Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Liek_ schreef:Vind het erg grappig dat hier zo vreselijk veel mensen supermonogaam zijn terwijl de onderzoeken toch heel iets anders vertellenOh nee dat is ook niet ontopic
Sabinee__ schreef:Het kan ook liggen aan mijn 'geloof'.
Ik geloof dat we van de dieren afstammen, en het zelf ook zijn.
En dat we onzelf behoorlijk omhoog gepraat hebben, en dat we
er zo zeker van zijn dat ons leven een nut heeft, en dat er dus
wel iets moet zijn na de dood. Hier geloof ik dus niet.
Dieren hebben er toch ook geen gevoel bij seks? Het is toch gewoon
pure voortplantiing?
( Heel erg sorry voor de mensen die het kwetsend vinden ! )
Blueberry schreef:en hoe komt het dan dat we ons niet meer kunnen voortplanten met onze grootouder, (de aap) hmm dan klopt er toch iets niet..
evita_ schreef:Nee als mijn man vreemdgaat is het niet over. Als je daarom al uit elkaar gaat..
Ik hou onvoorwaardelijk van hem, hou niet alleen met mijn gevoel van hem maar ook met mijn verstand. Hij is de ware voor mij, er zal niemand zijn die me gelukkiger kan maken. Maar toch kan ik begrijpen dat je na een aantal jaar best een keer behoefte kan krijgen of zelfs gevoelens voor iemand anders.
Dat is de natuur!
Het gaat er dan om hoe je er met elkaar mee om gaat.
Ronja schreef:Blueberry schreef:en hoe komt het dan dat we ons niet meer kunnen voortplanten met onze grootouder, (de aap) hmm dan klopt er toch iets niet..
Wie wil er nou seks met een aap?
Sorry, kon het niet laten.
Elysha schreef:evita_ schreef:Nee als mijn man vreemdgaat is het niet over. Als je daarom al uit elkaar gaat..
Ik hou onvoorwaardelijk van hem, hou niet alleen met mijn gevoel van hem maar ook met mijn verstand. Hij is de ware voor mij, er zal niemand zijn die me gelukkiger kan maken. Maar toch kan ik begrijpen dat je na een aantal jaar best een keer behoefte kan krijgen of zelfs gevoelens voor iemand anders.
Dat is de natuur!
Het gaat er dan om hoe je er met elkaar mee om gaat.
Ik hou ook van mijn man, ook met mijn verstand. Maar toch vind ik het niet 'als je daarom al uit elkaar gaat'. Ik vind dat als mijn man vreemdgaat, het vertrouwen weg is. En dat lijkt me toch de basis onder een relatie.
Zoals ik al zei, als je kinderen hebt ga je niet zo makkelijk uit elkaar en ik zou er dan ook alles aan doen om de relatie weer goed te krijgen, maar het zou in ieder geval heel moeilijk worden, omdat het een belofte van trouw is die je breekt en wel op de kwetsbaarste plek waar je kunt gaan zitten; omdat het zo'n intiem gebeuren is.
evita_ schreef:Dan zeg je eigenlijk dat seks de basis van jullie relatie is. Dat is het allerbelangrijkste en als dat stuk gaat dan is het over. Bij mij zit het anders, ik weet dat mijn man de ware is en als hij een keer een misstap begaat kan ik dat naast mij neer leggen. Moet hij niet een affaire beginnen of constant met diegene in bed duiken, er zijn wel grenzen natuurlijk. Maar het is maar seks, zo bijzonder is het ook weer niet. Ik heb andere dingen met mijn man die ik veel belangrijker vind. niet dat de seks slecht is hoor, integendeel..
evita_ schreef:Elysha schreef:
Ik hou ook van mijn man, ook met mijn verstand. Maar toch vind ik het niet 'als je daarom al uit elkaar gaat'. Ik vind dat als mijn man vreemdgaat, het vertrouwen weg is. En dat lijkt me toch de basis onder een relatie.
Zoals ik al zei, als je kinderen hebt ga je niet zo makkelijk uit elkaar en ik zou er dan ook alles aan doen om de relatie weer goed te krijgen, maar het zou in ieder geval heel moeilijk worden, omdat het een belofte van trouw is die je breekt en wel op de kwetsbaarste plek waar je kunt gaan zitten; omdat het zo'n intiem gebeuren is.
Dan zeg je eigenlijk dat seks de basis van jullie relatie is. Dat is het allerbelangrijkste en als dat stuk gaat dan is het over. Bij mij zit het anders, ik weet dat mijn man de ware is en als hij een keer een misstap begaat kan ik dat naast mij neer leggen. Moet hij niet een affaire beginnen of constant met diegene in bed duiken, er zijn wel grenzen natuurlijk. Maar het is maar seks, zo bijzonder is het ook weer niet. Ik heb andere dingen met mijn man die ik veel belangrijker vind. niet dat de seks slecht is hoor, integendeel..
Qimm schreef:Ik snap wel wat ze bedoelde. Jij zegt dat wanneer jouw man seks heeft met een ander je vertrouwen weg is. Kort door de bocht is dan inderdaad seks de basis van je vertrouwen en dus de basis van je relatie.
Qimm schreef:Ik snap wel wat ze bedoelde. Jij zegt dat wanneer jouw man seks heeft met een ander je vertrouwen weg is. Kort door de bocht is dan inderdaad seks de basis van je vertrouwen en dus de basis van je relatie.
evita_ schreef:de afspraken die jullie hebben gemaakt voor dat vertrouwen liggen met nadruk op het gebied van seks hebben met iemand anders.
Urielle schreef:Als jij en je partner er allebei helemaal voor open staan, is er niemand die je verbiedt om met een ander in bed te duiken![]()
Persoonlijk heb ik niet eens interesse in andere mannen, en dat meen ik oprecht.
En mocht dat zo zijn dan zijn de gevoelens van mijn man toch belangrijker voor me dan de spanning van een eenmalige wip
nicci88 schreef:Nou,iedereen..wat ik niet begrijp in dti topic is: TS vraagt waarom maar sex met 1 iemand als je getrouwd bent? toch?
en dan begint iedereen in één keer over vreemdgaan. het hoeft toch niet altijd over vreemdgaan te gaan. je kunt ook met je partner 'afgesproken' hebben om een open relatie te hebben.
Tinkerloos schreef:Als mijn man vreemd zou gaan,dan zou ik hem nooit meer kunnen vertrouwen.
Als je beide het ermee eens bent dat de ander vreemd mag gaan,dan is het geen vreemd gaan meer vind ik,dan heb je toestemming.
Ik vind er niks mis mee voor anderen,maar ikzelf zou het niet trekken als ik mijn kerel met een ander zou moeten delen.