Helderzienden, geloof jij het of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Re: Helderzienden, geloof jij het of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 10:21

slimmerik schreef:
Ach die mensen die "geloven" in de readers die willen dat gewoon graag....

Nog niet zolang geleden heeft een heel bekende reader hier op bokt ongevraagd een paard "gelezen" en het gewaagd te vertellen dat het paard liever dood wilde. En van dat soort "readers" kan ik alleen maar Misselijk

Dat is niet waar Slimmerik!

En dat topic heb ik ook gelezen en dat schijnt ook helemaal niet te mogen, daar waren andere ook duidelijk niet van gecharmeerd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 10:23

Ken ik dat betreffebde topic?
En ongevraagd een paard lezen geeft nooit goed info, de intentie waarom is niet eerlijk, de energie is dan niet zuiver.
Zal wel niet begrepen worden wat ik nu zeg, maar kan dat niet anders uitleggen...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 10:25

Ik weet het niet RK, volgens mij heb ik alleen maar meegelezen en is alweer van een half jaar terug denk ik zo!

Nee, kan me ook voorstellen dat mensen dat niet fijn vinden, ongevraagd!

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 10:27

Waarom kan een placebo effect niet zó sterk zijn? De menselijke geest kan zelf ontzettend veel doen, Runningkawa, daar ben je zelf ook van overtuigd anders zou je niet in helderzienden geloven.

Wat meer on-topic: ik geloof er niet zonder meer in. Natuurgenezers zoals magnetiseurs ed dan weer wel, denk sowieso dat er meer mogelijk is met de geest dan wat tot nu toe bekend is en ik maak zelf wel mee (vechtsport) dat je veel kan doen met chi enzo.
Maar échte helderzienden zijn er volgens mij heel weinig, en wat iemand hier al aanhaalde, als ze wetenschappelijk getest worden is er tot nu toe niemand geweest die écht bewezen gaven had.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 10:27

Nee, is volgens mij van een maand of 4 geleden. Ik heb het toen ook gelezen en was echt onbegrijpelijk hoe iemand zo tactloos even kan melden dat een paard dood wil!

Danielle86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 10:28

ik zou best willen weten hoe mijn nieuwe paard, zich voelt bij mij.
en denkt over mij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 10:30

Ik heb ondertussen betreffende topic
Het gaat om iemand die alle readers uitspugen...zal niet zomaar zijn Haha!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 10:31

runningkawa schreef:

Ik hou wijselijk mijn mond, maar dan zijn we het in ieder geval eens hierover Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 10:32

Helderzienden vind ik heel wat anders dan gedachte die creeren Lachen

Nee ik geloof niet dat placebo zo sterk is.
Ik geloof wel dat het helpt als je zelf je ziekte hebt in gebeeld of erger hebt gemaakt door de tijd heen.
Maar niet bij iemand waar kanker woekert, al zware pijnstillers had en deze vanaf de behandeling kon laten staan...nee dat geloof ik niet...
De hoop in leven was overigens ook al opgegeven, ook een factor dat je niet meer zo sterk creert

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 10:33

runningkawa schreef:
Is het dan uit te leggen als je dat niet snapt?
Ken je mensen met zulke pijn? Dan is het wellicht duidelijker
Zeg hun dan ook maar ff dat ze zich aanstellen en zichzelf inbeelden zo zo ziek te zijn, anders kan placebo niet werken....

Iemand die zulke pijnen heeft daar kan placebo in welke vorm dan ook gewoon niet helpen.
Het gaat niet een grote teen waarvan men in heeft gebeeld dat hij zeer doet.
Daar zal placebo wel bij werken, ben ik van overtuigd.

Mijn buurman heeft aan het eind van zijn leven ook zo geleden!! Een zgn. strijker zei eerlijk dat ie hem niet kon helpen omdat zijn "geest" te sterk was.
Nog een onverklaarbaar voorbeeld: Héél lang geleden was mijn broertje van anderhalf jaar met zijn kinderstoel aan het wippen en die viel tegen een brandende kachel. Zijn hele linker arm was verbrand..... Natuurlijk hebben we direct gekoeld 15 minuten maar toen werd het tijd ermee naar het ziekenhuis te gaan. Onderweg naar het ziekenhuis kwamen we langs het huis van een oud mannetje wat bekend stond om zijn "brand blazen".... Wij met het krijsende kind gestopt en naar binnen. De man ging op de knieën, prevelde wat en mijn broertje stopte direct met huilen. Ik het ziekenhuis begrepen ze er niks van.... het kind moest vergaan van de pijn maar onderging vrolijk de behandelingen.

