Hondje opgehangen bij overval gehandicapte vrouw

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 19:21

Het was een puppie van 5 maanden. Stoere knapen hoor! Er zijn blijkbaar al knokploegen opgericht dus vervangers voor Pistolen Paultje hebben wel al. Nu maar hopen dat die gasten gauw opgepakt worden en dan linea recta richting tuchthuis voor een paar jaar. Tegenwoordig heet dat een jeugsgevangenis geloof ik, maar ik ben nog van net na de middeleeuwen

arans

Re: Hondje opgehangen bij overval gehandicapte vrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 20:05

ik vind dit echt zielig voor alle 2 .dan ben je gewoon dood omdat die stomme@!*@#$*!#@@#*&^!@#%$#$#$%#$$#%$#$$$^&$$@!!$@#!! koters!!!!!!! gewoon dom zij ik vind dit echt gemeen hoor. als ze die jongens vinden dan magen ze ze lekker in elkaar meppe en daarna levenslang in de gevangenis zette!!

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 20:07

Hoe wil je dit vormgeven Menno? Het lijkt mij een prachtig gebaar!!

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 20:07

Ik doe ook absoluut mee aan een actie voor deze vrouw!
Als is het maar, zoals Menno zegt, een glimlach bij deze vrouw om haar lippen te toveren en om haar te laten weten dat we allemaal als een blok achter haar staan, met haar meeleven. Niet dat ze daarmee haar hondje en gevoel van veiligheid en eigenwaarde terugkrijgt, maar we kunnen allicht een poging doen om haar te steunen!

Menno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 20:17

Eerst maar bepalen wat we met het geld kunnen doen.

Of ze een partner heeft weet ik nog niet, dat zal ik morgen wel doorkrijgen, zo niet dan zal er vast wel een begeleider zijn. Dat betekend in ieder geval dat het om 2 personen gaat.

Zelf lijkt het mij leuk om bv 2 kaartjes voor de Lion King te geven in het Circustheater. Deze kaartjes kosten 80 euro per persoon.

Daarnaast zal ze vervoer moeten hebben van Spijkenisse naar Scheveningen en terug. Dit zal dan met een invalidetaxi moeten gebeuren lijkt mij. Wat hier de kosten van zijn weet ik nog niet, maar met de 90 euro die er nog overblijft van de 250 zal ik het niet redden... Daarom dus de hulp van de bokkers hier

Ook zou het leuk zijn om hier een etentje aan vooraf te laten gaan, daar moet je al gauw 80 euro voor rekenen.

Het zou dus fijn zijn als de overige bokkers ook voor een kleine 100 tot 150 euro kunnen zorgen.

Afspraken hierover zullen allemaal via het politiebureau in Spijkenisse verlopen, hier voorzie ik geen problemen in.

Misschien kan ik zelfs met het Circustheater bellen of zij hier ook wat in kunnen betekenen

Natuurlijk sta ik open voor alle andere ideeen, zolang het maar iets is om die vrouw mee op te vrolijken, voor zover het kan...

Ik hoop dat mijn eerste inleg anderen motiveert een klein beetje te helpen. In tegenstelling tot andere goede doelen weet je hiervan zeker bij wie het terecht komt en dat het goed besteed wordt

Ik wil dit wel op korte termijn voor elkaar hebben (max 1 week).
Wanneer het daadwerkelijk uitgevoerd wordt maakt mij niet uit, die keuze is aan haar.

Als er morgen meer bekend is over hoe en wat zal ik wel ook een nieuw topic openen op bokt (deze valt inmiddels al niet meer op met 7 pagina's) en misschien dat Bart er een sticky van wil maken
Laatst bijgewerkt door Menno op 16-11-05 20:26, in het totaal 1 keer bewerkt

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 20:26

ik hoorde het vanmorgen.. walg er echt van... vooral toen mijn kleine hondje me toen met van die hele grote ogen aankeek..
zoiets doe je toch niet? bij niemand doe je zoiets en helemaal biet bij iemand die niks terug kan doen..

ik heb echt totaal geen respect voor dat soort mensen

Machie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 20:39

super menno! Dat is nou sociaal bezig zijn! Ik wil zeker wel een paar euro te storten (ben alleen afhankelijk van mijn stufie, en die komt pas over n week...)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 21:45

Ben zeker voor, Menno! Geweldig plan. Ik zal kijken wat ik überhaupt nog heb op mijn rekening, maar 10 - 20 euro kan er zeker af..

bouwens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 01:21

Nederland is ziek, totaal de weg kwijt.

Ziek zijn de mensen die een gehandicapte vrouw overvallen en mishandelen.

