Cer schreef:Hm, ik moet zeggen dat ik me nu ga begeven op een terrein waar ik weinig verstand van heb hoor, dus zeg het vooral als ik het verkeerd heb...
Maar is het dan geen zaak om de verzekeringsmaatschappijen aan te pakken?? (okee, ondoenlijk, dat weet ik ook wel, maar toch).
Ik betaal me al jaren blauw aan verzekeringspremies, dan mag ik, als er wat gebeurt, toch ook wel een uitkering of zoiets dergelijks verwachten??
Overigens, het is waar dat verzekeringsmaatschappijen allen maar uit (lijken te) zijn op winst, dat moet toch niet het uitgangspunt zijn? Ze moeten toch een soort van garantie geven dat als er wat gebeurt, dat je dan niet al je premies voor niks betaald hebt? Zeker omdat een aantal verzekeringen verplicht zijn....
Ik vind dat van mn paardenverzekering ook zo waardeloos, met uitkeren doen ze moeilijk, ik betaal alleen maar meer naarmate ze ouder wordt (okee, het risico wordt hoger) maar voorlopig heeft ze al die jaren (nu 17) pas 2 keer iets kleins gehad. En als ze zometeen 20 is, wordt ze dr uit geknikkerd en kan ik fluiten naar mn centen.... Ik vind dat een beetje vreemd hoor...
overigens, over dat geen geld steken in de zorg.. ik dacht dat PF als argument gaf, dat de zorg wel geld heeft, maar het niet goed besteed. Als er gereorganiseerd zou worden, komt het geld dat ze al krijgen, terecht op de plekken waar het voor bedoeld is. Geld geven aan een bodemloze put lijkt me ook niet zo'n goed plan...
Maar nogmaals, ik weet hier niet veel van.
Idd moeten de verzekeringsmaatschappijen aangepakt worden, maar Pim wil ze juist nog wat sterker maken, door ook je risico's buiten het werk om te laten verzekeren. En mensen zoals de zus van Lot kunnen gewoon geen verzekering afsluiten. En daardoor dus ook niet meer sporten, en dus zullen de ziekenhuizen meer bedden nodig zijn, wat weer meer geld zou kosten..etc..
Over de zorg en onderwijs; Pim wil het kleinschaliger maken, reoganiseren en zo geld overhouden. Scholen en ziekenhuizen met een capaciteit voor hooguit zo'n 600 mensen. Wat hij met die andere kinderen/zieken wil doen vertelt hij er niet bij. Dit zou namelijk betekenen dat er twee keer zoveel scholen/ziekenhuizen bij zouden moeten komen. Maar ja, hij wil er geen geld voor uittrekken??????