Veel chronisch zieke bokkers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IcePrincess

Re: Veel chronisch zieke bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 17:43

Er zijn er idd wel een hele hoop die helemaal niets mankeerd. Tijdens die trajecten en programma's heb ik er een hele hoop meegemaak. Ze willen meteen een topbaan, anders blijven ze liever op hun luie gat zitten. En dat zijn dan onopgeleide mensen die al meer dan 10 jaar van een wao of uitkering leven. Ze kunnen wel maar ze willen gewoon niet. En om daar dan tussen te zitten terwijl jij wél echt lichamelijk beperkt bent en juist graag wel werken, dat was echt verschrikelijk. Zij deden nieteens hun best, deden alleen maar mee vanwege het 'gezeur' van de instanties .

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 17:44

Oh ja, en de hele dag stoned zijn van de medicijnen is ook niet echt leuk, kan ik je verzekeren. Ik wacht nog steeds op de dag dat ik het niet meer voel en gewoon weer "normaal"ben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 17:44

Citaat:
vroeguh .. toen we al scholden als iets een dag minder ging ..niet realiserend dat het veel erger kon
wat zou ik graag terug willen naar vroeguh met de beperkingen die ik toen had !

En dat is wat ik nu tegen mezelf zeg als het niet lekker gaat..het gaat niet zo slecht...genoeg mensen met erger (helaas)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 17:46

Het woord zegt het inderdaad al: altijd ziek. Waarom ik mijzelf dan nog altijd moet verantwoorden snap ik zelf nog niet Clown

Stal uitmesten kan ik zelf niet ivm ammoniak dampen: mijn vriend mest met alle liefde elke week uit Haha! (elk nadeel heb zijn voordeel Tong uitsteken)

Maar ik denk vooral aan dingen die ik wel kan Lachen ik kan lopen, studeren, psychisch helemaal gezond, etc Lachen

Ik kan meer wel, dan niet. Al zijn die beperkingen soms verrekte irritant Clown

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 17:47

Je moet kijken naar de dingen die je wel kan,en dat is de ene keer meer dan de andere keer.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 17:48

kjoetie schreef:
desnoods ga je in de Kruitvat ofzo staan, dat je weinig 'hoofd'werk hoeft te verrichten, werkt imo ook beter tegen veel psychische toestanden dan zielig sippen op de bank.. want ritme en regelmaat kan al heel veel goed doen.

Klopt, ritme en regelmaat kunnen veel goed doen. Maar veel mensen met echte flinke psychiatrische aandoeningen hebben daarin wel de juiste begeleiding en zekerheid nodig, en een heel oplettende omgeving. Die alert blijft en iemand genoeg steun blijft bieden. Want vaak komt overbelasting pas naar voren als het veel en veel te laat is (en iemand weer in een ernstige depressie of psychose is gezakt bijvoorbeeld) terwijl het op het moment zelf allemaal prima lijkt te gaan. Dat soort dingen zijn heel verradelijk, juist OMDAT het lijkt alsof die mensen best van alles kunnen, en ze ook van alles willen (als het goed gaat) maar niet op tijd de grenzen kunnen aangeven.

En zolang de algemene houding is om 'even door te bijten en je niet aan te stellen', er veel onbegrip is en veel druk uitgeoefend wordt op allerlei manieren om door te gaan, net even iets meer te doen en dergelijke ("ach, doe je dit ook nog even?"), kunnen veel van die mensen gewoon NIET in een normale werksituatie worden opgenomen, omdat het nou precies die druk is waar ze niet tegenkunnen!

Misschien dat het jou wel beter lijkt bij psychische toestanden, maar dat hangt dus heel erg van de persoon af en de aard van de aandoening. En niet te vergeten de houding van de (werk)-omgeving.
Laatst bijgewerkt door Shadow0 op 09-10-07 17:49, in het totaal 1 keer bewerkt

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 17:49

nog zo iets
je moet erg opletten met wat je eet anders word je steeds diker en dikker
omdat je niet vouit kan werken en bewegen

en eh stal uit mesten
dat word voor me gedaan

Barmat

Als mensen vragen hoe het met me gaat, zeg ik altijd: Ik mag niet klagen, dus dan doe ik dat ook niet Haha!

