KiWiKo schreef:ben het zeker met Jippie eens
Ik ook..
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KiWiKo schreef:ben het zeker met Jippie eens
Jippie schreef:Opvoeden is ook zelfstandig voor je kind kunnen zorgen Joyckuh. Hoe zit dat met die tienermoeders die zijn doorgaans toch afhankelijk van een sociale uitkering. En dat is gemeenschapsgeld dat we allemaal opbrengen. Ik vind at niet getuigen van goed/verstandig ouderschap.
Jippie schreef:Opvoeden is ook zelfstandig voor je kind kunnen zorgen Joyckuh. Hoe zit dat met die tienermoeders die zijn doorgaans toch afhankelijk van een sociale uitkering. En dat is gemeenschapsgeld dat we allemaal opbrengen. Ik vind at niet getuigen van goed/verstandig ouderschap.
NikkiNik schreef:Voor een kind heb je heel veel liefde, gezond verstand, empathie, levenservaring, veel tijd en een zeer liefdevol, stabiel thuis nodig. Helaas zie ik om me heen hele andere gevallen en dat is heel triest voor die kinderen, die daar niet om gevraagd hebben. En dan heb ik het over ouders in diverse leeftijdsgroepen, hoor, niet per se over jonge ouders, ook oudere ouders. Mensen denken gewoon niet goed na wat het hebben van kinderen daadwerkelijk inhoudt, hoe het je leven verandert. Wat je zelf moet inleveren om er voor je kind(eren) te zijn.
Welshcobfan schreef:Mijn schoonzus doet een poging om zwanger te raken omdat a. mijn broer dat wil maar vooral b. omdat ze dan een excuus heeft om niet te werken. Gelukkig is ze tot nu toe nog onvruchtbaar... (of komt dat door al dat geblow...)
Welshcobfan schreef:@ suzanne: dat is mijn punt idd ook, als je bewust kiest voor een kind op je 15/16 dan ben je wel onverantwoord bezig.
Kilian schreef:Ik ben afgelopen jaar ook zwanger geraakt.
(door omstandigheden is het toen misgelopen.)
Het was niet gepland, maar het kindje had niks tekort gekomen.
Joyckuh schreef:Jippie schreef:Opvoeden is ook zelfstandig voor je kind kunnen zorgen Joyckuh. Hoe zit dat met die tienermoeders die zijn doorgaans toch afhankelijk van een sociale uitkering. En dat is gemeenschapsgeld dat we allemaal opbrengen. Ik vind at niet getuigen van goed/verstandig ouderschap.
Ooit wel eens bij stil gestaan dat de meeste niet vrijwillig in de bijstand zitten? Door verschillende redenen? Gewoon geen werk krijgen omdat ze een kind hebben, omdat ze nog naar school gaan, omdat ze geen werk mogen zoeken door verschillende redenen? Vast niet he?
Beloved: Ik zeg dat de meeste kinderen keurig zijn opgevoed, er zitten enkele uitzonderingen tussen. Ik kan het weten, ik zie die kinderen ook wel eens, ik moet soms op ze letten. Maar net zoals er uitzonderingen zijn bij moeders die in de 30 zijn en dan hun eerste kind krijgen. Die kunnen ook niet altijd goed opvoeden, maar hoor je hier iemand over klagen? Nee. En waarom niet? Omdat ze oud en volwassen zijn, ze hebben een goede baan, huisje boompje beestje, who cares als dat kind dan geen goede opvoeding krijgt?
Shanna schreef:jodoka schreef:Ik ben 16 en zwanger,Oke dit was door de pil heen en niet bedoelt!Maar ik heb er wel voor gekozen dat het mag komen.
wat ik me afvraag he, hoe vertellen tieners aan hun ouders dat ze zwanger zijn?
die van mij gaan echt flippen als ze dat horen!![]()