Meer mensen die stijldansen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dancinggirl

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 14:48

tja, een partner vinden blijft lastig!
gelukkig hebben ze bij ons veel assistenten!

ik ben begonnen zonder partner 2 jaar geleden en heb daar echt een hele gave man gevonden waar ik nu mee dans!
voor wedstrijden ben ik echter nog op zoek Knipoog

en ja...het was zaterdag ontzettend gaaf! echt een aanrader om te doen een keer! zeker als je van Latin houdt!

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 15:30

Gaaf!
Ik ga zondag kijken bij de NADB wesdtrijd in Steenwijk! Echt zin in!

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 16:39

dancinggirl schreef:
tja, een partner vinden blijft lastig!

Zeg dat wel. In het verleden heb ik ook op stijldansen gezeten en ben bij goud gestopt. Nu ben ik weer opnieuw begonnen en mijn danspartner is zo 'gek' geweest om weer vanaf brons te beginnen. Ze had net zilver gedaan en toen stopte haar partner ermee. Nagelbijten / Gniffelen Da's toch triest... Lachen
Het is ook echt niet leuk hoe sommige dansscholen hun mannen behandelen. Althans, dat vind ik. Lachen Ze willen je heel graag hebben, waardoor er een geforceerde sfeer ontstaat.

Het lijkt me wel leuk om assistent te worden. Ja

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 17:29

Ghi, jongen waar ik nu mee dans heeft al 8 jaar op les gezeten en kan het heel goed, maar begint met mij nu ook weer in de brons Schijnheilig En doordat hij goed kan leiden kan ik het heel snel leren. Hebben nu 2 lessen gehad en 1 vrije dansavond (was zooo leuk!) en ik kan inmiddels van alle dansen de basis en een aantal figuren/draaien zeg maar Haha!

Melanie_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 17:53

Ik heb zelf nu 2 jaar op stijldansen gezeten, maar nu een jaartje niet. Hopelijk kan volgend jaar mijn danspartner weer verder. Ik heb zelf de Engelse wals, Tango, Quick step, Slow Foxtrot, Cha Cha Cha, Jive, Rumba, Salsa en de Rock 'n Roll gedaan. Rock 'n Roll vond ik toch veruit de leukste Lachen Nog meer mensen die deze dans hebben gedaan?

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 19:42

nee, ik wil hem wel graag in een zomercursus doen!

@cootjuh, doe je niet zelf mee? debutanten 4 is daar toch wel... Douwe en ik wilden ook mee doen, mar er is geen debutanten 5...

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 23:08

Nee, mijn rug is weer stuk, dus ik ga lekker kijken Lachen

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 09:44

balen van je rug!! maar kijken is ook heel leuk natuurlijk!

n_atas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 22:16

heeyyy

weet iemand misschien leuke chacha muziek voor kinders??

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-08 23:12

heel veel liedjesv an CH!PS zijn chacha's!! specifiek op kinderne gerichte groep...

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 00:06

Cootjuh schreef:
Gaaf!

Mijn vriend moet daar dansen Ja
Ik zou eigenlijk ook gaan supporten maar ga toch maar lesje dansen anders wordt mna partner boos Tong uitsteken

n_atas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 09:52

Sjapaz schreef:
heel veel liedjesv an CH!PS zijn chacha's!! specifiek op kinderne gerichte groep...

weet je misschien ook wat titels? Bloos

dancinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 13:08

mmmm liedjes van K3 kan natuurlijk ook wel maar daar ben ik al een tijdje uit Knipoog
volgens mij is 1 wereld van K3 ook een chacha
en als onze dans leraar meelig is dansen we ook wel eens op Barbi girl van aqua..

maar goed, ik ben niet zo goed in cha cha's herkennen dus zou het best eens mis kunnen hebben Clown

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 13:23

Mijn vriend wil samen met mij gaan dansen, hij heeft zelf zilver gedanst en verkort brons gedaan (daarvoor).

Maandag gaan we bij zijn (vroegere) school kijken, maar ik sleep wel een vriendin mee, want ik vind het nogal vreemd.. Dat mijn vriend MIJ meesleurd, naar nota bene DANSLES, terwijl hij metalhead is..
Haha!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 13:25

^ Hahaha, wees blij Tong uitsteken

Wat ik wel stom vind aan stijldansen, is dat de pasjes zo vreselijk slecht op de muziek passen (vind ik althans gelden voor de meeste dansen). Haha!

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 13:31

Tja, ik heb enorm slechte knieën (versleten kraakbeen) dus weet niet eens of ik het wel kan/mag en of het goed is voor me. Maar dat zien we dan wel.

Ik heb járen op majoretten gezeten, dus heb gelukkig wel iets van richtigsgevoel op de dansvloer Lachen

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 13:38

Ik heb een jaar of 7 terug met een groepje gedanst. Altijd erg gelachen. Totdat we hoger kwamen en we dus meer moesten opletten in plaats van lol maken. Dat werd hem niet en toen zijn we eigenlijk allemaal tegelijk gestopt... Clown

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 17:39

Sheran schreef:

Wat ik wel stom vind aan stijldansen, is dat de pasjes zo vreselijk slecht op de muziek passen (vind ik althans gelden voor de meeste dansen). Haha!

