Het BEZUINIG-Topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Denise

Re: Het BEZUINIG-Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 20:20

Zo, eindelijk ben ik weer bij Clown
Zoek een bijbaantje als dat haalbaar is in tijd.
Koop geen nieuwe apparaten als je huidige apparaten het nog redelijk doen, en bewaar vooral garantiebewijzen. scheelt soms geld aan nieuwe spullen kopen.
Zet geld dat je over hebt op een rekening, zodat je rente krijgt.
Let op 'sale'-bordjes.

Wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 14:46

Als je in de supermarkt boodschappen doet, kijk niet naar de prijzen van de artikelen zelf, maar naar de prijs per kilo/liter. (staat als het goed is in kleine letters onder de prijs per artikel.)
Soms lijkt ding A goedkoper dan ding B, maar zit ding A in kleinere potjes of heeft het minder inhoud, waardoor het weer duurder wordt.

Deel de krant/ tijdschriften met iemand anders. Laat m bijv op jouw adres bezorgen en als je m uit hebt, gooi je m bijv bij de buurman in de bus. Deel de kosten dan ook natuurlijk!

Oh ja, en nog een tip die bij mij een beetje uit nood geboren is:
Gebruik in plaats van vuilniszakken oude voerzakken! Clown

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 19:20

ikje schreef:
Als je in de supermarkt boodschappen doet, kijk niet naar de prijzen van de artikelen zelf, maar naar de prijs per kilo/liter. (staat als het goed is in kleine letters onder de prijs per artikel.)
Soms lijkt ding A goedkoper dan ding B, maar zit ding A in kleinere potjes of heeft het minder inhoud, waardoor het weer duurder wordt.

Let dan wel op dat je de grotere verpakking op kan maken voordat de inhoud bederfd.

ikje schreef:
Deel de krant/ tijdschriften met iemand anders. Laat m bijv op jouw adres bezorgen en als je m uit hebt, gooi je m bijv bij de buurman in de bus. Deel de kosten dan ook natuurlijk!

Of lees de kranten op het internet of in de bibliotheek. Ook boeken kan je in de bieb lezen, als je ze nl daar leest hoef je geen abbonement op de bieb te nemen.

nathalie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 21:06

hoi
wat een handig topic!
maar om even op hierboven door te gaan is het mischien een idee om een soort datingbureau op te zetten voor mensen die de zelfde tijdschriften lezen
bv ik ben abonomee van de beau monde maar ik wil best delen!

en mischien zijn er zo nog wel een paar mensen!

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 22:17

tamary schreef:
Of lees de kranten op het internet of in de bibliotheek. Ook boeken kan je in de bieb lezen, als je ze nl daar leest hoef je geen abbonement op de bieb te nemen.

Nou dat is wel erg armoedig zeg.. Clown. Om boeken in de bieb te gaan zitten lezen omdat je het abonnement niet wil betalen.. Gaat mij wat ver, maar er komen leuke dingen langs.

Oregon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 23:03

Ik ben sinds kort lid van de bieb en het scheelt me ontzettend in de kosten die ik normaal maakte voor de aanschaf van tijdschriften, leesboeken en kookboeken. Ik heb in 3 maanden tijd mijn abbo er al lang uit!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 21:18

Voor iedereen (die vrouwelijk is, maat 38 heeft en in Leiden EO woont) en niet geeft om merk kleding.
In Voorschoten heeft het bedrijf waar ik werk 2 keer in het jaar een kleding uitverkoop. Wij verkopen onze "monster" kleding.

Denk aan prijzen van 15-20 euro voor een winterjas en 7 euro voor (winter) broeken/ rokken/ truien ect.
Voor weinig geld toch een (deels) nieuwe garderobe.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 21:20

Wat leuk, vertel eens wat meer, waar zit de winkel?*kom ik je weer tegen Tong uitsteken*

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 21:26

is geen winkel, is echt een "bedrijf". Ik werk bij een groothandel die werkt met een eigen collectie. Mijn collega's ontwerpen het, en andere collega's verkopen het, zodat ik het vervolgens kan gaan "boeken" (dus bestelling plaatsen) bij onze leveranciers/fabrikanten in het verre oosten.

Omdat wij niet alles kunnen bewaren, en we per seizoen de gehele collectie 6 of 7 keer binnen krijgen (300-500 stuks) moeten we ruimen.

