Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
meikie schreef:@ Navidad: In Romeinen 1 staat de mening van de Bijbel over homoseksualiteit. Kortgezegd komt het hierop neer dat God je als man of vrouw heeft geschapen en bedoeld heeft om alleen te blijven of te trouwen met iemand van het andere geslacht. Denk aan Adam en Eva. Jehova's getuigen en veel Christenen keuren niet zozeer de geaardheid af maar meer het praktiseren hiervan. Die geaardheid kan je volgens mij niets aan doen, als denken sommige JG en christenen daar anders over, Moslims trouwens ook. Het in praktijk brengen echter is een keuze en aangezien God die keuze in de Bijbel geen goede keuze vindt hebben veel JG en christenen, moslims daar moeite mee. Dat wil niet zeggen dat ze je meteen afkeuren als persoon, alleen je levenswijze in relatie tot je geaardheid. Want het is waar dat God zegt dat je je naaste moet liefhebben als jezelf. Ik hoop dat dit je wat duidelijkheid biedt!
Catcho schreef:Mijn oude klasgenoot was ook Jehova getuigen, kan iemand mij hier wat meer informatie over vertellen? Want ik weet niet zo goed wat het allemaal inhoud
meikie schreef:God houdt ook van homo's Vanessa24. zoals ik al eerder heb geprobeerd duidelijk te maken kun je van iemand houden zonder het helemaal met hem eens te zijn. Dat is in een huwelijk toch ook vaak het geval?
oensan schreef:Navidad je hebt gelijk dat je je eigen weg voelt en doet waar jij je gelukkig in voelt. Ik heb helaas 25 jaar gewacht voordat ik dat ging begrijpen. De enige die voor je geluk kan zorgen, ben je zelf! Ik heb me, sinds ik me 7 jaar geleden heb teruggetrokken, nog nooit zo vrij gevoeld!
Navidad schreef:Ik heb toch even een vraagjeLas een paar pagina's trug iets over homosexualiteit?
Leggen jullie mij eens uit als jehova getuigen wat daar zo verkeerd aan is. ik ben zelf homo, En in de bijbel staat dus ook dat je iedereen moet accpeteren zoals ze zijn, en geen onderscheid moet maken.
Waarom worden homo's geweigerd in een kerk? Ik bedoel in jullie kerk?
Ik geloof in mezelfBen er niet van gedient als er iemand bij me aan de deur komt, wat wel regelmatig gebeurden voordat wij onze waakhond hadden.. Terwijl ze dat wisten. Het aan de deur komen van vind ik dus zeer opdringerig.
Mijn oma was ook jehova's getuige, en die heeft me dus altijd geaccepteerd zoals ik ben, al was ik vroeger een halve meid.. En weet zeker nu ik al een tijdje out ben.. dat ze me nog steeds zal accepteren zoals ik ben. het gaat tenslotte om je kleinkind zou ze zeggen. hoe denken jullie daarover? en waarom? Leg me dat eens uit..
Aangezien ik iets las van dat homo's niet in een jehova gemeenschap hoeven te komen?