Waarom maar met 1 persoon seks, als je getrouwd bent?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

evita_

Re: Waarom maar met 1 persoon seks, als je getrouwd bent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 23:19

Nou ik ben blij dat er nog wat meer ruimdenkende mensen zijn.

Klopt, iedereen heeft weer een andere reden om te trouwen. En ieder mens staat ook weer anders in een relatie. Zolang je wederzijdse afspraken hebt en elkaars gevoelens respecteert moet het goed komen, wat je ook beslist.

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 23:28

Liek_ schreef:
Vind het erg grappig dat hier zo vreselijk veel mensen supermonogaam zijn terwijl de onderzoeken toch heel iets anders vertellen Haha! Oh nee dat is ook niet ontopic Knipoog

Hehe wie weet wat 20 jaar huwelijk met een mens doet Haha!

Daarbij ligt het hoogtepunt wat betreft seksualiteit (libido) van vrouwen rond het 36e levensjaar... en bij mannen is dat van 19 tot 21 Haha! Dus er staat ons nog heel wat te wachten Clown

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 23:31

Sabinee__ schreef:
Het kan ook liggen aan mijn 'geloof'.
Ik geloof dat we van de dieren afstammen, en het zelf ook zijn.
En dat we onzelf behoorlijk omhoog gepraat hebben, en dat we
er zo zeker van zijn dat ons leven een nut heeft, en dat er dus
wel iets moet zijn na de dood. Hier geloof ik dus niet.
Dieren hebben er toch ook geen gevoel bij seks? Het is toch gewoon
pure voortplantiing?

( Heel erg sorry voor de mensen die het kwetsend vinden ! )

Evolutie theorie. dat is wel de meest achterhaalde thoerie ooit Nagelbijten / Gniffelen
De ontdekker zelf heeft gezegd dat het onzin is. jaja, Darwin heb ik het over.

en als we al van dieern afstammen, waar zijn alle tussenverschijnselen dan? en hoe komt het dan dat we ons niet meer kunnen voortplanten met onze grootouder, (de aap) hmm dan klopt er toch iets niet..

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 23:35

Blueberry schreef:
en hoe komt het dan dat we ons niet meer kunnen voortplanten met onze grootouder, (de aap) hmm dan klopt er toch iets niet..

Wie wil er nou seks met een aap? Haha!

Sorry, kon het niet laten.

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 23:35

hahahah!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 23:40

evita_ schreef:
Nee als mijn man vreemdgaat is het niet over. Als je daarom al uit elkaar gaat..
Ik hou onvoorwaardelijk van hem, hou niet alleen met mijn gevoel van hem maar ook met mijn verstand. Hij is de ware voor mij, er zal niemand zijn die me gelukkiger kan maken. Maar toch kan ik begrijpen dat je na een aantal jaar best een keer behoefte kan krijgen of zelfs gevoelens voor iemand anders.
Dat is de natuur!

Het gaat er dan om hoe je er met elkaar mee om gaat.

Ik hou ook van mijn man, ook met mijn verstand. Maar toch vind ik het niet 'als je daarom al uit elkaar gaat'. Ik vind dat als mijn man vreemdgaat, het vertrouwen weg is. En dat lijkt me toch de basis onder een relatie.
Zoals ik al zei, als je kinderen hebt ga je niet zo makkelijk uit elkaar en ik zou er dan ook alles aan doen om de relatie weer goed te krijgen, maar het zou in ieder geval heel moeilijk worden, omdat het een belofte van trouw is die je breekt en wel op de kwetsbaarste plek waar je kunt gaan zitten; omdat het zo'n intiem gebeuren is.

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 23:46

helemaal mee eens! komt denk ik omdat we dezelfde intresse's hebben.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 00:15

Ronja schreef:
Blueberry schreef:
en hoe komt het dan dat we ons niet meer kunnen voortplanten met onze grootouder, (de aap) hmm dan klopt er toch iets niet..

Wie wil er nou seks met een aap? Haha!

Sorry, kon het niet laten.

Nou ik weet het antwoord!

Als je engels kunt, dan is dit een fantstisch stuk!
http://nl.youtube.com/watch?v=TICFnQK1tAc

Hoe zijn wij overigens geen dieren als je ons in wil delen? Zijn wij planten, zijn wij insecten? Maar dat is weer een discussie opzich natuurlijk.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 00:20

Komt daar nou dat spreekwoord vandaan: "Ik wil die aap wel eens zien n**ken op glad ijs" ?? Maar ontopic: ik vind dat ieder voor zich moet weten wat ie allemaal uitspookt. Zolang de afspraken maar helder zijn.

