Perrokai schreef:Ik verbaas me hier vaak over schrijffouten dus geen incidentele typfouten maar fouten zoals
" me paardje" terwijl dat "mijn paardje" moet zijn of " hij segt" terwijl dat "hij zegt " moet zijn.
En zo zijn er ontzettend veel ! Dan kijk ik in het profiel en zie dat diegene al 20 is en studeert of
zelfs accountant is of zoiets terwijl ik verwacht dat het een heel jong iemand is.
Is dit echt een gebrek aan kennis van de nederlandse taal of loop ik enorm achter of zoiets en is dit hoe men tegenwoordig zich uitdrukt. Het is gewoon een vraagje, ben gewoon erg nieuwsgierig daarnaar. Als je nog meer voorbeelden weet of ziet dan laat maar zien ?
MSN taal mag tenslotte niet op bokt meen ik in de regels te hebben gelezen....![]()
Ten eerste wil ik even zeggen dat ik die manier van schrijven ook echt niks vind!
Maar het is wel zo dat talen continue aan het veranderen zijn! Duizend jaar geleden sprak en schreef men anders, honderd jaar geleden precies het zelfde en vijftig jaar terug ook!
Een taal staat niet stil. Hier is niks tegen te doen! Jij blijft voor een deel je eigen stijl van spreken en schrijven behouden, kijk maar naar oude mensen! Die doen uitspraken die wij nooit meer gebruiken.