Voor wie de jaren '80 bewust heeft meegemaakt...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 12:08

Nog even gecheckt naar de Fugitive

de eerste serie draaide van
Citaat:
aired from: Sep 1963
to: Aug 1967

Het zal wel herhaald zijn in de jaren 80.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 12:12

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 12:13

Ik kwam laatst nog zo'n Rubiks Cube tegen. Ik kon hem helemaal maken, en na even proberen kreeg ik het nog steeds voor elkaar, terwijl ik dat ding al in geen tijden in mijn handen had gehad. Stond er eigenlijk zelf van te kijken.

Je kunt ze trouwens weer (of nog steeds) krijgen, voor een schappelijke prijs....ze kostten toendertijd al over de 20,-fl !

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 12:15

Hey we vergeten Pippi Langkous helemaal. Die had ook een paard, hoet heette die ook alweer? Stipje?

Sibold

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 12:19

Witje?

Sibold

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 12:24

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 12:29

Kennen jullie ook Willem Tell, kwam ook op woensdag middag Haha!

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 12:30

Bloos Ja het was Witje. Geen "Stipje" Frusty Haha!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 13:52

Pippi Langkous is nog steeds heel erg populair, mijn jongste is een soort mini-uitvoering qua karakter. Ze kan alleen haar Shet nog steeds niet optillen Haha!
Het is inderdaad Witje, de vriendjes Tommy en Anicka en meneer Nielson de aap.

Kent iemand nog de serie Polly? Ging over een meisje en een kleine pony maar volgens mij was dat jaren zeventig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 13:56

Wie kent er Remi, alleen op de wereld nog?

Ik wilde ook altijd de Sf srerie V zien, maar dat mocht ik nooit van men moeder omdat ik nog te klein was, maar soms lukte het toch.

En de 2 motor agenten in Chips, Erik Estrada was wel een stuk, vond ik toen Haha!
Wel leuk al due herrineringen.
Afbeelding

En Cagney en Lacy de 2 vrouwelijke politie agenten.

Ik herriner me ook nog dat de onbekende Gail greenoch ik geloof in '86 de wereld kampioenschappen springen won.
In die tijd waren de vrouwen zeldzaam te zien op hoog nivo springen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-05-02 14:02, in het totaal 2 keer bewerkt

Clautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 13:58

Maaike schreef:
en ik voel me JONG!!! haha ben van 1984. Maar ik weet wel dat mammie vroeger schoudervullingen had hoor en nu zijn er toch nog wijnflessen van glas met een metalen dop? Haha! Ministeck heb ik vroeger echt wel mee gespeeld, cool juist Tong uitsteken Houtje touwtje weet ik niet hoor En ik heb rolschaatsen gehad met wieltjes naast elkaar }> Ik weet wie jos brink is en heb ook wel eens met een lolobal gespeeld en ik ken ook FLipje van de betuwe hoor daar heb ik zelfs een handdoek van gehad!!

*misschien toch ouder dan ik denk of dit was uit mn vorige leven??*

idd,ik ken de meeste ook!(terwijl ik 14 ben Verward )

Marsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 13:59

Veel series uit de jaren '80 worden nu herhaald. Pippi Langkous, Familie Knots en Swiebertje worden vaak in de vakanties herhaald op Nederland 3 in Z@pp-achteruit.
V8 zendt in het weekend, ik dacht zondagavond, Miami Vice uit. En Airwolf, dat is toch ook jaren '80?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 14:37

Enne, Man van Atlantis of de Hulk,iemand???
Remi! Yes, 'ben een vondeling, ben een vreemdeling, ben alleen, alleen op deze wereld....'

Kan iemand nog het 'Pakje Biotex' herinneren? Verhalen op een plaatje, als reclamemateriaal.
Op zolder staat ook nog steeds een Monopolyspel met als hoogste biljet, dat van 500,=, de huisjes zijn van hout.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 14:40

Volgens mij nog een paar van die jaren 80 produkten:

Dick Turpin, wie herinnert zich die held te paard nog? Veel ponies naar hem vernoemd trouwens. http://dickturpin.homepad.com/ Overigens wel je muziek aan zetten.. Was van 1979-1982 in Engeland, dus klopt ech wel!

Adam and the Ants: "Stand and Deliver" had daar ook iets mee te maken Knipoog

Was The Culture Club ook niet zoiets? "Do you really want to hurt me?"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 14:58

Swiftnick was leuk!!!

Sibold

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 15:00

Lovely schreef:
Kan iemand nog het 'Pakje Biotex' herinneren? Verhalen op een plaatje, als reclamemateriaal.
Op zolder staat ook nog steeds een Monopolyspel met als hoogste biljet, dat van 500,=, de huisjes zijn van hout.

Dat monopoly spel heb ik ook nog. Die Biotex kan ik me niet herinneren.

Wel die grote plastic dobbelstenen met waspoeder (rode en blauwe hadden we) Zat waarschijnlijk Dobbelman in... Haha!

En Fischer Techniek, zegt iemand dat iets? Of hebben jullie allemaal nog met Mecano gespeeld?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 15:18

heette dat niet Fischer Price ofzo.
Volgens mij was het alleen maar een merk.

was dat niet lego maar in grote blokken? onee dat heet Dublo.