Ik zal nooit tegen kennisen zeggen hoe het gaat, vrienden en mensen die me meer close aan het hart staan, weten het wel, dus die hoef ik al nauwelijks meer iets te zeggen.

En mijn man: die ziet het hoe ik me voel, hoezo kennen we elkaar goed?

Anoniem

Zeker weten Marleen
tel je zegeningen Ja

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 17:50

rommulus schreef:
nog zo iets
je moet erg opletten met wat je eet anders word je steeds diker en dikker
omdat je niet vouit kan werken en bewegen

en eh stal uit mesten
dat word voor me gedaan

Moet je de medicijnen slikken die ik slik - 13 kg in 1 maand tijd Haha!

Heerlijk, mag ik ook eens een fantaaaastische bijwerking hebben?

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 17:51

ik denk maar zo ik leg het 1 keer uit wat ik heb snap die iemand het dan niet . nou jammer dan ik ben nu al 7 jaar ziek en ik heb nou zo iets van laat iedereen maar lekker banketstaaf. je weet van je zelf dat je echt ziek bent en gewoon niet kan werken Lachen

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 17:53

Citaat:
Nakisha schreef:
Wat je hier zegt, komt me ook bekend voor...

Mijn relatie rommelt al heel lang... ik denk steeds; ''Als het uitgaat... wat DAN? Ik kan niet alleen wonen... ik heb regelmatig wat hulp nodig...''

Echt loodzwaar... je wilt je eigen leven opbouwen, en dat is gewoon praktisch onmogelijk.

phoe, dat is idd óók zwaar.
Moet daar niet aan denken.
Elke zorg meer kost een hoop energie, iets wat we nou net niet hebben.

Ja, dat is zeker waar… zorgen maken alles alleen maar erger. Ik heb gisternacht ruzie met mijn vriend gehad… er is vandaag NIETS uit mijn handen gekomen. Ik wilde de badkamer een goede beurt geven, maar na het wandelen met de honden was ik depri en LAM… wat een pokkezooi. En nu ben ik woest op mijzelf dat ik niks gedaan heb, wat me alleen maar ellendiger maakt. Maar als ik ga staan, voel ik me compleet dizzy… Bah.

Citaat:
hopla schreef:
Als je kunt paardrijden kun je ook bepaalde werkzaamheden doen.
Als is het maar dat je telefonische enquettes doet of thuiswerk of weet ik wat.
Het gaat er bij mij echt niet in dat je wel op je paard kunt klimmen, wel wat kunt rijden maar niet een telefoon aan je oor kunt houden.

Denk eens aan concentratie, werkdruk, stress? Geen fouten willen en kunnen maken, op moeten letten, dingen noteren en luisteren tegelijk…

Ik ben soms zo moe… dan praat iemand tegen me, en hoor ik van alles… maar ik BEGRIJP de woorden gewoon niet meer. Het is alsof men in een andere taal tegen me praat; ik hoor het wel, maar ik BEGRIJP het niet.
Zie jij me ZO al achter de telefoon?

Citaat:
Het erge is dat ik me nog eengesprek met Hopla erover kan herrineren...ze leek het toen te begrijpen...was dus l*llen tegen de kat zijn k..

Concentreren kan ik dus ook niet meer.
Om die reden is voor mij een simpele verjaardag, waar je gespreken wilt volgen en ook nog kloppend wilt kunnen antwoorden loodzwaar...resultaat hoofdpijn (ook de dagen erop)

Autorijden, dus gewoon maar stil sitten in dat bakje...loodzwaar...want je moet steeds opletten.
20 min gaat net, bekende weg...onbekende weg is het resultaat 'savonds hoofdpijn van vermoeidheid...ook de dagen erop bij komen....

Het is niet alleen het lichamelijke dat vermoeiend is...geestelijk opletten (dus niet wat zeveren op i-net) is heel zwaar.

JUIST, my point exactly! Perfect verwoord.