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 09:53

Elysha schreef:
evita_ schreef:
Nee als mijn man vreemdgaat is het niet over. Als je daarom al uit elkaar gaat..
Ik hou onvoorwaardelijk van hem, hou niet alleen met mijn gevoel van hem maar ook met mijn verstand. Hij is de ware voor mij, er zal niemand zijn die me gelukkiger kan maken. Maar toch kan ik begrijpen dat je na een aantal jaar best een keer behoefte kan krijgen of zelfs gevoelens voor iemand anders.
Dat is de natuur!

Het gaat er dan om hoe je er met elkaar mee om gaat.

Ik hou ook van mijn man, ook met mijn verstand. Maar toch vind ik het niet 'als je daarom al uit elkaar gaat'. Ik vind dat als mijn man vreemdgaat, het vertrouwen weg is. En dat lijkt me toch de basis onder een relatie.
Zoals ik al zei, als je kinderen hebt ga je niet zo makkelijk uit elkaar en ik zou er dan ook alles aan doen om de relatie weer goed te krijgen, maar het zou in ieder geval heel moeilijk worden, omdat het een belofte van trouw is die je breekt en wel op de kwetsbaarste plek waar je kunt gaan zitten; omdat het zo'n intiem gebeuren is.

Dan zeg je eigenlijk dat seks de basis van jullie relatie is. Dat is het allerbelangrijkste en als dat stuk gaat dan is het over. Bij mij zit het anders, ik weet dat mijn man de ware is en als hij een keer een misstap begaat kan ik dat naast mij neer leggen. Moet hij niet een affaire beginnen of constant met diegene in bed duiken, er zijn wel grenzen natuurlijk. Maar het is maar seks, zo bijzonder is het ook weer niet. Ik heb andere dingen met mijn man die ik veel belangrijker vind. niet dat de seks slecht is hoor, integendeel..

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 09:59

Als mijn man vreemd zou gaan,dan zou ik hem nooit meer kunnen vertrouwen.
(denk ik)
Maar we weten allebei dat vreemdgaan niet in ons straatje past.
We hebben duidelijk afgesproken dat we alleen 'het' met elkaar doen,en niet met anderen.
Tuurlijk heb ik soms wel zoiets van: lekkere kerel is dat zeg..,maar verder dan dat komt het echt niet.
Ik kijk wel naar andere mannen,maar zou er nooit wat mee doen.
Als je beide het ermee eens bent dat de ander vreemd mag gaan,dan is het geen vreemd gaan meer vind ik,dan heb je toestemming.
Ik vind er niks mis mee voor anderen,maar ikzelf zou het niet trekken als ik mijn kerel met een ander zou moeten delen.

Daarbij komt dat ik bijzonder jaloers en,dus als hij terug komt van de voetbalclub,en vereteld dat er een vrouw stond te juichen toen hij een doelpunt maakte,dan wordt ik al helemaal boos. Haha!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 10:56

evita_ schreef:
Dan zeg je eigenlijk dat seks de basis van jullie relatie is. Dat is het allerbelangrijkste en als dat stuk gaat dan is het over. Bij mij zit het anders, ik weet dat mijn man de ware is en als hij een keer een misstap begaat kan ik dat naast mij neer leggen. Moet hij niet een affaire beginnen of constant met diegene in bed duiken, er zijn wel grenzen natuurlijk. Maar het is maar seks, zo bijzonder is het ook weer niet. Ik heb andere dingen met mijn man die ik veel belangrijker vind. niet dat de seks slecht is hoor, integendeel..

Jen hebt ook seks en seks. Zelfs als ik vreemd zou gaan (is dus niet mijn plan, ik zou dat mijn vriend niet aan willen doen) dan zou ik met die persoon niet dezelfde seks hebben als met mijn vriend. Daar zit een heel andere lading aan.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 12:17

evita_ schreef:
Elysha schreef:

Dan heb jij niet goed gelezen. Vertrouwen is de basis van onze relatie. Een van de dingen waarin ik mijn man voor 100% vertrouw, isd at hij niet met een ander naar bed gaat. Doet hij dat wel, dan is dat vertrouwen geschonden.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 13:31

Ik snap wel wat ze bedoelde. Jij zegt dat wanneer jouw man seks heeft met een ander je vertrouwen weg is. Kort door de bocht is dan inderdaad seks de basis van je vertrouwen en dus de basis van je relatie.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 13:39

Qimm schreef:
Ik snap wel wat ze bedoelde. Jij zegt dat wanneer jouw man seks heeft met een ander je vertrouwen weg is. Kort door de bocht is dan inderdaad seks de basis van je vertrouwen en dus de basis van je relatie.

