Skeeleren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Samantha_

Re: Skeeleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 20:40

O ik wil deze, die zien er zo gaaf uit!
Afbeelding

MrICW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 20:43

het is iemands eigen keuze om wel of geen bescherming om te
doen. de risico's zijn algemeen bekend.
dus wie dan nog koppig genoeg is Doei! om het dan niet te doen,
moet dan op de blaren zitten en niet zielig lopen doen als het eens mis gaat.

heb vanaaf voor het eerst weer sinds vorig jaar zomer de skate's gebruikt.
Na de eerste slagen meteen gevoelt dat de lagers stroef gaan,
dus maar een klein rondje gemaakt ook.

idd mooie skate's (voor vrouw dan).
hou zelf ook van exclusieve dingen.
150 euro is best veel geld maar wat ik kon vinden erover
zitten er hele goeie lagers in over de wielen kon ik niks vinden.
maar aangezien het fitness skates zijn zullen er waars 78 mm 80a
of iets in die geest wielen onderzitten.
zijn goede wielen voor normaal gebruik en vrij comfortabel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 21:01

Antheman schreef:
Op die van haar ging ik wel 3 keer zo hard Cool Haar conclusie was dat mijn skates echt heel erg zwaar waren.

Ik ga dus nieuwe wieltjes scoren en vriendlief vragen de lagers schoon te maken.

Heel herkenbaar! Mijn eerste skates gingen ook loodzwaar. Maar dat wist ik niet, want ik was een beginner en had geen vergelijkingsmateriaal. Ik ging dikwijls skaten met een paar vrienden en ik was altijd doodmoe om hen bij te kunnen houden. Bloos Tot ik een keer ging skaten met een vriendin die 0,0 conditie had en a-sportief, en toen ook zij sneller ging dan ik, ging bij mij een lampje branden. Dus ruilen. En ja hoor, het lag aan mijn wielen!
Ik met een skate naar de sportwinkel, waar ik geprezen werd om mijn conditie en doorzettingsvermogen! Haha! Haha! Hij zei, om hiermee vooruit te komen, moet je wel een ijzeren conditie hebben.
Dus ik heb andere wielen gekocht voor m'n skates en sindsdien kon niemand me meer bijhouden, haha! Haha! Heerlijk!
Twee jaar geleden heb ik nieuwe skates gekocht en deze gaan nòg sneller.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 21:19

Als er nog iemand interesse heeft, ik ga mijn skates te koop zetten, omdat ze dus net te klein zijn.
Kleur zwart, merk roces (dacht ik). Maat 38 maar dus geschikt voor maat 37.
Helaas niet veel gebruikt.

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 21:38

Samantha_ schreef:
Als er nog iemand interesse heeft, ik ga mijn skates te koop zetten, omdat ze dus net te klein zijn.
Kleur zwart, merk roces (dacht ik). Maat 38 maar dus geschikt voor maat 37.
Helaas niet veel gebruikt.

Nou, ik miss wel...

Ik ga ook nieuwen kopen
iemand tips:
Ik heb maat 37 (schoenen) dus zal wel maat 38 skates nodig zijn. Ik skate veel slalom maar ook op een quaterpipe enzo en ook nog lange afstanden. Lekker veelzijdig dus. en niet boven de 70 euro (niet echt veel geld maar dit worden mijn eerste echte skates , reed altijd op die van mijn moeder)

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 21:41

Geen idee wat voor skates je nodig hebt, denk gewoon 'standaard' skates?
Wat voor maat zijn die van je moeder?

Ik zal morgen even fotootje maken van de mijne, ze zijn echt nog heel netjes. (alleen vorig jaar zomer gebruikt, 20 keer een stukje van 20 minuten mee gereden, ze zitten me echt te krap om langer mee te rijden)

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 21:42

Samantha_ schreef:
Geen idee wat voor skates je nodig hebt, denk gewoon 'standaard' skates?
Wat voor maat zijn die van je moeder?