Kan hierbij niet aan aan het "geloof" van de mens liggen. Maar mijn opa ging er heen met zijn spit.... daar kon die man weer niets aan doen. Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 10:33

Cayenne schreef:
runningkawa schreef:

Ik hou wijselijk mijn mond, maar dan zijn we het in ieder geval eens hierover Haha!

Daar is bijna iedereen het wel over eens denk ik Lachen
Zeg er ook niet meer over, wil geen oW

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 10:34

Runningkawa wil je de link even sturen, of zeggen op welke zoekwoorden. Verder geloof ik zeker in placebo maar met mate, er is zelfs al bewezen dat je jezelf kunt genezen met placebo. Maar dat is dan voor niet verwoestende ziektes helaas.

Ik geloof zeker in parabegaaft of hoe je dat noemt, maar bij dit deel zitten veel mensen die het voor het geld doen. En dan weet je na een tijd niet meer wie echt is of niet

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 10:35

Wil ik een voorbeeld geven, wij zijn thuis helemaal niet in de helderziende sfeer, absoluut niet maar even het volgende.

Mijn nicht is op haar 16e jaar verongelukt met een brommer met haar vriend, vriend leeft overigens nog, dit is nu ongeveer 25 jaar geleden.

Mijn moeder was op vakantie en mijn broer en ik sliepen bij mijn oom.
Terwijl mijn moeder op vakantie is gaat ze om 23.00 uur ineens keihard huilen waarop mijn moeder's vriend vraagt, is er wat aan de hand?
Mijn moeder antwoordde daarop dat er niets was en dat ze het zelf ook niet begreep maar dat ze MOEST huilen zonder enige aanleiding.
Mijn moeder heeft dat laten gaan en klaar.
De volgende dag terug naar huis, vakantie was afgelopen dus ze komt aan bij mijn oom waarop de deur op een briefje staat, zus, schrik niet maar kom daar en daar naartoe.
Mijn moeder schrok wel en dacht, er is iets met de kinderen.
Ze is naar mijn tante gegaan en hoorde dat mijn nichtje die avond daarvoor om 23.00 uur verongelukt was...

Dit verzin je niet.

Zo nog een verhaal,

Mijn broertje en mijn opa hadden dezelfde voornamen, alleen, uiteraard, een andere achternaam.
Mijn moeder kreeg op een gegeven moment een droom waarin ze een rouwkaartje te zien kreeg met de namen van zowel mijn broertje en mijn opa daarop maar er kwam maar geen achternaam op te staan in die droom.

Een paar dagen later is mijn broertje op 4-jarige leeftijd overleden...
Laatst bijgewerkt door MamboBeach op 07-07-07 10:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 10:37

Wat is een strijker? Bloos

Van brandwonden heb ik idd ook nog een verhaaltje Tong uitsteken

Mijn collega had het van haar moeder geleerd daar de pijn van weg te kunnen halen.
Maar ze had dat nog nooit gedaan. Moeder leefde nog en woonde een stukje verder, dus stuurde ze mensen door naar haar.

Op een dag viel het kindje (3 jr) van mijn baas met zijn handjes op de uitlaat van de grasmaaier
Dus ook verbrand.
Ze wilde naar de moeder van mijn collega gaan, maar die was niet thuis.
Toen heeft mijn collega het voor het eerst gedaan.
En het heeft geholpen, huilen was voorbij en hij pakte alles weer vast.
Er was toen meer zorg om het schoon te houden voor infectie omdat hij alles weer deed.
Dat was het nadeel ervan Lachen

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 10:37

slimmerik schreef:
Mijn buurman heeft aan het eind van zijn leven ook zo geleden!! Een zgn. strijker zei eerlijk dat ie hem niet kon helpen omdat zijn "geest" te sterk was.
Nog een onverklaarbaar voorbeeld: Héél lang geleden was mijn broertje van anderhalf jaar met zijn kinderstoel aan het wippen en die viel tegen een brandende kachel. Zijn hele linker arm was verbrand..... Natuurlijk hebben we direct gekoeld 15 minuten maar toen werd het tijd ermee naar het ziekenhuis te gaan. Onderweg naar het ziekenhuis kwamen we langs het huis van een oud mannetje wat bekend stond om zijn "brand blazen".... Wij met het krijsende kind gestopt en naar binnen. De man ging op de knieën, prevelde wat en mijn broertje stopte direct met huilen. Ik het ziekenhuis begrepen ze er niks van.... het kind moest vergaan van de pijn maar onderging vrolijk de behandelingen.

