sinterklaas surprises!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Hoipiepeloii

Re: sinterklaas surprises!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 22:34

annehoe schreef:
sjaantje schreef:
Help, ik moet (voor de zoveelste keer) iets voor mn pa maken (golft, tennist, hockey coach en voetbal freak). Hij doet gewoon geen rare dingen, wat moet ik dan maken? Iemand een gek idee?
Hoop maar dat hij binnen nu en 2 dagen ( Nagelbijten / Gniffelen ) iets geks gaat doen, anders weet ik het ook niet meer..

miss een hockeystik met een golf bal er aan, of een voetbal? zeg maar wat.. weet niet of jij er de spullen voor in huis hebt..

Dankjewel voor de reactie, maar dit is wel érg makkelijk en cliché. Die hebben we allemaal al honderd keer gehad Nagelbijten / Gniffelen Het moet iets grappigs zijn.. Tja ik weet t, ik moet t zelf bedenken.. Schijnheilig

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 01:57

Sjaantje: Doet hij aan die sporten of is hij een actief kijker? Als hij alleen kijkt maak je gewoon een bankstel met een aardappel erop (couch potato)
Als hij wel actief is is het een stuk lastiger en zou je geneigd zijn om het eerder in opdrachtsfeer te maken.
Bv bij het hockey; als hij coacht, over hoeveel koters is dat? Stel dat het er 11 zijn... maak dan 1 kotertjes en plak op allemaal een letter. Door ze in de juiste volgorde te zetten vormen ze een woord, die en aanwijzing is over de plaats waar het kado te vinden is.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 02:04

annehoe schreef:
annehoe schreef:
op wat voor papier/karton hebben jullie die dingen afgedrukt van die site? volgens mij stort het anders in

kan iemand em helpen.. wil graag beginnen? met mijn hond!!!

Een hond van papier/karton kan ik me weinig bij voorstellen. Kippengaas met watten en spuitverf des te meer Duivel

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 02:10

litteltje schreef:
haha ooh help Vork ik zit hier met me surprise in me hand, heb zo'n poppetje gemaakt, alleen het hoofd moest ik vastplakken, en 't duurt even voordat de lijm droog is Vork en aangezien ik het geduld niet heb om rustig op een stoel te gaan zitten wachten Nagelbijten / Gniffelen
dus ben ik maar ff gaan bokken Vork
het moet alleen een zwerver worden: hoe maak je dát in godsnaam? Nagelbijten / Gniffelen

Moet je een zwerver van een bestaand poppetje maken? Foto?

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 08:28

Wooh ik moet nu toch wel op gaan schieten met mijn surprise. Wist ik veel dat papier maché zo lang moet drogen. Nagelbijten / Gniffelen
Moet het nu verven, oren aabrengen, details verven, cadeau's er in, gedichten maken. Morgenmiddag moet het af! Scheve mond

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 08:33

annehoe schreef:
op wat voor papier/karton hebben jullie die dingen afgedrukt van die site? volgens mij stort het anders in

Citaat:
Een hond van papier/karton kan ik me weinig bij voorstellen. Kippengaas met watten en spuitverf des te meer Duivel

[/quote]
ja maar ik heb die bouwplaat van internet Knipoog site zie blz 5

litteltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 09:06

_Mars_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 09:39

Mocca schreef:
Wooh ik moet nu toch wel op gaan schieten met mijn surprise. Wist ik veel dat papier maché zo lang moet drogen. Nagelbijten / Gniffelen
Moet het nu verven, oren aabrengen, details verven, cadeau's er in, gedichten maken. Morgenmiddag moet het af! Scheve mond

Oeii succes..
ik heb m'n surprise al af.. Knipoog
Bij ons hoef er geen gedicht in Tong uitsteken

sannee1992x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-06 11:29

Ik heb gister en eergister een heleboel surprises gemaakt. Ik zal misschien zaterdag ofzo wel foto's ervan maken, dan gaan er nog meer surprises maken. We moeten er 10 maken!
We hebben eer camera gemaakt, een flat, een robot, een vaas met bloemen, een kookpiet en een stoomboot.
We gaan nog een Pokemon, nog een robot en nog 2 dingen maken Knipoog ik zal straks ff via paint een par beschrijvingen maken!!

sannee1992x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-06 11:43

de robot:
Afbeelding

je pakt 2 dozen, maak in de buik een gat en stop het kado erin. plak aan de binnenkant dun papier. Degene voor wie het is moet dan door het papier heen slaan en heeft dan het kado. De dozen beplak je met zilverfolie, en grijze tape. maak op het hoofd ogen en mond en van zilverfolie kun je ook haren maken.

Vaas met bloemen:
Afbeelding

Voor diegene hebben we een vaas gekocht als kado en een sjaal. De sjaal kun je in de vaas stoppen, en de vaas gewoon in pakken. Maak van bamboestokjes en van papier een paar bloemen en stop die bij in de vaas.

