Universiteit en een paard hebben..?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Petit

Re: Universiteit en een paard hebben..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 15:46

Lenn, ik kan maar 1 ding zeggen:

Petje af!

Je hebt er super over nagedacht, alles overwogen. Alle opties bekeken, en persoonlijk denk ik dat je een hele slimme keuze hebt gemaakt

Succes!

Lenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-06 18:30

manzano schreef:
Dat verschilt extreem per vereniging hoor Lenn, bij de vereniging van mijn vriend (ik mag geen officieel lid worden omdat ik op een andere school zit) is dat dus helemaal niet. 0 verplichtingen en ook geen ontgroening over vernederingen.

en was dat een studie- of een studentenvereniging?

Eliane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 18:38

Ik zit ook bij een studentenvereniging, en ik heb ook totaal geen enkele vernedering oid meegemaakt hoor . Verplichtingen zijn er ook nauwelijks; het kost me veel tijd, maar dat is alleen omdat ik het gewoon heel leuk vind!

Verder moet iedereen zoiets natuurlijk zelf weten, maar de meeste mensen hebben echt een totáál verkeerd beeld van een studentenvereniging .

Noukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 18:39

en daarom zit ik bij de studentenwindsurf vereniging
wel zuipen, geen ontgroening of verplichtingen, wel toffe trips voor wie daar zin in heeft... ideaal

studentenvereniging, mits je er 1 hebt die echt bij je past, is ontzettend leuk en kan ik zeker aanraden. Al is het 'maar' een sportvereniging.
en ja, zonder kan je zeker ook vrienden maken, ben ik met iedereen eens maar met vereniging heb je toch net even wat extra.

Lenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-06 19:30

Noukie schreef:
en daarom zit ik bij de studentenwindsurf vereniging
wel zuipen, geen ontgroening of verplichtingen, wel toffe trips voor wie daar zin in heeft... ideaal .

In Tilburg heb je Vidar als studentensportvereniging, dat is dan roeien ofzo, maar daarbij heb je ook een fikse ontgroening helaas. Verder heb je zo ook nog wel veel sportverenigingen, dat lijkt me dan wel leuk! Nouja ik zie wel..

Noukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 19:40

ontgroening is vervelend idd! dat is wel erg jammer.
opzich is een sportvereniging wel fijn, ik denk zeker als jij minder gaat rijden,d at je wel ergens je energie in zal willen steken dan is een gezellige sportvereniging erg relax

Blueberry

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 20:06

Lenn schreef:

Leasen vind ik ook geen optie, je paard delen vind ik een beetje vragen om problemen

Bedankt voor jullie berichten.. Fijn ook om te kunnen lezen hoe anderen het in vergelijkbare situaties hebben gedaan.
@ trisca: ik vind het wel erg knap dat je het zo doet! Maar je hebt dan ook erg leuke paarden!
@ grassie: Je studentenleven heb je inderdaad maar 1 keer. En ik wil er geen spijt van krijgen dat ik dat nooit heb gekund vanwege wat dan ook. Maar ik ga niet bij een studentenvereniging ofzo hoor

Je kan het toch eerst proberen?
er zijn zat mensen die hun paard verleasen, zou ik zelf ook eerst gaan doen.
Zolang je een goed contract hebt kan er niet veel misgaan lijkt me.
Mocht het niet lukken kan je altijd nog verkopen toch?

Het is jou beslissing maar ik zou het niet kunnen want als je m eenmaal verkocht heb, krijg je m niet meer terug...

(T is wel een superknap paard zeg!!!)

Is thuisstudie niets? LOi studie ofzo?

LotteAnna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 20:35

Hoi Lenn,

Studentenverenigingen zijn wel leuk, maar St. Olof heeft een ontgroening en Vidar heeft ook een ontgroening.

Plato is minder qua verplichtingen en ontgroening kennen ze ook niet echt!

