Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
tita schreef:danilo
Cyntje schreef:niet weer
faye schreef:Ook vind ik het argument om thuis te blijven omdat een kind wegbrengen niet goed zou zijn achterhaald. Zoals al eerder aangegeven doen kinderen van werkende moeders (en vaders) het beter op school.

faye schreef:Dat is wat anders, als mijn kinderen het niet leuk hadden gevonden had ik het ook niet gedaan. Maar ze vinden het geweldig, hebben met 2 jaar al een vriendenkringetje
Ik moet wel zeggen dat ze op een kleinschalig kdv zitten wat erg persoonlijk is.
Al een echte vrouwenverslinder.. Hij weet ook altijd alle namen te onthouden van de nieuwkomers enz.. en wat denk je van zijn verjaardag 2 keer vier? 1 keer op een grote mooie versierde stoel op school en bso, en dan ook nog eens thuis, hij zit helemaal in zijn element! ShannaY schreef:jasmijn78 schreef:Bovendien heeft onderzoek uitgewezen (in psychologie magazine, oktober 2006 ofzo) dat kinderen van werkende ouders minder tv kijken, beter kunnen plannen en organiseren, en socialer zijn. Kinderen leren dan namelijk van hun ouders/moeder hoe ze met verantwoordelijkheden om moeten gaan, hoe ze contacten moeten leggen etc. Statistisch gezien doen kinderen van werkende ouders het ook beter op school.
Dus full-time thuis zijn voor je kinderen is heus niet altijd en op alle vlakken beter.
Daar zijn mijn oudere broer en ik een levend voorbeeld van
Lovely1 schreef:Ik hoor ook veel mensen die hun kinderen niet van jongs af aan naar de creche doen bijv. gewoon 1 of twee dagen in de week of halve dagen. Ik ben hier namelijk voorstander van om je kind socialer te maken... hoe kijken jullie hier tegen aan?
faye schreef:Nou zou ik mijn kinderen dan weer niet naar de bso brengen. Als ze naar school gaan pas ik mijn uren aan zodat ik thuis ben als ze uit school komen. Ik vind een dag naar school of een dag spelen wel wat anders.
Daar zijn de niet zoet tot half 6 hoor
Mijn broertje gaat elke dag naar school (hij is 4 jaar) en 3 middagen naar de BSO. En vaak gaat hij 1 dag daarvan nog naar Oma... (van die 3 dagen) dajos schreef:Ik snap niet goed waar dat soort onderzoeken op gebasseerd zijn, net zo min als dat bij kinderen met werkende ouders een grotere kans bestaat dat ze in de crimenaliteit, of aan de drugs geraken. Onzin volgens mij.
dajos schreef:Ik ben van mening dat een ieder en dus ook mijn kinderen een keuze hebben en later moeten doen waar ze gelukkig van worden, en voed ze op met het feit dat iedereen moet werken voor zijn centjes, professor of vuilnisman.
dajos schreef:Dus gewoon huisvrouw? Ik vind daar helemaal niks mis mee!
Leonoor schreef:ben inderdaad alleenstaand moeder(en geniet er ook nog van) die geen bezoeksregeling en/of alimentatieregeling heeft met ex.
jasmijn78 schreef:Kijk de meeste (moeders) die in dit topic reageren en hun 'thuisblijven' bij hun kinderen verdedigen zijn geen representatief voorbeeld voor ALLE thuisblijfmoeders.
Dus gewoon huisvrouw? Ik vind daar helemaal niks mis mee!
Zoals gezegd vind ik daar dus ook niks mis mee MITS je een plan B hebt voor als je er onverhoopt alleen voor komt te staan en je dan dus niet je handje op hoeft te houden.
)
faye schreef:Ieder zijn keuze. Ik wil sowieso iet dat er met mijn kind in auto's gereden wordt (zie die taxi's altijd rijden en waordt daar niet vrolijk van)
Daarbij, na een dag school willen de meesten toch gewoon lekker naar huis, wilde ik ook vroeger. Vriendinnetje mee, of ergens spelen prima, maar niet na school nog eens ergens anders heen
Diablo schreef:Wat betreft het tweede: natuurlijk moet je voor een plan B zorgen als je er alleen voor komt te staan. Maar is dat bij werkende moeders niet zo? Die zullen ook heel anders moeten leven als ze onverhoopt alleen komen te staan of hun baan kwijtraken hoor.
faye schreef:Ieder zijn keuze. Ik wil sowieso iet dat er met mijn kind in auto's gereden wordt (zie die taxi's altijd rijden en waordt daar niet vrolijk van )
Daarbij, na een dag school willen de meesten toch gewoon lekker naar huis, wilde ik ook vroeger. Vriendinnetje mee, of ergens spelen prima, maar niet na school nog eens ergens anders heen