Heel bewust verkopen we de winterkleding vlak voor de winter, en de zomer kleding vlak voor de zomer.
Meestal valt het begin november en half april, maar het wil nog wel is verschillen (net hoe het uitkomt met de drukte op kantoor enzo)

geen merk kleding, en niet altijd even goede kwaliteit (bijvoorbeeld de voering van de jassen, de jas zelf rekt soms een beetje, maar de voering niet. Hierdoor gaat de voering van binne kapot op het midden van de rug, maar een jas van 15 euro is niet zo erg als deze maar 1 winter mee gaat, en daarna voor naar de paarden is)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 21:31

Klinkt goed Lachen

*gaat kilo of 5 afvallen zodat 38 weer past* Clown

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 21:32

Als het zover is geef dan maar een seintje Knipoog

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 21:39

er staan goede tips in, dat met die ranja enzo doen we al een tijdje.

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 09:17

Oeh leuk topic Haha!
Ik werk fulltime dus heb gelukkig nooit echt heel erg geldproblemen (en ben niet iemand die alleen maar merkkleding wil, dus dat geld hou ik ook weer in mijn zak Haha! )
Maar ben wel aan het sparen voor mijn rijbewijs en een reis naar afrika (die ooit *hopelijk volgend jaar* gaat gebeuren) dus moet nog wel aardig wat bij elkaar sparen
Mijn beste manier is nog steeds; mijn pinpas inleveren bij mijn moeder die hem op een plek legt waar ik het niet weet te vinden Haha!
Ideaal Haha!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 14:02

tja medousa, soms handig maar mijn pinpas is ook mijn chipknip, en die heb ik voor school weer nodig (verslagen inbinden, kopieren ect kan niet contant, alleen chippen).

Ook als je een autotje hebt is het leven zonder pinpas een hel (vind ik dan) de pin&go is goedkoper dan een gewoon pompstation....

Edit: ik laat het weten wanneer de uitverkoop weer is (zodra ik het weet)
tis trouwens altijd op een zaterdag ochtend van 10.00 tot 12.00....

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 16:34

Ik doe altijd handdoeken, theedoeken en schuursponsjes die niet meer helemaal schoon geworden zijn in de was, in mijn paardenkast leggen. Kan je prima tuig mee invetten, emmers mee afdrogen en dat soort dingen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 18:17

die "monster"collectie hebben wij dus ook. Bij ons is wel merkkleding, maar in de sale krijg je daar 75% op. Meestal maat 36 of S.
broeken kosten 79 en daar 75% van
tops 59 en ook 75% van

je moet wel net in die maat passen ( ik gelukkig wel)
Weet dat bij adidas ook proef collectie / samples hebben en die zijn ook maat 38 voor vrouwen, Maat L voor mannen en ook kinderkleding
(ik werk outlet roermond)

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 19:08

Super tip:
als je pony een wond heeft( tot hechtens aan toe).
gebruik dan groene leem of te wel groene klei.
het wondermiddel tegen wonden, en scheelt je nog dierenarts kosten.
nog nooit klachten gehad over dit wondermiddel.
het kost rond de 10 euro en je kan er heel lang mee doen.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 08:23

Groene leem mag je toch niet op een open wond smeren? Verder vind ik bezuinigen op dierenartskosten ook een beetje te ver gaan, neem dan geen paard is nog goedkoper.

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 08:33

ja ik had ook eerst naar de da gegaan kennissen hadden dit geprobeert.
binnen een week is het bijna helemaal weg.

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 11:55

Charos schreef:
Groene leem mag je toch niet op een open wond smeren? Verder vind ik bezuinigen op dierenartskosten ook een beetje te ver gaan, neem dan geen paard is nog goedkoper.

Ja idd!

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 11:59

Neem je eigen eten en drinken mee naar het strand ipv naar een strandtent te gaan

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 12:14

als je paard aan huis staat: maak een regenwaterconstructie ipv vers stromend water voor je paard:

Wij hebben een bad voor het water, daarnaast staat een grote regenton op een vehoging, daaruit hangt een halve dakgoot, onderaan de ton zit een slang. deze regenton vangt water op van de dakgoot van het dak. op deze manier hebben we eigenlijk altijd GRATIS water voor de paarden. wel af en toe de regenton schoonmaken en alleen in de zomer hoeven we de ton bij te vullen...

heeft dat natte nederland toch nog een voordeel

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 12:33

Charos schreef:

Mag wel! maar op diepe wonden is het niet aan te raden.
Als iets gehecht meot worden, moet het gehecht worden, klaar uit.
Maar je mag het dus wel op openwonden gebruiken (maar denk er wel bij na.... smeer het niet zomaar overal op, bij twijfel altijd de DA laten komen)

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 16:01

Maak je eigen dazen val (ong. 25,00 e) i.p.v. de echte (250,00 e) te kopen Haha! !

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 16:07

we hebben weinig last van dazen, dus het heeft denk ik geen nut om het te kopen bovendien staan ze bij andere paarden in de wei op een manege