Papa onverwachts overleden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmes

Re: Papa onverwachts overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 00:11

Wat vreselijk. Zo jong en zo plotseling.
Heel veel sterkte Ach gut

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 00:14

dat pats boem! alles zo ineens kan veranderen.. je wereld stort in..
gecondoleerd veel sterkte de komende tijd!

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 00:15

He jakkes wat erg Sylleke!
Gecondoleerd, en heel veel sterke de komende tijd.

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 00:19

heel veel sterkte met dit grote verlies Ach gut
zo onverwachts.. Verdrietig

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 00:21

Wat erg en wat plots zeg Scheve mond

Gecondoleerd en heel sterkte...

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 01:39

Jeetje wat erg zeg, zomaar opeens.. Scheve mond
Gecondoleerd en heel veel sterkte met het verlies.. Ach gut

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 01:52

Jeetje... Ik weet gewoon niet zo goed wat ik moet zeggen.. Wat verschrikkelijk.. Ik wens jou en je familie heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 13:20

Bedankt allemaal, voor de moed en de steun. Lachen
Hele dagen zit het huis hier vol mensen, allemaal lief en aardig, maar gisteren waren de laatste weg om 12uur... Ik ben achter mijn pc gaan zitten toen, en beginnen schrijven. Ik wou nog een brief voor in de kerk. Om half 3 was ik klaar. Zo moe... Nu zit ik gelukkig eens even alleen, dat kan soms zo fijn zijn. Lachen

Als iemand nog mooie teksten heeft, of weet waar ik mooie gedichten kan vinden, graag een berichtje. Lachen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 13:24

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 13:32

Gecondoleerd en heel veel sterkte in deze onwijs moeilijke tijd.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 13:43

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 13:53

Ten eertse gecondoleerd.
Het is verschikkelijk om een ouder te verliezen zeker zo plotseling en op veelste jonge leeftijd.
Hopelijk kun je het gauw een plaatsje geven.
Luister goed naar je gevoel en neem tijd voor jezelf als dat nodig is.
Ik wens je heel veel kracht en sterkte toe nu en in de toekomst met het verwerken van dit grote verlies.

Heel veel liefs,
Brenda.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 13:58

Oh wat verschrikkelijk.. Er zijn zoveel woorden.. Maar hier zijn gewoon geen woorden voor..

Ontzettend veel kracht en sterkte toe.. En gecondoleerd..

Delinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:53

Jeetje wat verschrikkelijk, en zo jong nog Verdrietig Ik wens jou en je familie heel veel sterkte toe bij het verwerken van dit grote verlies... gecondoleerd Ach gut

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 21:39

Jeetje zeg, dat is wel heel heftig... Succes in deze moeilijke tijd.

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 21:58

Wat vreselijk naar, zo onderverwacht en zo jong.

Gecondoleerd.

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 21:59

ooww lieverd dikke knuffel meid....

veel sterke met dit veels te grote verlies.. Vriendjes zijn?

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 22:08

Jeetje wat erg zeg!
Heel veel sterkte.. Kusje

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 22:10

heel veel sterkte in deze vreselijk moeilijke tijd ! Ach gut

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 22:42

Bogmaals bedankt voor de steun allemaal. Dat is echt wel fijn. Lachen

Dit liedje wordt op het einde van de begrafenis gedraaid: Bedankt mijn vriend.

Ik heb nog een tekst geschreven. Alleen ga ik die zelf niet voorlezen, dat lukt me niet. Het is een brief aan mijn papa.

Lieve papa,

Hier zitten we nu, zonder jou. We kunnen het 100 keer vragen, maar een antwoord krijgen we niet. Waarom jij papa? Ik kan het niet begrijpen… Je had nog zoveel te doen, zat je werk er echt al op hier? Had je er echt al genoeg van? Je parttime was net in orde, je fijne leventje moest nog gaan beginnen! Je had er toch zin in? Net als mama…

Mama… ze gaat je ook missen hoor! Je kan ons toch niet zo maar achterlaten? Vond je echt dat we al klaar waren voor een leven zonder jou? Ik kan het me niet voorstellen. Met Nieuwjaar zaten we nog te lachen en te zeuren tegen elkaar. We moesten mijn verjaardag nog plannen. 21 word ik, dat ga je toch niet vergeten? Er kwamen nog zo veel feestjes die je moest mee maken.
Dat trouwfeest waar jullie altijd om zeurden, dat ging er nog wel komen hoor. Maar daar ga jij niet bij zijn… En je feestte altijd zo graag… Elke keer weer was je van de partij. Werd er gegeten, dan was je helemaal in form! Wie gaat er nu de dingen opeten die ik niet lust? Je kon zo genieten van het eten en je zei altijd tegen mama dat het lekker was. Want koken kan ze als de beste, jouw keukenprinses. Ik geloof niet dat er iemand is die ook zoveel nog naar binnen kon spelen na zijn avond eten. Want je moet toegeven, je kon er wat van! Ik en mama werden al ziek als we er alleen al maar naar keken...

