Vogelgriep in Duitsland!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chillaxing

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 21:19

FlairS schreef:
Lees net op Tiscali.nl dat er in Zeeland vermoedelijk een nieuwe griepvariant opgedoken is.Op een scholengemeenschap in Middelburg is 1/3 van alle leerlingen ziek en hebben ze keelslijmvlies onderzocht.De uitslag van het onderzoek om welk griepvirus het gaat is pas eind van de maand bekend.

Daar zit ik op school, 500 van de 800 leerlingen op locatie Breeweg ziek. Ik zit gelukkig op Kruisweg

maar ik vind het wel erg eng met dat vogel gedoe or! Wie weet komt het in Nederland

Janine1990

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 21:25

Hoorde dat van dat virus in Zeeland laatst ook op de radio. Raar he?!
Ben erg benieuwd wat dat is!

chillaxing

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 21:28

Was iets aan em? Keelslijm

Janine1990

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 21:33

HAhaha.. jah Maar wat het precies is.

Equira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 22:38

Love_Sophie schreef:
Hahahhaa.. goeie!

Gelukkig heb ik geen loslopend spul. Alleen een kat en een hond.
Onze buren hebben ze wel. Maar veel doen die er geloof ik niet aan. Hopelijk gaan ze dat nog wel doen.
Me buurmeisje (waarvan de beesten zijn) loopt zich alleen maar druk te maken dat ze het onzin vind, geloof ik.
Get a life, zou ik dan zo zeggen.

Wij hebben al een val opgezet voor onze loslopende kip. Hij komt altijd eten halen op het terras en daar staat nu een konijnenhok met het deurtje open, daar staat nu voer in en het deurtje kan weer van een afstandje gesloten worden. Maar de kip vertikt het in het hokje te gaan, hij eet wel vogelvoer bij de buurman Daarnaast is achter hem aan lopen te vangen ook geen goed idee, want hij heeft waarschijnlijk vliegles gehad op Eelde. Ik dacht dat kippen alleen konden fladderen, deze stijgt met gemak op om in de lucht uit het zicht te verdwijnen. Normale kippen slapen 's nachts op stok in een hok, deze zit boven in een enorme dennenboom van de buren, ook geen optie om hem in zijn slaap te vangen dus......

Janine1990

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 22:49

Wow.. wonderchicken... Succes met vangen..

Equira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 22:52

He's driving us crazy......

Bojangles

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 10:23

Het vogelgriepvirus is nu verder verspreidt in Duitsland was nu op het nieuws, het was vastgesteld bij 2 vogels, een buizerd en nog iets.

sandorra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 11:12

Pluimveehouders houden zich aan afschermplicht
Zondag 19 Februari 2006

KERKRADE (ANP) - Professionele pluimveehouders hebben zich de afgelopen week al gehouden aan de afschermplicht, die vanaf maandag voor ons land geldt. De Algemene Inspectiedienst (AID) nam een kijkje bij ongeveer zestig bedrijven, waarvan er slechts twee nog niet al het pluimvee hadden opgehokt.

Maandag gaat de AID de controles opvoeren en dan worden ook de houders van hobbydieren in de gaten gehouden. De afschermplicht geldt voor kippen, duiven en pluimvee als kalkoenen en eenden.

De meldkamer van de AID werd de afgelopen week overstelpt door mensen die een dode vogel hadden gevonden. De AID benadrukt dat niet elke dode vogel gemeld hoeft te worden. Alleen sterfte van grote vogels, zoals een zwaan of een reiger, of sterfte van grote aantallen zijn van belang.

Ook vogelgriep op Duits vasteland
Zondag 19 Februari 2006

GREIFSWALD (ANP) - Het gevaarlijke vogelgriepvirus H5N1 heeft het Duitse vasteland bereikt. De ziekte werd volgens de gezondheidsautoriteiten in een buizerd en een zilvermeeuw gevonden die waren aangetroffen in de deelstaat Mecklenburg-Vorpommern. Daarmee komt het aantal besmettingsgevallen in Duitsland op 61.

Het virus werd voor het eerst geconstateerd op het nabijgelegen eiland Rügen in de Oostzee. Op het Duitse eiland Rügen is de ruiming van vogels begonnen om verdere verspreiding van de vogelgriep te voorkomen. Het virus duikt in steeds meer landen op en is inmiddels ook in India, Frankrijk en Iran geconstateerd.

Op het Duitse eiland in de Oostzee worden eenden, ganzen en kippen afgemaakt. Minister Till Backhaus van Landbouw van de deelstaat Mecklenburg-Vorpommern liet dat zondag weten. Het gaat vermoedelijk om duizenden dieren. Op het eiland zijn al 59 vogels met het virus gevonden.