Maar of een studentenvereniging samen met samenwonen gaat, weet ik eigenlijk niet. Ik kan het me nu niet echt voorstellen.

Tis zeker een aanwinst voor je studententijd. En bv een jaarclub hou je voor je hele leven...!

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 20:38

Ik vind het echt knap van je dat je deze beslissing hebt genomen. De beste is vaak niet de makkelijkste, maar het is wel de goede!

Ik studeer nu Rechten aan de Universiteit Leiden, en ik vind mijn studie al behoorlijk tijdrovend. Ik heb wel weinig lesuren, maar heel veel zelfstudie. Ik denk dat ik het nu niet eens trek om 7dagen per week Gracy te doen, en te werken en een vriend te hebben. Ik vind slim dat je voor jezelf hebt gekozen, een goede investering in je toekomst zodat je het later dubbel en dwars goed kan maken!

XMegan

Lenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-06 21:45

Bedankt voor de reacties, vind het fijn dat de meesten het een verstandige beslissing vinden. Voel me er nou weer behoorlijk rot om namelijk.

Tessa_frida schreef:
Je kan het toch eerst proberen?
er zijn zat mensen die hun paard verleasen, zou ik zelf ook eerst gaan doen.
Zolang je een goed contract hebt kan er niet veel misgaan lijkt me.
Mocht het niet lukken kan je altijd nog verkopen toch?

Het is jou beslissing maar ik zou het niet kunnen want als je m eenmaal verkocht heb, krijg je m niet meer terug...

(T is wel een superknap paard zeg!!!)

Is thuisstudie niets? LOi studie ofzo?

Nee ik begin daar echt niet aan, veel teveel risico.
Mijn besluit staat al vast. Er is zelfs al een meisje geregeld die haar paard bij ons gaat stallen zodat het paard van mijn zus niet alleen komt te staan.
Maar misschien vraag ik wel het eerste recht op koop.
En nee ik ga niet thuis studeren om een paard

LotteAnna schreef:
Maar of een studentenvereniging samen met samenwonen gaat, weet ik eigenlijk niet. Ik kan het me nu niet echt voorstellen.

Tis zeker een aanwinst voor je studententijd. En bv een jaarclub hou je voor je hele leven...!

Nee dat zie ik ook helemaal niet gebeuren eigenlijk.
Maar ik ga denk ik gewoon fitnessen ofzo.. weet niet echt een andere sport buiten paardrijden waarvan ik denk jeej
Ja zwemmen.. maar dat is net op de avonden dat ik ook waarschijnlijk 's avonds college heb zie ik.
En ik ga ook niet bij de paardenvereniging. Zie niet zo'n uitdaging in manegepaarden of manegeles. Ben het nou veel te goed gewend
Nouja.. doet er ook allemaal niet zo toe. Het zal wel wennen zijn iig. Van een boerderij met 20 dieren naar een kamertje van 13 vierkante meter.. en dan ook nog paardloos. Great. Haha. Ben blij da'k mn vriend nog heb.

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 11:22

zullen we een huiskamertopic beginnen voor studenten met paarden?

er is er al wel eentje voor PhD studenten en andere onderzoekers, afstuderende WO-ers vallen daar ook onder natuurlijk

