Vriendje is aangeklaagt..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Vriendje is aangeklaagt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 19:36

Dat zeg ik toch ook niet, maar heilig is ie nou ook weer niet. Als ik dat lees snap ik niet dat TS een elfjarig jochie helemaal afbrandt en haar vriend bijna heilig verklaard.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 19:42

Dat is waar ik ook moeite mee heb dat een 11 jarig jochie hier zo wordt afgebrand.
Dat er verhalen worden neergezet die TS alleen van horen zeggen heeft en waar ze niet zelf is bij geweest en die ook absoluut niet terzake doen in dit hele verhaal.

Op de een of andere manier komt mij dat over alsof ze wil dat wij dat neefje als enorme slechterik moeten zien en het voor haar vast staat dat die loopt te liegen al voor er een rechtzaak is geweest en dat het voor haar duidelijk is dat haar vriend 100% onschuldig is.
Terwijl ze nergens zelf bij is geweest.

Komt bij dat er in eerste instantie ook nog een meisje grof werd beschuldigd terwijl later bleek dat die er niets mee te maken had.
Ik hoop maar dat je in ieder geval tegen de politie de waarheid hebt verteld en niet van die onsamenhangende verhalen hebt verteld als hier in dit topic, anders zit je je vriend meer dwars dan dat je hem helpt.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 19:44

Ze wil gewoon haar verhaal doen, wat adviezen krijgen. Maar zit niet te wachten op dingen die ze HIER moet gaan verdedigen, laat dat over aan de politie die er mee bezig zijn.
Ik zeg ook niet dat hij onschuldig is, of juist schuldig of iets over dat neefje.. Ik laat haar gewoon haar verhaal doen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 19:47

griebels schreef:
Ze wil gewoon haar verhaal doen, wat adviezen krijgen. Maar zit niet te wachten op dingen die ze HIER moet gaan verdedigen, laat dat over aan de politie die er mee bezig zijn.
Ik zeg ook niet dat hij onschuldig is, of juist schuldig of iets over dat neefje.. Ik laat haar gewoon haar verhaal doen.

Het is niet haar verhaal want de dingen die ze over dat neefje verteld heeft ze van horen zeggen, daar is ze zelf niet bijgeweest. Anders zou het wel een heel vreemd verhaal worden. Clown

Als het gewoon haar verhaal was zou ik mezelf er verder ook niet mee bemoeien, maar er worden hier dingen over dat neefje verteld die te ver gaan naar mijn mening en daar bovenop beschuldigd zij dat neefje keer op keer.

Dat is niet een verhaal om adviezen te krijgen of om even je ei kwijt te kunnen lijkt me.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 19:49

Mens... ze is zelf 18 jaar. Ze heeft dingen uit eerste hand. Wat zitten we nu moeilijk te doen, laat haar gewoon haar ei kwijt kunnen...

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 19:49

jeetje, ernstige aantijging dit. als er getuigen zijn dat je neefje je vriend daarmee al heeft gechanteerd, ben je al een heel stuk sterker.

dat jongetje heeft in ieder geval een ernstige problematiek die zeker niet onderschat moet worden. woont hij nu ook nog op een behandelgroep? opvallend gedrag zoals chanteren met aangiftes en samen willen douchen moet je meteen aangeven aan de groepsleiding of voogd, als hij die heeft.
nu zit je met de gebakken peren.

sterkte en bereid je voor op alles, ook al is het heel rot.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 19:52

griebels schreef:
Mens... ze is zelf 18 jaar. Ze heeft dingen uit eerste hand. Wat zitten we nu moeilijk te doen, laat haar gewoon haar ei kwijt kunnen...

Met 18 jaar weet je dat niet iemand zomaar de schuld kan geven en dat doet ze wel richting haar neefje.
En nee ze heeft die dingen alleen van horen zeggen en wijkt er niet voor terug om ze ook nog eens verder te gaan vertellen.

Eerst was het "die oude vriendin" die de volle laag kreeg en nu het neefje.

Je ei kwijt kunnen kun je ook zonder jan- en alleman te beschuldigen en zwart te maken, laat dat beschuldigen maar aan de rechter over.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 19:52

faye schreef:
ALs je terugleest, lees je ook dat meneer losse handjes heeft, want in een ander topic vertelt TS dat ze wel eens geprobeerd heeft een klap terug te geven.

Misschien wordt het tijd dat als je iemands berichten gaat nakijken ook goed gaat lezen...

MeggieMea schreef:
En dan zit ik nog steeds met een jaloerse ex..(na 1 1/2 jaar) die me de bloed onder de nagels vandaan haalt..
Die is er nog steeds van overtuigd hem terug te winnen Frusty
Echt zo zielig en altijd schelden grote bek enz.. heb alles al geprobeert zwijgen, er rustig wat van zeggen, klap terug geven.

MeggieMea heeft dus zijn ex een klap terug gegeven, en niet haar vriend...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 19:56

Ik ga me er niet over uitlaten of hij het wel of niet gedaan heeft.