Citaat:
In het dagelijks leven moet ik mij al genoeg verantwoorden, daarvoor is het internet ideaal: niemand hoort je piepen, hoesten en snakken naar adem. Niemand ziet je hele tas vol medicatie...

Ik zal je nog sterker vertellen; mijn sociale leven gaat voor 99,9% over internet!!! Ik kom zelden de deur uit en ontmoet dus geen nieuwe mensen. Zonder het internet zat ik ALLANG in een sociaal isolement.
En ja; ik zit ook met een laptopje op schoot in een hoekje van de bank. Niet keurig recht achter een bureau.

Holly zegt het ook al heel duidelijk; soms zijn opmerkingen bitter pijnlijk voor mensen die arbeidsongeschikt zijn.

Citaat:
de grootste grap is ook nog een gezond mens zoekt een baan die hij/zij leuk vind
een beperkt persoon zoekt een baan die ie vol kan houden leuk of niet

Yep, en soms zijn de mentale gevolgen daarvan verschrikkelijk… mensen die diepongelukkig zijn met hun werk.

Citaat:
Ik zie hier een aantal goede punten voorbij komen.

-het moordende tempo op de werkvloer is zelfs voor veel gezonde, maar gevoelige (en in mijn geval, chaotische) mensen moeilijk bij te houden.
-UWV is een waardeloze instelling, die je halfdood nog werken sturen, en de werkelijke lamzakken thuis laten zitten (kan me een mooi verhaal herinneren van iemand die bij de sociale dienst in rotterdam werkte en gewoon bedreigt werd door zo'n tokkie die niet wilde werken).
-je kunt wel willen werken, maar een werkgever moet er maar aan willen, en dat willen ze meestal niet.

Wat dat betreft vind ik dat dit topic wel veel vooroordelen weg kan nemen.

Correct.

Citaat:
Maar: er is natuurlijk altijd de groep 'excuustruusen' die zichzelf enorm zielig vinden en vinden dat ze niet kunnen werken. En ik ben inderdaad van mening, dat als je de hele dag kan bokken, je ook echt wel parttime kan werken. Er zijn bijvoorbeeld best wel vacatures te vinden voor websitebeheerders, kan je gewoon vanuit je luie stoel doen hoor.

Echt waar? Denk es aan stress, deadlines? Ook met thuiswerk, zoals ik al eerder vertelde, kan je je ziek werken… en als ik een dag echt slecht ben, zit ik niet of amper achter lappie. Hoe moet dat dan met het werk?

Het stukje over paardrijden was op mij niet van toepassing, ik héb geen paard en rijd al jaren niet meer.

Citaat:
Feit blijft dat je mensen niet in hun hoofd of lichaam kan kijken. En er zijn sommige mensen die zichzelf halfdood werken zonder te klagen, en mensen die om het minste of geringste vinden dat ze arbeidsongeschikt zijn. Het lijkt me bijna onmogelijk voor een buitenstaander om daar het verschil in te zien. En als je dan fysiek iets hebt is dat 1 ding, maar met psychische problemen is het helemaal lastig lijkt me.

Het is gewoon een moeilijk onderwerp, dat ook nog eens gevoelig ligt.

Klopt.

Citaat:
Chronisch ziek zijn is al vreselijk maar je hebt in ieder geval een 'plakkertje'. Psychisch ziek zijn is nog veel lastiger te verdedigen terwijl het je leven net zo kan ontwrichten, maar die mensen worden helemaal al snel als aanstellers gezien.

en

Citaat:
Klopt inderdaad. Je kan soms nog beter lichamelijk gehandicapt zijn: mensen zien het en hebben vaak gelijk begrip voor je... dan hoef je je niet meer te verantwoorden.

(niet dat ik liever in een rolstoel zit hoor en ik weet: je wordt aangestaard als gehandicapte)

Dat is helaas waar. Als men het niet aan je kan zien, heb je héél veel dingen om tegen op te moeten boksen…

Citaat:
Nou inderaad dat viel mij ook al op ja , steeds meer mensen in WAO etc. klagen over te weinig geld maar wel kunnen paardrijden etc. Natuurlijk geld dit niet voor iedereen! Dat weet ik ook wel. Maar soms lees ik weleens dingen dat ik denk hmm vreemd.

