uitslag MRI: Hernia

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 14:51

Zo te lezen ben jij alweer een stuk verder dan ik Marye Ik ben nu 5 keer bij de fysio geweest en mag nog steeds alleen maar liggend oefeningen doen. Maar dat zijn wel ook oefenigen om de bekken, buik en rugspieren sterker te maken. Heb ook die "wip" oefening die jij moet doen, alleen moet ik die dan liggend doen En zo heb ik nog heel wat oefeningen die er heerlijk genant uitzien
Zodra mijn spieren wat sterker ontwikkeld zijn moet ik ook in een fitness zaaltje daar aan de slag met gewichtjes e.d.
Zo zie je maar weer hoe verschillend dat fysiotherapeuten zijn qua oefeningen opgeven. Ik oefen nu 3 keer per dag en daar ben ik dan ongeveer 20 minuten per keer mee bezig. Ik merk wel dat er zeker vooruitgang in zit
Ik heb vanmiddag weer fysio en dan ga ik vragen of ik morgen een half uurtje ofzo mag paardrijden op een braaf en niet al te hoog opgooiend paard. (wat met al te veel schokken zal mijn rug vast niet blij zijn ) Heb laatst ook al stiekem 5 minuutjes gehobbeld op de braafste pony van de manege

zoefie

Re: uitslag MRI: Hernia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 16:52

ehm van mijn fysio mocht ik de eerste drie weken helemaal niets doen. (ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet zo blij ben met mijn fysio) en ik heb nu oefeningen die niet helpen. Ik moet me met name heel vaak "opdrukken" terwijl mijn benen op de grond blijven liggen. Ik heb ondertussen echt super dikke bovenarmen gekregen van het opdrukken maarre mijn rug is er nog niet beter van geworden.

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 18:36

Huh opdrukken??? dat vind ik wel een vreemde oefening voor een hernia... En vooral als het niet helpt voor je rug en je er juist armspieren van krijgt... want dat is niet de bedoeling! Ik zou als ik jou was toch maar eens aankaarten bij je fysio dat het niet werkt zo voor jou. Ik weet niet hoe lang je deze oefening al doet want je rug herstelt ook niet na een keer fysio maar na een paar keer zou je toch wel al verschil moeten merken. Ik zou je probleem goed overleggen met je therapeut en als je er niet uitkomt maar naar een ander op zoek gaan. Het gaat hier wel om het herstel van jou rug! Dus laat aub niet over je heen lopen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 18:37

ik vind het eerlijk gezegd ook een vreemde oefening als je een hernia hebt hoor.

Marye78

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 19:50

iwayalover schreef:
Zo te lezen ben jij alweer een stuk verder dan ik Marye Ik ben nu 5 keer bij de fysio geweest en mag nog steeds alleen maar liggend oefeningen doen. Maar dat zijn wel ook oefenigen om de bekken, buik en rugspieren sterker te maken. Heb ook die "wip" oefening die jij moet doen, alleen moet ik die dan liggend doen En zo heb ik nog heel wat oefeningen die er heerlijk genant uitzien
Zodra mijn spieren wat sterker ontwikkeld zijn moet ik ook in een fitness zaaltje daar aan de slag met gewichtjes e.d.
Zo zie je maar weer hoe verschillend dat fysiotherapeuten zijn qua oefeningen opgeven. Ik oefen nu 3 keer per dag en daar ben ik dan ongeveer 20 minuten per keer mee bezig. Ik merk wel dat er zeker vooruitgang in zit
Ik heb vanmiddag weer fysio en dan ga ik vragen of ik morgen een half uurtje ofzo mag paardrijden op een braaf en niet al te hoog opgooiend paard. (wat met al te veel schokken zal mijn rug vast niet blij zijn ) Heb laatst ook al stiekem 5 minuutjes gehobbeld op de braafste pony van de manege

ja dat verschilt ook per therapeut. heb vroeger mensendieck gehad met mijn rug, en toen moest t ook allemaal liggend. Maar volgens de therapeut die ik nu heb helpt dat niet voldoende. Mijn rugspieren moeten gewoon heel erg aansterken om mijn ruggegraat te helpen. en dat gaat staand/zittend veel beter. (zwaarder)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 19:54

ik heb ook alle soorten therapie gehad die je maar kunt bedenken, "je rugspieren moeten sterker worden meis", en maar trainen en trainen, en maar pijn hebben, operaties, nu zijn mijn spieren versteend!! door al die zware oefeningen en de operaties maken het natuurlijk ook niet beter. ik heb geen doorbloeding meer in mijn spieren

