Boete wegens stakingen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Boete wegens stakingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 18:01

thissi schreef:
runningkawa schreef:
thiss, we praten verder als je 10 jaar ouder bent, zelf werkt en je rekeningen mag betalen...droom tot die tijd nog maar heerlijk verder over een perfecte baan met veel geld en weinig uren Haha!
Owja, droom de rekeningen die elk jaar hoger worden ook maar even weg Haha!

Maar idd, wij oude zeurdozen weten hoe goed je het nu hebt Ja
Geniet!!

Over 10 jaar werk ik nog niet. Eerst nog 6 jaar Middelbare school, en dan een paar jaar studeren wat ik trouwens zelf moet gaan betalen.

Maarre.. De rekeningen worden hoger, maar je verdient ook veul meer dan 'vroeger'.

ja? droom nog maar even verder...je verdient niet veel meer dan vroeger.
waarom denk je dat mensen klagen sinds de euro er is?
Juist ja, loon is precies omgerekend, maar de gewone boodschappen is nu net zo duur in euro's, net als gas water licht enz enz

Nee meid, was het maar zo zoals jij zegt. Maar daarmee wordt het wel duidelijk dat je nog niet je eigen dingen hoeft te betalen.
Niet erg, maar nogmaals, je hebt het zo enorm goed nu Ja
Samen met je mede scholieren, genieten!! Lachen

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-07 18:02

thissi schreef:
runningkawa schreef:
thiss, we praten verder als je 10 jaar ouder bent, zelf werkt en je rekeningen mag betalen...droom tot die tijd nog maar heerlijk verder over een perfecte baan met veel geld en weinig uren Haha!
Owja, droom de rekeningen die elk jaar hoger worden ook maar even weg Haha!

Maar idd, wij oude zeurdozen weten hoe goed je het nu hebt Ja
Geniet!!

Over 10 jaar werk ik nog niet. Eerst nog 6 jaar Middelbare school, en dan een paar jaar studeren wat ik trouwens zelf moet gaan betalen.

Maarre.. De rekeningen worden hoger, maar je verdient ook veul meer dan 'vroeger'.

Ik zal niet te hard gillen dat je veul meer verdient, want uiteindelijk hou je in verhouding net zoveel over als vroeger..

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 18:02

Ik vind een boete opzich niet niet erg dan hadden ze maar niet moeten staken, maar ik vind 230,- euro toch echt veel te veel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 18:03

Op onze school is het gewoon rustig eraan toegegaan... Iedereen die wou staken ging in de aula zitten. Ik was wel ziek, dus heb het niet kunnen weten, maar ze hebben het me later verteld Ja Verder vind ik boetes echt overdreven, oke, het gaat wel veel te ver met eieren en auto's vernielen, maar als je voor een school gaat staan met spandoeken ofzo vind ik niet dat je een boete hoort te krijgen. Echt een wet: Vrijheid van meningsuiting. Alleen maken sommigen er helaas misbruik van en zijn ze gewoon relschoppers Scheve mond Verder vind ik 1040 uur ook best veel, ik zit op een goede school en ze geven goed les, dus ik denk dat meer uren niet echt nodig zouden zijn, en bovendien, op zo'n lange dag verlies je je concentratie sneller en gaat het naar mijn idee enkel slechter?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 18:04

thissi schreef:
runningkawa schreef:

ja? droom nog maar even verder...je verdient niet veel meer dan vroeger.
waarom denk je dat mensen klagen sinds de euro er is?
Juist ja, loon is precies omgerekend, maar de gewone boodschappen is nu net zo duur in euro's, net als gas water licht enz enz

Nee meid, was het maar zo zoals jij zegt. Maar daarmee wordt het wel duidelijk dat je nog niet je eigen dingen hoeft te betalen.
Niet erg, maar nogmaals, je hebt het zo enorm goed nu Ja
Samen met je mede scholieren, genieten!! Lachen

Nee, k hoef mijn eigen eten niet te betalen, maar wel m'n eigen kleren/Cadeautjes/Deo/Sportkleren etc. Ja, ik krijg dan wel 50 euro kleedgeld in een maand, maar houdt wel in dat ik de wasmanden leegruim/ de vaatwasser uitruim, m'n kamer schoonhoud etc.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 18:05

