zit je in de trein.. springt er iemand voor..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

P_A_R_Love

Re: zit je in de trein.. springt er iemand voor..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 22:41

nee nooit mee gemaakt maar weleen sgezien
wij wonen bij het spoor.
en was een paar maanden terug washet

op een onbewaakt spoorovergang
trein stopenten hier voorde deur
een paar honderd metrer van de onbwktspoorover.
en de condecteur zij tegen omns (ik ben elf ) ga maar niet kijken het si erg vies en eng dus wij nog nieuwschieriger wat dan wat damnn hij zij een ree maar ne ehoor een dag later bleek het toch een man te zijn
maar hij wist het wel omdat hij kwam heel ongeloof waardig over.
maar ik snap hem

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 22:50

Misschien dat je wat duidelijker kunt typen Knipoog Lachen

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 22:53

Wist trouwens niet dat ze op de borden neerzetten "aanrijding met persoon", heb dat (gelukkig) nog nooit zien staan, zie het nut er ook niet van in om dat zo op de borden te zetten... Behalve dan dat de reizigers dan eens niet zo boos worden dat er weer eens vertraging is Knipoog

edit: had het er net over met mijn moeder, die heeft ook eens in de trein gezeten toen er iemand sprong (vanaf de brug bij sloterdijk Scheve mond ), toen begonnen er allemaal mensen te zeuren dat er "weer eens vertraging was, en dat allemaal omdat iemand zo nodig dood wilde". Dát noem ik pas egoistisch, hoe háál je het in je hoofd om dan te gaan klagen?! Ook erg sneu voor de conducteur, die al dat gezeik moest aanhoren Boos!

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 23:01

Ik heb het gelukkig ook nog nooit meegemaakt dat ik in de trein zat.
Wel een keer dat ik in de auto zat s'avonds, en er stond een auto of 5 voor mij, dus ik stond redelijk dichtbij, en toen zag ik een schoen en zo'n dampend hoopje weet ik wat op het spoor liggen , terwijl het lichaam (of wat er van over was) wel 100 meter verop lag.
Het is idd een hele vreemde gewaarwording.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 23:53

lisaamor schreef:
maar ik snap hem

Nu de rest van Bokt jou nog....

Amondi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 00:29

jeg bah.. lijkt me echt vreselijk om dat mee te maken..
ik moest woensdag naar school en zag de spoorbomen half dicht en lichten aan .. vond het al raar.. toen kwamen klasgenootjes later binnen en die zeiden (komen van station) dat er aleemaal brandweer ambulance enz stond en dat er waarschijnlijk iemand voor de trein was gesprongen.. was dus iid het geval.. gadver.. moet er ook niet aan denken, word er helemaal raar van (fiets dagelijks langs het spoor, nu maar even niet dus..

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 15:40

Ben blij dat ik dat nooit heb mee gemaakt, lijkt me verschrikkelijk!

mijn opa is jaren machinist geweest, in de oorlog, maar ook daarna. Ik denk dat hij in al die jaren wel een keer of 20 de trein uit heeft gemoeten om de boel bij elkaar te rapen (zeker in de oorlog kwam daar niemand van politie ofzo bij) Hij heeft daar ook zeker een trauma van opgelopen en is hierdoor nooit meer de oude geworden.
Ik schrok best wel toen hij mij dat allemaal vertelde(hij vertelde dit en nog meer over de oorlog enkele weken voor dat hij stierf, dan besef je je ineens hoe erg het in die oorlog geweest moest zijn)

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 15:43

Hé, wat een verhaal. Het lijkt me vreselijk om mee te maken!

Een kennis was voorheen conducteur. Hij is ermee gestopt vanwege dit soort voorvallen.

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 16:38

Dat klinkt wel heftig zeg, jeetje.
Gelukkig heb ik zelf nog nooit zoiets meegemaakt, lijkt me echt verschrikkelijk Scheve mond

wiifke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 16:42

Vreselijk al die verhalen, het verbaasd mij dat het zovaak gebeurd!

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 16:53

Wat vreselijk zeg, ik hoop dat ik zoiets nooit hoef mee te maken, lijkt me echt verschrikkelijk.

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 17:30

Getsie.. Lijkt me zo verschrikkelijk om mee te maken als passagier, machinist, conducteur of omstander... Ach gut Vind het ook erg knap van de mensen die hun verhaal hier neerzetten OK dan! , al verwoorden sommige het naar mijn idee iets té plastisch..

Ik zit zelf bijna dagelijks 2 keer per dag in de trein, heb het nog nooit zelf meegemaakt maar ik merk wel dat er echt van die periodes zijn dat er vaak een melding staat dat er een aanrijding is geweest. Ene keer schrijven ze 'aanrijding' andere keer 'aanrijding met persoon'. Vind dat niet echt kunnen trouwens, die informatie.. Hoop zoiets nooit mee te hoeven maken.

