automutilatie/snijden.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

haffie_gek

Re: automutilatie/snijden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-06 00:03

nou dat diepgaande gesprek viel wel mee. morgen gaan we verder maar iedereen is moe en ik was op van de zenuwen natuurlijk. maar igg hun reactie: dacht je echt dat wij dat niet wisten? ze wisten het maar wouden dat ik er uit mezelf mee kwam. ouders ik snap er niks van. morgen gaan we er verder over door. jullie horen nog!

edit: over dat misbruik daar schrokken ze wel van maar daar gaan we het dus morgen over hebben. ze waren wel heel ief hoor en geschrokken. maar ik ga nu slapen want ben dood moe... morgen uitgebreid verslag.

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 06:42

Meis...kan alleen maar zegen: Super! OK dan!

Zie je nou wel dat het allemaal meevalt tot nu toe Bloos

Succes en sterkte!

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 07:04

haffie_gek schreef:
nou dat diepgaande gesprek viel wel mee. morgen gaan we verder maar iedereen is moe en ik was op van de zenuwen natuurlijk. maar igg hun reactie: dacht je echt dat wij dat niet wisten? ze wisten het maar wouden dat ik er uit mezelf mee kwam. ouders ik snap er niks van. morgen gaan we er verder over door. jullie horen nog!

edit: over dat misbruik daar schrokken ze wel van maar daar gaan we het dus morgen over hebben. ze waren wel heel ief hoor en geschrokken. maar ik ga nu slapen want ben dood moe... morgen uitgebreid verslag.

Ik vind het echt top van je dat je deze stap hebt gezet!
Gaat vast helemaal goedkomen met jou! Maar je hebt nog een lange, pijnlijke weg te gaan...
Heel veel sterkte!

Saar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 08:05

Ik heb alle bladzijdes ook eens doorgespit en idd ik verbaas me over de aantallen die het ook doen/deden! Ik vind het in de super dat je er voor uitgekomen bent!

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 10:25

Hey...super goed van je.
Zie je dat je ouders meer weten dan jij denkt...dat zei ik toch tegen je!!!
Jij zegt dat ouders moeilijk te snappen zijn. Datzelfde is andersom soms net zo..dat ouders niet zo goed weten wat ze met bepaald gedrag van hun kind aan moeten.
Kijk....in jou geval kan het zo geweest zijn: ze wisten dat je het deed, maar waren bang om er over te beginnen...bang dat je nog verder zou gaan, dat het net de verkeerde aanpak was etc..
Vraag je ouders waarom ze wilden wachten totdat je er zelf mee kwam....zo kom je nader tot elkaar en leer je dingen uitspreken.
Heel veel succes. De komende tijd zal niet makkelijk zijn in jullie gezin....maar uiteindelijk wordt het beter!

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 10:47

Goed van je! Echt! Succes vandaag. Knipoog

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 12:10

haffie_gek schreef:

Zo dat is er uit meissie. Daarmee ben je al een heel eind. Open zijn en praten is nu de stap naar verwerking van het misbruik en genezing van de wonden. Met je ouders achter je is dat een stuk makkelijker zal je zien.

Sterkte vandaag.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 12:14

Heel erg goed van je! Ook ik was verbaast over de getallen.
Hele topic ook gelezen, en moet zeggen dat het niet fijn was..
Naja, heel veel sterkte vandaag. Lovers

haffie_gek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-06 12:46

heb vanmorgen een heel lang gesprek gehad. mn moeder vond het heel erg dat ik haar nooit in vertrouwen had genomen enz. noui ig veel gepraat en gehuild natuurlijk. die man is hier nit meer welkom, gelukkig. me ouders waren heel erg geschrokken van alles. en waarom ze over dat snijden niets wouden zeggen was omdat ze bang waren dat ik me daardoor tegen hun zou keren en helemaal gesloten zou doen. denk ook dat ze hier gelijk in hadden. maar igg ik moet zo werken (waar ik nu dus niet echt met mn hoofd zit) van de week een afspraak met de dokter maken. ga toch maar weer eens met een psycholoog praten. we gaan dit nu aanpakken. het gaat zwaar worden mn ouders gan me op alles controleren. maar ik heb nu wel een btje hoop dat het goed komt. heb het gevoel dat ik weer een beetje kan ademen.

c_just_me1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 16:32

echt top! heb bewondering voor je moed, ik denk dat menig andere dat je niet na doen!