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 20:13

Marye78 schreef:
ja dat verschilt ook per therapeut. heb vroeger mensendieck gehad met mijn rug, en toen moest t ook allemaal liggend. Maar volgens de therapeut die ik nu heb helpt dat niet voldoende. Mijn rugspieren moeten gewoon heel erg aansterken om mijn ruggegraat te helpen. en dat gaat staand/zittend veel beter. (zwaarder)

Ja ik moet die oefeningen straks ook staand en zittend gaat doen maar nu op dit moment wil ze eerst met liggende oefeningen mijn spieren sterker maken en dan pas de zwaardere.
Ik heb een paar jaar geleden ook fysio gehad voor andere rugklachten en toen moest ik ook gelijk beginnen met fitness en gewichtjes bij de fysio net als jij, maar met hernia zijn sommige therapeuten toch wat voorzichtiger.

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 20:15

phannie schreef:
ik heb ook alle soorten therapie gehad die je maar kunt bedenken, "je rugspieren moeten sterker worden meis", en maar trainen en trainen, en maar pijn hebben, operaties, nu zijn mijn spieren versteend!! door al die zware oefeningen en de operaties maken het natuurlijk ook niet beter. ik heb geen doorbloeding meer in mijn spieren

He bah... ik krijg gewoon de rillingen over mijn rug als ik dit lees...
Jij hebt echt een hoop ellende mee gemaakt met je rug

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 20:30

phannie schreef:
ik vind het eerlijk gezegd ook een vreemde oefening als je een hernia hebt hoor.
Tja, eerst moet ik andere oefeningen doen, dus op een stoel zitten en proberen om de stoelpoten vast te pakken (gebukt) e.d. Maar ik moet altijd afsluiten met opdrukken (en aangezien ik 4 keer per dag minimaal die oefeningen moet doen) doe ik dus ook 4 x 10 keer opdrukken
Ik ben hier al vanaf juni mee bezig, dus in principe zou het al veel beter moeten zijn. Maar volgende week ga ik naar een speciaal programma van mijn werk uit waar ook fysiotherapeuten e.d. zitten. Dus ik ben eens benieuwd wat die van mijn oefeningen vinden

phannie schreef:
ik heb ook alle soorten therapie gehad die je maar kunt bedenken, "je rugspieren moeten sterker worden meis", en maar trainen en trainen, en maar pijn hebben, operaties, nu zijn mijn spieren versteend!!
Hei bah, wat akelig voor je, nou heel veel beterschap

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 00:16

@iwayalover; ik heb nog steeds ellende met mijn rug, wordt alleen maar erger, ik kan bijna niets meer, ik werk al lang niet meer (WAO), dinsdag hoor ik meer van de botscan en het gips waar ik in zat, ik houd jullie op de hoogte. ben blij dat ik nog naar mijn paardje kan, gelukkig heb ik hulp, ik ben al blij als ik het op kan brengen om 1x per week een stukkie van 30 minuutjes ff buiten kan stappen (af en toe ga ik te ver hihi). mijn merrie is nu 17 jaar en hoeft gelukkig niet meer elke dag getraind te worden, ze loopt ok elke dag lekker buiten en de nacht lekker warm binnen. ik heb het afgelopen jaar al 4 paarden moeten verkopen omdat ik het niet meer aankan, daarom ga ik ook vreselijk duimen voor jullie allemaal, dit gun ik geen mens zo een lijdensweg. maar ja, ik houd hoop!!

