Is er zoiets als "minderbedeelde mensen met een paard"?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sirius_

Re: Is er zoiets als "minderbedeelde mensen met een paard"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 11:53

enkel aanvullend hoor, je krijgt niet de volle mep

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 11:55

ik kreeg dat wel hoor. mijn huidige huisgenoot verdient niets, die daarvoor enkel in de weekenden. gewoon legaal. maar dat was ookmaar ioets van 250 p/mnd. de rest leefde hij van studiefinanciering zoals alle studenten. ik krijg nu echt niet ineens meer uitkering... maar mss verschilt dat per uitkering. bij mij gaat hij alleen omhoog zodra ik weer een jaar ouder word...

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 11:58

ik leef ook van minimum,
heb het geluk dat ik kleren vaak tweedehands krijg,
heb alles in huis ook tweedehands, ik stel daar ook geen eisen aan, boeit me niet hoe het eruit ziet, als het maar functioneel is.

een reden dat ik niet (nu niet, en later ook niet) boven het minimum uit kan komen is de zorg in huis voor een gehandicapt kind,
daardoor kan ik nooit fulltime werken.. (geen naschoolse opvang etc)
ik ben nu alleenwonend met kids, in de toekomst wellicht niet meer, dus dan wordt het wel ietsje anders.

ondertussen zou het juist voor mijn gehandicapte kind heel goed zijn om een pony te hebben om op te rijden, en mee te knuffelen..
maar ja, ook al zou ik genoeg geld achteruit kunnen zetten voor maandelijkse kosten voor pony,
stel pony wordt ziek dan kom ik gelijk in de problemen door dierenarts kosten..
het is dus kortom, niet haalbaar...

oke.. het zou kunnen maar dan moet ik eerst een spaarpotje aanleggen, en de pony onderhouden van extra geld dat ik krijg speciaal voor mn gehandicapte kind.
dus nooit is een groot woord, misschien ooit dus.

'vroeger' had ik wel altijd een pony, en ook de tijd dat ik leefde van studie financiering, heb ik hem altijd gehouden.
ik heb achteraf gewoon geluk gehad dat hij niet ziek is geworden,
1 keer kreeg hij koliek, en mn ouders hebben toen die kosten betaald..

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 12:00

Als aangetoond wordt dat je een gezamelijke huishouding hebt, en dat hoeft niet eens een stel te zijn maar ook gewoon 2 vrienden bijv. krijg je de norm minus het bedrag wat degene verdient waarmee je het gezamelijk huishouden deelt.
http://home.szw.nl/navigatie/dossier/ds ... _sub=17218
hier staan veel bedragen trouwens

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 12:01

Dit soort voorbeelden zijn voorbeelden waar ik wel graag mijn belastingcentjes aan uitgeef.............

ikenindi

nee, ze kijken naar verzamelinkomen. als dat onder een bepaald bedrag ligt krijg je sowieso volle mep zoals dat zo mooi genoemd werd. een verzamelinkomen van 250 ligt ver beneden de norm...

Anoniem

Idd voor iemand als marigold zeker weten Ja

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 12:05

lindsey schreef:
Van die 1200 netto salaris die al eerder is genoemd kan ik ook geen paard onderhouden.

Ik heb van 1200 euro (in het begin van mijn baan) prima een paard onderhouden (inmiddels krijg is wat weer gelukkig). Ik betaalde 300 euro huur, 100 euro vaste lasten, rekende 100 euro per week aan levensonderhoud en dat was ruim aangezien ik dat niet opmaakte.
Ik had dan nog 400 euro over. Daar kon ik prima een paard en verzekering van hebben. Sterker nog, ik reed zelfs wedstrijden. Mijn paard had aan de lopende band blessures en onkosten, en hoewel ik het maar net trok heb ik er nooit voor hoeven bijlenen. Soms stond alleen even negatief, maar dan kreeg ik wel weer een eindejaarsuitkeringkje of vakantiegeld.

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 12:06

Ik heb net een huis gekocht met mijn vriend. Helaas is mijn vriend per 1 december zijn baan kwijt, maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om mijn paard weg te moeten doen.