Zal je mij niet over horen; we hebben niet veel, maar leven toch goed en ik heb geen klachten. Tuurlijk zou het fijn zijn een auto te hebben, op vakantie te kunnen, een leuk huisje te hebben, een paard te kunnen betalen! Maar we hebben toch allemaal dromen?

Ik heb schatten van ouders die me door dik en dun steunen, zowel emotioneel als financieel als dit nodig is. Ik kan niet dankbaarder zijn, geloof me.

Citaat:
Blijf ik erbij dat ook daarbij een heel grote groep is die best in enige mate kan werken. Ik ben nou ook niet bepaald het schoolvoorbeeld van een uitgebalanceerde mens (en dan druk ik het heul zachtjes uit ) maar ga gewoon werken hoor... desnoods ga je in de Kruitvat ofzo staan, dat je weinig 'hoofd'werk hoeft te verrichten, werkt imo ook beter tegen veel psychische toestanden dan zielig sippen op de bank.. want ritme en regelmaat kan al heel veel goed doen.

En bij ‘kassawerk’ werkte ik me weer helemaal kapot aan…? JUIST… stress.

Citaat:
Sinds ik antidepressiva gebruik (ze zijn er hier ook achter gekomen dat mijn stemmingswisselingen ook te wijten waren aan een stofje dat ik niet aanmaak in mn hersenen) gaat het wel, ik ben uitgebalanceerder geworden en heb geen enorme woedeuitbarstingen meer.

Maar toch ben ik boos. Boos dat ik ziek ben, dat ik niet "normaal" ben, ook al zie ik er uit als hollands welvaren.... en dan de mensen die zeggen "je stelt je aan"

Ik geef het je te doen, ook ik wil graag ruilen, zou heel graag weer willen werken, maar bij de gedachte alleen al schiet in in de stress en word ik compleet GEK, ik zou niet weten HOE.

Ik kan niet omgaan met stress, drukte, veel mensen, veel denken etc etc. En ik ben daar boos over, ik kan soms wel gillen van boosheid, dat ik dat gewoon niet kan.

Op verjaardagen dus, dan zit ik met een big smile, netjes aangekleed en vol in de make-up om er maar niet uit te zien als de bruid van Frankenstein En dan denken mensen al snel: vieze profiteur.

Dat ik daarna plat lig voor twee dagen, ziet echter alleen mijn man. De liefste, geduldigste man op aarde, die al mijn leed ook eens mee moet slepen. Ik ben hem oneindig dankbaar voor alles, voor zijn hulp en liefde die hij mij ondanks alles blijft geven. Want vlak de partner van een chronisch ziek iemand niet uit! Die hebben het ook heel zwaar

Mijn eerste epileptische aanval was 5 weken geleden, dat was een milde. Vorige week kreeg ik er eentje tijdens de EEG bij de neuroloog. Gut, wat ben ik "blij" dat ik iemand bij UWV straks die pagina's zou kunnen laten zien!!! Want ik ben doodsbang dat ik voor gek wordt versleten en dat ze me zó de arbeidsmarkt weer opgooien....

Mijn laatste aanval was van het type op de grond vallen en schokken, niet meer aanspreekbaar zijn etc etc.

Stress doet veel met mij....

Wij kunnen elkaar een hand geven!!! De boosheid, de stress… het WILLEN, maar niet KUNNEN… het eeuwige zoeken naar mogelijkheden en de teleurstellingen die daarop volgen als je erachter komt dat die er niet ZIJN. Het WILLEN kunnen.
Antidepressiva heb ik wel eens aangeraden gekregen, maar geweigerd. Ik wil GEEN medicijnen die verslavend kunnen werken, daar ben ik 100% stellig in. Ik begrijp heel goed dat anderen het een verademing vinden, maar ik WIL het ECHT niet. Ook de epilepsie is mij gelukkig bespaard gebleven. Maar toch herken ik veel in jou verhaal!

