Om moe van te worden, advocaten! Update, Brutus weer thuis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikkemetwikke

Re: Om moe van te worden die advocaten !

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 22:37

dat die muts elke keer zo vlug een andere stal heeft,zou ze die standaard achter de hand hebben?
hoe lang heeft zij hem nu?
en hoe lang is het gelden dat jij kenbaar hebt gemaakt dat je de pony terug wil?

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 22:41

ikkemetwikke schreef:
dat die muts elke keer zo vlug een andere stal heeft,zou ze die standaard achter de hand hebben?
en hoe lang is het gelden dat jij kenbaar hebt gemaakt dat je de pony terug wil?

Ze heeft hem vanaf 14 oktober 2006, dus ruim een jaar..
En in juli heb ik gezegd dat ik hem terug wou..
En ja ik weet het, het duurt allemaal te lang... Maar ik doe ook mijn best, en ik heb ook geen klauwen vol met geld.. Dus liever vermijd ik een echte rechtzaak, dus daarom probeer ik het nu nog op de laatste manier om hem terug te krijgen.. Mocht dat nu de volgende keer echt niet lukken, dan moet het toch met een rechtzaak..

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 09:17

in welke regio dwaalt zij met dit diertje rond?

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 10:17

ikkemetwikke schreef:
in welke regio dwaalt zij met dit diertje rond?

Regio Utrecht

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 11:11

Al acht keer verhuisd, maar niemand kent haar of het paard?

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 11:13

Diablo schreef:
Al acht keer verhuisd, maar niemand kent haar of het paard?

Jawel hoor, heb al met meerdere stallen en mensen contact gehad die haar kennen van stal.. Maar weten niet waar ze heen is..
We hadden haar gevonden, maar helaas was ze binnen no time weer verhuisd..
Dus de zoektocht goes on..helaas

Ik heb hem ook op opsporing verzocht gezet, maar nog maar 1 reactie waar ik helaas niks aan heb..

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 11:14

Naar voor je hoor, ik hoop dat het nu snel afgehandeld wordt.

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 18:03

Die advocaat kost jou ook geld en je was verzekerd voor rechtsbijstand, toch? Hop naar de rechtbank, als je in het gelijk gesteld wordt draait zij voor de kosten op.

Dit in de lengte trekken werkt NIET in jouw voordeel en na al die tijd gaat ze echt niet ineens "het licht" zien, lijkt mij.

De vaker je een loos dreigement haar kant op stuurt, de sterker ze denkt te staan. Er zitten namelijk geen consequenties aan voor haar.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 22:27

Pff kun je mij een pb sturen waar ze het laatste gestaan heeft? Zodat ik weet waar ik kan beginnen misschien dat daar nog wat bekenende in de buurt zitten. Ze kan niet te ver uit de buurt gaan elke keer als ze er ook nog naar toe wil! EN heeft ze bij al die stallen haar stalling betaald enz niets negatiefs te melden vanuit de stallen waar ze gestaan heeft en hoe lang stond ze ongeveer bij de laatste stal? Wat een ellende zeg! Ik wil je proberen te helpen en hoop dathet lukt. Ik ben hier trouwens op bokt nu ook met het kopen van een halster flink in de maling genomen het gaat niet om veel geld maar baal wel dat ik dit tegen kom op zn forum..bah geen eerlijke handel.

kerstkrans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 22:29

mieske schreef:
ikkemetwikke schreef:

Ze heeft hem vanaf 14 oktober 2006, dus ruim een jaar..
En in juli heb ik gezegd dat ik hem terug wou..
En ja ik weet het, het duurt allemaal te lang... Maar ik doe ook mijn best, en ik heb ook geen klauwen vol met geld.. Dus liever vermijd ik een echte rechtzaak, dus daarom probeer ik het nu nog op de laatste manier om hem terug te krijgen.. Mocht dat nu de volgende keer echt niet lukken, dan moet het toch met een rechtzaak..

je maakt misschien kans op rechtsbijstand.. Lachen
bovendien is het zo dat wanneer je de zaak wint, je 'tegenstander' moet betalen!
die draait op voor alle rechtskosten.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 22:40

Je krijgt niet alle gemaakte kosten vergoedt. Je krijgt ze vergoed volgens een punten systeem waarbij je uiteindelijk maar een gedeelte krijgt

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 18:10

Is er inmiddels al nieuw bericht van de advocaat, of een bericht waar de pony zich nu bevind?

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:56

Dat zou ik ook graag weten! Of er nieuws is? Dat zou inmiddels toch wel moeten!

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 12:24

Kostolany schreef:
Dat zou ik ook graag weten! Of er nieuws is? Dat zou inmiddels toch wel moeten!

Nope nog niks..
Morgen bel ik met mijn advocaat..
En ik heb een getuige verklaring die ik moet opsturen morgen naar mijn advocaat..

Verblijfplaats van Brutus is ook nog niet bekend helaas

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 20:23

Ik weet dat het niet de bedoeling is een topic omhoog te halen, maar ik ben toch nieuwsgierig of je al nieuws hebt van je advocaat of de verblijfplaats van Brutus... hopelijk hebben jullie hem snel weer veilig bij jullie op stal!

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 22:25

Zelfde idee. hier??? Het moet nu toch wel een einde gekomen moeten zijn....aan die ellende??

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 22:27

Mieske, ik ben ook wel benieuwd wat de stand van zaken is?