Dit alles zou geen hot nieuws zijn als niet ook haar hondje aan zijn eigen riem was opgehangen aan een hek. Sterker nog het zou nergens in geen een krant of journaal vermeld worden.

Ziek zijn dus de journalisten en de media die dit nieuwsfeit opblazen alleen om het feit dat er een hondje bij betrokken is. Alleen een gehandicapte vrouw mishandelen is geen nieuws (niet interesant genoeg), dus kennelijk minder belangrijk dan een hond.

Ziekelijk zijn de reacties van de meeste mensen (de goed daargelaten), die zo kwaad zijn over wat er met het hondje is gebeurt. Hoe zit het GVD met de gehancicapte vrouw die mishandelt is? Dat is het enige dat ik wil weten.

Ziek is Nederland omdat het wel en wee van een dier belangrijker is dan dat van een mens.

Ziek zijn politici die uit dit feit politiek gewin willen halen, en Nederlanders nog gekker en zieker maken dan dat ze al zijn.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 08:59

ziek ben jij
omdat je alleen maar mensen belangrijk vind
er bestaat meer op de wereld dan de mens
De mens, die al deze ellende aanricht....

als je dit voor een dier erg vind, betekend het vrijwel automatich dat je zoiets ook niet bij een mens goed vind.

Maar er is wetenschappelijk bewezen, dat mensen die zoiets bij een dier doen, later vaak overgaan naar mensen martelen en doden
En dat zie je nu direct, hond dood, vrouw leeft nog.
Maar als ze zo makkelijk een hond doden, hoe zal het volgende slachtoffer er vanaf komen?

Menno, super aktie
Volgens mij heb jij echt een hart van goud

Cittemee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 11:43

Voor jullie iets willen organiseren lees aub het volgende..

HET AD schreef:
Whopper is dinsdag gecremeerd op kosten van het dierenasiel. Els Bergsma heeft geen afscheid van hem genomen. Zij kon dat emotioneel niet aan. De vrouw wil met RUST worden gelaten en heeft zich met haar levenspartner teruggetrokken. Burgemeester Broekhuis van Spijkenisse had de zwaar aangeslagen vrouw dinsdag gebeld om zijn medeleven te betuigen.

Verder ben ik het met Runningkawa eens, zelfs de vrouw zelf is het met Kawa eens denk ik,getuige het volgende stukje

http://www.ad.nl/binnenland/article62195.ece

Maarja dat begriip je mischien alleen als je zelf honden/dieren hebt (toevallig heb ik ook een frans bulldogje) Dan word je liever zelf in elkaar geslagen(hoe afschuwelijk dat ook is) dan dat ze je dieren iets aan doen!

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 11:47

Oh wat een vreselijk verhaal....echt afschuwelijk.
Hoe kun je een arme vrouw dit aan doen. Als je leest hoe ze haar toegetakeld hebben....gewoon beestachtig.
En die uitspraak die erbij staat. "honden zijn beesten, maar de echte beesten lopen op straat" (mensen dus) ik ben het eens met deze uitspraak.

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 12:26

Idd Runningkawa, het is bewezen dat mensen beginnen met dieren en dan overgaan op mensen.

Dit zijn echt gevaarlijke jongens en dit is geen puberaal gedrag meer.

Je zou toch via de politie kunnen overleggen wat ze van deze actie vinden? Misschien als een ontlading? Het lijkt me niet dat ze staan te wachten op de pers enzo.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 12:29

bouwens schreef:
Nederland is ziek, totaal de weg kwijt.

Ziek zijn de mensen die een gehandicapte vrouw overvallen en mishandelen.

Dit alles zou geen hot nieuws zijn als niet ook haar hondje aan zijn eigen riem was opgehangen aan een hek. Sterker nog het zou nergens in geen een krant of journaal vermeld worden.

Ziek zijn dus de journalisten en de media die dit nieuwsfeit opblazen alleen om het feit dat er een hondje bij betrokken is. Alleen een gehandicapte vrouw mishandelen is geen nieuws (niet interesant genoeg), dus kennelijk minder belangrijk dan een hond.

Ziekelijk zijn de reacties van de meeste mensen (de goed daargelaten), die zo kwaad zijn over wat er met het hondje is gebeurt. Hoe zit het GVD met de gehancicapte vrouw die mishandelt is? Dat is het enige dat ik wil weten.

Ziek is Nederland omdat het wel en wee van een dier belangrijker is dan dat van een mens.

Ziek zijn politici die uit dit feit politiek gewin willen halen, en Nederlanders nog gekker en zieker maken dan dat ze al zijn.