HUH?
Nee joh,zo zie ik dat toch niet hoor.
Ik heb een afspraak met mijn man,dat hij niet gaat sexen met andere vrouwen,en ik met andere mannen.
Als een van ons dat wel doet,dan beschaam je dus het vertrouwen.
Ik zou het ook niet pikken als hij verzwijgt een auto gekocht te hebben van ons huishoudgeld,
en dat we dan enrstig in de problemen komen en zonder geld komen of wat..
Dan zou ik hem denk ik ook de deur wijzen.
Maar dan is geld toch niet de basis van vertrouwen?

Het vertrouwen in elkaar,dat je eerlijk bent tegen elkaar is de basis van vertrouwen.
Als hij zegt niet met anderen te sexen maar het wel doet,dan heeft ie gelogen,en je vertouwen beschaamd.
Als hij liegt over zijn uitgaven,gokverslaving,of what ever,dan vertrouwd hij jou niet,en als je erachter komt vertrouw je hem ook niet meer.

Beetje simpel om te zeggen dat sex de basis voor je relatie is dan.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 13:41

Helemaal met Tinkerloos eens!

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 13:42

Ik begrijp inderdaad dat vertrouwen de basis is van jouw relatie Elysha, en de afspraken die jullie hebben gemaakt voor dat vertrouwen liggen met nadruk op het gebied van seks hebben met iemand anders.

Ik heb ook afspraken met mijn man, ben niet voor niks getrouwd Knipoog Maar mocht hij precies deze afspraak schenden dan is dat vertrouwen weg maar niet een onoverkomelijke ramp in onze relatie. En is het is voor mij ook geen reden om hem dan nooit meer te vertrouwen. Ik geloof in hem, en wat hij zegt daar vertrouw ik op. Daarom voel ik mij misschien ook wel zo lekker in deze relatie. Ik kan alles laten gaan, er is echt 100% vertrouwen, geen angst maar begrip en openheid. En het gemak van overal over kunnen praten, sommige dingen accepteren en naast je neer leggen en andere oplossen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 13:57

Qimm schreef:

Heb ik dan gezegd dat het alleen zo is als hij seks heeft met een ander? Het is wel iets heel specifieks, waarover je afspraken hebt gemaakt die niet geschonden mogen worden.

evita_ schreef:
de afspraken die jullie hebben gemaakt voor dat vertrouwen liggen met nadruk op het gebied van seks hebben met iemand anders.

Nee, dat is niet zo. Ze liggen daar onder anderen. Maar ze zijn zeker niet onbelangrijk, omdat mijn man en ik allebei het gevoel hebben dat seks iets exclusiefs is wat je alleen samen doet, en niet met iemand anders. Dat is onder anderen bepaald vanuit ons geloof, maar ik dacht er altijd al zo over.

Het spijt me wel, maar ik heb een beetje het gevoel dat ik nou in de hoek gedreven word dat ik en mijn man een relatie op basis van seks zouden hebben.
Dat vind ik niet leuk, er worden mij woorden in de mond gelegd en het is ook absoluut niet zo. Niet dat 'lichamelijkheid' niet belangrijk is, maar mijn man is ook gewoon mijn maatje en al zou er iets gebeuren waardoor we geen seks meer zouden kunnen hebben, zou dat gewoon zo blijven, bijvoorbeeld.
Wel vind ik seks iets dat gewoon hoort bij wat je samen hebt, dat doe je gewoon niet met iemand anders dan je partner, daarvoor komt het veel te dichtbij. Vanuit dat oogpunt zou ik het onacceptabel vinden als hij dat met iemand anders zou doen. Als je dit topic nog eens goed doorleest, staat mijn visie daar heel duidelijk in.

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 14:06

Sorry Elysha, het was absoluut niet mijn bedoeling om je dat gevoel te geven!