Wees blij dat iedereen naar school kan hier in Nederland. En natuurlijk mag je jezelf laten horen als je het ergens niet mee eens bent, maar dat is wat anders dan rellen om het rellen. Ik vind dat deze jongeren veel harder aangepakt mogen worden.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 18:18

thissi schreef:
Volgens mij zitten de meeste die hier zitten en vinden dat wij veul meer school moeten, al lang van school afzijn, Tsja.. dan vind ik het best makkelijk om te zeggen, Ik bedoel, je hebt immers jezelf er niet mee. Sigaar

Valt mee. Knipoog Ik ben bezig met mijn laatste weken Haha! Juist daarom vallen mensen over deze acties. Er wordt nu een beeld geschetst dat kinderen tegenwoordig veeeeeeel langer naar school moeten dan een jaar of wat geleden en dat tussenuren iets nieuws zijn. Dat is dus niet zo. Maar heb je ooit eerder dit soort buitensporige reacties gezien? Nee. Het komt er dus voor een groot deel op neer dat middelbare scholieren vinden dat ze het slecht hebben, waar dit objectief gezien dus gewoon echt niet klopt. En wat jij nu als nutteloos ziet, kan later nog wel eens heel goed van pas komen. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 18:25

thissi schreef:
Nee, k hoef mijn eigen eten niet te betalen, maar wel m'n eigen kleren/Cadeautjes/Deo/Sportkleren etc. Ja, ik krijg dan wel 50 euro kleedgeld in een maand, maar houdt wel in dat ik de wasmanden leegruim/ de vaatwasser uitruim, m'n kamer schoonhoud etc.

snuf en snif.. Verdrietig

ze krijgt maar 50 euro...enig idee dat dat meer is dan veel mensen over houden per maand?
En ocharm..ze moet de afwasmachine leegruimen en haar eigen zooi opruimen

Nogmaals, ga genieten van je weinig uren op school en je luxe leven....

En dienstplicht, gaan we die ook invoeren voor meiden?
Lijkt me ook wel een goeie Ja

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 18:29

marleen_88 schreef:
Ik vind staken ook niet goed, zou dr ook nooit aan mee doen, een boete vind ik dan nog wel tot daar aan toe, maar ik vind 240 euro gewoon véél te veel!!

Vind ik ook. en bij ons is de boete 500 Verdrietig (ben ik blij dat ik niet gestaakt heb). en voor de scholieren die wat gesloopt hebben 1000 ( maar dit vind ik wel terecht ze moeten maar niet slopen.

en trouwens ik snap niet dat tie leerlingen bij ons op school gestaakt hebben. Want we hebben altijd al 1040 uur les gehad Clown
Laatst bijgewerkt door just_kiki op 27-11-07 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Yentl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 18:30

Ik zou alle volwassen mensen wel is willen zien als zij nu puber waren en geen 1040 uur wilde Ja Ik weet zeker dat zij het er ook niet mee eens waren dan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 18:31

Ik zou wel eens willen weten hoeveel uren wij vroeger hadden Ja
Want ook wij hadden les t/m 9e uur.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 18:32

Yentl_ schreef:
Ik zou alle volwassen mensen wel is willen zien als zij nu puber waren en geen 1040 uur wilde Ja Ik weet zeker dat zij het er ook niet mee eens waren dan

Haha! Ik ga toch echt, als ik volgende week bij mijn ouders ben, eens oude roosters opzoeken en rekenen hoeveel uren ik per jaar draaide. Want ik durf te wedden dat het er niet minder waren. Haha! De norm is toch juist weer ingesteld omdat de uren zo teruggelopen zijn de laatste jaren?

Yentl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 18:33

Maar daar heb je het weer, vroeger. We zitten nu in 2007. Het is misschien raar, maar de kwaliteit van de lessen is dus sterk afgenomen! Laat ze daar eerst eens wat aan doen i.p.v de uren Ja

Perzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 18:34

Terecht, ik vind het echt onzin.
En de jeugd draaft echt door, leraren neersteken dingen vernielen. Kom op zeg ga naar je les dan leer je nog is wat.
Oke de overdreven uren is onzin maar ga dan teminste wel naar de lessen waar je wat aan hebt. Maar nee dat doet de helft ook niet.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 18:36

Yentl_ schreef:
Maar daar heb je het weer, vroeger. We zitten nu in 2007. Het is misschien raar, maar de kwaliteit van de lessen is dus sterk afgenomen! Laat ze daar eerst eens wat aan doen i.p.v de uren Ja