Nee, onwetend ben jij.
De mishandeling van de vrouw was niet het ergste en kennelijk nog niet genoeg. Ze wilden haar NOG harder raken, breken, kapot maken! door voor haar ogen haar geliefde hondje op te hangen.

mensen zijn er nog meer dan ooit op uit om elkaar niet alleen fysiek kapot te maken maar mentaal te vernietigen. En jij ziet dat niet eens. Jij vindt het belachelijk als mensen zich "druk maken om een hondje". JIj bent er zo een die denkt "het is maar een dier".

Maar snap je niet dat als mensen zoveel meer respect hadden voor dieren, dat ze ook voor elkaar beter werden? Dat komt omdat het verschil tussen mensen en dieren uiteindelijk helemaal niet zo groot is als jij denkt.

Menno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 12:51

Ik hoorde zojuist via de radio dat deze mevrouw liever niet heeft dat haar het e.e.a. aangeboden wordt.

Het politiebureau van Spijkenisse heeft mij verder nog geen mail gestuurd.

Als dit zo blijkt te zijn, moeten we haar mening respecteren en niets ondernemen...

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 12:54

Idd dat is waar.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 12:56

Eigenlijk kan ik me dat ook best voortellen van die vrouw

Vol verdriet plezierig gaan uit eten oid.
Persoonlijk zou dat van mij ook niet hoeven, als net mijn hondje zo wreed vermoord is.

ik hoop echt dat er nieuwe pistolen paultjes komen
en het recht maar in eigen hand gaan nemen, want anders gebeurt er niks in dit kl*te land.

bouwens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 13:03

Desiree schreef:

Nee, onwetend ben jij.
De mishandeling van de vrouw was niet het ergste en kennelijk nog niet genoeg. Ze wilden haar NOG harder raken, breken, kapot maken! door voor haar ogen haar geliefde hondje op te hangen.

mensen zijn er nog meer dan ooit op uit om elkaar niet alleen fysiek kapot te maken maar mentaal te vernietigen. En jij ziet dat niet eens. Jij vindt het belachelijk als mensen zich "druk maken om een hondje". JIj bent er zo een die denkt "het is maar een dier".

Jij weet helemaal niet wat ik denk. Niet goed gelezen. Ik vindt het erg voor de hond, maar nog erger voor de vrouw. Het stoort mij dat alle aandacht uitgaat naar de hond en niet naar de vrouw.
Desiree schreef:
Maar snap je niet dat als mensen zoveel meer respect hadden voor dieren, dat ze ook voor elkaar beter werden? Dat komt omdat het verschil tussen mensen en dieren uiteindelijk helemaal niet zo groot is als jij denkt.

Even de krant lezen:
Uit de krant van vandaag
Donderdag 17 november 2005 - DEN HAAG – Niets anders dan schuldgevoel en zelfbevrediging, stellen dierenkenner Midas Dekkers en massapsycholoog Jaap van Ginneken over de ophef die is ontstaan over de ‘domino-mus’.

Tijdens de voorbereidingen van Domino Day in het Frisian Expo Centre in Leeuwarden vloog deze week een musje per ongeluk de zaal binnen en stootte 23.000 stenen omver. Het diertje werd doodgeschoten en nu wordt de dader met de dood bedreigd, zijn verschillende dj’s een actie begonnen en is er zelfs een condoleanceregister voor de mus geopend. De schutter heeft al meer dan drieduizend bedreigingen per mail gekregen. Zijn vader, Dick den Hartog, heeft de ergste naar de politie gestuurd. „Dreigementen aan het adres van mijn schoondochter en mijn kleinkinderen. Gewoon laag.“ Den Hertog treedt overal in het land aan om ‘overlast van schadelijke dieren op te lossen’. „Sommigen zijn te erg om over te praten. Dat de schutter in zijn poten geschoten moet worden, dat zijn ballen eraf gesneden moeten worden.“

Dat is andere taal dan speelse oproepen als ‘saboteer Domino Day met stuiterballen of laat een F-16 door de geluidsbarrière gaan’. Of de oproep voor een stille tocht voor de gedode mus, met een herdenkingssteentje.

Dekkers en Van Ginneken zijn niet onder de indruk van de ophef. Integendeel. Keer op keer raken de gemoederen oververhit wanneer dieren in het spel zijn. Vooral onschuldige en aaibare dieren. Deze week werd ook een gehandicapte vrouw in een scootmobiel die haar hondje uitliet, belaagd door twee jongens. De jongens schopten de vrouw, die in een greppel viel en hingen de hond op aan een hek.