Gekke papa… Waarom ben je er nu zo maar tussenuit gepiept? We hadden nog zoveel te zeggen, zoveel te doen… Of vond jij van niet? Hadden we genoeg discussies gehad over den blauwe auto? Als ik ging werken, of naar Kevin ging, of weer wou gaan shoppen. Maar net dan had jij em nodig. Je moest pieren steken. Anders was er geen discussie. Dat deed je wel graag hé, naar ’t Scheld gaan. In weer en wind, niets hield je tegen. Net zoals niets je tegen hield op jouw zaterdagavondjes. Kaarten in den Bostella, je kon er zo van genieten. Uw kaartmaten zullen je wel missen. Kaarten doe je toch met vier? Hoe gaat dat dan nog zonder jou? Je dacht altijd dat het niet door ging zonder jou, maar ik moet je gelijk gaan geven hoor! Je bent onmisbaar…

Hoe moet dat leven nu verder? Zo zonder jou? Tegen wie moet ik nu ’s morgens brommen, als ik net wakker ben om te gaan werken? Of als ik thuis kom, van een week school? Je vond het allemaal best hé, je zei er nooit wat van. Je was gewoon blij dat ik er weer was. En jij bent er nu niet meer, dat maakt me heel verdrietig… Ik weet niet hoe dat nu moet hoor.
Wie gaat mij nu vertellen welke film goed is en welke niet? Je had ze allemaal al 10 keer gezien. Ik zie je nog liggen in de zetel. Of hangen, zo kon je het ook wel noemen hé. Met die zapkas op je buik, de poes aan de ene kant en de hond aan de andere… En maar zappen. Eerst Sarah, dan het nieuws en dan Familie. Jóuw vaste avondritueel. En owee als je een aflevering moest missen. Dat moest worden opgenomen hoor! Je was heer en meester over dat vierkant scherm met bijhorend bakje… En dat wisten we allemaal.

Weet je wat gek is? Als ik op stage kom, of op mijn werk, denk ik altijd; we zouden meer moeten genieten van het leven. Het kan namelijk zo maar voorbij zijn. En dan ineens ben jij er niet meer. Het bewijs dat mijn gedachten dus wel juist waren. Maar ik denk dat je dat wel deed, genieten, op jouw manier. Eigenlijk bewonder ik je heel erg. Je was zo gelukkig met kleine dingen. Die kleine dingen waren wel heel belangrijk voor jou en niets of niemand mocht er tussen komen.
Net zoals niets of niemand aan mij of mama mocht komen. Je hield veel van mams, dat weet iedereen. En je was ook zo trots op mij. Ik weet hoe blij je was omdat ik mijn studie en mijn weekendwerk zo graag deed. Je vond het zo knap dat ik verpleegster zou worden.
Je hield toch ontzettend veel van ons, niet? Als ik eerlijk mag zijn, ik vind het niet fijn dat je er zo maar tussenuit gemuisd bent. Maar ja, wie zegt dat dat wel in jouw planning lag? Je had er vast ook niet op gerekend…

Ergens moet je toch nog wel zijn? We zien je alleen niet, we horen je niet. Hoe hard ik ook roep, het heeft geen zin… Bij mij zit je in ieder geval van binnen. In mijn hoofd en in mijn hart, zo kan ik je nooit vergeten.
Jij zal toch ook nog wel aan ons denken? Je mist ons vast ook heel erg. Vergeet maar niet dat wij altijd aan je zullen denken en zielsveel van je houden, net als jij van ons…

Ik ga je missen papa…

Dikke kus,
je lieve moppie.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 22:44

heel mooie tekst Sylvie. Sterkte straks met de begrafenis. Ach gut

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 22:48

Prachtig geschreven. En ik kan me heel goed voorstellen dat je het zelf niet kan voorlezen. Heel veel sterkte....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 22:48

Wat een ontzettend mooie tekst heb je geschreven, ik krijg er kippenvel van!

Sterkte!

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 23:54

Super knap van je dat zo'n mooie tekst hebt geschreven, heel veel sterkte op de begrafenis

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 09:20

kippevel over heel mijn lijf,wat heb je dat mooi geschreven!
heel veel stertkte,voor de komende tijd.
mijn vader overleed toen ik 23 jaar was,het blijft moeilijk vooral op de dagen van je bruiloft,etc.
maar put steun uit het idee,dat je hem een heel mooi afscheid kan geven, met die mooie woorden.