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 10:08

phannie schreef:
maar ja, ik houd hoop!!
Ik hoop met je mee. Verschikkelijk zeg, wat jou is overkomen. Gelukkig kun je toch nog een beetje genieten van je paardje, en hopelijk kun je je positieve instelling vasthouden. Nou heel veel sterkte enne als het allemaal even teveel wordt mag je me gerust PB-en

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 13:03

phannie schreef:
@iwayalover; ik heb nog steeds ellende met mijn rug, wordt alleen maar erger, ik kan bijna niets meer, ik werk al lang niet meer (WAO), dinsdag hoor ik meer van de botscan en het gips waar ik in zat, ik houd jullie op de hoogte. ben blij dat ik nog naar mijn paardje kan, gelukkig heb ik hulp, ik ben al blij als ik het op kan brengen om 1x per week een stukkie van 30 minuutjes ff buiten kan stappen (af en toe ga ik te ver hihi). mijn merrie is nu 17 jaar en hoeft gelukkig niet meer elke dag getraind te worden, ze loopt ok elke dag lekker buiten en de nacht lekker warm binnen. ik heb het afgelopen jaar al 4 paarden moeten verkopen omdat ik het niet meer aankan, daarom ga ik ook vreselijk duimen voor jullie allemaal, dit gun ik geen mens zo een lijdensweg. maar ja, ik houd hoop!!

Aaah ik hoop ook echt met je mee! Ik hoop dat je op een dag toch weer wat meer kunt gaan doen. Lijkt me echt vreselijk om je paardjes te moeten verkopen omdat je het niet meer aankan. Gelukkig kun je op die merrie nog wel af en toe stappen. Want helemaal niet meer paardrijden is echt erg! Dat heb ik in die 6 weken van mij al gemerkt.

Ik heb vandaag trouwens voor het eerst weer rustig gereden. En dat ging wel goed. Beetje stappen en draven op het paard waar ik meestal op rijdt. Was echt blij Net een blij kind dat voor het eerst op paardrijles mag Nu ben ik net thuis en begin ik het toch wel te voelen in mijn rug. Maar dadelijk een lekker warme douche, goed insmeren en oefeningen en dan hoop ik dat t wat beter gaat. Anders mag ik van de fysio volgende week niet paardrijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 13:55

zoefie en iwayalover, jullie zijn lief!! fijn als er mensen met je meeleven, vooral mensen die WETEN wat je voelt, helaas zijn mensen die je echt begrijpen zeldzaam, tenminste zo ervaar ik het. nou heb ik zon 25 mensen/vrienden/kennissen in mijn messenger staan, ik had achter mijn naam geschreven; "wie wil me helpen een trailertje hooi te halen zaterdagmorgen?' (ze kennen allemaal mijn situatie) en ja hoor, ben alleen geweest, in slechte tijden leer je je vrienden kennen he

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 19:00

He wat vervelend zeg! Je zou toch denken dat als ze je situatie kennen dat ze je dan wel helpen...
Mensen als ik en andere hernia patienten weten idd wat je voelt, maar wat jij precies voelt zal nooit iemand weten. En dat maakt de situatie zo moeilijk. Veel mensen die geen hernia hebben onderschatten het vaak een beetje en begrijpen niet dat je het rustig aan moet doen. Vind het echt vervelend voor je dat je vrienden jou situatie blijkbaar ook onderschatten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 19:25

@iwayalover; ja het is jammer, maar ik raak er aan gewend, doe bijna heel mn leven alles alleen, het is vaak nog zo als mensen je helpen en je krijgt er toevallig een keer mot mee zeggen ze altijd achteraf; ze heeft me gebruikt, of; ik heb toch zoveel voor je gedaan?....laat mij het maar alleen doen zolang t nog kan, al moet ik straks in een rolstoel naar mn paarden hahahahaha LOL.

@marye78; hoe gaat het nu? heb je dumbells gekocht? en hoe gaat het met je wipoefeningen? zeker spierpijn nu?