Citaat:
sony ja ik heb een paard en ja ik heb weinig inkomen
maar als ik mijn paardje weg zou moetten doen word ik gek
mijn paardje daar kan ik plezier mee beleven
als ik op mijn paardje zit verdwijd al het gezeur en gezever en kan ik plezier beleven
als ik hem buiten in een galopje aan zet dan is dat gevoel bij meerdere bokkers bekend maar voor mensen met een beperking is het weer een overwinning een stukje vrijheid van alles

jij zegt eingelijk gewoon kei hard dan maar geen paard blijf maar leven ik je eigen met alles
dat is niet weg gelegd voor jou alleen voor de mensen die normaal zijn
dus nu heb je een beetje idee hoe hard zo iets bij iemand aan kan komen

ik bedoel dit niet als aanval maar als weerwoord op wat je costateerd

helaas zijn er de mensen diet het misbruiken en het bverbruien voor de genen die wel hun best doen en wel wat mankeren

en

Citaat:
Mijn paarden zijn mijn leven, zonder dat denk ik dat ik de hele dag op bed lig.

Wat een knuffel je al niet kan doen, zoveel liefde van een dier ontvangen... mijn katten die tegen me aankruioen als ik ellendig in bed lig, dan stroomt mn hart over van liefde hoor...

.....

Sommigen vinden dat ik dat paard dan maar weg moet doen, om ruimer te leven. Ja, en dán? dat ik doodongelukkkig ben?

HELEMAAL mee eens…!!! Ik heb dit gevonden in mijn honden, maar ook ik droom wel es van een galopje… vroeger was ik dan even echt lekker alle stress kwijt! Haha! Maar ik weet wat je bedoeld; zonder mijn honden had ik geen leven meer. En dat meen ik echt; als ik mijn honden niet meer kon hebben, zou ik het leven het niet meer waard vinden, en kiezen ermee te stoppen. En dat is geen grap; zij zijn wat mij drijft. Zij hebben mij door alles heen getrokken, samen met mijn lieve ouders, broer en vriend.

Citaat:
Dat is ook heerlijk...ik zou zo weer terug willen naar vroegah....willen ruilen met een gezond lichaam...van iemand die het niet snapt...een maandje maar

Ohhhhh… Ik ook!!! Ik ook!!!

Citaat:
Vroeger... o ja toen kon ik nog rennen zonder te stikken, toen had ik de helft minder medicatie... vroeger... toen was ik bijna gezond. (al had ik 2 keer per jaar een volledige long controle in het ziekenhuis)

Dat denk ik ook altijd weer… vroeger…

Citaat:
kjoetie schreef:
....., en je eigen stal kan mesten, dan kan je imo ook best 2 keer per week een paar uurtjes licht huishoudelijk werk verrichten, thuiszorg ofzo. En ja, daar zal je wellicht andere dingen voor moeten laten, maar dat moeten gezonde werkende mensen ook. ....

Ik mest geen stallen, dat kan ik niet. Maar ik laat wel de honden uit. Vind je ’t erg als ik éérst mijn EIGEN huishouden klaar zou willen krijgen, voor ik probeer dat van een ander te doen? Ik kom altijd energie tekort.. het huis hier is NOOIT schoon zoals ik het graag zou zien…

Sommige mensen denken dat ik ‘toegeef’ aan mijn arbeidsongeschiktheid. Dat is niet waar; ik heb sindsdien juist nog 2 studies geprobeerd én een baan… en dat heeft zoveel kapot gemaakt, dat ik er nu nog spijt van heb. Je zal een kéér moeten zeggen; ‘Okee, het GAAT niet, het is genoeg.’
Vroeger noemde men mij altijd een echte ‘pitbull’ die zich vastbeet in alles wat ik wilde bereiken. En dat WAS ik ook. Maar de klappen die het me opleverde waren niet te zuinig… en nadat ik 1,5 jaar van de dokter niets meer mocht doen heb ik geleerd kalmer aan te doen met mijzelf.