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 15:22

Fisher Technik? Ik ken wel Fischerprice (of iets dat klinkt als price iig). Ik ben van de Mecano en 'it's a bloody shame' dat ze dat niet meer verkopen. Zelfs nu nog kan je het goed gebruiken om dingen te repareren maar ik raak een beetje door de voorraad heen Haha! Nu hebben ze Knex Misselijk Die arme kids van tegenwoordig ook.... }>

Dick Thurpin was goooeeeeeed..... Die man speelde toch ook later nog in een andere britse serie (woonde hij alleen met zijn dochter oid).

En ja jaren 80: Kate Bush met Wuthering Heights

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 15:22

Wij hadden Dokter Bibber. Tong uitsteken

Heb laatst in een deuk gelegen met mijn beste vriendin.
We zaten in de kroeg en hoorden iemand tegen iemand anders zeggen:
"heeft ie een bril?", we keken elkaar aan, deden tegelijk met onze handen 'tik tik tik tik' alsof we vakjes wegklapten en lagen slap van het lachen. We moesten allebei namelijk heel toevallig meteen denken aan het spel "Wie is het??" wat je vroeger had. Dan moest je ook door vragen te stellen aan de ander erachter komen welke persoon op het vakje stond afgebeeld.
We zijn de hele avond niet meer bijgekomen, als iemand dan weer iets vroeg als 'is ze blond?' - wij weer met onze handen 'tik tik tik tik' en tegelijk "IS HET ANITA????" *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL*
lig weer in een deuk, sorry, was erg grappig hoewel de rest er niet om kon lachen maar bij ons liepen de tranen over onze wangen. Haha! Haha! Haha! Haha!

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 15:23

dubbel
Laatst bijgewerkt door Cody op 24-05-02 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Maarten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 15:23

Tuurlijk ken ik de Hulk nog!! Party!! Altijd vaste prik voor mij. Ik geloof zelfs dat mijn ouders niet eens wisten dat ik er naar keek. Misschien maar goed ook, want er zat me toch een geweld in Bloos Haha!

Over plaatjes gesproken: kent iemand nog die plaatjes van The A-team?? Die kon je bij de supermarkt of de speelgoedwinkel in pakjes kopen en kon je ruilen. Toen de rage een beetje op het einde liep kon je de complete serie allemaal bij elkaar op een groot vel kopen dus was opeens de lol eraf... Boos!

Nope... Fischer techniek ken ik niet. Had ik overigens ook niet nodig.. ik had genoeg knutselmateriaal op de boerderij liggen om nep-auto's, huizen en hutten op ware grote te maken Haha!
Laatst bijgewerkt door Maarten op 24-05-02 15:28, in het totaal 1 keer bewerkt

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 15:24

Sibold schreef:
En Fischer Techniek, zegt iemand dat iets? Of hebben jullie allemaal nog met Mecano gespeeld?

Mijn grote broer had Meccano, ik had Fischer Technik. Heb zelfs nog een of andere hijskraan gebouwd, waarna ik tot de Fischer technik club behoorde. Ik denk dat ik toen nog niet op de middelbare school zat, dus dat was in de jaren '70. Mijn broer is van '60, dus die Meccano is meer van de jaren '60. Meccano was van metaal, Fischer Techniek van plastic. Heel leuk spul Knipoog Het staat vast en zeker nog ergens op een zolder in Lierop...

Fisher Price is peuterspeelgoed en heeft geen bal met Fischer Technik te maken. Op dit moment is die markt met name ingenomen door Lego, die een hoop van die technische bouwpakketten heeft. Duplo bestaat nog steeds, en dat zijn grote Lego blokken

Link: http://www.fischertechnik.de/

PS: ik kom er net achter dat ik nog steeds spullen van dat bedrijf gebruik Haha! Pluggen en dergelijke.. de garage ligt er vol mee *LOL*

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 15:42

joostvangestel schreef:
PS: ik kom er net achter dat ik nog steeds spullen van dat bedrijf gebruik Haha! Pluggen en dergelijke.. de garage ligt er vol mee *LOL*

Same here, alleen dan Meccano.... Maar daar kon je ook hijskranen en auto's meebouwen hoor. Zelfs de mini motortjes heb ik nog.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 16:21

Meccano is nog gewoon te koop hoor. Ik heb hier een enorme doos staan (afgelopen september gekocht) en er worden de meest vreemdsoortige auto's mee gemaakt Haha!

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 16:27

Pfff na dit hele verhaal doorgelezen te hebben voel ik me bijna bejaard. Waarom komt alles me zo bekend voor, zo oud ben ik toch nog niet Verdrietig

Ik weet nog dat we geen telefoon hadden, dat we alleen een kleine zwart-wit TV hadden. En dan alleen woensdagmiddag kinderseries.
Sesamstraat nog met de oude Tommie, dis was niet zo pluizig als deze, Ienieminie bestond toen nog niet eens.

Soms zou ik wel weer kind willen zijn, zo jammer als je die series nu weer ziet dat je overal doorheen kijkt Lachen en echt ziet dat sommige dingen nep zijn.