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 19:27

phannie schreef:
nou heb ik zon 25 mensen/vrienden/kennissen in mijn messenger staan, ik had achter mijn naam geschreven; "wie wil me helpen een trailertje hooi te halen zaterdagmorgen?' (ze kennen allemaal mijn situatie) en ja hoor, ben alleen geweest, in slechte tijden leer je je vrienden kennen he
inderdaad in slechte tijden leer je je vrienden kennen. Helaas blijven er vaak maar verdomd weining mensen over het ik gemerkt.
Dus hou je taai, enne neem niet te veel hooi op je vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 19:37

dank je zoefie, ik zal me inhouden, maar ik ben een eigenwijs persoon, soms kom ik mezelf tegen hahahaha.

paar weken terug toch ff stukje op het strand gereden, ging kapot erna, maar was de moeite waard! kon er ff op teren

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 19:51

phannie schreef:
paar weken terug toch ff stukje op het strand gereden, ging kapot erna, maar was de moeite waard! kon er ff op teren
Tja, je voelt het zelf het beste. Maar sommige dingen zijn het wel waard (vind ik persoonlijk)
Ik weet wel dat sommige dingen niet echt goed voor mijn rug zijn, en dat ik er meer last van krijg. Maar tjsa je wilt ook niet leven als een kasplantje. Alleen voor buitenstaanders is het soms moeilijk te begrijpen. Dat ze me wel op mijn paard zien zitten, maar dat ik bijvoorbeeld niet mee op stap kan gaan of zo. Dat red ik echt niet een hele avond staan, en dat is het me gewoon niet waard. Ik kan niet en op stap en paardrijden en en en. Dus ik kies gewoon dingen die ik zelf wil En soms moet ik alle goede adviezen wel even achter me laten, om zelf nog het geluk in het leven te behouden
Helaas ben ik ook eigenwijs en vind ik het moeilijk om hulp te vragen. Mijn paardje krijgt normaal altijd wortelen rond deze tijd. Echter sinds mijn hernia heeft hij nog geen wortel gezien en dat alleen omdat ik niemand met een zak wortelen voor mijn paard wil laten slepen. Hoeven uitkrabben ook zoiets. (gelukkig helpt stappen op de harde weg wel )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 19:57

ik heb gelukkig bij mij in de buurt een adres waar ze de kist achter in mn jeep zetten, mn jeep heeft zon container achterop dus als er iets stinkt dan ruik ik t niet hahaha, heerlijk zon auto, pleur er maar in al die paardezooi!

zoefie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 20:25

Ha, das handig ja, maar ik heb er soms zo'n moeite mee om dingen te vragen (ben misschien een beetje overzelfstandig)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 20:36

zoefie schreef:
Ha, das handig ja, maar ik heb er soms zo'n moeite mee om dingen te vragen (ben misschien een beetje overzelfstandig)

een brutaal mens heeft de halve wereld hahahaha

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-05 12:24

phannie schreef:

@marye78; hoe gaat het nu? heb je dumbells gekocht? en hoe gaat het met je wipoefeningen? zeker spierpijn nu?

Nee nog niet, hihi heb geen tijd gehad, ook niet voor mijn oefeningen moet t wel echt gaan inhalen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 12:26

Marye78 schreef:
phannie schreef:

Nee nog niet, hihi heb geen tijd gehad, ook niet voor mijn oefeningen moet t wel echt gaan inhalen

de oefeningen die ik toen mee kreeg naar huis....tja daar was ik ook niet echt goed in hahahaha

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-05 12:32

phannie schreef:

de oefeningen die ik toen mee kreeg naar huis....tja daar was ik ook niet echt goed in hahahaha

ik vergeet t gewoon steeds, of ik heb er weinig zin in
[/quote]

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 14:11

Ja op een gegeven moment vinden mensen dat het maar gewoon over moet zijn en je overal weer aan mee moet doen. Mijn collega vond dat ik drie maanden na mijn herniaoperatie wel weer hersteld was en dat ik mee moest doen met de fitness. Ik kon ook weer paardrijden dus kon ik ook mee naar de fitness. Ehmm volgens mij hoef ik het paard niet op te tillen, bovendien stapte ik hooguit een half uurtje. Na een paar keer fitnessen kreeg ik dus weer pijn in mijn rug en het is nu anderhalf jaar later en de pijn is nooit meer weggegaan.
Ik ben echt helemaal uitgetherapiet, heb er echt geen zin meer in.