Normen & waarden ? Reeel beeld van de werkelijkheid ?
Eigen verantwoordelijkheid ?
Blijkbaar nog nooit van gehoord......
Deze mensen leken totaal niet onder de indruk en waren redelijk boos over het feit dat hun lieve jongen de schuld kreeg van deze mishandeling met de dood tot gevolg.
Hij zou nooit iemand kwaad doen enz.
De vader zei zelfs nog onder het genot van een kopje thee dat het de schuld was van de overledene zelf : als zijn zoon beledigd wordt dan staat hij in z'n recht om genadeloos terug te pakken.
En dat is ook de pest van vele buitenlandse culturen , dat rotte eergevoel.
Vind iemand je niet aardig ? wil een meisje geen verkering met je ?
Geeft iemand je een opmerking dat je iets niet goed doet ?
Hop , dan mag je eroplos slaan , steken , whatever.
Want je eergevoel is gekrenkt en daar moet diegene voor boeten.
De vader zei zelfs dat als de jongen zich aangevallen voelt hij makkelijk 2 volwassen mannen dood zou kunnen slaan en hij gaf 'm nog gelijk ook , dan moeten ze maar geen "kwetsende" opmerking naar z'n zoon maken.
Verder was het blijkbaar de tijd voor de overledene om te sterven , (Gods wil uiteraard

En dan idd onverstaanbaar Nederlands brabbelen als ze het uberhaupt al probeerden...... Nee hoor ze schaamden zich er totaal niet voor , de Nederlanders verzinnen maar wat en hun zoon is een schatje die erg onrecht aangedaan wordt door onze samenleving. Daar kwam het op neer. Althans dat is de indruk die ik eraan over heb gehouden , correct me if I'm wrong....
De moeder van de Nederlandse jongen kon het ook niet echt geloven maar het interesseerde haar niet bijster veel (kreeg je de indruk) en iemand die zoiets deed , een buitenlander of haar eigen zoon , moest maar flink gestraft worden zodat ze het nooit meer konden doen.
Voor allebei de jongens geldt dan ook (mijns inziens , gebaseerd op dat stukje beeld dat ik heb gezien) dat er van huis uit nou niet bepaald veel opvoeding is meegegeven zoals wij die wenselijk achten....
En helaas voor de groep hele fijne mensen die van buitenlandse afkomst zijn en een aanwinst zijn voor dit land , erg hun best doen om te integreren en een fijn leven op te bouwen , die een steentje bijdragen aan de maatschappij ,......tja het was toch WEER een Marokkaan , de hoofddader.
En hoe het verder ook komt , feit blijft dat het afschuwelijk vaak jongens van Marokkaanse afkomst zijn , dat wordt zelfs toegegeven door de Marokkaanse gemeenschap zelf......
En kijk voor de grap eens naar Opsporing verzocht , je bent "blij verrast" als de gezochte ineens een keer een blanke oer-Nederlander is....
Het probleem begint al bij de ouders die zichzelf niet aan wensen te passen , dat zijn de rotte appels en daar moet echt wat aan gebeuren , deze mensen passen gewoonweg niet goed in onze maatschappij , sluiten zichzelf ervoor af , en zetten hun kinderen met een voor Nederland hele foute mentaliteit op de wereld.
De immigranten met alle goede bedoelingen laten zien hoe het wel kan , en hebben hier onder te lijden.
Dat vind ik ook heel erg , dat de goede mensen hier als deel van die bevolkingsgroep ook op aangekeken worden , en zodoende steeds achterdochtiger bekeken en wellicht buitengesloten worden door het beeld dat de rotte appels creeeren.
Hierdoor worden de problemen alleen maar erger.
Het wordt hoog tijd dat we gewoon naar de feiten kijken , dit hardop mogen uitspreken en er op een doeltreffende manier wat aan gedaan wordt.
Goede straffen , recht evenredig met het delict dat gepleegd is , en met de bedoeling om iemand als beter mens weer terug in de maatschappij te zetten.
Alleen dumpen in een gevangenis helpt niet , goede begeleiding en het meekrijgen van normen en waarden , en daar ook helemaal achter staan , da's belangrijk.
Het helpen aan een fijne baan en een fijne woning , enz.
Nederlandse en buitenlandse criminelen moeten harder aangepakt worden en betere voorbereiding krijgen op hun terugkeer naar de maatschappij.
Ik weet dat ik geen racist ben , en daarom ben ik over Nederlanders met buitenlandse afkomst net zo eerlijk als over iedere andere bevolkingsgroep.
Het is eerder racisme om ze een voorkeursbehandeling te geven en ze steeds maar weer een hand boven het hoofd te houden....ze anders te behandelen dan anderen.
Want dat gebeurt ook heel veel , kijk naar bedrijven , die zijn soms verplicht om een bepaald percentage van hun werknemers van buitenlandse afkomst te hebben.
Dus als er een vacature openstaat en het geval is dat er een heel goed geschikte Nederlander solliciteerd , en een iets mindere voor diezelfde functie van buitenlandse afkomst , dat dan toch de laatste de baan krijgt om aan het percentage te voldoen.
Of een bepaald aantal wonongen dat aan buitenlanders moet worden verhuurd door de gemeente.
Dan kan iemand uit een familie die al generaties lang in die gemeente woont en al een tijd ingeschreven staat , worden gepasseerd door een buitenlandse familie ........ da's ook erg scheef , niet dan ?!
Ik word door al deze dingen en gebeurtenissen bijna gedwongen om een afkeer te voelen jegens buitenlanders omdat ze overal mee weg lijken te kunnen komen en ze steeds negatief in het nieuws zijn....
Dit irriteert mij mateloos omdat ik geen hekel aan ze wil hebben , en weet dat er hele goeie tussen zitten , maar het kost mij ook steeds meer moeite om dat te beseffen en te vechten tegen het nare vooroordeel dat me steeds meer opgedrongen word...
Even nog een kanttekening :
Ik heb de afgelopen 5 jaar in de tuinbouw gewerkt waar altijd een aantal buitenlanders van allerlei afkomsten en pluimage ook werkten , veel wisselende mensen dus ik heb er heel veel meegemaakt.
De meesten hele goede mensen , wel duidelijk een hele andere kijk op een aantal dingen die in onze maatschappij zo vanzelfsprekend zijn , maar op zich met goede bedoelingen.
Menigeen sprak zich ook in ongeloof uit over ons beleid hier , dat we het voor labbekakken die geen zin hebben om te werken veels te makkelijk maken , dat we alles maar pikken van immigranten enz.
En je moet een Turk eens horen over een Marokkaan , en zo nog veel meer groepen , nou nounou wat die allemaal over mekaar te zeuren hebben , da's echt NIET normaal , daar sta je met plaatsvervangende schaamte bij !
Onderling kunnen ze mekaar niet luchten of zien sommige bevolkingsgroepen , en wij Nederlanders voelen ons bezwaard om terecht veel milder opmerkingen te maken

Die mensen moesten ze onderling eens horen