gewoon huisvrouw wat is daar mis mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Re: gewoon huisvrouw wat is daar mis mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 20:55

Precies, Tita, daarom moet je doen wat bij je past en waar je je gelukkig bij voelt. Zijn we het daarover tenminste eens. Knipoog

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 20:55

Dat heeft dan lang geduurd he Haha!

Deerne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 21:11

Tjee we mogen de telegraaf wel bellen want Nadya en Tita zijn het een keer eens Clown

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 21:12

Boos! danilo

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 21:13

niet weer Nagelbijten / Gniffelen

Deerne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 21:13

tita schreef:
Boos! danilo

Gho is er wat Duivel

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 21:14

Cyntje schreef:
niet weer Nagelbijten / Gniffelen

WAT

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 22:39

faye schreef:
Ook vind ik het argument om thuis te blijven omdat een kind wegbrengen niet goed zou zijn achterhaald. Zoals al eerder aangegeven doen kinderen van werkende moeders (en vaders) het beter op school.

Ik zeg niet dat het niet goed is om een kind weg te brengen hoor. Alleen de de mijne vonden dat echt niet leuk en daardoor vond ik het weer niet leuk. En daarom ben ik nu zo blij dat ik zelf voor ze mag zorgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 22:46

Dat is wat anders, als mijn kinderen het niet leuk hadden gevonden had ik het ook niet gedaan. Maar ze vinden het geweldig, hebben met 2 jaar al een vriendenkringetje Haha!
Ik moet wel zeggen dat ze op een kleinschalig kdv zitten wat erg persoonlijk is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 23:41

faye schreef:
Dat is wat anders, als mijn kinderen het niet leuk hadden gevonden had ik het ook niet gedaan. Maar ze vinden het geweldig, hebben met 2 jaar al een vriendenkringetje Haha!
Ik moet wel zeggen dat ze op een kleinschalig kdv zitten wat erg persoonlijk is.

Prachtig is dat hé! Mijn broertje heeft zelfs al meerdere vriendinnetjes Knipoog Al een echte vrouwenverslinder.. Hij weet ook altijd alle namen te onthouden van de nieuwkomers enz.. en wat denk je van zijn verjaardag 2 keer vier? 1 keer op een grote mooie versierde stoel op school en bso, en dan ook nog eens thuis, hij zit helemaal in zijn element!

dajos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 23:48

ShannaY schreef:
jasmijn78 schreef:
Bovendien heeft onderzoek uitgewezen (in psychologie magazine, oktober 2006 ofzo) dat kinderen van werkende ouders minder tv kijken, beter kunnen plannen en organiseren, en socialer zijn. Kinderen leren dan namelijk van hun ouders/moeder hoe ze met verantwoordelijkheden om moeten gaan, hoe ze contacten moeten leggen etc. Statistisch gezien doen kinderen van werkende ouders het ook beter op school.

Dus full-time thuis zijn voor je kinderen is heus niet altijd en op alle vlakken beter.

Daar zijn mijn oudere broer en ik een levend voorbeeld van OK dan!

Misschien ligt het aan het feit dat ik een "thuiswerkende" huisvrouw ben dan.

Maar beide meiden hebben veel vriendinnetjes en doen het super op school. Ook kunnen ze heel goed voor zichzelf op komen en laten zich echt het kaas niet van het brood eten. De oudste doet haar toetsen al van het begin af aan op A-niveau en ook de jongste hebben ze maar door laten gaan naar groep 2, ipv een jaar extra kleuteren (normaal zou ze een hele late leerling zijn, en dus een hele vroege)

Ik snap niet goed waar dat soort onderzoeken op gebasseerd zijn, net zo min als dat bij kinderen met werkende ouders een grotere kans bestaat dat ze in de crimenaliteit, of aan de drugs geraken. Onzin volgens mij.