Ik ken idd kinderen die zó kunnen liegen dat ze het zelf geloven.Dus waarom nu niet.

maar ik vind dat julie de topics schrijfster wel hard aanvallen.Ik vind het niet raar dat ze haar vriend gelooft,als ze dat niet zou doen ,wat voor relatie heb je dan?Uiteindelijk heeft ze dit stuk (denk ik ) geschreven om haar gevoelens kwijt te kunnen ze zal heel emotioneel zijn door alles wat ze mee maakt .Ze verteld het verhaal uit haar beleving en ervaring.Als ze het meisje of het neefje echt zwart wilde maken zou ze hen met naam en toenaam noemen.Over het jongetje zegt ze ik noem hem maar Tom.Dus dit jongetje is geen Tom.

Ik denk dat ze al genoeg in een rotsituatie zit zonder dat ze zich ook nog tegen ons moet verdedigen .

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 19:58

Silvana kan het beter onder woorden brengen dan ikzelf Schijnheilig

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 20:02

silvana schreef:
Ik vind het niet raar dat ze haar vriend gelooft,als ze dat niet zou doen ,wat voor relatie heb je dan?Uiteindelijk heeft ze dit stuk (denk ik ) geschreven om haar gevoelens kwijt te kunnen ze zal heel emotioneel zijn door alles wat ze mee maakt .Ze verteld het verhaal uit haar beleving en ervaring.Als ze het meisje of het neefje echt zwart wilde maken zou ze hen met naam en toenaam noemen.Over het jongetje zegt ze ik noem hem maar Tom.Dus dit jongetje is geen Tom.

Ik denk dat ze al genoeg in een rotsituatie zit zonder dat ze zich ook nog tegen ons moet verdedigen .

Ze had het verhaal ook kunnen vertellen zonder alle details uit het verleden van dat neefje, dat vind ik ongepast en iets wat alleen terzake doet voor degene die deze zaak onderzoeken.
En of ze wel of niet haar naam noemt maakt niet uit. Iedereen kan meelezen op bokt en er zijn vast wel mensen die TS en haar vriend kennen en dus makkelijk kunnen achterhalen wie dat neefje is.

Het is en blijft een jochie van 11 jaar en als dit jochie inderdaad zo'n verleden heeft gehad is het al erg genoeg zonder dat iemand dat ook nog eens uitgebreid op het internet zet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 20:03

griebels schreef:

Ach toen ze twaalf was had ze al een relatie met deze vent, dus zal ze wel volwassen genoeg zijn denk ik zo

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 20:04

ik hoop dat jullie er redelijk ongeschonden uitkomen !
het is niet niks als er zo'n beschuldiging gedaan wordt.

ik hoop echt voor jullie dat het duidelijk wordt dat de aanklacht ongegrond is!
en uiteraard sta je vierkant achter je vriend! zo hoort het ook...
als anders blijkt kan je jezelf altijd nog voor je kop slaan Knipoog

sterkte ! houd je rustig!

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 20:07

áls hij onschuldig is, zou ik naamzuiverig eisen. want dit is een zeer ernstige aanklacht.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 20:09

ThePast03 schreef:
griebels schreef:

Met 18 jaar weet je dat niet iemand zomaar de schuld kan geven en dat doet ze wel richting haar neefje.
En nee ze heeft die dingen alleen van horen zeggen en wijkt er niet voor terug om ze ook nog eens verder te gaan vertellen.

Eerst was het "die oude vriendin" die de volle laag kreeg en nu het neefje.

Je ei kwijt kunnen kun je ook zonder jan- en alleman te beschuldigen en zwart te maken, laat dat beschuldigen maar aan de rechter over.

Nou, laat het beschuldigen maar gewoon aan de Officier van Justitie over, dan laten we de Rechter vervolgens een oordeel vellen. Lijkt me dan toch weer wat handiger in een rechtstaat.

Dat gezegd hebbende ben ik het eens met Griebels, laat haar haar verhaal gewoon doen. De manier waarop mensen hier politie-agent, Officier van Justitie, Rechter en beul lopen te spelen gaat echt veel te ver. En de suggestie/waarschuwing naar TS dat zij door haar eventueel warrig optreden bij de politie haar vriend zou kunnen beschadigen is vlakweg schunnig wat mij betreft. Het lijkt me dat TS al zenuwachtig genoeg is?! Moet daar nou echt nog wat druk bij?!

RoCKyLoVE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 20:11

Liezel1 schreef:
katiavl schreef:
En zoek de definitie van verkrachting tegelijk eens op Knipoog dan zal je de aangifte beter begrijpen

onder verkrachting valt "het ongewenst binnendringen in een lichaamsholte"...
zie het "tongzoen arrest", want ja, gedwongen tongzoenen is ook ongewenst binnendringen in een lichaamsholte en ook dat valt over verkrachting!!

