Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lizzy2 schreef:Er staat héél duidelijk in de Bijbel dat er in de laatste dagen oorlogen, ziektes etc. zich over de wereld gaan verspreiden.
Quellian schreef:ravellie schreef:Ja en? wat wilde je daar mee zeggen
Als je dochter van een dominee bent, wil dat echt niet zeggen dat je volmaakt bent hoor.
Ook zij zal een bewuste keuze moeten maken
Het opende wel mijn ogen
Als ik bijvoorbeeld kijk naar de Islam, Moslims geloven in Allah, schijnt dezelfde te zijn als God. Zij mogen geen alcohol drinken volgens de Koran, Protestanten en Katholieken mogen geen seks voor het huwelijk. Mag jij 3x raden hoeveel mensen zich hieraan houden.
Onze oude buren waren ook Protestants. Op zondag mochten ze niets, maar stonden ze wel in de schuur fietsbanden te plakken (incl. gevloek). Meneer ging na zijn werk even lekker langs de h**ren en op zondag zaten ze vooraan in de kerk, met de bijbel op schoot. Ik vind dat de kat knijpen in het donker, een eventuele God ziet dat toch wel.
Kom er dan gewoon voor uit dat je seks hebt met iedereen, je elk weekend het schompes zuipt en tóch abeid verricht op zondag. Maar nee hoor, stel je voor dat je in de hel terecht komt, kunnen we het beter stiekem doen.
Vind ik hypocriet, niets meer en niets minder!
ravellie schreef:Mensen zijn ook niet perfect
Sterker nog , mensen zijn zwak
Ja, ik ook
En het is ook moeilijk, ik merk het zelf al
Mensen die niet geloven zie je al gauw als een soort van heilige die geen fouten mag maken.
Ik doe ook mijn best, maar ik maak ook fouten
En daarna voel ik me ook slecht ( en de duivel maar lachen)
maar iedere dag weer probeer ik toch een bewuste keuze maken, en die mensen misschien ook wel?
ravellie schreef:Tja lizzy: met alle respect hoor, maar nu ben je zelf net zo bezig als de rest
Dat vind ik het jammere van alle kerken die er inmiddels zijn, iedereen veroordeelt elkaar
Ik veroordeel de 'zwaardere' kerken toch ook niet? dat ze alles letterlijk nemen, alleen over de zonde spreken, in een rok gekleed gaan etc.
Jammer dat jij je wel zo uitspreekt.
Volgens mij geloven we in dezelfde God
Quellian schreef:ravellie schreef:Mensen zijn ook niet perfect
Sterker nog , mensen zijn zwak
Ja, ik ook
En het is ook moeilijk, ik merk het zelf al
Mensen die niet geloven zie je al gauw als een soort van heilige die geen fouten mag maken.
Ik doe ook mijn best, maar ik maak ook fouten
En daarna voel ik me ook slecht ( en de duivel maar lachen)
maar iedere dag weer probeer ik toch een bewuste keuze maken, en die mensen misschien ook wel?
Ik maak ook elke dag keuzes, net als iedereen. Ook ik zie wat goed of slecht is. Als ik iemand naar z'n strotje wil vliegen, dan wordt ik ook tegengehouden door een innerlijke stem die zegt 'Diaan, doe nou niet, is niet slim!', maar niet omdat ik bang ben dat ik in de hel kom. Gewoon omdat ik weet dat ik een goed hart heb en niet zo in elkaar steek dat ik andere mensen iets zou willen aandoen.
lizzy2 schreef:Kan het niet dat door jouw geweten God spreekt?
tita schreef:okay als ik het goed begrijp kom ik niet in de hemel ondanks ik een goed leven lijdt.
Maar als ik dadelijk oud ben en ik ga ineens bidden en de bijbel lezen dan kom ik alsnog in de hemel.
wat is dat hypocriet zeg alsof god dan ineens om mij geeft en nu niet
tita schreef:okay als ik het goed begrijp kom ik niet in de hemel ondanks ik een goed leven lijdt.
Maar als ik dadelijk oud ben en ik ga ineens bidden en de bijbel lezen dan kom ik alsnog in de hemel.
wat is dat hypocriet zeg alsof god dan ineens om mij geeft en nu niet
tita schreef:pardon gedraag je jij heb jou naastenliefde is dus ook ver te zoeken
ravellie schreef:Heb eigenlijk alleen maar medelijden met een aantal personen hier ( en dan vooral hun uitspraken zoals: in jezelf geloven)
Omdat ik vind dat er hier af en toe nogal respectloos word gereageerd, haak ik bij deze af.
De nare sfeer spreekt me niet echt aan.
Sarcasme en cynisme wisselen zich bij een paar personen af.
De rest wens ik een goede discussie toe
Groetjes
Jessica
tita schreef:ravelli jammer dat je weg gaat je kiest de weg van de minste weerstand en dat gebeurd vaker in discussies over het geloof
flyinglady schreef:tita schreef:ravelli jammer dat je weg gaat je kiest de weg van de minste weerstand en dat gebeurd vaker in discussies over het geloof
Tja tita, aan ons valt niets meer te redden![]()
In de hemel is geen plaats voor sarcasme en cynisme