Ik bezuinig liever op mezelf en niet op mijn paard. Hij is alles voor me. Momenteel kost hij ook handen vol met geld door de mega dierenartsrekeningen van de laatste tijd.

Na heel veel regen komt er wel weer zonneschijn dat is iets wat ik me blijf voorhouden. En als ik echt heel moeilijk zou komen te zitten dan heb ik altijd nog mijn ouders waar ik terug op kan vallen indien nodig. Niet dat ik dat snel zou doen, maar je weet nooit.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 12:06

tjeess 700 is mijn huur Lachen Lachen

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 12:10

haha kijk, dat scheelt ook al. die van mij is 420 voor 2 personen, en dan krijgen we nog 170 huursubsidie ook...

al gaat die wel omlaag nu omdat ik een inkomen heb (WAjong uitkering)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 12:12

KiWiKo schreef:
tjeess 700 is mijn huur Lachen Lachen

prioriteiten heet dat. Hoeveel heb je nodig voor 1 persoon. Ik heb eerst een hele tijd een kamer van 15m2 gehuurt tot ik een studio vond van ongeveer 40 m2. Enkel glas, 3e verdieping zonder lift, niet echt een paleisje zeg maar. Maar ik had het er prima. Ik vind minderbedeeld trouwens toch echt wel 1000 euro of minder. Ik heb mijzelf met 1200 euro nog nooit minderbedeeld gevoeld. Ik voel mij momenteel met 1600 euro stinkend rijk om eerlijk te zijn.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 12:19

hmzz ik heb een kind Lachen

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 12:21

ik heb een huis met 3 slaapkamers, dus huur kan lager, maar ligt er oo an waar je woont natuurlijk. in de randstad is het duurder...

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 12:25

Marigold: is het mogelijk om een persoonsgebonden budget aan te vragen voor je gehandicapte kind? Op die manier kom je eigenlijk "in dienst" van je kind en wordt het wellicht financieel wat ruimer.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 12:26

Kiwiko: Ja dan heb je meer nodig. Maar een kind is in feite toch ook een keus (ik weet natuurlijk jouw geschiedenis niet)? Je hebt daar dus voor jezelf een prioriteit gesteld als het ware. Ik wil wil juist helemaal geen kind omdat ik daar mijn huidige leventje niet voor wil opgeven.

Ikenindie: Ik heb niet anders dan in de randstad gewoond (amsterdam en rotterdam). De hoogste huur die ik betaald heb is 575 euro gedeeld met z'n tweeen (toen ik ging samenwonen) voor een 4 kamer woning. Met goed zoeken is er altijd wel wat te vinden. In utrecht kan ik me wel weer voor voorstellen dat het lastiger is, maar dan maar buiten de stad indien noodzakelijk.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 12:26

PGB kan ook kan ZIN voor Marigold.........

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 12:29

Apple schreef:
Marigold: is het mogelijk om een persoonsgebonden budget aan te vragen voor je gehandicapte kind? Op die manier kom je eigenlijk "in dienst" van je kind en wordt het wellicht financieel wat ruimer.

wat je nu noemt, daar heb ik laatst ook eens over gehoord!
het is allemal best nieuw voor me, en het lijkt soms net of je als ouder maar weer opnieuw het hele wiel moet uitvinden..

ik had idd gehoord dat je de uren die je niet kan werken om je kind, in dienst bent van je kind en dat uit pgb betaald kan krijgen..
maar goed, ik ben bezig met pgb aanvraag voor logeren, en toen zeiden ze al dat het potje misschien leeg was, en ik heb niks gehoord verder over eventuele uitbreiding van die pgb...
zie soms door de bomen het bos niet meer Bloos

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 12:31

Je kunt wellicht langs bij de Sociaal Raadslieden in jouw gemeente, zij kunnen misschien iets handiger kijken naar wat precies jouw PGB is en hoe dat nu wordt ingezet. Als zij je helpen het voor je op een rijtje te zetten dan kun je daarna er zelf keuzes in maken.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 12:35

Marigold, het is heel simpel.......... alle zorg die jij levert kan je aanvragen.