Dit klopt! zo kon een vriendin van mij een keer een jongen aanklagen omdat hij z'n vinger in haar oor stak voor de grap (ze kende hem niet) op straat na het uitgaan en de politie zag dat en vertelde haar dat als ze wilde ze aangifte kon doen van verkrachting Koe

Ontopic
Ik hoop voor je dat je vriend gauw weer vrij komt! Dit lijkt me echt een verschrikkelijk vervelende situatie..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 20:13

Dus omdat je feiten gaat verbeteren ga je beul spelen?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 20:13

Cowboy55 schreef:
[ De manier waarop mensen hier politie-agent, Officier van Justitie, Rechter en beul lopen te spelen gaat echt veel te ver.

Kun je nagaan hoe dat 11-jarige ventje zich gaat voelen als hij er ooit achterkomt dat dit allemaal over hem op het internet staat en door iedereen te lezen is.

En als TS gewoon de waarheid tegen de politie gezegd heeft hoeft ze nergens druk over te maken of stressig over te voelen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 20:19

ThePast03 schreef:
Cowboy55 schreef:
[ De manier waarop mensen hier politie-agent, Officier van Justitie, Rechter en beul lopen te spelen gaat echt veel te ver.

Kun je nagaan hoe dat 11-jarige ventje zich gaat voelen als hij er ooit achterkomt dat dit allemaal over hem op het internet staat en door iedereen te lezen is.

En als TS gewoon de waarheid tegen de politie gezegd heeft hoeft ze nergens druk over te maken of stressig over te voelen.

Het 11-jarig ventje staat hier onder een schuilnaam op internet. Hoe zou hij zichzelf moeten herkennen dan?

En eerder had je het niet over 'de waarheid spreken' (inhoud), maar over de manier waarop TS zou getuigen en wat de gevolgen zouden kunnen zijn (vorm). Lees maar na: je waarschuwt iemand die waarschijnlijk stijf staat van de zenuwen dat ze de zaak van haar vriendje gaat schaden als ze zich gedraagt als iemand die stijf staat van de zenuwen. Fijne tip, dat....

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 20:21

Ze is al verhoord geweest, en laten we hier nu stoppen met een rel van te maken Lachen

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 20:24

Cowboy55 schreef:
Het 11-jarig ventje staat hier onder een schuilnaam op internet. Hoe zou hij zichzelf moeten herkennen dan?

En eerder had je het niet over 'de waarheid spreken' (inhoud), maar over de manier waarop TS zou getuigen en wat de gevolgen zouden kunnen zijn (vorm). Lees maar na: je waarschuwt iemand die waarschijnlijk stijf staat van de zenuwen dat ze de zaak van haar vriendje gaat schaden als ze zich gedraagt als iemand die stijf staat van de zenuwen. Fijne tip, dat....

Nogmaals: Er zijn altijd wel mensen die TS kennen en dus ook haar vriend en makkelijk kunnen achterhalen wie dat neefje is.
Je wilt waarschijnlijk niet weten hoe snel dit soort internetverhalen terechtkomen bij degene waarover geschreven wordt.

Verder blijf ik erbij: Als TS gewoon de waarheid heeft gezegd tegen de politie hoeft ze zichzelf absoluut nergens druk over te maken.
Hier past ze haar verhaal gewoon aan: eerst was het zeker die vriendin en nu dat neefje waarbij blijkbaar ook nog zijn hele jeugd besproken moet worden.
Ik geef verder geen tips, hoop alleen dat TS er rekening mee houdt dat er ook een kans is dat haar vriend niet onschuldig is.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 20:26

katiavl schreef:
Ze is al verhoord geweest, en laten we hier nu stoppen met een rel van te maken Lachen

Eens.
En laten we vooral stoppen met beschuldigingen, of het nu om dat 11-jarige ventje gaat of om de vriend van TS.
Dan kan TS gewoon haar gevoelens spuien.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 20:36

Als alles eerlijk gezegd alleen maar gevoelens spuien is, waarop niet gereageerd mag worden kan ze het misschien beter in een persoonlijk en afgesloten dagboek zetten.

Nadeel van openbare fora en verhalen is dat iedereen meeleest en mag reageren. Dus ook de minder gewenste reacties horen hier imo gewoon geplaatst kunenn worden (mits ze niet veroordelend zijn, maar vermoedens mogen lijkt mij eerlijk uitgesproken worden).

Ik vind het in ieder geval maar een ontzettend raar/ bizar verhaal. En eerlijk gezegd denk ik dat TS er in zoverre buiten staat dat ze er te weinig zicht op heeft hoe alles in elkaar steekt.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 20:40

De minder leuke reacties horen er zeker bij, maar het lijkt af en toe wel of dit de rechtzaal is en dat lijkt mij niet de bedoeling Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 20:43

sronnie schreef:
De minder leuke reacties horen er zeker bij, maar het lijkt af en toe wel of dit de rechtzaal is en dat lijkt mij niet de bedoeling Knipoog

Dus als ts de definitie van verkrachting verkeerd gebruikt waaruit ze concludeerd dat het doordat niet kan, mag je niet zeggen dat het verkeerd is anders speel je rechtzaak.
En als ze zegt dat het niet is, want anders was hij bang van haar vriend, mag je dat ook niet op reageren

Ts gaat niet veel beter worden van ocharme en gebruik van slechte informatie. Gaat ze de zaak helemaal niet beter van begrijpen hoor