Moet wel zeggen dat ik sommige verhalen van jullie echt helemaal voor me zie, zoals het oogcontact met degene op het spoor of die vrouw met dr capuchon.. Scheve mond Verdrietig

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 17:32

Ik heb het meegemaakt en gezien, ik kwam terug met mijn vader van zijn werk. Ik mocht even bij de conducteur kijken, en toen liep der iemand over het spoor, dood dus. Nagelbijten / Gniffelen
En de machinist is natuurlijk gestopt amulance en alles kwam, en daarn durfde de machinist nog verder te rijden! Echt dapper!

Steef_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 17:35

Gisteren was het weer raak; de trein voor mij had een ''aanrijding met een persoon''. Heb er 5uur over gedaan om van Maastricht naar Rotterdam te komen..

Maaiikii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 17:39

Zoiets heb ik (gelukkig) nog nooit meegemaakt, wat vreselijk dramatisch zeg. Sigaar

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 20:05

Bah! Dat moet zeker wel een hele schok zijn geweest voor jou en de andere mensen idd! En die machinist.. Nagelbijten / Gniffelen Je schrikt je toch helemaal te pletter.
Ik heb het zelf gelukkig nog nooit meegemaakt. Een paar jaar geleden zat ik met mijn moeder in de auto en toen kwamen we ook bij een spoor aan, waar we dus eigelijk over moesten. Maar mijn moeder is meteen omgekeerd toen we allemaal politie enzo zagen en die mensen in witte pakken.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 11:36

Eve_lien schreef:
Juul schreef:
Idd bij ons staat het ook vaak op de mededelingenborden op het station.. Moet je niet te diep over nadenken Nagelbijten / Gniffelen

Ik vind het trouwens belachelijk dat ze dit zo brengen.
Kunnen ze niet gewoon 'vertraging door aanrijding' aangeven.
Brr.

Ik denk dat ze dit zo melden omdat je dan meer "begrip" zal tonen voor de vertraging juist omdat je dan zo'n rilling door je lijf krijgt..

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 11:42

Moest gister mensen in de trein tellen. En er is niemand voor gesprongen gelukkig. Zag het al weer helemaal voor me! Clown

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 11:45

Mijn vader heeft jaren als coordinator bij ongevallen gewerkt voor de NS, hij werd dan opgepiept (soms midden in de nacht) en moest dan ter plaatse alles coordineren.. Hij heeft er ook wel heel veel moeite mee gehad volgens mij.. Het meest moeite had hij met dode kinderen heeft hij me wel eens verteld.

Ook vertelde hij dat mensen vaak een soort van ritueel doorgaan voordat ze voor de trein gaan, vaak vonden ze lege drankflessen langs het spoor, dagboeken en dergelijke en wat ook opviel was dat veel mensen hun schoenen of kleren uitdoen. Ik kan me een verhaal herinneren van een mobiele telefoon die afging in de broekzak en een dode, ook bizar.

Strawberry_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 11:47

Wat een vreselijke ervaring zeg, bah. Zal vast een grote shock zijn geweest voor machinist en alles.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 11:48

Ik zit ook erg vaak in de trein, maar heb dit nog nooit mee gemaakt. En hoop het ook nooit mee te maken. Scheve mond Lijkt me zo eng.

Sterkte TS en de rest van de bokkers hier.

Melanie15

Re: zit je doodnormaal in de trein.. springt er iemand voor..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 12:01

branka16 schreef:
Ik zat ook in diezelfde trein van 8 over 5...
k ut was dat ik zat ook voor in de trein.
Ik voelde ook die hobbel en wij zeiden ook zal wel takken zijn of iets anders...
En de mensen achter ons voelden het al niet meer.
echt heel raar.
Ik had nog even uit het raampje gekeken en kon het bloed aan de deur zien zitten...
Ik was meteen misselijk en stil.
Ik wist echt niet wat ik moest doen.

De machinist heeft nog tegen ons gezecht dat het een vrouw was die met een capuchon op, hoofd naar beneden en armen weid stond te wachten....

Ik zat ook in de trein, bij NKprecious. Ik krijg meteen weer rillingen als ik dit lees :S

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 16:48

Hoe gaat het nu met je NKprecious?

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 16:54

2misty2 schreef:
Hoe gaat het nu met je NKprecious?

Vannacht voor het eerst weer normaal geslapen !! eindelijkk,, was ik wel aan toe.. hoop komende nacht ook weer Lachen

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 17:11

Gelukkig!
Dit soort dingen blijven je nog wel even achtervolgen.
Wij hebben een 5 a 10 min verderop 2 spoorlijnen waar het ook 1 a 2 keer per jaar gebeurd.
1 keer was ik er vlak bij toen ze aan het opruimen waren.
Dit is mij heel lang bijgebleven.En nu denk ik er nog aan.Bv als de spoorbomen dichtgaan dan hoop ik maar dat niemand ervoor springt als ik er sta.Dat soort dingen.1 spoorwegovergang hebben ze nu bewaakt hier omdat het zovaak gebeurde.
Dus gun jezelf echt de tijd.Probeer een beetje afleiding te zoeken.
Sterkte! En voor de rest van de mensen uit dit topic ook natuurlijk!