jaloezie binnen een relatie

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kerstkrans

Re: jaloezie binnen een relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 11:50

tja jaloezie.. het klinkt me jammer genoeg erg bekend in de oren.
niet dat ik jaloers ben, maar mijn vriend daarentegen.

in het begin was het heel erg, ik hoefde maar met een jongen te praten, of hij stond meteen naast me.
een jongen hoefde me maar aan te raken of die had een klap te pakken.

altijd ruzie dus als we op stap gingen, waarop ik heb gezegd, nog 1 keer en het stappen samen is voor eens en altijd over.

het gaat nu wel beter, maar ik probeer het praten over andere jongens te voorkomen,
ik ga minder op stap, en ga wat vaker alleen met vriendinnen, dus zonder hem.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 12:16

Hmm, ik was vroeger nooit jaloers..mijn ex claimde me altijd vreselijk, wou de hele tijd hand in hand lopen en aan me plukken in het openbaar..vond ik verschrikkelijk. Ook begon hij te zeuren als ik met vrienden naar de kroeg ging enzo, tja daar is het dan ook op stuk gelopen na een jaartje.

Nu heb al een aantal jaren een vriend, en op zich ging het heel goed alleen heeft hij laatst wat achterlijks gedaan in een dronken bui. Nu mag hij zich dus bewijzen voor mij en ja, ik ben wel eerder jaloers omdat mijn vertrouwen was geschaad.
Maar ik ga niet de hele tijd zeuren, hij mag nog steeds uit zonder mij en ik zonder hem, maar hij weet heel goed dat dit zijn laatste kans is. Duivel

Edit: Hij kan trouwens zelf wel ontzettend jaloers zijn Clown
Laatst bijgewerkt door dwaallicht op 21-05-07 12:28, in het totaal 2 keer bewerkt

KimDai

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 12:21

Eigenlijk was ik nooit jaloers...maar na een paar incidenten in het verleden van voorgevoelens die bleken te kloppen heb ik daar nu wel lichtelijk jaloers. Beetje banketstaaf voor mijn huidige vriend..want die andere hebben het voor hem verpest. Hij wilde afspreken met een meisje die hij 2 jaar niet heeft gezien en waar ik het idee van heb dat hij haar heel leuk vind en ik vond dit eigenlijk niet zo tof. Ik denk dat je wel moet blijven communiceren hierover als is het een beetje een rottig onderwerp en wil je het eigenlijk niet toegeven.

hallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 13:59

Pashon: Vvincent op bokt is mijn vriend.
En de meeste dingen zijn mijn eigen schuld...qua betrouwbaarheid. Maar af en toe heb ik het idee dat hij liever wantrouwt dan vertrouwt.. natuurlijk is dat niet zo.
Hij is echt de slechtste niet hoor Lachen en voor hem om dat te zeggen is gewoon eerlijkheid natuurlijk.. maar dat betekend niet dat ik me daar niet rot over voel.
Hij weet dondersgoed hoe onzeker ik ben.. dus ik weet niet wat hij nou precies wil..
Ik kan hem niet aan de kant zetten.. ik heb alles fout gedaan. Hij zegt het en dat zie ik zelf ook wel.
Ik ben niet te vertrouwen geweest! maar af en toe heb ik wel vertrouwen nodig.
Voor hem is het moeilijk mij weer zo snel(naja snel?) te vertrouwen. Maar het is absoluut niet leuk te horen dat hij twijfelt..

MeggieMea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 14:29

Nou ik ben ook Jaloers.. Bloos
Ik heb dus bij 2 vorige vriendjes het gevoel gehad heel lang dat ze mij bedrogen..
Vaak met ze over gehad en beide hebben in begin heel lang het verzwegen en later toen het uit gemaakt was toch toegegeven..
Daarna een schat van jongen gehad, helemaal toppie maar door mijn wantrouwen en me zelfvertrouwen dat is geschant had ik het erg moeilijk en is dit kapot gegaan..
Mijn huidige vriend is alsnog zo'n leuk verhaal..
Ik ken hem al 7 jaar..in begin samen iets gehad..maar hebben toen beide ivm leeftijd uitgemaakt..
Die 7 jaar wel altijd contact gehad hij praatte altijd bij mij over al zijn problemen..
Hij was 16 en ik wa 11.. dat is raar.. nu zijn we 18 en 23 en is dit wel mogelijk..
Maar nu heeft hij in elke relatie op 1na, altijd vreemd gegaan ook die in van mij 7 jaar geleden..
Hij heeft mij ook in die 7 jaar een keer verteld, als ik vreemd ga komt mijn vriendin er toch nooit achter..
Dit maakt mij dus nu nog jaloerse en achterdochtiger.. weet dat het slecht is..
Hij en iedereen zegt dat ze hem nog nooit zo verliefd hebben gezien en hij voor het eerst ook op het goede pad zit..
Beetje slechte pad zat hij altijd..hoef er verder niet op in te gaan.. en door mij is die na gaan denken over zijn leven..
En zijn laatste ex is mijn aard-vijand.. en die zit nu, na 1 1/5 jaar nog steeds achter hem aan..om hem terug te krijgen en ik haar al 3x heb aangevlogen en andersom..
En nu is mijn vriend..haar ex.. dus steeds boos omdat we namelijk zelfde cafe's uitgaan en ik me dan helemaal opvreet..
Omdat hij niet ziet dat zij er alles aan doet om hem terug te krijgen..
Is het dan nog zo raar dat ik hem zo wantrouw? Iemand tips..
En geen onzin dingen..

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 22:42

Mijn vriend is denk ik meer jaloers dan dat ik ben..... Althans, ik weet niet eens of het echt jaloezie te noemen is. Laat ik gewoon zeggen dat hij de dingen iets scherper in de gaten houdt Haha!

Denk dat een gezonde porsie jaloezie goed is binnen een relatie, maar ik merk ook dat als je het idee hebt dat je relatie goed zit dat je weinig jaloezie voelt omdat je elkaar door en door vertrouwd!