Voor een gedeelte ligt dat, denk ik, aan de opvoeding, werkend of niet werkend. Praten, praten en nog eens pratenis in mijn ogen HEEL belangrijk. Het ene kind is nou eenmaal beïnvloedbaarder als de ander. Tegen onze jongste hoeven ze ook niet te zeggen dat ze iets toch niet durft, zij zal dan wel even het tegendeel gaan bewijzen.
Aan de andere kant speelt er natuurlijk een stukje genen mee, niet iedereen kan goed leren. En daar is ook niets mis mee.
Ook die kids zullen er wel komen.
Bovendien moet ik nog maar es zien hoe ver die van mij het qua leren gaan schoppen, want het kunnen en het doen, dat is toch nog een verschil van dag en nacht.

De jongste vind het nog steeds helemaal geweldig om te helpen schoonmaken en roept dan ook dat ze later schoonmaakster wil worden en het enige wat ik dan zeg is: "Kind als jij denkt dat je daar gelukkig van word, prima hoor!" , ondertussen denk ik dan wel es van; goh, je bent zo pienter, het zou zonde zijn als je er niks mee doet.

Ik ben van mening dat een ieder en dus ook mijn kinderen een keuze hebben en later moeten doen waar ze gelukkig van worden, en voed ze op met het feit dat iedereen moet werken voor zijn centjes, professor of vuilnisman.

Dus gewoon huisvrouw? Ik vind daar helemaal niks mis mee! Maar ook niet als je er voor kiest om het anders te doen! Zolang jij er gelukkig mee bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 23:50

Nou zou ik mijn kinderen dan weer niet naar de bso brengen. Als ze naar school gaan pas ik mijn uren aan zodat ik thuis ben als ze uit school komen. Ik vind een dag naar school of een dag spelen wel wat anders.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 23:56

Ik hoor ook veel mensen die hun kinderen niet van jongs af aan naar de creche doen bijv. gewoon 1 of twee dagen in de week of halve dagen. Ik ben hier namelijk voorstander van om je kind socialer te maken... hoe kijken jullie hier tegen aan?

dajos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 00:03

Op zich is daar niks mis mee hoor.

Kinderen tot een jaar of drie zijn alleen nog niet sociaal, kunnen nog niet delen. Zijn nog zo bezig met die hele wijde wereld te ontdekken, maar vooral met hun eigen IK.

Wel wennen ze, als je toch van plan bent om door te blijven werken, alvast mooi aan die omgeving en andere kinderen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 00:57

Lovely1 schreef:
Ik hoor ook veel mensen die hun kinderen niet van jongs af aan naar de creche doen bijv. gewoon 1 of twee dagen in de week of halve dagen. Ik ben hier namelijk voorstander van om je kind socialer te maken... hoe kijken jullie hier tegen aan?

Mijn dochter wordt in april 2 jaar en gaat vanaf mei 2 ochtendjes per week naar de peuterspeelzaal. Ik weet dat ze dat geweldig gaat vinden. Wij vinden dat ook belangrijk, dat als ze straks naar groep 1 gaat, al spelenderwijs heeft geleerd hoe het is om met zoveel andere kinderen te zijn. Ze speelt verder veel met de buurtkinderen en andere kinderen (kinderen van vrienden, nichtje, neefjes e.d.). Ondanks haar leeftijd richt ze zich momenteel vooral op wat 'oudere' kinderen. Peuters spelen inderdaad nog niet met elkaar, maar als ik naar haar kijk is ze haar ontwikkeling ver vooruit. En dat voor een kind met een thuismama en geen broertjes en zusjes. Haha! Haha! Haha!

Ze gaat straks ook naar een Jenaplanschool, die een heel sociaal en creatief systeem hebben en hun manier van benaderen van het kind, past ook beter bij onze manier van opvoeden en omgaan met elkaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 08:49

faye schreef:
Nou zou ik mijn kinderen dan weer niet naar de bso brengen. Als ze naar school gaan pas ik mijn uren aan zodat ik thuis ben als ze uit school komen. Ik vind een dag naar school of een dag spelen wel wat anders.