Niet l*llig bedoelt dan hoor, maar dans je dan wel in de maat? En op correcte muziek? Want de passen zijn er juist voor gemaakt om op het ritme te passen. Dat is het hele idee van dansen Knipoog

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 17:40

Lotte1990 schreef:
Sheran schreef:

Niet l*llig bedoelt dan hoor, maar dans je dan wel in de maat? En op correcte muziek? Want de passen zijn er juist voor gemaakt om op het ritme te passen. Dat is het hele idee van dansen Knipoog

Wel in het ritme, ja. Maar ik ben een echte hofdanser, en bij iedere verandering in de muziek hoort daar een ander pasje. En als je 2x hetzelfde danst, hoort daar ook 2x (ongeveer) dezelfde muziek bij. Dat is bij stijldansen niet het geval - daar is het toch wat willekeuriger.

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 20:21

Lotte1990 schreef:
Cootjuh schreef:
Gaaf!

Mijn vriend moet daar dansen Ja
Ik zou eigenlijk ook gaan supporten maar ga toch maar lesje dansen anders wordt mna partner boos Tong uitsteken

Oeh welke klasse en hoe heet hij, en wat voor jurk heeft zijn danspartner, dan ga ik kijken Haha!

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 21:29

Haha deb4, latin en std. Hij is blond en heeft (lekker origineel Rolleyes ) een zwarte pantalon en wit overhemd aan en in latin een simpel zwart shirt. Dame heeft een zwarte jurk, ookal zo origineel, en in latin een zuurstokroze jurkje wat ik echt afschuwelijk vind..
In Latin zijn ze dus zoiezo niet te missen Tong uitsteken
Laat maar weten wat je er van vind Knipoog
Ze heten Roderik en Bertine trouwens Knipoog

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-08 23:22

ik weet zo gauw geen liedje van chips... zou je even moeten kijken, of bij een dansschool moeten vragen...

Dat van dat de pasjes niet op de muziek pasen vind ik ook wel heeeeeeel raar klinken als ik eerlijk ben... alleen als ik uit het ritme ben heb ik er last van, alle pasjes zijn speciaal bedacht als passend op de muziek, en het komt ook altijd goed uit als je het goed danst, en ik kan altijd helemaal in de muziek opgaan emt mijn pasjes.... dus eigenlijk vind ik dat inderdaad wle heel raar klinken als ik eerlijk ben...Ik zou bijna zeggen dat je dan wat fout doet ofzo...

Maar aan de andere kant kan dat natuurlijk heel goed jou beleving zijn, dat ik het neit heb hoeft niet te betekenen dat een ander er geen last van kan hebben! Ik hoop voor je dat het vanzelf beter wordt, en je er neit meer zo een last van heb! Pling

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 23:31

Sjapaz schreef:
ik weet zo gauw geen liedje van chips... zou je even moeten kijken, of bij een dansschool moeten vragen...

Dat van dat de pasjes niet op de muziek pasen vind ik ook wel heeeeeeel raar klinken als ik eerlijk ben... alleen als ik uit het ritme ben heb ik er last van, alle pasjes zijn speciaal bedacht als passend op de muziek, en het komt ook altijd goed uit als je het goed danst, en ik kan altijd helemaal in de muziek opgaan emt mijn pasjes.... dus eigenlijk vind ik dat inderdaad wle heel raar klinken als ik eerlijk ben...Ik zou bijna zeggen dat je dan wat fout doet ofzo...
Maar aan de andere kant kan dat natuurlijk heel goed jou beleving zijn, dat ik het neit heb hoeft niet te betekenen dat een ander er geen last van kan hebben! Ik hoop voor je dat het vanzelf beter wordt, en je er neit meer zo een last van heb! Pling

Het is denk ik omdat ik dus aan hofdansen doe, waar de pasjes extreem goed op de muziek passen, en dat ik nog niet zo lang stijldans, zodat ze nog makkelijke muziek uitzoeken (mambo op Hakuna Matata enzo).

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 00:06

Hihi, ja makkelijke muziek is vaak niet zo beste muziek Tong uitsteken

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 08:52

Lotte1990 schreef:
Haha deb4, latin en std. Hij is blond en heeft (lekker origineel Rolleyes ) een zwarte pantalon en wit overhemd aan en in latin een simpel zwart shirt. Dame heeft een zwarte jurk, ookal zo origineel, en in latin een zuurstokroze jurkje wat ik echt afschuwelijk vind..
In Latin zijn ze dus zoiezo niet te missen Tong uitsteken
Laat maar weten wat je er van vind Knipoog
Ze heten Roderik en Bertine trouwens Knipoog

Ah ik ga niet bij de debutantenklasse kijken.. Ik ben er pas rond half 1.
Doen hun ook wel eens mee met davenowedstrijden?