Ik zal morgen even fotootje maken van de mijne, ze zijn echt nog heel netjes. (alleen vorig jaar zomer gebruikt, 20 keer een stukje van 20 minuten mee gereden, ze zitten me echt te krap om langer mee te rijden)

De maat weet ik zo niet, zal morgen wel even kijken

chitra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 22:58

haha, nou je wilt niet weten in wat voor staat mijn skates nu zijn!
De wielen zijn dus nog nooit opgedraaid in 5 jaar.. ze zijn echt helemaal scheef afgesleten..
En de lagers zijn ook zo stroef als het maar kan, want ja die zijn ook nooit onderhouden.. Als je ze over de grond laat gaan als je stil staat en daarna omhoog blijft houden zijn ze binnen 2 seconden alweer uitgedraaid..
Als ik skate rol ik misschien net 1 meter door voordat ik weer af mag zetten hahaha

Denk dat het met nieuwe skates echt lijkt alsof er een nieuwe wereld opengaat! haha

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 23:05

Pam schreef:
nooit ongelukken buiten je schuld om? Als jij op een weg fiets waar je mag fietsen, bij huizen dus, kun je nog zo netjes rechtsouden, een dronken malloot en t is gedaan.

Sterker nog: ook nuchtere mensen letten wel eens niet op in het verkeer. Of ze zien je gewoon om wat voor reden dan ook niet rijden.

Je fietst/skate op een voorrangsweg en ziet een auto uit een zijstraat komen (dus je let op). Auto stopt netjes voor de haaientanden, jij fietst/skate voor de auto langs en precies op dat moment trekt de auto op - en rijdt jou letterlijk ondersteboven, plat op de straat. Geschrokken reactie van de automobilist: 'Sorry, ik had je écht niet gezien!'

Ik ben jaren geleden op die manier van mijn fiets gereden en ik heb nog steeds geen flauw benul hoe ik dat had kunnen voorkomen.

Als ik bepaalde reacties in dit topic mag geloven had ik gewoon moeten stoppen op die voorrangsweg en die auto voor moeten laten gaan. Voorrang mag je tenslotte niet némen. Clown

Risico's kun je verkleinen door een goede voorbereiding, maar je kunt ze nooit helemaal uitsluiten. Bescherming is idd je eigen keuze, maar het kan geen kwaad om je bewust te zijn van de risico's die je loopt en van het feit dat je echt niet alles zelf onder controle hebt in het verkeer, hoe ervaren je ook bent en hoe goed je ook oplet.

Reacties als 'ik kan goed skaten/fietsen/paardrijden, dus mij gebeurt niets' of 'het is je eigen schuld als je wordt aangereden' gaan er bij mij dan ook echt niet in.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 23:15

Samantha_ schreef:
O ik wil deze, die zien er zo gaaf uit!
Afbeelding

die wil ik die wil ik!!
edit: auw! me portomonee Haha!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 23:27

JoviBan schreef:
Antheman schreef:
Op die van haar ging ik wel 3 keer zo hard Cool Haar conclusie was dat mijn skates echt heel erg zwaar waren.

Ik ga dus nieuwe wieltjes scoren en vriendlief vragen de lagers schoon te maken.

Heel herkenbaar! Mijn eerste skates gingen ook loodzwaar. Maar dat wist ik niet, want ik was een beginner en had geen vergelijkingsmateriaal. Ik ging dikwijls skaten met een paar vrienden en ik was altijd doodmoe om hen bij te kunnen houden. Bloos Tot ik een keer ging skaten met een vriendin die 0,0 conditie had en a-sportief, en toen ook zij sneller ging dan ik, ging bij mij een lampje branden. Dus ruilen. En ja hoor, het lag aan mijn wielen!
Ik met een skate naar de sportwinkel, waar ik geprezen werd om mijn conditie en doorzettingsvermogen! Haha! Haha! Hij zei, om hiermee vooruit te komen, moet je wel een ijzeren conditie hebben.
Dus ik heb andere wielen gekocht voor m'n skates en sindsdien kon niemand me meer bijhouden, haha! Haha! Heerlijk!
Twee jaar geleden heb ik nieuwe skates gekocht en deze gaan nòg sneller.