Op internetfora lijken de meesten zich drukker te maken om de gedode hond dan om de vrouw. De dierenbescherming loofde 500 euro uit om de daders te pakken, de site GeenStijl ook en Kamerlid Wilders deed er nog eens 10.000 euro bovenop. Maar is dat voor de vrouw of voor de hond?

„We gaan gebukt onder een groot schuldgevoel iedere keer dat we weer een worst naar binnen schuiven“, stelt Dekkers. „Maar omdat we ons niet van ’s ochtends vroeg tot ’s avonds laat schuldig kunnen voelen, hoopt dat zich op. Als er dan iets gebeurt, zoals met het musje, barst het abces open. De woede wordt afgeleid, want het is wel zo makkelijk die op iemand anders te richten.“ Het schuldgevoel begint volgens Dekkers al op negenjarige leeftijd ‘wanneer kinderen beginnen te beseffen dat het lapje vlees op hun bord hetzelfde is als koetje boe waar hun ouders zo vals onschuldig over voorlezen’. De liefde voor dieren is ongekend hypocriet, vindt Dekkers. „We houden van onze huisdieren, dus voeren we ze worst en kip uit de bio-industrie.“

Volgens Van Ginneken grijpen mensen dit soort onbenulligheden aan om lekker te kunnen klagen over de verloedering van deze tijd. „Zelfbevrediging is het, meer niet. Niemand schiet er iets mee op.“ Hij vraagt zich af of de ophef over de dode mus net zo groot was wanneer de mus een rat was geweest.

En........................................................... al klaar gekomen?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 13:07

ijn aandacht gaat uit naar het geen dat dood is

lijkt erop dat die vrouw dat zelf ook zo ervaart

en blijkbar hebben meerdere mensen dat
niet zo raar dus.

en bio en mus en dit
daar zit bij een groot verschil in

zinloos, zoals de hond en de mus
of zinnig, voor voedsel

maar vele zijn te bekrompen daar verschil in te zien

heel raar

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 13:11

Toch vergis jij je bouwens.
Waarom gaat de aandacht uit naar die hond? Omdat de vrouw heeft moeten ondergaan wat er met haar geliefde hondje gebeurde. Hier zijn dierenliefhebbers en veel hondenliefhebbers daaronder. Wat die vrouw is overkomen zou ook ons kunnen overkomen. Dat een of andere gestoorde gek mij mishandelt en mijn hond doodt. En dat laatste zou ik het ergste vinden. Niet dat ze aan mij komen maar dat ze aan mijn hond komen.

Vanuit die vrouw gedacht is dat van dat hondje het ergste wat haar overkomen is. Kennelijk was haar pijn doen en mishandelen niet genoeg. Het was ook niet gericht tegen dat hondje maar VIA dat hondje. Zo wilden ze haar NOG harder raken. How low can you go.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 13:14

Idd Desiree

en als bouwens dat ene artikel leest, kan hij/zij ook lezen dat dit ook de gedachte van de vrouw is.

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 13:14

ik vind dat van die mus eerlijk gezegt aanstellerig enzo

die mensen hebben hard gewerkt ze hebben het nog met netten geprobeerd.. ze waren allemaal vet verdrietig toen alles om viel
er zijn nog genoeg mussen op de wereld hoor..

en een stille toch voor een mus vind ik echt te ver gaan

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 13:16

Staat dit niet verkeerd Taber?

maar komt er dan een stille tocht?
Dat gaat mij ook te ver

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 13:18

nee staat niet verkeerd
ik las dat van het artikel dat hier ook geplaatst is..
van bouwens stukje terug..

Dat gerucht gaat wel.. las het ook in een paar msn namen..

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 13:22

In de link die hier staat kan je zelf ook lezen dat die vrouw zelf zich ook het meest geraakt is in het doodmaken van haar hondje.
Ik denk dat de meeste dierenliefhebbers liever zelf in elkaar geslagen zouden willen worden dan dat 1 van hun dieren dit overkomt.

Meeste aandacht gaat nu misschien naar het dode hondje, maar met het vermoorden van dat hondje hebben ze die mevrouw denk ik ook meer gebroken dan met de klappen die ze gehad heeft.
Vooral als je bedenkt dat dit hondje de reden was waarom mevrouw weer naar buiten ging.

Het is idd erger voor de vrouw, het is erger omdat haar hondje voor haar ogen op zo'n manier gestorven is.
Lijkt mij dus dat dit in verband staat met elkaar, pak het hondje dan pak je de vrouw.....gewoon een laffe lage streek om mensen onderuit te halen, schoppen waar je kan en als dat niet genoeg pijn doet ach...dan vermoord je gewoon datgeen waar hun gek op zijn.

Gekkenhuis allemaal.