Ik ben pas 25, dus zo gek lang geleden is het niet. Haha! Dat de kwaliteit van de lessen is afgenomen is een feit. Ik ben het laatste jaar voor de tweede fase geslaagd en heb gezien hoe erg het niveau toen al achteruit holde. Maar weet je wat dan wel weer de grap is: als je het altijd zo gehad hebt, hoe kan je dan in godsnaam weten dat de kwaliteit afgenomen is? Je hoort er mensen over, maar als je nooit goed les hebt gehad weet je toch niet anders? Is de kwaliteit ineens sinds een paar weken slechter geworden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 18:36

@Yentl, dat moet je de straat om om te staken voor de kwaliteit.
Nu gaat men de straat op voor de 1040 norm.
En dat is gewoon helemaal niet veel.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 18:38

Haha, wat een grap. Tong uitsteken
Omdat WIJ staken mogen we gelijk €240.- dokken? Nagelbijten / Gniffelen Ik staak doodleuk mee hoor, maar ga dat bedrag écht niet betalen!

Oke, dat sommige aangegeven worden vind ik best, want een groot deel speelt alleen maar terrorist ipv staker. Knipoog

Ze mogen inderdaad eerst wel wat veranderen aan de leraren, want nu moeten we veel meer uur naar school; maar met zulke leraren leren we toch geen zak!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 18:40

Joscaa schreef:
Omdat WIJ staken mogen we gelijk €240.- dokken? Nagelbijten / Gniffelen Ik staak doodleuk mee hoor, maar ga dat bedrag écht niet betalen!

Oke, dat sommige aangegeven worden vind ik best, want een groot deel speelt alleen maar terrorist ipv staker. Knipoog

Ze mogen inderdaad eerst wel wat veranderen aan de leraren, want nu moeten we veel meer uur naar school; maar met zulke leraren leren we toch geen zak!

Een betere wereld begint bij jezelf Knipoog Als jij nou eens ontzettend gemotiveerd in de klas gaat zitten, worden jouw docenten ook vanzelf enthousiaster. Dan zullen ze misschien al heel anders les gaan geven Clown
En ja, als jij de keuze maakt om te staken, moet je de consequenties ook accepteren. Ben je volwassen en stoer genoeg om te staken, dan ben je ook volwassen en stoer genoeg om de boete die je daarvoor krijgt te dokken.

Yentl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 18:42

MissJ schreef:
Yentl_ schreef:

Ik ben pas 25, dus zo gek lang geleden is het niet. Haha! Dat de kwaliteit van de lessen is afgenomen is een feit. Ik ben het laatste jaar voor de tweede fase geslaagd en heb gezien hoe erg het niveau toen al achteruit holde. Maar weet je wat dan wel weer de grap is: als je het altijd zo gehad hebt, hoe kan je dan in godsnaam weten dat de kwaliteit afgenomen is? Je hoort er mensen over, maar als je nooit goed les hebt gehad weet je toch niet anders? Is de kwaliteit ineens sinds een paar weken slechter geworden?

Nee, dat zeg ik niet Knipoog
Maar een vriendin van mij is naar een andere school verhuisd. Toen ze daar in klas kwam bleek dat de overstap van slecht onderwijs naar goed onderwijs zo slecht was, dat ze de lessen niet eens goed kon volgen, omdat ze het niet snapte. Het tempo op die andere school lag zo veel hoger dan bij ons. En dan ga ik eens kijken naar de hoeveelheid mensen die waren blijven zitten op 4havo (incl. ik), dat waren er een stuk of 35 van de 90. In mijn klas zijn er 16 blijven zitten v/d 21. Ik ben ook zwaar tegen het staken zonder rede, net zoals eieren tegen de school aangooien of ruitjes ingooien Dat gaat er bij mij niet in, daar bereik je niks mee. Als je dat gaat doen gat het op een gegeven moment alleen maar averechts werken Ja

Yentl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 18:45

MissJ schreef:
Joscaa schreef:

Een betere wereld begint bij jezelf Knipoog Als jij nou eens ontzettend gemotiveerd in de klas gaat zitten, worden jouw docenten ook vanzelf enthousiaster. Dan zullen ze misschien al heel anders les gaan geven Clown
En ja, als jij de keuze maakt om te staken, moet je de consequenties ook accepteren. Ben je volwassen en stoer genoeg om te staken, dan ben je ook volwassen en stoer genoeg om de boete die je daarvoor krijgt te dokken.

