Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
wat_nu schreef:sweetheart schreef:Even over dat school verwisselen. Ik vind dat jullie daar heel makkelijk over praten. Door omstandigheden (verhuizen en idd pesten) ben ik regelmatig van basisschool verwisselt. Met als gevolg dat je geen echte vrienden kring op kan bouwen in die tijd, je wisselt immers vaak. En tuurlijk beloof je en je vriendinnetjes dat je contact houdt, maar daar ben je te jong voor en dat verwaterd binnen de maand. Ik vind het best jammer dat ik helemaal geen vriendinnen over heb uit mijn vroege jeugd. Om eerlijk te zijn, heb ik (op 1 na) alleen maar vriendschappen die ik de afgelopen 2 jaar opgebouwd heb(sinds ik studeer). Ik denk dat het heel goed is dat wat_nu haar dochter op die school houdt waar ze het verder wel naar haar zin heeft. Als het nu was dat haar dochter bewust door de klas gepest werd, dan is het een ander verhaal. Maar het gaat hier om 1 gestoorde jongen die de hele klas terroriseert.
Dat is dus precies wat ik wil voorkomen.... Bovendien wonen wij in een dorp en als ze naar de 3de school zou gaan word ze ook met de vinger nagewezen, ook niet bevordelijk voor zo'n kind lijkt mij.
Ze word ook helemaal niet gepest ofzo.... Dat jongetje kan volgens mij z'n fustraties niet normaal uiten, dat heeft ie waarschijnlijk ook nooit geleerd, en pakt voor mijn gevoel diegene die hij het makkelijkste aankan en dat was, tot nu waarschijnlijk, vooral onze dochter. Zal mij benieuwen wie er volgende week de klos is, omdat zij er dan niet is....

Kimberley77 schreef:Ik neem aan dat dat wel geadviseerd is, maar op heel veel scholen voor moeilijk opvoedbare kinderen is gewoon geen plek, zijn er wachtlijsten en puilen de klassen uit.Wat ik nou niet begrijp he van die school. Waarom worden de ouder svan dat jochie niet geadviseerd hun kind te laten plaatsen op een school voor moeilijk opvoedbare kinderen?
Citaat:Ik ben daarop doorgegaan en er een melding van gemaakt vn mijn vermoedens bij de klterleidster, dat ik zo geschrokken was, dat een kind van net 5 hjaar dit niet hoort te weten en haar eens uitgebreid in de gaten gehouden moest worden door de leerkrachten en een gesprek aangaan met de schooldokter desnoods en ouders.
Wat er toen gebeurde sloeg ik stijl van achterover.."We hebben het ook gemerkt, je mag je er niet mee bemoeien, gaan, hier kunnen wij als school niets tegen beginnen".
panache schreef:wat erg,
helaas heb ik het zelf ook meegemaakt behalve dat eerste verhaal..
ik heb nu nog last ervan..
mag ik vragen of dat een Openbare school is?
en ik wil 1 tip geven, doe haar van school af (andere school).. okal heeft ze leuke vriendinnetjes, het lijkt mij het beste dat ze opnieuw kan beginnen bij een school waar wel een mooie toekomst voor haar ligt..
heel veel sterkte toegewenst
Citaat:Omdat hij een "rugzakje" (begeleiding) heeft, heeft hij dus al een indicatie voor speciaal onderwijs. Wat aan dat rugzakje vast zit is een zogenoemde vangnetschool. Dat wil zeggen dat als blijkt dat ee kind het niet red in het reguliere onderwijs het speciaal onderwijs verplicht is om hem binnen 3 weken een plek te bieden.
Voor jullie als ouders biedt dit natuurlijk gigantisch veel perspectieven. Je kan als ouders van de school eisen dat het kind binnen 3 weken "verdwenen" is, puur en alleen omdat het speciaal onderwijs wettelijk verplicht is om hem binnen 3 weken op te nemen.
sweetheart schreef:Even over dat school verwisselen. Ik vind dat jullie daar heel makkelijk over praten. Door omstandigheden (verhuizen en idd pesten) ben ik regelmatig van basisschool verwisselt. Met als gevolg dat je geen echte vrienden kring op kan bouwen in die tijd, je wisselt immers vaak. En tuurlijk beloof je en je vriendinnetjes dat je contact houdt, maar daar ben je te jong voor en dat verwaterd binnen de maand. Ik vind het best jammer dat ik helemaal geen vriendinnen over heb uit mijn vroege jeugd. Om eerlijk te zijn, heb ik (op 1 na) alleen maar vriendschappen die ik de afgelopen 2 jaar opgebouwd heb(sinds ik studeer). Ik denk dat het heel goed is dat wat_nu haar dochter op die school houdt waar ze het verder wel naar haar zin heeft. Als het nu was dat haar dochter bewust door de klas gepest werd, dan is het een ander verhaal. Maar het gaat hier om 1 gestoorde jongen die de hele klas terroriseert.

pubelia schreef:sweetheart schreef:Even over dat school verwisselen. Ik vind dat jullie daar heel makkelijk over praten. Door omstandigheden (verhuizen en idd pesten) ben ik regelmatig van basisschool verwisselt. Met als gevolg dat je geen echte vrienden kring op kan bouwen in die tijd, je wisselt immers vaak. En tuurlijk beloof je en je vriendinnetjes dat je contact houdt, maar daar ben je te jong voor en dat verwaterd binnen de maand. Ik vind het best jammer dat ik helemaal geen vriendinnen over heb uit mijn vroege jeugd. Om eerlijk te zijn, heb ik (op 1 na) alleen maar vriendschappen die ik de afgelopen 2 jaar opgebouwd heb(sinds ik studeer). Ik denk dat het heel goed is dat wat_nu haar dochter op die school houdt waar ze het verder wel naar haar zin heeft. Als het nu was dat haar dochter bewust door de klas gepest werd, dan is het een ander verhaal. Maar het gaat hier om 1 gestoorde jongen die de hele klas terroriseert.
Ik heb altijd wel gewoon op de zelfde school gezeten en ik heb er nu ook niemand meer van over gehouden. Het heeft dus niet perse met school verwisselen te maken.
wat_nu schreef:Volgende week zal hij waarschijnlijk een ander slachtoffer hebben.... (weet dat dit niet mag, maar van 1 kant hoop ik dat, dan gaan er nog een paar ogen open miss.)
faye schreef:wat_nu schreef:Volgende week zal hij waarschijnlijk een ander slachtoffer hebben.... (weet dat dit niet mag, maar van 1 kant hoop ik dat, dan gaan er nog een paar ogen open miss.)
Sorry, maar hier wordt ik toch een beetje naar van. Blijbaar is het toch niet zo heel erg, want een ander mag het wat jou betreft wel overkomen? Kijk, het is heel naar dat het je dochter treft, maar bovenstaande reactie vind ik wel een beetje asociaal. Ik zou maar linea recta aangifte gaan doen en reken er maar op dat hij niet weg is met Pinksteren. Ik zou zo spoedig mogelijk een andere school voor mijn dochter zoeken, al moest ik er voor verhuizen...
faye schreef:En wat zou een ander kind en andere ouder eraan moeten doen. Ik vind het echt asociaal, je kind zelf thuishouden en (al is het dan van 1 kant, je hoopt het toch) hopen dat een nader kind de dupe wordt . Bah!
het gaat er alleen maar om dat andere ouders dan ook hun ogen openen, als alle ouders samen hun krachten gaan bundelen gaat het nog veel beter dan nu met al die ouders die de boot afhouden enzo.