Doe het! vraag een pgb aan..... je hoeft het niet alleen te doen.

Ik heb ook 4 kinderen in de zorg.... hebben allemaal een PGB zodat moeders kan werken en de kinderen opgevangen worden.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 12:37

Ik heb het ook een poosje alleen moeten doen...
1300 euro inkomen, eigen huis (netto 350 euro hypotheek) paard, auto (woonde 25 km van mijn werk en er was geen goeie busverbinding)
Het kan, maar je moet keuzes maken. Kleren alleen in de uitverkoop, geen mobieltje, geen krant, 's ochtends geen kachel aan enz.
Gelukkig is mijn paard in die periode niet ziek geworden.

@marigold; het is het proberen waard om toch eens achter dat pgb aan te gaan. Je bent er zelf baas over en zelfs als jij dat besteedt aan aan pony omdat dat goed is voor je kind, is dat ok.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 12:43

bedankt, voor de info!
ik weet onderhand idd dat ik eigenlijk te moeilijk doe,
maar het gaat ook zo geleidelijk, wanneer is je kind niet meer puur je kind, maar echt hulpbehoevend..
dat gaat niet van de ene op de andere dag..
en daarbij, ik heb er best lang over gedaan om echt te begrijpen en het serieus te nemen dat hij echt ernstig gehandicapt is, het is in je eigen ogen gewoon het kind dat je kent..

ik ga het idd eens even op een rijtje zetten, volgens mij kan ik zlefs al hulp krijgen om hem alleen al aan te kleden en in het busje te zetten 's morgens..
ik moet sowiezo meer hulp vragen, omdat ik hem bijna niet meer kan tillen..
maar als ik zoiets onderneem, dan loop ik tegen muren (instanties) aan, en laat het er dan maar weer bij zitten.. omdat het zo'n ingewikkeld verhaal wordt..
ik ben nu dus eigenlijk mantelzorger van mijn eigen kind.
hij is trouwens echt laag nivo verstandelijk gehandicapt, en ook autistisch, dus het moet voor hem ook te doen zijn als hij met wisselende mensen te maken heeft etc, hij heeft best wel structuur nodig..

ik ga het eens uitpluizen allemaal, jullie hebben helemaal gelijk,
dus ik zal eens uitzoeken wat 'sociaal raadsleden' zijn, en of die er zijn bij mijn gemeente Ja

natasja50

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 12:59

Marigold schreef:
ondertussen zou het juist voor mijn gehandicapte kind heel goed zijn om een pony te hebben om op te rijden, en mee te knuffelen..
maar ja, ook al zou ik genoeg geld achteruit kunnen zetten voor maandelijkse kosten voor pony,
stel pony wordt ziek dan kom ik gelijk in de problemen door dierenarts kosten..
het is dus kortom, niet haalbaar...

Een eigen pony is inderdaad misschien niet haalbaar, maar ik kan me geen manege voorstellen waar jij niet in je vrije tijd naar toe kan om je kind pony('s)te laten knuffelen: gratis en voor niks.

Ik ken verschillende maneges waar kinderen (niet eens allemaal gehandicapt) op woensdag of zaterdag middag alle pony's (die vertrouwd zijn tenminste) mogen knuffelen, poetsen en een rondje mogen uitstappen.

Als jij vindt dat dat goed is voor je kind dan gewoon even de stoute schoenen aantrekken. Goed voor je kind en de pony zou ik zeggen Knipoog

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 13:01

ja ik ben ook op zoek hoor, naar een leuke oude vz shetlander of iets in die trant.
poetsen en uitstappen kan hij niet hoor,
hij is rolstoelgebonden en te laag in nivo.
maar naar een manege gaan om een lieve oude pony te knuffelen zou idd wel heel erg leuk zijn!
ben nog niet zo lang geleden verhuist, dus moet het een en ander nog uitzoeken hier, qua mogelijkheden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 13:04

In welke omgeving woon je nu?
Misschien dat mensen je daarin wel kunnen helpen?