mocht eens even op cookie zitten (onze stalmascotte)
kind: Paard eet koek
mama: Nee, cookie is zijn naam
kind: Dag, banaan

Nu zegt er nog steeds banaan tegen Clown

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 12:37

M'n zus is zwanger en zei tegen m'n broertje: 'Als de baby er is gaan we beschuit met muisjes eten', zegt m'n broertje: 'Maak je de muisjes dan wel eerst dood?'

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 15:53

die van Poeltje is echt grappig Knipoog

Nog 1 van mezelf, Alleen meer een actie.
Wij hebben zo'n trapje bij de sloot naar beneden en daar stonden mijn vader en broer te kijken. I kwas 2 en mijn broer 4. Roept mijn vader me ineens "kijk visjes" maar ik kon niks zien want hun stonden ervoor, dus duwde ik mijn broer in het water Bloos
Schijn daarnaa ook nog boos te zijn geweest dat er helemaal geen vissen waren.. *goh*

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 15:58

Marjo_x schreef:
die van Poeltje is echt grappig Knipoog

Nog 1 van mezelf, Alleen meer een actie.
Wij hebben zo'n trapje bij de sloot naar beneden en daar stonden mijn vader en broer te kijken. I kwas 2 en mijn broer 4. Roept mijn vader me ineens "kijk visjes" maar ik kon niks zien want hun stonden ervoor, dus duwde ik mijn broer in het water Bloos
Schijn daarnaa ook nog boos te zijn geweest dat er helemaal geen vissen waren.. *goh*

Misschien kan die beter hier: [LZP] rare kinderacties

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 15:59

ooh sorry, kende dat topic niet Knipoog
Plaats em daar wel even

Siegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 15:59

Mijn neefje wilde altijd makelaar worden, dan kon hij het speelgoed van al zijn vriendjes repareren.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 16:02

nicci88 schreef:
mijn (auto) rij instructeur ging met zijn kindje boodschappen doen. er stond een vrij forse dame in de winkel.

zegt zijn zoontje vrij luid: Papa die mevrouw is dik he?! Tong uitsteken

Zo heb ik een keer een kindje met moeder aan de kassa gehad en dat kind zei dat tegen mij...
Niet echt prettig kan ik je zeggen Bloos

mariska_emke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 16:03

wat een leuke dingen hier!!

ik was vroeger nog al creatief met woorden enzo..
kapper --> Pakker

en nog 2 honden namen..
tarzan --> Tata
wanda --> Nana

en nog veel meer dacht ik, maar daar kom in nu even niet op..

Siegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 16:05

Ik kom uit een klein fries dorp, en in die tijd woonden daar nog geen zwarte mensen. Ik kwam eens met mijn moeder in de stad en toen zei ik heel hard MEEEEEEEEEM KIJK!!! ZWARTE PIET! Haha!

Handtas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 16:19

M'n neefje had net ook weer iets moois Huilen van het lachen , hij is altijd zo wijs.
Mijn tante had het over een spelletje met Superman.
Zegt ie: 'Neehee, dat was SPIDERman. Maar dat maakt niet uit, dat kan jij ook niet weten, natuurlijk Lachen '
Geweldig.

MaanNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 16:20

eehhh toen ik op de kleuterschool zat hebben ze een keer mijn ouders gebeld hoe ze mij weer onder de tafel uit kregen (ik ging als ik boos was altijd onder de tafel zitten)
mijn ouders zeiden: 'ach dat duurt even maar ze komt wel'
ik heb van 10 uur tot 3 uur onder de tafel gezeten Bloos
tja volgens de meester had ik een eigenwilletje.... Knipoog