(Nu weer verder lezen en reageren, anders word het wel héél lang...)
Laatst bijgewerkt door Nakisha op 09-10-07 17:55, in het totaal 1 keer bewerkt

risje

Ook ik ben chronisch ziek (fibromyalgie) en ook ik zit vaak ook overdag op bokt.

Maar da tik overdag op BOKT zit wil niet zeggen dat ik niks doen. Werk namelijk 30 uur per week, meer dan 30 houdt ik niet langer dan week of 5 vol, dus maar uren iets terug geschroefd. Ga elke dag op de fiets naar mijn werk toruwens. En tsja hebben daar geen internetrestricties, dus als het rustig is en kan qua werk, waarom niet even op bokt kijken tussendoor?
Ben daarnaast 2 dagdelen per week in revalidatiecentrum te vinden. Verzorg 3 paarden en ben momenteel bezig met organiseren van allerlei activiteiten.
Maar goed, dat ben ik....

Is mij inderdaad verder wel opgevallen dat er op BOKT veel chronisch zieken zijn. Feit dat er topics zijn over een bepaald ziektebeeld vindt ik juist goed. Vaak is het juist fijn om iets van je af te kunnen praten.

Dat er veel mensen zijn die zich een zogeheten slachtoffer-rol aanmeten dat klopt wel, maar dat is niet alleen op bokt, dat kom ik eigenlijk overal tegen. Je hoort gewoon veel meer mensen die een chronische aandoening hebben.

rommulus

ochheerlijk die antidepressieva
ik kwam met een half jaar ruim 12 kilo aan en at bijna niets omdat ik zo dik werd

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 17:56

rommulus schreef:
ochheerlijk die antidepressieva
ik kwam met een half jaar ruim 12 kilo aan en at bijna niets omdat ik zo dik werd

Het zijn mijn anti-epileptica's die dit doen Knipoog

Jongens, ik ga volgend jaar gewoon mee doen aan de Mis-verkiezing ha ha ha, nog effe dan, moet nog wat vet her en der kwijt Haha!

Of gewoon maar gelijk door voor Hollands Next Top Model?

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 17:58

Nakisha dat kost je wel wat werk Haha!
naar erg netjes zo

barmat ben ik je persoonlije coath :p

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:01

Ik hou van de natuur, de natuur niet van mij Clown Een heerlijke boswandeling? nee, werkt in het begin op mijn darmen, daarna word ik benauwd en krijg last van mijn knieen door alle oneffenheden Clown (3 dagen kamperen in het bos staat garand voor een antibiotica kuur omdat ik een zware bronchitis op loop Clown).

Ik ben echt benieuwd hoe het met mij vergaat als ik klaar ben met de studie Lachen Het lijkt mij echt heerlijk om voltijd te gaan werken! Ik hoop zo dat ik het kan Haha!

Barmat: ga voor de top! Haha!

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:03

Citaat:
Wat ik persoonlijk heel belangrijk vindt is het gegeven dat paarden een therapie vorm zijn. Is gewoon een feit, of je er nou op zit (denk idd aan het aangepaste paardrijden wat op maneges en bij particulieren gebeurd) of er naast staat (denk aan al die zorgboerderijen die zelfs door uitmesten van stallen kinderen, pubers etc. wat proberen te leren en afleiding proberen te bieden en de geur van paarden en het gevoel hebben van een maatje dat je begrijpt).

……..

Toen ik voor de eerste keer weer naar Josiane mocht was ik dolgelukkig, in de eerste 3 weken van mijn opname ben ik maar 1 keer naar huis geweest en dus naar Josiane. Ik mocht toen niet eens thuis slapen. Josiane heeft mij er door heen gesleept, niet de medicatie die mij hersendood maakte.

Paarden kunnen heel belangrijk zijn voor het welzijn voor de mens (voor degenen die daar behoefte aan hebben).

Ja, veel dieren hebben een therapeutische werking op mensen. Mijn honden doen dit voor mij… maar toen Sanex hier van het forum zo vreselijk lief was mij haar Tommetje te laten mennen… ik was in jaren niet ZO ontspannen geweest! Gewoon echt even leeg, rustig… dat gevoel was verrukkelijk!!! Ik denk wel eens… zou ik dat ook terugkrijgen als ik weer eens in het zadel kon stappen?