Ik vind het juist een interessante discussie, ook om te leren dat andere mensen weer een hele andere kijk op relaties hebben dan ik. Ik accepteer dat, ieders keuze.

Ik denk dat ik het als het erop neerkomt wel met je eens bent. Behalve het punt dat als 1 van ons vreemd zou gaan de relatie voorbij is. Lachen

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 14:15

Urielle schreef:
Als jij en je partner er allebei helemaal voor open staan, is er niemand die je verbiedt om met een ander in bed te duiken Lachen

Persoonlijk heb ik niet eens interesse in andere mannen, en dat meen ik oprecht.
En mocht dat zo zijn dan zijn de gevoelens van mijn man toch belangrijker voor me dan de spanning van een eenmalige wip Lachen

Inderdaad. Ik heb daar helemaal geen behoefte aan.

AprilRain

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 14:17

ik denk dat het vertrouwen helemaal niet gebaseerd is op seks maar om respect voor elkaars gevoelens!!

voor sommige mensen is seks idd maar seks
voor anderen draait seks om (liefdes)gevoelens

het is maar net hoe jij en je partner er tegenoverstaan...

voor mij is seks met iemand anders dan mijn vriend NOT DONE en ik ben heel blij dat mijn vriend net hetzelfde denkt.

maar ik respecteer ook mensen die er anders over denken, die andere afspraken maken binnen hun relatie

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 14:20

Heb niet alle reacties gelezen maar wil wel proberen om mijn visie hier op te geven:
Als je met elkaar trouwt kies je in mijn ogen openlijk voor elkaar. Je houdt van die persoon, daar deel je je gevoelens, emoties. verdriet, boosheid en alle andere dingen mee. Je vertrouwt die persoon volledig. Seks is in mijn ogen iets intiems wat ik alleen kan doen als ik daar een goed gevoel bij heb, die persoon dus goed ken en dus niet een one-night stand. Seks met iemand die je niet kent is geen seks, je kent die persoon niet, diegene weet je fijne plekjes niet te vinden.
Seks/vrijen doe je in mijn ogen alleen met je partner, dat is iets intiems wat samen je relatie versterkt. Door het inbrengen van een andere persoon daarin terwijl een van beide het daar niet mee eens is kan heel erg kwetsend zijn en daardoor dus afstoten.
Ik zal het dan ook absoluut niet tolereren dat mijn partner met iemand anders ook seks heeft, gelukkig denkt mijn man daar ook zo over (helaas in het verleden beide mee gemaakt dat de parnter vreemd is gegaan en dat gevoel wil je niet nogmaals mee maken!)

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 14:27

wat ik niet begrijp in dti topic is: TS vraagt waarom maar sex met 1 iemand als je getrouwd bent? toch?

en dan begint iedereen in één keer over vreemdgaan. het hoeft toch niet altijd over vreemdgaan te gaan. je kunt ook met je partner 'afgesproken' hebben om een open relatie te hebben.

(niet dat ik dit heb) maar ik vond het nog al vreemd dat er zoveel gelijk over vreemdgaan gingen praten

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 14:31

whaha hier wil ik ook efven in mee praten Haha!

ik vind dat je het gewoon niet doet uit respect en liefde. je lichaam is iets heel speciaals (voor mij teminsten) dat geef ik alleen weg aan mensen van wie ik super veel hou! Lachen en als ik met een ander naar bed ga dan ''geef'' ik als waren mijn lichaam ook aan die genen. en dat zou dan tochz egen dat ik van die genen hield..

maare.. iedereen denkt hier anders over Knipoog

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 14:35

nicci88 schreef:
wat ik niet begrijp in dti topic is: TS vraagt waarom maar sex met 1 iemand als je getrouwd bent? toch?

en dan begint iedereen in één keer over vreemdgaan. het hoeft toch niet altijd over vreemdgaan te gaan. je kunt ook met je partner 'afgesproken' hebben om een open relatie te hebben.
Nou,iedereen..
Ik zeg er ook bij wat ik dan onder vreemdgaan versta.

Tinkerloos schreef:
Als mijn man vreemd zou gaan,dan zou ik hem nooit meer kunnen vertrouwen.
Als je beide het ermee eens bent dat de ander vreemd mag gaan,dan is het geen vreemd gaan meer vind ik,dan heb je toestemming.
Ik vind er niks mis mee voor anderen,maar ikzelf zou het niet trekken als ik mijn kerel met een ander zou moeten delen.