Wieltjes zijn besteld Cool

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 23:31

wat voor wieltjes moeten er dan onderzitten, snap niet zo veel van dat soort enzo Haha!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 23:37

Ik skate ook! Zowel inline als skateboard. Maar met dit mooie weer, pak ik mijn skates! Heerlijk een flink stuk skaten in hoog tempo!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 23:40

PrinCessRomy schreef:
wat voor wieltjes moeten er dan onderzitten, snap niet zo veel van dat soort enzo Haha!

Ik wilde graag lichte wieltjes.
En je moet uiteraard de maat nemen die in je skates passen. Bij mij was dat 72. Knipoog

Heb ze hier gekocht:
http://www.skatesonline.nl/
Laatst bijgewerkt door Antheman op 15-03-07 23:44, in het totaal 1 keer bewerkt

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 23:41

ik wil zoef zoef skates, maar er staat vaan iets van 80mm ofzo bij weet ik veel, wat houd dat in?
edit:
78mm / 80A

chitra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 23:56

Karin schreef:
Je fietst/skate op een voorrangsweg en ziet een auto uit een zijstraat komen (dus je let op). Auto stopt netjes voor de haaientanden, jij fietst/skate voor de auto langs en precies op dat moment trekt de auto op - en rijdt jou letterlijk ondersteboven, plat op de straat. Geschrokken reactie van de automobilist: 'Sorry, ik had je écht niet gezien!'

Ik ben jaren geleden op die manier van mijn fiets gereden en ik heb nog steeds geen flauw benul hoe ik dat had kunnen voorkomen.

Als ik bepaalde reacties in dit topic mag geloven had ik gewoon moeten stoppen op die voorrangsweg en die auto voor moeten laten gaan. Voorrang mag je tenslotte niet némen. Clown

Risico's kun je verkleinen door een goede voorbereiding, maar je kunt ze nooit helemaal uitsluiten. Bescherming is idd je eigen keuze, maar het kan geen kwaad om je bewust te zijn van de risico's die je loopt en van het feit dat je echt niet alles zelf onder controle hebt in het verkeer, hoe ervaren je ook bent en hoe goed je ook oplet.

Ik denk dat je mijn reactie bedoeld..
Je hebt helemaal gelijk, op die manier snap ik ook zeker dat je er niets aan hebt kunnen doen..
Want die malloot leek je echt voorrang te geven.

Ik bedoelde meer dat mensen gewoon doorrijden waar er haaien tanden staan "omdat je voorrang hebt" en het dan vervolgens raar vinden dat de auto toch niet stopte.. Dat ze verder gewoon niet kijken wat er om zich heen gebeurd..

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 00:02

Een malloot was het zeer zeker niet. Gewoon een vrouw die met de beste bedoelingen aan het verkeer deelnam, maar per ongeluk mij over het hoofd zag.

Ik probeer altijd goed op te letten in het verkeer, maar ik ben geen voorgeprogrammeerde robot. Als ik zelf achter het stuur zit, dan zie ik ook wel eens een fietser/voetganger/skater pas op het laatste moment. Tot nu toe altijd op tijd om een aanrijding te voorkomen, maar je kunt ook een fractie van een seconde te laat zijn en dan heb je wél een aanrijding. Daar hoef je geen malloot voor te zijn, gewoon 'menselijk' is voldoende. Knipoog

Maar fijn iig dat je inziet dat het dus ook anders kan. Lachen

MrICW

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 00:55

neem de maat mijn wielen 76mm 80a

dit zijn vrij kleine wielen (omtrek 76mm).
wil ik hiermee hard gaan moeten ze dus meer omwentelingen maken meer omwentelingen = meer kracht.
Maar omdat deze wielen een kleiner zijn zijn ze weer meer wend baar. grotere wielen hebben minder last
van oneffen terrein en minder omwentelingen nodig om rond te komen minder kracht

de hardheid (bij mij 80a is iets aan de harde kant) hebben minder grip en rijden op oneffen wegdek minder
comfortabel dan zachte wielen, maar gaan langer mee. De meeste niewe recreatieskates worden afgeleverd met
hardheid 78A, wat geschikt is om op te beginnen. zachte wielen hebben meer grip maar slijten sneller en vooral
zomers op brandend asfalt.