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 17:43

echt super dapper en goed van je! zet door hoor je komt er wel!met steun van je ouders en de luitjes hier op bokt!
sterkte ermee!

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 17:52

haffie_gek schreef:
heb vanmorgen een heel lang gesprek gehad. mn moeder vond het heel erg dat ik haar nooit in vertrouwen had genomen enz. noui ig veel gepraat en gehuild natuurlijk. die man is hier nit meer welkom, gelukkig. me ouders waren heel erg geschrokken van alles. en waarom ze over dat snijden niets wouden zeggen was omdat ze bang waren dat ik me daardoor tegen hun zou keren en helemaal gesloten zou doen. denk ook dat ze hier gelijk in hadden. maar igg ik moet zo werken (waar ik nu dus niet echt met mn hoofd zit) van de week een afspraak met de dokter maken. ga toch maar weer eens met een psycholoog praten. we gaan dit nu aanpakken. het gaat zwaar worden mn ouders gan me op alles controleren. maar ik heb nu wel een btje hoop dat het goed komt. heb het gevoel dat ik weer een beetje kan ademen.

Zie je nou wel....meid...meid...wat heb je je toch een zorgen gemaakt ....fijn voor je dat je ouders zo reageren.
Ik heb heel veel respect voor je dat je het hebt doorgezet. Heel dapper en knap. Nu komt het allemaal wel op zijn pootjes terecht.... Fijne ouders heb je!

Juulja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 18:30

ik snap wel waarom mensen zeggen ik denk dat opname niet zo verkeerd is want je zegt dat het iets is waar je niet vanaf komt en waar je een drang naar hebt . een verslaving dus.. je kan ook zorgen dat je altijd bij je ouders ofzo in de kamer zit of bij vrienden en als die er niet zijn ga je naar je eigen kamer en zorg je dat er niks meer ligt ...
dit is niet alleen lelijk ( littekens) maar je hebt ook kans op infecties, mensen die raar gaan doen etc etc...
ik heb dit niet in mijn directe omgeving meegemaakt dus ik kan niet echt veel advies geven maar succes ermee!! Ach gut

Juulja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 18:44

ooh sorry ik had nog niet alles doorgelezen (A) maar iig goed dat je het verteld hebt zou ik nooit durven!!

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 19:28

Topper de top!!!! Veel sterkte met je verdere weg op genezing!

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 19:29

Super dat je die brief heb gegeven echt geweldig dapper van je OK dan!
Hoe is het gesprek vandaag gegaan? Lachen

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 19:31

Respect! dat je die brief hebt neergelegd! Een stap vooruit.

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 20:17

Echt goed! Veel succes de komende tijd he!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 23:26

Supper van je!!

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 23:41

Ik heb dit topic gevolgd en ben super trots op je, wou geen reaktie geven aangezien ik zelf ouder ben van op groeiende tieners, en ik hun ook niet altijd snap, maar super van je hoor.

Chupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 12:50

Ik hoop dat jullie misschien tips voor me hebben, zal het even uitleggen. Ik heb een vreselijk groot litteken op mijn linkerbovenbeen, wat er al bijna een jaar zit. Dus een jaar niet zwemmen, geen rokjes aan etc. Nu heb ik toch de beslissing genomen dat ik echt heel graag een keer wil gaan zwemmen, maar hebben jullie misschien tips om het litteken iets minder te laten opvallen?

Saar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 12:53

pleister Verward
make up > van die watervaste poeder..

Chupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 14:23

Dan mag ik een pleister van uhm, zo'n 5 bij 30 cm op gaan plakken, dat valt een beetje op Nagelbijten / Gniffelen
Zou die make-up iig eens kunnen proberen, dank je!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 15:22

Ik zet het toch maar niet neer, bang voor roddels op de manege Bloos al had ik hier graag meegepraat

Chupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 15:30

Ik denk dat je bij die mensen van de manege nu júist roddels krijgt, want je wekt al een aardige indruk zo Ach gut