Kan hierbij niet aan aan het "geloof" van de mens liggen. Maar mijn opa ging er heen met zijn spit.... daar kon die man weer niets aan doen. Verward

Zo'n voorbeeld ken ik ook. Een vriendin van mij had een paard welke door een ongeluk echt met geen mogelijkheid de trailer in ging. Dier bleef al op een paar meter afstand van de trailer stokstijf staan en liet zich desnoods gewoon vallen. Toen is er een man bijgeweest (zal zijn naam morgen eens vragen) die het paard aan een longeerlijn heeft geknipt en zelf op de laadklep is gaan zitten. Hij heeft toen dik een uur tegen het paard zitten praten, en na een uur stond hij op en het paard volgde hem zo de trailer in. Sindsdien gaat het paard ook gewoon mee op wedstrijd.

Hoe je dat dan weer moet verklaren weet ik niet, maar apart is het wel Ja

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 10:38

runningkawa schreef:

Ik geloof wel dat het helpt als je zelf je ziekte hebt in gebeeld of erger hebt gemaakt door de tijd heen.
Maar niet bij iemand waar kanker woekert, al zware pijnstillers had en deze vanaf de behandeling kon laten staan...nee dat geloof ik niet...
De hoop in leven was overigens ook al opgegeven, ook een factor dat je niet meer zo sterk creert

Dan verschillen we daarin dus van mening Lachen Ik denk dat het niet uitmaakt of het een ingebeelde ziekte is of niet, maar als jouw geest als het ware zo sterk is dat het de pijn kan overkomen, dat dat dan ook kan. Of als jouw geloof in iemand anders zo sterk is.

Maar goed, ik wacht met smart de eerste helderziende af die door een wetenschappelijke test komt.

RobvdPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 10:44

Citaat:
Toen is er een man bijgeweest (zal zijn naam morgen eens vragen) die het paard aan een longeerlijn heeft geknipt en zelf op de laadklep is gaan zitten. Hij heeft toen dik een uur tegen het paard zitten praten, en na een uur stond hij op en het paard volgde hem zo de trailer in. Sindsdien gaat het paard ook gewoon mee op wedstrijd.

Hoe je dat dan weer moet verklaren weet ik niet, maar apart is het wel

Waarschijnlijk was het paard het gezaag van die vent zodanig beu,
dat het bereid was alles te doen om er toch maar van af te zijn. Haha!

Rob

Sarah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 10:45

Ik denk dat de mensen die er niet voor open staan (en er vaak dus niet in geloven)
veel minder snel zoiets zullen meemaken, en het dus ook minder snel geloven.

Ik ben erg geholpen (door iemand van bokt)
en geloof er ook zeker in.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 10:46

_Scarlet_ schreef:
runningkawa schreef:

Dan verschillen we daarin dus van mening Lachen Ik denk dat het niet uitmaakt of het een ingebeelde ziekte is of niet, maar als jouw geest als het ware zo sterk is dat het de pijn kan overkomen, dat dat dan ook kan. Of als jouw geloof in iemand anders zo sterk is.

Maar goed, ik wacht met smart de eerste helderziende af die door een wetenschappelijke test komt.

Is dat niet hetzelfde als dat sommige mensen wel een verdoving nodig hebben bij de tandarts omdat ze pijn hebben, en de ander het amper zal voelen? Lachen

Sarah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 10:47

Rob,
het valt wel op dat in (bijna) elk topic over dit soort onderwerpen
jij te vinden bent.
Er is dus wel een zekere vorm van interesse bij je over deze onderwerpen?
Of wil je zo wanhopig je mening laten weten en mensen die geloven dit te kunnen
(waar ik dus ook in geloof) in twijfel te trekken bij andere mensen?

(Pure nieuwschierigheid vanuit mijn kant trouwens)
Laatst bijgewerkt door Sarah_ op 07-07-07 10:49, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 10:49

Ik denk ook dat het aan de grens van de persoon ligt bij de tandarts, bij mij is het spuit maar in, en bij mijn vader is het doe maar zonder het doet maar even pijn.

Heeft er iemand de link van het topic vind het maar niet.