Mijn eerste gedachte was; zou er ook een therapieprogramma shettenmennen bestaan ter ontspanning van de (eeuwig gespannen) zenuwen?? Knipoog

Citaat:
Er zijn er idd wel een hele hoop die helemaal niets mankeerd. Tijdens die trajecten en programma's heb ik er een hele hoop meegemaak. Ze willen meteen een topbaan, anders blijven ze liever op hun luie gat zitten. En dat zijn dan onopgeleide mensen die al meer dan 10 jaar van een wao of uitkering leven. Ze kunnen wel maar ze willen gewoon niet. En om daar dan tussen te zitten terwijl jij wél echt lichamelijk beperkt bent en juist graag wel werken, dat was echt verschrikelijk. Zij deden nieteens hun best, deden alleen maar mee vanwege het 'gezeur' van de instanties .

Owhhh die mensen haat ik zo verschrikkelijk… en DIE types geven mensen die écht niet kunnen, zoals wij, een slechte naam!!! Bah!

Citaat:
Nakisha dat kost je wel wat werk
naar erg netjes zo

Hahah, nou, weet je… ik doe dat dus in stapjes, anders zou me dat ook niet lukken. Steeds stukken naar word kopieren en stukjes eronder schrijven. En nu ben ik dus ook direct doodmoe.... ik stop d'r ff mee, later weer. Knipoog

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:04

nakisha, goed gedaan hoor! Haha!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:06

moet toch wel eerlijk zijn dat ik hier mensen tegen kom die ik al eerder elders op bokt ben tegen gekomen waarvan ik aan de andwoorden niet 123 zou verwachten dat ie ook zo in de oliebol zitten
alleen van barmat wist ik het (ook pas 2 week geleden ofzo)

zo zie je elkaar toch van de andere kant
en zo zie je hoe zo'n schermpje een vertekend beeld geeft van de degene achter dat plaatje

Nakisha Afgod zegt wel genoeg zo dacht ik Knipoog

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:11

Tja, er is veel verborgen "leed" joh, en niet iedereen gaat gelijk zeggen: hallo, ik ben ... en ik ben ziek.

Ook niet op bokt.

Maar even terugkomend... denken jullie dat ze bij HNTM zitten te wachten op een bijna 34 jarige zieke muts?

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:11

..kan me nog herrinneren toen ik 3 weekjes na de operatie aan de chemo kuur echt chemo bol was ..werd er niet minder op
dat mensen zeiden "uh jij ziek? je ziet er helemaal niet ziek uit
bent ook niet mager ofzo.." ze hadden het beeld dat al je kanker hebt een wandelend skelet moet zijn zeker als er geen eten blijft zitten ..dat je door medicijnen erg veel coht vast kan houden of zelfs dik kan worden schijnt erg moeilijk te geloven te zijn..

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:14

nee idd irl ook niet
je hebt niet graag de stempel devect op je voorhoofd of wel dus die verberg je met een glimlach en nette kleding ed

bepaalde mensen laat je het weten en die zullen je helpen ed maar de anderen laat je in de waan

edit excuus trouwens voor de vele typfouten
mijn nl is niet 100% en voel weinig in mijn vingers dus vandaar ik in de gouwigheid weleens een letter mis of teveel mee neem Bloos

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:24

Weet je wat ik nu het vervelende vind.
Dat er(zonder woorden) min of meer eigenlijk nu aan ons gevraagt word om even te vertellen wat we dan precies de hele dag uitvoeren.
Ik zal je vertellen, ik kan prima zelf bepalen wat ik wel of niet moet doen en bevalt je dat niet dan is daar de deur.

Ik zal wel weer verkeerd begrepen worden, maar bedoel het niet zo.
Ik zie gewoon in dit topic mensen gaan lopen uitleggen wat ze de hele dag doen dan omdat andere niet begrijpen wat ziek zijn is.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:25

wat was dan wel jou doel met dit topic ???