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 00:01

Ik heb nieuws..
Weer een beetje vooruitgang..
We hebben nu rechtsbijstand gekregen, zodat we het niet helemaal zelf meer hoeven te betalen..
Ik overleg nog even met mijn advocaat, en wil van hun binnen een werkweek antwoord hebben..
Dan gelijk door naar de rechtbank ! Ben zo blij dat ik het niet meer zelf hoef te betalen !
Zijn verblijfplaats blijft nog een raadsel, maar ik heb wel via via gehoord waar hij zich zou kunnen bevinden en er gaat iemand een kijkje nemen of hij het daadwerkelijk is..
Ook heeft iemand gereageerd op mijn oproep op bokt over zijn verblijfplaats, alleen reageert die persoon nu niet meer via pb helaas..

Fijn dat je jullie zo meeleven ! Dat helpt me een beetje door deze moeilijke tijd heen..

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 00:38

Jeutje, wat een verhaal zeg.

Maar het eerste wat bij mij opkomt: als zij stelt het paard van jou gekocht te hebben, moet zij toch kunnen aantonen op enig moment een koopsom voor het paard aan jou betaald te hebben? Dit lijkt mij een bewijslast aan haar zijde, aangezien het aantonen dat iets niet is gebeurd, moeilijker is dan het aantonen dat iets wel is gebeurd.

En heeft ze dan ook het paspoort zonder jouw toestemming over kunnen zetten op haar naam? Indien dit het geval is, vervalt dat meteen als bewijsstuk voor haar zaak. Als de tenaamstelling op het paspoort namelijk zonder toestemming van de vermelde eigenaar overgeschreven kan worden, kan dat moeilijk bewijzen dat zij de eigenaar is (buiten het feit dat een paspoort geen eigendomsdocument is). Daarbij kan jij aangeven dat het paspoort bij haar ligt, ivm dierenarts, inentingen, e.d.

Dat zij nu al ruim een jaar stalling e.d. betaalt, pleit wel voor haar zaak, maar daar moet je wel bij bedenken dat jij al na 8 maanden aan hebt gegeven het paard terug te willen. Dat haar advocaat het vervolgens nog ruim een half jaar heeft weten te rekken, mag daar niet van invloed op zijn. Het moment waarop jij hebt aangegeven de pony terug te willen, is na 8 maanden. Dat is dus de periode waarover is overeengekomen dat zij de kosten op zich zou nemen. In verband met zwangerschap e.d. is dat dan ook wel een redelijke/geloofwaardige termijn voor een bruikleen, zou ik zeggen. Ik bedoel, als je drie jaar later zou komen, zou ze evt. als eigenaar beschouwd kunnen worden, maar 8 maanden vind ik daar te kort voor. Maar of daar een wettelijke termijn voor staat, zou ik niet weten.

Wat ik me trouwens ook bedenk, heeft ze ook het zadel e.d. erbij in bruikleen gekregen? Zo ja, dan zou ze daar ook natuurlijk een koopsom voor neer moeten hebben gelegd, of zou ze willen beweren dat ze de pony met tuig en al cadeau heeft gekregen?

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 01:14

Ik hoop dat je snel je paardje weer terug vind! En al deze trubbels worden opgelost! Wens je veel succes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 08:54

Wat een goed nieuws dat je het niet allemaal zelf hoeft te betalen Ja
Kun je ook zonder moeite doorgaan.

Ik hoop zo dat het snel oke komt

Nikitah86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 09:26

Jeetje wat een naar verhaal.. Ik ben erg benieuwd hoe het verder gaat lopen en hoop dat het allemaal snel afgerond kan worden.. Let er wel op dat je het niet te lang door laat lopen want zij gaat inderdaad wel steeds sterker staan door het doorbetalen van alle kosten e.d.. Natuurlijk heeft je advocaat verstand van zaken maar dat wil niet zeggen dat hij er echt bovenop zit want hij heeft meer zaken lopen die ook geld opbrengen.. Is het niet een idee om eens met jullie en jullie advocaten om tafel te gaan zitten? Dan alles bespreken en komen jullie er dan niet uit --> rechtbank. Die briefjes duren natuurlijk allemaal erg lang zo! Anders in ieder geval de reactietermijn laten verkorten naar ca 4 dagen na dagtekening.. dan moet ie wel snel reageren en anders is het jammer!

Heel veel succes, het is een lastig leerstuk en daarom ook de stelling: gelijk hebben is niet altijd gelijk krijgen...

Ik duim voor jullie, succes!

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 23:00

TJonge gelukkig dat je nu niet alles zelf hoeft te betalen dat is wel een opluchting voor je want het kost wel wat zn advocaat dan..EN ik hoop echt dat je je paard gevonden hebt! Dat hij snel bij je terug is! Dat diegene snel kijkt of het echt jouw paard is en voor de zekerheid een foto maakt van jouw paardje om het zeker te weten! GOed gedaan! Zorg dat je hem in de picture houdt!

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 23:23

mylittlejoy schreef:
Wat ik me trouwens ook bedenk, heeft ze ook het zadel e.d. erbij in bruikleen gekregen? Zo ja, dan zou ze daar ook natuurlijk een koopsom voor neer moeten hebben gelegd, of zou ze willen beweren dat ze de pony met tuig en al cadeau heeft gekregen?

Ze beweert dat ze hem gekregen heeft met zadel en dergelijke Rolleyes Nors opkijken
Ook snap ik wel dat jullie zeggen dat het kan zijn dat het voor haar pleit dat ze zijn stallign betaald.. Maar ik kan aantonen dat het de afspraak was dat ze het zoubetalen zonder eigenaar te worden..
Dus neem ik aan dat dat niet het geval is dat het betaling van de kosten voor haar zou pleiten, aangezien ik zelf ook nog een aantal maal heb bijgedragen aan de kosten.

Bedankt voor jullie steun !

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 15:04

Jeetje, het blijft wel duren zo he? Houd je ons op de hoogte?