Danae

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 10:51

Utan schreef:
daantjuhhh schreef:
Ik geloof er dus totaal NIET in.
Het zijn altijd antwoorden die eigenlijk bijna overal baseren..
Net zoals je horroscoop!
Heel algemeen, en niet exact.

Ja precies Ja

En wat betreft die fotoreadings, naar mijn mening zijn dat gewoon mensen die heel goed weten te vertellen wat hun klanten graag horen. Van alle readings die ik hier op bokt heb zien staan ben ik er nl nog nooit 1 tegengekomen waarvan het paard iets zei in de trant van: "Beste baasje, ik heb het goed bij jou maar het kan me eigenlijk verder niet veel boeien dat exact jij mijn baasje bent, bij mijn vorige eigenaars had ik het nl evengoed en ik mis ze eigenlijk helemaal niet. Net zoals ik, als ik hier weg zal gaan, het ook uitstekend zal gaan redden zonder jou" of "Beste baasje, als ik kon kiezen koos ik een ander baasje" Zoiets kom je dus nooit tegen in die readings maar ze staan wel vol met dingen als "ik heb in het verleden iets meegemaakt maar jij als baasje maakt alles goed" Clown Doei! Knipoog

Maar wat wordt eigenlijk beschouwd als helderziendheid? Want wat vele mensen zo noemen, noemen andere gewoon 'goed lichaamstaal kunnen lezen' (of het hebben van naïve klanten Bloos! Knipoog )

Toch gebeurt het zeker wel wat je hierboven omschrijft... een paard wat liever een andere baas heeft, omdat het niet voldoende aandacht krijgt of een andere reden, meerdere malen zelfs... Tenminste, ik ben wel zo eerlijk dit te melden als ik dit zo doorkrijg of voel... Dus het gebeurt wel..

Lichaamstaal lezen kan niet met een fotoreading... dus dat is onzin...

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 10:54

Bedoel je met helderzienden ook Char?
Want dat is de enige 'helderziende' vrouw waar ik wél in geloof Knipoog

RobvdPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 11:01

Citaat:
Rob,
het valt wel op dat in (bijna) elk topic over dit soort onderwerpen
jij te vinden bent.
Er is dus wel een zekere vorm van interesse bij je over deze onderwerpen?
Of wil je zo wanhopig je mening laten weten en mensen die geloven dit te kunnen
(waar ik dus ook in geloof) in twijfel te trekken bij andere mensen?

(Pure nieuwschierigheid vanuit mijn kant trouwens)

Sarah,

ik heb eerder een voorstel gedaan aan alle zogenaamde readers op Bokt.
Een heel simpel voorstel,
waarmee alle zogenaamde readers metéén kunnen bewijzen dat ze
wel degelijk op bovennatuurlijke wijze met dieren kunnen communiceren.

Ik stel vast dat er tot nog toe geen enkele reader lef genoeg heeft
om op dat voorstel in te gaan. Voor mij zegt dat meer dan genoeg.

(Tussen haakjes, waarom zou jij wel, en ik niet op een topic mogen reageren ?
Pure nieuwsgierigheid van mijn kant.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 11:03

Oke, nu we toch bezig zijn
ik heb zelf 2 herlderziende ervaringen gehad , pas geleden...

1
We waren op bezoek bij mijn moeder
Dinkey haar hondje kwam bij me zitten, zoals altijd.
Een ouder hondje maar had de DA alleen nog maar gezien voor zijn entingen Lachen

Toen ik haar begon te aaien leek het net of er iemand in mijn rechteroor zei, neem maar afscheid, dit is de laatste keer dat je Dinkey ziet.
Ik had echt zoiets van, yeah right..
Toch was het zo duidelijk en ook zo raar dat ik het toen we in de auto opweg naar huis direct gezegt heb. Waar ik nog steeds blij om ben.

Paar dagen later belde mijn moeder helemaal in tranen.
Dinkey plaste bloed.
De da dacht aan een baarmoeder gezwel en raade aan haar in te laten slapen....

2
Ik werd in febr wakker met de "droom" dat de vrouw van de man waarvoor ik heb paard gereden een hersentumor had waar niets meer aan te doen was. (ik had die man ongeveer een half jaar niet meer gezien en we hebben het alleen over paarden gehad, die vrouw nog veel langer niet )

Enkele weken later hoorde ik dat ze die diagnose heeft gekregen
Vorige week is ze overleden...

Wat ik ermee moet weet ik niet...maar opmerkelijk is het wel Lachen