verder ook niet onbelangrijk is de lengte van het frame des te langer het frame des te langere halen je kan maken
ala noren. des te korter (zoals bij mij 250mm) staan de wielen dichter op elkaar en kan je minder lange halen maken
maar zijn ze meer wendbaar ala kunstschaatsen of ijshockey.

verder de schoen moet goed zitten niet knellen of te groot.je hebt een softboot een zachte schoen zie de k2
boven aan de pagina en er zijn zogezegde hardboot zie foto pagina 5.
hardboot houden je voeten beter opgesloten en alle krachtdie je op je skate zet worden door gegeven aan
de wielen ipv softboot die mee bewegen. daarin tegen is de pasvorm van een softboot beter.

dit opgeteld komt er dus uit dat mijn skates eig slalom skates zijn. goed voor een sprint en zeer wendbaar maar
vanwege een goeie rolbaarheid abec9 lagers en goed uithoudingsvermogen. maak ik flinke rondes en houd ik
menig wielrenner bij.

Dit zijn eig alle belangrijke dingen waar je rekening mee moet houden als je skates wil gaan kopen. koop eerst
een paar goedkopere maar redelijk goede.
goedkope skates van slechte kwaliteit vergalt het skate plezier waardoor mensen stoppen.
ga daarna verder kijken voor eventueel duurdere

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 11:20

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 12:38

diesel_ schreef:
en dat abec hoe belangrijk is dat dan?

Ik heb nu skates abec 5 en wieltjes 76mm de hardheid weet ik niet...

http://www.inlineskateshop.nl/details.p ... =7&pid=666

Ik zoek nu betere, had die dus op het oog, maar weet niet of ik er daarmee op vooruit ga.

72mm wieltjes zijn dat? dan zou ik daar zeker niet voor gaan als je wat harder wilt gaan rijden. Hoe groter de wielen zijn, hoe makkelijker je rolt en dóórrolt. Je hebt ook minder last van hobbels in de weg als je wat grotere wielen hebt. Ik heb nu 78 mm, maar de volgenden worden wel 80mm. Je zou ook kunnen kijken of er eventueel grotere wieltjes in kunnen.
Standaard is tegenwoordig 80 mm, een kennis van mij heeft onder haar skates zelfs 90mm wielen. Je bent wat minder wendbaar, maar wel sneller.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 12:43

Mijn oude wieltjes waren 74 mm met hardheid 78A.

Ik heb er nu 77.5 mm met hardheid 83A onder zitten. Kleinere wielen die ook nog onder mijn skates pasten had de skeelerboer sowieso niet en naar de hardheid heb ik hem niet eens gevraagd, heb het aan hem overgelaten - hij is de expert, ik niet. Haha!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 12:56

Die K2 skates die ik liet zien, hebben 78 mm/ 80A.
Is dat goed genoeg? Als ik het goed begrijp zijn de wieltjes dus vrij hard?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 14:31

@MrICW wauw thanks! dus hoe groter de omtrek van de wielen hoe "harder"je zult gaan zonder "moeite" ?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 14:34

in dat geval worden dit ze.
http://www.inlineskateshop.nl/details.p ... 58&pid=657
ik heb ook bij speed gekeken, maar alleen nog hele grote maten.
ik skate bijna alleen maar rechte wegen, maar grote afstanden.

@ MrICW je vind zeker bijna geen 90 mm 80 a of wel? wat is een heel erg nadeel van 83a?
En hoe onderhoud je je wielen enzo?
Laatst bijgewerkt door xDramaQueen op 16-03-07 15:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 14:40

Die zijn gaaf!

De skates die ik nu heb, hebben wieltjes 76mm/80A.
Dus de grootte is vrij standaard?
Alleen de hardheid is dan vrij hard, als ik ze liever wat zachter heb, wat is dan aan te raden?