runningkawa schreef:Is het dan uit te leggen als je dat niet snapt?
Ken je mensen met zulke pijn? Dan is het wellicht duidelijker
Zeg hun dan ook maar ff dat ze zich aanstellen en zichzelf inbeelden zo zo ziek te zijn, anders kan placebo niet werken....
Iemand die zulke pijnen heeft daar kan placebo in welke vorm dan ook gewoon niet helpen.
Het gaat niet een grote teen waarvan men in heeft gebeeld dat hij zeer doet.
Daar zal placebo wel bij werken, ben ik van overtuigd.
Mijn buurman heeft aan het eind van zijn leven ook zo geleden!! Een zgn. strijker zei eerlijk dat ie hem niet kon helpen omdat zijn "geest" te sterk was.
Nog een onverklaarbaar voorbeeld: Héél lang geleden was mijn broertje van anderhalf jaar met zijn kinderstoel aan het wippen en die viel tegen een brandende kachel. Zijn hele linker arm was verbrand..... Natuurlijk hebben we direct gekoeld 15 minuten maar toen werd het tijd ermee naar het ziekenhuis te gaan. Onderweg naar het ziekenhuis kwamen we langs het huis van een oud mannetje wat bekend stond om zijn "brand blazen".... Wij met het krijsende kind gestopt en naar binnen. De man ging op de knieën, prevelde wat en mijn broertje stopte direct met huilen. Ik het ziekenhuis begrepen ze er niks van.... het kind moest vergaan van de pijn maar onderging vrolijk de behandelingen.
Kan hierbij niet aan aan het "geloof" van de mens liggen. Maar mijn opa ging er heen met zijn spit.... daar kon die man weer niets aan doen.