viewtopic.php?f=34&t=528644&hilit=

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 11:51

Ik meld mij ook maar even! Ik zit sinds september op de uva en studeer sociologie. Van de zomer heb ik mijn bachelor communicatie gehaald en in mijn afstudeerperiode heb ik mijn paard gekocht. Mijn afstudeerperiode was erg zwaar en hectisch maar toch heb ik het gered.
Nu doe ik een pre-masterjaar, ik doe eigenlijk 3 jaar bachelor basis in een jaar en kom echt gemakkelijk aan 40 p.w (ligt wel aan de periodes). Ik woon ongeveer een uur van mijn universiteit af dus 2 uur reizen per dag maar ik heb gelukkig mijn module's op 2 dagen ingepland (6 uur achterelkaar college is wel vermoeiend! ).
Naast mijn studie heb ik een bijbaantje (moet mijn paard ergens van betalen) en ik help vaak mee op de manege/ paardesportvereniging waneer er activiteiten zijn. Ik moet zeggen; ik heb het aardig druk! Ik denk ook niet dat ik mijn pre-master jaar in 1 jaar kan afronden (maar dat is puur omdat ik sociologisch nog niet goed genoeg op de hoogte ben, en om dan meteen mijn masterjaar in te gaan ).
Toch lukt alles wel redelijk, zelfs een sociaal leven zo af en toe gaat wel...
Mijn paard staat op een doe het zelf stal om de kosten te drukken. Dat betekent dat ik, als ik niet rijd, anderhalf uur bezig ben. Rijden staat in sommige periode's op een laag pitje; met een beetje pech rijd ik 3 keer per week, met een beetje mazzel 5 keer. Ik vind het echt heerlijk, na het abstracte werk even lekker de knop om en uitwaaien. Ik kan mij voorstellen dat het voor jou misschien wat pittiger is omdat je meer moet reizen maar kun je niet in de trein je literatuur doornemen? Dat scheelt in ieder geval als je thuis bent wat...

Misja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 12:04

Lenn: onwijs knap besluit...
En je zult er geen spijt van krijgen! Dat weet ik zeker. Echt toppie hoe je hiermee omgaat en hoe je erover na hebt gedacht.. Ik schrik dan ook van reacties van mensen die dan voorstellen een LOI studie te gaan doen..
Maar goed, ieder voor zich...

Ik ben 5 jaar geleden gaan studeren, en heb op een gegeven moment besloten om mijn leven geheel paardloos te maken.. Een vrij moeilijke beslissing, maar heb er geen seconde spijt van gehad als ik zie hoe ik nu in het leven sta en dan vooral op studiegebied!

Trouwens, filosofie lijkt me een erg leuke studie, wel erg pittig! Succes alvast ermee!

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 12:08

Ik had de 'mazzel' toen ik avondschool naast mijn werk deed ik alleen maar een verzorgpaard had op zondag . Toen ik overstapte naar de dagschool en ontslag nam heb ik nog een tijd avond en dag school naast elkaar gedaan. toen het wat rustiger werd kwam arabesk in mijn leven.

Soms vind ik het ook wel druk hoor zo als nu voel ik me gebroken... wat is de grens, wat is het goede evenwicht tussen een leuk sociaal leven en voldoende rust nemen?

Ik kijk in elk geval geen tv meer , geen tijd voor. Ik ben 's avonds of bij mijn paard of bij sociale contacten.

hoe doen jullie dat?

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 12:14

mijn sociale contacten zijn vooral de leerlingen waaraan ik lesgeef. Het grootste deel van de dag zit ik op moment achter de pc.
Ik vind het heerlijk om daarna het paard op te stappen, maar tv is er bij ons ook vaak niet bij.
Ik sta om 6.30 op en zit vaak om 22.00-22.30 pas weer op de bank

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 13:06

Ach ik heb de tv en mijn vriend de deur uitgedaan

Dat ruimt ook al lekker op qua tijd

Lenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-06 13:26

Tv kijken doe ik ook niet (op het journaal en idols na ), dat vind ik zo'n onnuttige tijdbesteding. Als ik me wil ontspannen ga ik wel bokken of een zinnig boek lezen. Of wat leuks doen natuurlijk.

Misja schreef:
Lenn: onwijs knap besluit...
En je zult er geen spijt van krijgen! Dat weet ik zeker.

Trouwens, filosofie lijkt me een erg leuke studie, wel erg pittig! Succes alvast ermee!

Ik hoop het iig niet. Dat is nl ongeveer mn grootste vrees.
Enne, ik heb er ook erg zin in!