Extreem gevaarlijke situatie

De deelstaat heeft besloten tot de ingrijpende maatregel om het risico op verspreiding zo klein mogelijk te houden. ,,We hebben te maken met een extreem gevaarlijke situatie'', zei Backhaus. Bondskanselier Angela Merkel bracht een bezoek aan het getroffen gebied.

In eerste instantie worden vogels in de directe omgeving van de vindplaatsen geruimd. Op Rügen zijn achthonderd pluimveehouderijen met meer dan 400.000 dieren. Merkel beloofde extra financiële hulp. De komende drie weken zijn diertransporten van het eiland verboden.

De deelstaatregering heeft het leger ingeschakeld om een verdere verspreiding te voorkomen. Een eenheid van de Bundeswehr heeft de gebieden afgegrendeld waar de afgelopen week besmette dode vogels zijn gevonden. Voertuigen worden bij het verlaten van het eiland grondig ontsmet.

Frankrijk

Het Franse ministerie van Landbouw bevestigde het gevaarlijke virus in een wilde eend te hebben gevonden. Nog eens vijftien wilde vogels worden getest op de ziekte. Frankrijk is de grootste pluimveeproducent van de EU en ligt op een kruispunt voor trekvogels.

Minister Bussereau van Landbouw liet weten dat vanaf woensdag 900.000 stuks pluimvee worden gevaccineerd. Het virus is aleen nog maar opgedoken bij wilde vogels en daarom heeft Parijs nog geen plannen om over te gaan tot massale vernietiging van dieren.

Inmiddels is het H5N1-virus in zes landen van de Europese Unie aangetroffen. Dit weekeinde werden twee nieuwe gevallen in Oostenrijk gemeld. In Italië werd het tiende geval in de centrale provincie Umbrië aangetroffen. Eerdere besmettingen waren in het zuiden.

Pluimvee moet nu de hokken in
Maandag 20 Februari 2006

DEN HAAG (ANP) - Met ingang van maandag moet het pluimvee in Nederland de hokken in. De maatregel geldt voor pluimvee op boerenbedrijven, maar ook voor hobbyvogels en niet-gevaccineerde vogels in dierentuinen.

Minister Veerman (Landbouw) heeft de maatregel genomen om verspreiding van vogelgriep te voorkomen. De ziekte is al op verschillende plaatsen in Europa vastgesteld.

Het kabinet begint maandag tevens een advertentiecampagne om Nederlanders te vertellen hoe ze om moeten gaan met dode vogels. Raak die niet aan en raap ze niet op, luidt het advies.

Een Nederlandse delegatie gaat verder naar Brussel om te bespreken of het Nederlands pluimvee zo snel mogelijk kan worden ingeënt. Veerman heeft toestemming nodig van de Europese Unie voor vaccinaties. Hij heeft goede hoop die toestemming te krijgen. Bij vaccinatie duurt het drie weken voor de dieren immuum zijn voor het griepvirus. Hun vlees is na de vaccinatie ongeschikt voor consumptie.

Janine1990

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 12:08

Oké, dus het vaccinatielot ligt dus niet bij onze regering, maar bij de EU!! Dus als ik later wil gaan emigreren om politieke redenen, moet ik dus helemaal uit de EU Als je het hierop bekijkt.

Nou, ik hoop maar dat er geënt mag worden. En SNEL! Anders helpt het niet eens!

Ik hoop ook dat de mensen allemaal geënt mogen worden trouwens, als ze dat nu ook snel doen...

zorobri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 20:56

ja.. inprincipe maak ik mij niet zo druk om het virus maar wel om mijn vogeltje.. (ik heb een woestijbuizerd) en als ik hem niet mag enten en binnenkort komt het bij een kippenboer ofzo hier in de buurt en mijn vogel moet eraan.. brrr moet er nie aan denken

bowena_84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 21:16

OOoeeeh k woon in kerkrade

K kom ook vaak in duitsland, bedoel 6 stappen en k zit over de grens, sterker nog as k naar me vriend ga fiets k over duitsland.

Ik kan me der nu nog neit echt druk o maken, misschien heb k gister wele en besmette kip uit duitsland gegeten who knows.
Ik ga me pas zorgen maken als het heir echt uitgebroken is, bedoel kan der toch vrij weinig aan doen

Ik eerlijk gezegd wel dat t gewoon daar blijft, heel sneu voor die mensen maar toch...

svenlOver15

Re: Vogelgriep in Duitsland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 21:54

Ik vind het allemaal maar eng.. ik bedoel, als je een overlevingskans van 50% hebt, als het hier uitbreekt. Dat gaat de helft van de wereld(?)bevolking dood! Oke, er zijn misschien wel wat teveel mensen op de wereld, maar moet het dan zo?

