Ik ben nu 5 keer bij de fysio geweest en mag nog steeds alleen maar liggend oefeningen doen. Maar dat zijn wel ook oefenigen om de bekken, buik en rugspieren sterker te maken. Heb ook die "wip" oefening die jij moet doen, alleen moet ik die dan liggend doen
En zo heb ik nog heel wat oefeningen die er heerlijk genant uitzien 
Zodra mijn spieren wat sterker ontwikkeld zijn moet ik ook in een fitness zaaltje daar aan de slag met gewichtjes e.d.
Zo zie je maar weer hoe verschillend dat fysiotherapeuten zijn qua oefeningen opgeven. Ik oefen nu 3 keer per dag en daar ben ik dan ongeveer 20 minuten per keer mee bezig. Ik merk wel dat er zeker vooruitgang in zit
Ik heb vanmiddag weer fysio en dan ga ik vragen of ik morgen een half uurtje ofzo mag paardrijden op een braaf en niet al te hoog opgooiend paard. (wat met al te veel schokken zal mijn rug vast niet blij zijn
) Heb laatst ook al stiekem 5 minuutjes gehobbeld op de braafste pony van de manege
opdrukken??? dat vind ik wel een vreemde oefening voor een hernia... En vooral als het niet helpt voor je rug en je er juist armspieren van krijgt... want dat is niet de bedoeling! Ik zou als ik jou was toch maar eens aankaarten bij je fysio dat het niet werkt zo voor jou. Ik weet niet hoe lang je deze oefening al doet want je rug herstelt ook niet na een keer fysio maar na een paar keer zou je toch wel al verschil moeten merken. Ik zou je probleem goed overleggen met je therapeut en als je er niet uitkomt maar naar een ander op zoek gaan. Het gaat hier wel om het herstel van jou rug! Dus laat aub niet over je heen lopen!
En soms moet ik alle goede adviezen wel even achter me laten, om zelf nog het geluk in het leven te behouden
en dat alleen omdat ik niemand met een zak wortelen voor mijn paard wil laten slepen. Hoeven uitkrabben ook zoiets. (gelukkig helpt stappen op de harde weg wel