Rytir schreef:
Ik kan mij voorstellen dat het voor jou misschien wat pittiger is omdat je meer moet reizen maar kun je niet in de trein je literatuur doornemen? Dat scheelt in ieder geval als je thuis bent wat...

Lenn schreef:
Hoewel ik weet dat het wel degelijk mogelijk is om een paard te onderhouden en rijden naast je studie, wil ik het mezelf gewoon niet ‘aandoen’.

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 14:49

@Lenn, even in je profiel gekeken. Wat een groot en supermooi paard heb je zeg. tycho!

Saar4

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 18:37

Je hebt duidelijk al besloten wat je gaat doen. Maar mag ik toch even zeggen dat ik het zonde vindt?
Het is zo'n ontzettend mooi paard. Als hij 20 cm kleiner was geweest was ik hem persoonlijk bij je op komen halen.
Ik begrijp ook echt niet waarom je leasen geen optie vindt. Ik bedoel daarmee dat je hem tijdelijk onderbrengt bij iemand die hem voor jou rijdt en op wedstrijden uitbrengt. Je kan afspreken dat jij zelf rijdt als je tijd hebt en een aardige vinger in de pap houden. Als je hem verkoopt is hij weg en dan moet je maar afwachten wat er van terecht komt.
Maar als je een beslissing hebt genomen waar je 100% achter staat is dat gewoon goed. Wat je ook besloten hebt.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 18:54

Dat niet leasen kan ik wel snappen.
Een ander rijd toch anders dan jijzelf.
Je paard word daardoor ook anders.
Dan kan hij beter weg zijn zodat je niet alles ziet, want je ergert je er dan denk ik toch maar aan.
Ook al doet die ander het best goed.

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 18:56

Lenn schreef:
manzano schreef:
Dat verschilt extreem per vereniging hoor Lenn, bij de vereniging van mijn vriend (ik mag geen officieel lid worden omdat ik op een andere school zit) is dat dus helemaal niet. 0 verplichtingen en ook geen ontgroening over vernederingen.

en was dat een studie- of een studentenvereniging?

Een studentenvereniging

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 19:07

Haha RK, dat konden nou precies de woorden van Lenn zijn

Et zal dadelijk iig erg wennen worden als Lenn niet meer op stal is. Ik heb ook echt even met m'n handen in m'n haar gezeten over een maatje voor Rongo. Maar, zoals Lenn al zei, er komt iemand anders op stal, dus dat probleem is opgelost.

Verder is het een erg dappere beslissing. En hoe moeilijk het af en toe ook is, ik kan het goed begrijpen. Maar jammer vind ik het zeker wel.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 19:12

Ik zou mijn paard ook echt niet zomaar kunnen verleasen.
Echt niet.
Een keertje onder toezicht wat rijden vind ik wel grappig, maar meer niet

Ik vind het zeker een dappere beslissing

En ik ga straks een staatslot kopen :D

Lenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-06 21:18

Tja de een vindt het slim, de ander vindt het zonde.. Ik denk dat ik het allebei vind. Ik hoop in ieder geval niet dat ik spijt ga krijgen.

En dat verleasen.. Ik vind de meeste mensen niet echt eerlijk rijden dus ik zou me inderdaad vooral gaan ergeren, ook al doet die ander echt wel z'n best. En als er nou iets met hem gebeurt ben ik al helemaal de sigaar.
En afwachten wat ervan terecht komt.. nouja.. ik denk dat ik gewoon het eerste recht op koop vraag en als het met zijn volgende baasje niks wordt zal ze hem toch wel weer verkopen en dan kan ik nog kijken ofzo.. Ik doe hem in ieder geval pas weg als het echt klikt, ook met rijden, en het echt een goede baas is want ik vind het zo al erg genoeg.

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 22:20

Ik zit ook met dit dillema. Wel knap van je. Ik ben gewoon bang dat ik niet zonder paarden kan LEVEN. Studeer zelf trouwens ook filosofie.