Kookpiet:
Afbeelding

Als kado iets met koken enzo. Het was een rond kado, hebben we ingepakt en dit erop geplakt.
Heel simpel te maken Knipoog

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 14:00

litteltje schreef:
delerium schreef:
Moet je een zwerver van een bestaand poppetje maken? Foto?

http://img154.imageshack.us/my.php?imag ... 089ce4.jpg
dit heb ik tot nu toe, er moeten ook nog armen aankomen Tong uitsteken (of niet.. als ik geen tijd meer heb Vork )

Gaat goed! Kun je idd zwerveriger maken door hem door de modder te rollen en af te vegen zodat ie lekker smoezelig wordt. Kun je aan lange repen stof komen? Die kun je dan door om hem heen te wikkelen en te knopen enzo gebruiken als kleding. Her en der een losse flap, met een naald en draad her en der wat naaien voor het special effect.

(voor volgend jaar maak je je het makkelijker door een bos lang stro te nemen, en het middelste met ijzerdraad te omwikkelen, maar wel zo dat het midden het bolst blijft. Het onderste stuk deel je in 2, bind je met ijzerdraad knieen en voeten van, het bovenste in 3en; 2 armen en 1 hoofd (ongeveer Knipoog )
Kleertjes erom et voila!

litteltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 14:43

dat was idd een heel stuk slimmer ja Tong uitsteken
ik allemaal met karton lopen knippen enzo Tong uitsteken

ik zal 'm eerst eens door de modder halen Vork
en we hebben hier thuis nog genoeg stof liggen.
*gaat proberen crea te spelen

Daisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 14:53

even een stipje
Knipoog moet óók nog een surprise maken..

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 16:25

Daisy; vertel.

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 18:00

Hoelang moet papier-maché drogen? Want dan mag ik daar oook wel rekening mee houden Clown

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 18:03

bij mij was het in 24 uur droog. Niet te veel lijm erop doen! Lachen

Ik heb er een gezicht van gemaakt ipv tennisbal, ben best tevreden tot nu toe!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 19:56

Bij mij heeft het drie dagen gedroogt, en ik heb het ook dun gedaan. Nagelbijten / Gniffelen

annuh25

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 19:58

Ik zal van mijn mooie gemaakte varken wel een foto maken en een keertje hier neerzetten. Ben er trots op Pling

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 20:38

Ik moet ook weer een suprise maken, heb voor de zoveelste keer achter elkaar m'n vader getrokken (en heb zo'n donkerbruin vermoeden dat hij mij ook weer heeft Clown ), maar ik heb dus al heel veel suprises voor hem gemaakt en m'n ideeen zijn op, heb hem ook al zo vaak het hele huis door gestuurd en vervolgens lag het cadeau onder de bank ( aanrader! Tong uitsteken ). Ik heb voor hem een muziek dvd gekocht. Maar heeft iemand een idee? Maakt niet uit wat, moet wat verzinnen Tong uitsteken

Kiim__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 20:59

Dobbelsteen..

Neem een vierkante doos stop daar je cadeaus in met papier dat je versnipperd hebt in de papier versnipperaar of iets anders.
Plak je hem dicht. Dan doe je er karton om heen, de rondjes van de dobbelsteen er op en klaar!

Potlood:
Je haalt bij een bouw winkel ofzo een koker daar aan maak je met wit dik papier een punt, met zwarte stift puntje van potlood inkleuren. Dan pak je een leuk kleurtje voor je kleur van je potlood die doe je er om heen. En je zorgt ervoor dat je aan de onderkant een dop hebt. Meestal zitten die al in van die kokers, daar hebben bijv. posters ingezeten ofzo!
Dit kan alleen met een kleine cadeaus, zoals oorbellen, pennen enz! Chocolade letters passen er dus niet in!

Iedereen veel succes ermee!

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 22:58

Ik moet voor zaterdag nog een surprise (en gedicht ) maken voor m'n zusje.
Maar ik heb echt géén idee. Ze is 11 en d'r hobby's zijn zingen en dwarsfluiten. Een microfoon heeft ze al gehad en dwarsfluiten kan je ook niet zoveel mee.
Iemand nog een idee voor een surprise voor een meisje van 11? Clown
Ben totaal niet creatief Nagelbijten / Gniffelen

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 23:17

Een tupperware bakje en dan een gedicht dat het een automatische ijsblokjes ontdooier is.

Een geheel onverzorgde voetreis naar ... voor twee personen van 30 Februari tot 15 maart. (Voor iemand die aan vakantie toe is bijvoorbeeld of gek is op ...)

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 08:59

Surprise is af! Go jij! Go jij!Ben helemaal tevreden, vind het leuk geworden. Ja Had gelukkig net genoeg verf. Haha!

Nu de gedichten nog.

nicoleV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 10:39

Iemand een idee hoe je een schoolbord kunt maken, ze is jufrouw vandaar.

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 12:02

ingeuh schreef:
Ik volg dit ook even. Moet voor me zus een surprise maken. Nagelbijten / Gniffelen Iemand nog ideeën?

Ze zit net op autorijles, ze tennist en ze schaatst..

dan maak je een auto met een klein stukje verderop een paaltje Knipoog
en dan iets van gedicht: dat ze op moet passen voor paaltjes en oude omaatjes Tong uitsteken