Oke, dan zit ik netjes in de klas, maak netjes mijn huiswerk, heb mijn boeken bij me, let netjes op. Dan zijn die andere leerlingen aan het mienmutten en dan word daar heeeel de tijd de aandacht aan besteed. Waar blijft dan de instructie voor mij? En dat is de kwaliteit, de leraren moeten strenger worden en op hun punt blijven staan. geen huiswerk? extra strafwerk. geen boeken bij? de les niet in. niet opletten? Vooraan komen zitten. Bij mij op school kan je zooo makkelijk de leraar ompraten d.m.v een lieve glimlach schenken.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 18:46

bizzybijtje schreef:
Echt een wet: Vrijheid van meningsuiting.

Nog zo'n wet: de leerplichtwet!
Ik vind het volkomen terecht dat er boetes worden uitgedeeld, en zal mijn collegaatje dan ook helpen ze op te leggen! Ook ik heb nog niet zo lang geleden op school gezeten, en zat bijna alle jaren ook meerdere dagen tot het 8ste/9de uur( 10 over 4 of half 5 ). Dat hoort er nu eenmaal bij! Toch had ik toen echt veel meer vrije tijd dan toen ik op de uni zat, of nu ik werk.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 18:46

Yentl_ schreef:
Maar een vriendin van mij is naar een andere school verhuisd. Toen ze daar in klas kwam bleek dat de overstap van slecht onderwijs naar goed onderwijs zo slecht was, dat ze de lessen niet eens goed kon volgen, omdat ze het niet snapte. Het tempo op die andere school lag zo veel hoger dan bij ons. En dan ga ik eens kijken naar de hoeveelheid mensen die waren blijven zitten op 4havo (incl. ik), dat waren er een stuk of 35 van de 90. In mijn klas zijn er 16 blijven zitten v/d 21. Ik ben ook zwaar tegen het staken zonder rede, net zoals eieren tegen de school aangooien of ruitjes ingooien Dat gaat er bij mij niet in, daar bereik je niks mee. Als je dat gaat doen gat het op een gegeven moment alleen maar averechts werken Ja

Maar dat heeft dus niks te maken met het aantal lesuren. Lachen Goede en slechte scholen zijn er helaas altijd al geweest. Dat merk je inderdaad als je overstapt naar een andere middelbare school, of aan je vervolgopleiding begint. Dat zouden ze inderdaad ook keihard aan moeten pakken. Maar dat aantal uren, ik blijf er gewoon bij dat die niet ineens substantieel verhoogd zijn, als ze al verhoogd zijn. En ik ben het met je eens dat dit niet de manier is om verandering te bereiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 18:47

En als je daar tegen zou staken zou ik helemaal achter je staan Ja
Want dat dat gewoon goed gebeurt ben ik 300% met je eens.

Maar helaas mag denk ik een leraar weinig doen aan de relschoppers in de klas. Maar van mij mogen die echt harder aangepakt worden zodat de leerlingen die wel willen aandacht krijgen Ja

Yentl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 18:48

MissJ schreef:
Yentl_ schreef:

Maar dat heeft dus niks te maken met het aantal lesuren. Lachen Goede en slechte scholen zijn er helaas altijd al geweest. Dat merk je inderdaad als je overstapt naar een andere middelbare school, of aan je vervolgopleiding begint. Dat zouden ze inderdaad ook keihard aan moeten pakken. Maar dat aantal uren, ik blijf er gewoon bij dat die niet ineens substantieel verhoogd zijn, als ze al verhoogd zijn. En ik ben het met je eens dat dit niet de manier is om verandering te bereiken.

Maar jij vroeg hoe ik weet dat de kwaliteit van de school zo slecht is als ik het altijd zo heb gehad Knipoog Je vroeg niks over het aantal lesuren.

Yentl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 18:49

runningkawa schreef:
En als je daar tegen zou staken zou ik helemaal achter je staan Ja
Want dat dat gewoon goed gebeurt ben ik 300% met je eens.

Maar helaas mag denk ik een leraar weinig doen aan de relschoppers in de klas. Maar van mij mogen die echt harder aangepakt worden zodat de leerlingen die wel willen aandacht krijgen Ja

Ik heb ook niet meegestaakt, ik had tussenuur Knipoog
Waarom moet ook alles gesloopt worden?