Een dag op school duurt maar tot half 3 Clown Daar zijn de niet zoet tot half 6 hoor Haha! Mijn broertje gaat elke dag naar school (hij is 4 jaar) en 3 middagen naar de BSO. En vaak gaat hij 1 dag daarvan nog naar Oma... (van die 3 dagen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 09:32

De schooldag duurt hier tot kwart over drie en dat is nog altijd zwaarder dan een dagje spelen op het kdv. Ik ben geen voorstander van bso.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 09:36

BSO ben ik ook geen voorstander van.
ik heb hem daar ook nooit heen gedaan.
ik heb dit gelukkig anders op kunnen lossen, maar als je niet anders kan, dan zit er niets anders op

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 09:40

dajos schreef:
Ik snap niet goed waar dat soort onderzoeken op gebasseerd zijn, net zo min als dat bij kinderen met werkende ouders een grotere kans bestaat dat ze in de crimenaliteit, of aan de drugs geraken. Onzin volgens mij.

Wat velen in dit topic direct doen is de situatie op zichzelf betrekken en dan gaan dat soort stellingen inderdaad vaak niet op.. (beetje hetzelfde als je op bokt zegt dat bijv. dravers het over het algemeen niet zo goed doen in dressuur. Dan melden zich spontaan allerlei draverliefhebbers met verhalen waarom hun draver het wel goed doet als een soort 'bewijs' dat het dus niet waar is. Maar als je het 'over het algemeen' gaat bekijken, gaat de stelling wel op.) Maar dergelijke onderzoeken worden niet door de eerste de beste uitgevoerd, en als het niet goed onderbouwd was zou het ook niet in wetenschappelijke magazines verschijnen.

Kijk de meeste (moeders) die in dit topic reageren en hun 'thuisblijven' bij hun kinderen verdedigen zijn geen representatief voorbeeld voor ALLE thuisblijfmoeders. Het feit dat de meeste een paard hebben of paardrijden geeft toch wel aan dat zij (lees:de meeste) niet op bijstandsniveau leven en hun leven zowiezo uit meer bestaat dan kinderen alleen. Maar helaas zijn niet alle thuisblijfmoeders paardrijdende bokkers, en heb je ook gewoon een hele grote categorie die bijvoorbeeld de kinderen wel de hele dag voor de tv laat zitten omdat ze in een achterstandswijk op 7 hoog wonen en alleen de deur uitgaan om boodschappen te doen. Wellicht ook misschien wel om het feit dat er gewoon geen geld is om leuke dingen te doen etc.

dajos schreef:
Ik ben van mening dat een ieder en dus ook mijn kinderen een keuze hebben en later moeten doen waar ze gelukkig van worden, en voed ze op met het feit dat iedereen moet werken voor zijn centjes, professor of vuilnisman.

Dat vind ik ook een heel goed uitgangspunt!

dajos schreef:
Dus gewoon huisvrouw? Ik vind daar helemaal niks mis mee!

Zoals gezegd vind ik daar dus ook niks mis mee MITS je een plan B hebt voor als je er onverhoopt alleen voor komt te staan en je dan dus niet je handje op hoeft te houden.

Leonoor schreef:
ben inderdaad alleenstaand moeder Ja (en geniet er ook nog van) die geen bezoeksregeling en/of alimentatieregeling heeft met ex.

Maar werk je dan wel? En waarom accepteer je dan geen alimentatie? Het lijkt mij toch niet meer dan logisch dat je ex ook zijn (financiele) verantwoordelijkheid neemt voor zijn kind(eren), desnoods gedwongen. Een kind maak je niet in je eentje tenslotte. Ik vind dat vaders er zo wel erg gemakkelijk vanaf komen...

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 09:42

Mijn moeder werkte vroeger in bejaardetehuizen enzo, toen is ze een tijdje gewoon huisvrouw geweest. Nu werkt ze bij de thuiszorg 1 of een paar avonden in de week.
Tja, opzich lijkt het me wel lekker hoor, huisvrouw. Zo heb je tijd voor jezelf én het huishouden en als je dat een beetje goed doet heb je je huis ook netjes.
Maar aan de andere kant; sommige mensen kunnen daar denk niet goed tegen en moeten echt aan het werk...
Tja, zelf zou ik later wel een combi werk-huisvrouw willen Knipoog

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 09:57

BSO zie ik het probleem niet van in ik ken genoeg kinderen die het wel leuk vinden.

