Jong zwanger?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 22:39

Het is beter dat die personen nu zeggen, ik neem geen kind want ik wil nog zus en zo. Wat als het kindje is geboren, en jij als moeder steeds denkt, he ik wil uit maar zit ik weer met dat kind opgescheept..

Om maar even wat te noemen.

En verder heb ik nog steeds moedergevoelens, van kleins af aan al. Was een voorbeeld dat voor mij gold, niet voor elk ander.

Laura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 22:43

Duke schreef:
Wow! Kijk, dat vind ik goed! Echt respect hoor! Geen gezeur dat het niet kan, of niet wil. Gewoon er voor gaan! Voor alles is dan wel een oplossing. Mooi verhaal!
En dit vind ik ook respectloos naar eenieder die wel de beslissing heeft genomen het niet te laten komen. Duke, dat jouw keuze duidelijk is, a la, maar ik vind echt dat je dit soort dingen nog wel eens mag nuanceren

xjessx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 22:54

Eens met Laura

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 22:56

Ik ook. Ik zou nooit abortus plegen, maar vind dat beter dan dat er kinderen worden geboren waar het eigenlijk (nog) niet 'moet'

roomsoes17

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 22:58

ik weet heel goed wat de consequenties van een kind zijn (heb zelf 2 zusjes van 1&2) maar als ik een morning after pil zou kunnne halen doe ik het, maar abortus zit er niet "meer" in vroeger zou ik dan wel gedaan hebben maar nu ik een goeie vaste relatie heb vind ik dat ik volwassen genoeg moet zijn om voor me eigen oliebol te zorgen. dus ook als je een kindje krijgt moet je daar dan goed voor zorgen. tja je bent dr zelf bij toch;)

Kaia

Re: Jong zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 23:15

Wow..heftig onderwerp hoor

Ik zou ook kiezen voor een abortus...
En ja..dat doe ik inderdaad omdat IK nog wil studeren...niks egoïstisch (vind ik dan ) Als ik niet studeer kan ik mijn eventuele kind niet onderhouden!!

Dan vraag ik mij toch af..wat is egoïstischer:
Een kind houden omdat jij dat wil terwijl je er niet eens de middelen voor hebt. Ofwel je kan het kind gewoonweg geen goed en veilig tehuis bieden..laat staan de financiele kant. Of dat IK kies voor een abortus zodat ik later wel goed voor een kind kan zorgen?

Ik ben dan ook wel benieuwd wat de 'tegenstanders' van abortus plegen zeggen over eventuele verkrachting... Moet je dan het kind ook houden? Moet je dan je je hele leven er achtervolgt door worden? Want dat is heftiger dan je denkt.. Kreten als: 'als het kindje geboren is..neemt dat veel weg' zijn in mijn ogen niet waar! Telkens zal je er aan herdacht worden...en wat denk je als een kindje vraagt waar zijn pappa is?

sorry als jullie het er al een keertje over gehad hebben..maar ik heb niet alles gelezen

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 23:20

ik zou zeggen dat ik het weg zou laten halen (ben 17 en weet ook dat mijn vriend bij me zou blijven al zou ik het houden) maar ik heb gewoon het idee in mn hoofd dat ik geen kind kan onderhouden en verzorgen zolang ikzelf nog een kind ben.

maarja... je weet nooit wat je zegt al verkeer je daadwerkelijk in zo'n situatie...

Vigolove

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 23:42

Tjah ik ben het met laura eens,
Als het me nou over 2 jaar zou gebeuren okee, dan ben ik 20/21 als het kind wordt geboren ik zou het dan niet meer laten weghalen maar het liefst wil ik gewoon een kind als ik gesettled ben gewoon huisje boompje beestje. Wat moet je met een kind wat je niets heb te bieden, je hebt je school, ben constant bezig met mensen bij elkaar roepen van "kan jij even..." en bla bla.. ik ben gewoon geestelijk niet zo ver net 17 en dan al een kind, net aan het begin van een mbo opleiding.. ik wil eerst een bepaalde sfeer om me heen, waar ik mezelf ook veilig voor waar ik op mn gemak ben en ik me thuis voel.

texeenmaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 00:21

Een paar jaar terug moets ik echt niet aan kinderen denken ( rond me 17de). Maar al zou ik toen wel zwanger zijn geworden had ik het wel gehouden. Ik heb het er vaak genoeg toen met mijn moeder over gehad en die zou me altijd helpen en steunen als ik die keus had gemaakt.

Nu ben ik 21 en ik moet zeggen hou ouder ik word, hoe meer ik toch wel de kriebels krijg. Ik woon nu ruim 1,5 jaar samen, en het gaat het echt heel goed tussen ons. Zou ik nu zwanger worden komt het niet goed uit (plannen om een ander huis te gaan kopen) maar het mag zeker wel welkom en dan ook wel gewenst (alleen even te vroeg dan de planning was).

Wat geld aan gaat hoeven we ons ook geen zorgen te maken. Mijn vriend heeft een goeie baan en ik verdien nog wat bij voor mij eigen hobby (de pony's)

Dus voor ons is het zeker houden mij vriend denkt er ook zo over die wil niets liever dat vader worden

Laura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 09:05

De morning after pil niet 'kunnen' halen is ook vrij onmogelijk.... het ding is werkzaam tot 72u na de seks, en er is altijd een nachtapotheek open.

Eline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 12:04

Laura schreef:
De morning after pil niet 'kunnen' halen is ook vrij onmogelijk.... het ding is werkzaam tot 72u na de seks, en er is altijd een nachtapotheek open.

Maar voor iedereen die denkt 'oh, dan wacht ik wel even' in de eerste 24 uur is de pil het meest effectief!

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 12:24

En mocht je toch te laat zijn voor de morning-afterpil dan bestaat er nog zoiets als een overtijdbehandeling. Minder ingrijpend dan abortus en kan geloof ik t/m 14 dagen.

Laura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 14:13

Ellende schreef:
Laura schreef:

Maar voor iedereen die denkt 'oh, dan wacht ik wel even' in de eerste 24 uur is de pil het meest effectief!

Inderdaad Maar als je een vriendlief hebt die ruim een dag na een heftige nacht roept, ´oh ja, tróuwens, gisteren was het wel even mislukt met het condoom, had je dat nog meegekregen?´ is het toch prettig dat het ding 72u te nemen is