Ik wil toch eigenlijk nog wel zo'n 60 jaar leven.. liever nog langer!

leentje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 22:35

Zucht... geen idee wat de juiste overlevingskans precies is ALS je ermee besmet raakt, maar in elk geval raakt niet iedereen besmet. Maar maak jezelf vooral nog maar wat meer gek hoor, als je zo graag met extra stress leeft

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 23:21

Mensen...maak je toch niet eens zo druk!
Snap best dat de meeste er wel bang voor zijn ( ik ook), maar zo maak je jezelf nog helemaal gek!
De vogelgriep is nog niet in Nederland.....

xkusssx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 00:06

xxsweet schreef:
Hihi.. Ik had net ook een topic geopend maar die is alweer gesloten
Ik heb duiven buiten zitten en die ga ik maar ophokken want ik vertrouw het niet echt meer..
Het kan zo overvliegen

je MOET ze al ophokken.
tenminste mijn vader heeft postduiven (voor wedstrijden)
en daarvoor geld een ophoksPLICHT...

xkusssx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 00:07

ze willen waarschijnlijk de duiven hier (post) gaan enten.. dan kunnen ze over paar maanden weer los. Maar anders gaan het nog maaaaaanden duren voor ze weer loskomen. En mijn pa zegt al al die jonge van nu leren dus niet vliegen en het eigen hok herkennen en zodra ze weer losmogen zijn ze te oud en dan vliegen ze weg en vinden ze de weg niet meer terug, omdat ze nooit eerst kleine stukjes hebben gedaan.... SJIELIGE PAPS.. is zijn hobby...

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 00:50

Dat klopt, mijn vader zou de mannetjes en vrouwtjes bij elkaar doen om jonkies te laten komen. (taal voor leken )
Maar heeft dat niet gedaan en is daar nu dolgelukkig mee, heel wat mensen gaan hun jonge duiven verliezen!!!

Angeliek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 00:57

Er was een enquete afgenomen onder de Nederlandse bevolking.
Maar 5% (of zoiets) was bang voor het vogelgriep virus..

Maar ik hoor dan toch echt tot die 5%! Brrrr!!

Equira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 01:02

svenlOver15 schreef:
Ik vind het allemaal maar eng.. ik bedoel, als je een overlevingskans van 50% hebt, als het hier uitbreekt. Dat gaat de helft van de wereld(?)bevolking dood! Oke, er zijn misschien wel wat teveel mensen op de wereld, maar moet het dan zo?

Echt niet iedereen raakt besmet en als je besmet raakt heb je dan nog 50 % kans. En misschien is dit wel de natuur die ingrijpt tegen de overbevolking. Alle zwakken blijven toch door de medische wetenschap langer in leven, dan gaan ze nu dood. Als ze besmet raken......

Kunnen we "15 miljoen mensen" weer op de radio draaien!!!!

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 01:05

WendyK schreef:
svenlOver15 schreef:

Echt niet iedereen raakt besmet en als je besmet raakt heb je dan nog 50 % kans. En misschien is dit wel de natuur die ingrijpt tegen de overbevolking. Alle zwakken blijven toch door de medische wetenschap langer in leven, dan gaan ze nu dood. Als ze besmet raken......

Jij denkt er ook lekker luguber over..

xkusssx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 10:44

adriana schreef:
Dat klopt, mijn vader zou de mannetjes en vrouwtjes bij elkaar doen om jonkies te laten komen. (taal voor leken )
Maar heeft dat niet gedaan en is daar nu dolgelukkig mee, heel wat mensen gaan hun jonge duiven verliezen!!!

oftewel Doffers om het maar helemaal af te maken... mijn vader heeft dit dus wel gedaan.... maar heb al wel wat schattige kleintjes gezien

xkusssx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 10:46

Citaat:

[/quote]

Haha je zegt het idd. wel lekker grof maar moet er wel om lachen.. haha

svenlOver15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 11:17

xkusssx schreef:
Citaat:

Haha je zegt het idd. wel lekker grof maar moet er wel om lachen.. haha
[/quote]

Ja dat is misschien wel zo, overbevolking enzo. Maar toch, het idee..

Janine1990

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 16:14

DE VACCINATIEVERGUNNING IS ER