Zelf is mijn vriend opgegroeid met een nanny en ik zal ook zeker een nanny in huis halen omdat wij alle twee waarschijnlijk zullen blijven werken

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 10:04

jasmijn78 schreef:
Kijk de meeste (moeders) die in dit topic reageren en hun 'thuisblijven' bij hun kinderen verdedigen zijn geen representatief voorbeeld voor ALLE thuisblijfmoeders.

Dus gewoon huisvrouw? Ik vind daar helemaal niks mis mee!
Zoals gezegd vind ik daar dus ook niks mis mee MITS je een plan B hebt voor als je er onverhoopt alleen voor komt te staan en je dan dus niet je handje op hoeft te houden.

Wat betreft het eerste: dat klopt, maar andersom is dat natuurlijk ook zo. De meeste moeders die hier reageren die wel werken, zijn ook geen representatief beeld voor ALLE werkende moeders.

Wat betreft het tweede: natuurlijk moet je voor een plan B zorgen als je er alleen voor komt te staan. Maar is dat bij werkende moeders niet zo? Die zullen ook heel anders moeten leven als ze onverhoopt alleen komen te staan of hun baan kwijtraken hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 10:05

Ieder zijn keuze. Ik wil sowieso iet dat er met mijn kind in auto's gereden wordt (zie die taxi's altijd rijden en waordt daar niet vrolijk van )
Daarbij, na een dag school willen de meesten toch gewoon lekker naar huis, wilde ik ook vroeger. Vriendinnetje mee, of ergens spelen prima, maar niet na school nog eens ergens anders heen

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 10:07

faye schreef:
Ieder zijn keuze. Ik wil sowieso iet dat er met mijn kind in auto's gereden wordt (zie die taxi's altijd rijden en waordt daar niet vrolijk van )
Daarbij, na een dag school willen de meesten toch gewoon lekker naar huis, wilde ik ook vroeger. Vriendinnetje mee, of ergens spelen prima, maar niet na school nog eens ergens anders heen

Dat vind ik ook. Als ik naar mijzelf kijk, was ik maar wat blij dat mijn moeder er altijd was. Ze heeft eens een blauwe maandag gewerkt, maar ik vond dat vreselijk, miste haar zo (ik was toen een jaar of 7 denk ik). Maar er zullen ongetwijfeld ook kinderen zijn die het te gek vinden en dan is het natuurlijk prima!

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 10:18

Diablo schreef:
Wat betreft het tweede: natuurlijk moet je voor een plan B zorgen als je er alleen voor komt te staan. Maar is dat bij werkende moeders niet zo? Die zullen ook heel anders moeten leven als ze onverhoopt alleen komen te staan of hun baan kwijtraken hoor.

Dat vind ik wel een heel andere situatie hoor. Een werkende moeder gaat in het ergste geval van een onafhankelijke situatie naar een (tijdelijke) afhankelijke situatie. Als je je baan kwijtraakt heb je recht op ww. Niet meer dan terecht, want daar heb je tijdens je werkende leven premie voor betaald, dus als je daar onverhoort een bepaalde periode gebruik van moet maken, heb ik daar helemaal geen problemen mee. Een werkende moeder die er alleen voor komt te staan heeft geen achterstand m.b.t. het arbeidsproces en zal zich in de regel toch wel weer vrij snel kunnen redden. En uiteraart veranderd je leven. Maar de kans dat een werkende moeder haar handje (langdurig) op zal moeten gaan houden is aanmerkelijk kleiner dan bij een thuisblijfmoeder.

faye schreef:

Ik vind het ook helemaal prima dat je zulke eisen stelt aan de opvoeding van je kind hoor. Maar werk jij wel dan? En als je er alleen voor komt te staan, hoe ga je dan rondkomen?