PvdA vs. PF

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 00:24

Prima schreef:
Jaaa, daar hebben jullie niet van terug he?! Haha!

pfffffffff Slapen

debat gezien, trouwens?? moest wel lachen toen Pim F. bij het publieksdebat zijn microfoontje weg gooide, toen Paul R. hem kritiek gaf en de hele zaal blééf juichen. Kinderachtig mannetje.

ik vond hem verder weinig zinnigs zeggen tijdens het debat. Wat me stoorde (en jou waarschijnlijk niet) was toen Melkert sprak over één samenleving, dat hij mompelde; 'alsjeblieft niet, zeg'

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 00:32

nou, ik zal je 1 ding zeggen, ik ga dus echt niet op die PF stemmen hoor! En ik heb het debat niet gezien, want we waren bij het paardje.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 00:39

ik wist al dat je niet op Pim gaat stemmen.
Alleen domme mensen stemmen op Pim Fortuyn Haha! (ojee, wat zeg ik nu???)
Ik als moraalridder en heilig boontje denk er nog steeds sterk over om Groen links te stemmen Cool

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 00:42

oja, weet jij (of wil je even zoeken) waar ik die site kan vinden waar je kan uitvinden welke partij je het beste kan stemmen?
mijn verbinding is namelijk eeeerrrrrrruuuuugggg tttttrrrraaaaggggggggg.
dus voor ik het gevonden heb is het 3 uur.
bvd

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 00:46

geen idee! ook niet zoveel zin om dat op te zoeken eigelijk. (ik ga linkse mensen niet helpen Knipoog )

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 00:50

nou zeg.....
goed dan niet. weet ik ook wat ik aan je heb hè?

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 00:59

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 01:35

ik had hem al gevonden, maar toch bedankt.
ik heb er trouwens nog één gevonden; http://www.stemwijzer.nl

ik had (zoals verwacht) Groen links bij beiden als uitslag Haha!
ach en Paul Rosenmöller is ook wel een schatje om te zien, dus hij kreeg em zowieso wel Knipoog
[/list]

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 10:13

Groenlinks is ook voor losers. Die werken niet aan een goed asielbeleid, pakken de criminaliteit niet hard genoeg aan. Ik ben er nog niet uit of ik op Pim zal stemmen. Mijn beweegredenen zijn vooral om de rest in de kamer te pesten omdat dat hun verdiende loon is. Niet omdat ik dom ben zoals Lis impliceert. Mijn twijfels liggen bij het feit dat ik niet met alles wat hij zegt achter hem sta. ook omdat ik in hem als mens niet het volste vertrouwen heb.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 11:38

goh, ik dacht dat na het publieksdebat van gister wel is gebleken dat Pim de loser is.
Zo slecht gaat het helemaal niet in Nederland, maar de meeste stemmers staren zich blind op dat asielbeleid. Hallo, dat is niet het enige wat er in nederland moet verbeteren. Pim wil bv geen geld uittrekken voor de zorg. Pim wil de Wao beperken tot alleen bedrijfsgerelateerde ziektes (wat blijft er over???) Mensen met weinig inkomen zullen zich er niet extra voor willen/kunnen verzekeren met gevolg dat half nederland niet meer sporten gaat vanwege het risico, wat weer betekent; meer geld nodig voor de zorg, want; mensen worden nog dikker (hart- en vaat-ziekten etc..)
ik zie alleen maar gaten in zijn programma. Om nog maar niet te spreken over de manier waarop hij over buitenlanders spreekt.
en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 12:15

heheheh groenlinks is voor losers. Vind ik wel een ongenuanceerde uitspraak, Maar ik begrijp wat je bedoelt. Ik irriteer me wel mateloos aan die linkse partijen. Bah alleen al als ik die programma's lees van die gasten. Of van die SP bijvoorbeeld. Het frapante is nog dta er nog zoveel mensen op stemmen. Iedere keer weer verbaasd het me dat ze nog zoveel stemmen krijge. Dan denk ik; zijn er nou zoveel 'zwakke' mensen in de samenleving? Zo van; ach laat die mensen toch en mensen moeten het allemaal evengoed hebben. De enige reden waarom de mensen in de onderlaag van de bevolking het nu goed hebben, is omdat de liberalen aan de macht zijn geweest de afgelopen jaren...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 12:18

Ja, ik snap de beweegredenen van mensen ook niet om op de SP te stemmen. Het is niet alleen het asielbeleid waar ik me aan erger ,maar ook de aanpak van de criminaliteit, slechte gezondheidszorg (geen plaats) en dat soort dingen.

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 12:20

Mee eens! Deze GL-er vindt Rosenmöller de absolute winnaar van het debat! Dus jij stemt eventueel op Pim om tegen te stemmen…Tja of dat nou zo slim is??? Pim heeft hele enge plannen met ons land! Die véél verder gaan dan het asielbeleid!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 12:24

Gail, die plannen krijgt hij er toch niet door. Daar ben ik echt niet bang voor. Maar als ze in de richting komen van wat Pim wil, is dat voor mij al voldoende. Meer hoeft ook niet van mij.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 12:34

hmmm. dat valt nog te bezien. Pim wordt niet alleen de grootste partij als het zo doorgaat, hij wordt dan ook nog eens de minister-president. Een repubikeinse welteverstaan, die als het even kan de koningin de deur uit zal werken zodat hij vrij spel heeft.

waarschijnlijk zal het allemaal niet zo'n vaart lopen, maar voor mij toch reden genoeg om die man te uit de kamer te houden. Jammer genoeg ga ik daar niet over Haha!

Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 12:35

Het gaat hier bijna altijd over minderheden en asielbeleid. Maar in welke –zoals Melkert het zo mooi uitdrukte – doodlopende straat wil Pimmetje ons leiden? Het moge duidelijk zijn dat uitspraken als geen moslims meer binnenlaten bij mij erg fout vallen: vre-se-lijk ongenuanceerd en fout. Maar dat is niet alles! Opsomming enkele plannen Pim:
Afschaffen huursubsidie
Voorlopig geen investering in zorg
En ook niet in onderwijs
Afschaffing AOW huidige vorm

Toelichting op alleen het laatste punt (anders wordt het verhaal zo lang): mensen die niet arbeidsongeschikt zijn geworden op het werk horen niet in de WAO. Dus krijg je kanker: pech! Je wereld staat op zijn kop, en Pim zorgt ervoor dat je qua financiën ook een lekkere kater krijgt. Bijverzekeren moet je je maar. Aha, dus de rijkeren hebben weer een voordeeltje hier.
Mijn zus heeft een hersenziekte en zat daarmee in de WAO. Met veel moeite en op eigen initiatief is ze weer voor 50% aan het werk. Los van veel psychische problemen gaat dat ook gepaard met bureaucratie en tegenwerking. Maar a la. Uit de WAO, zegt Pim. Verzeker je maar….denkt hij nou werkelijk dat er ook maar één maatschappij is die haar wil hebben? Zelfs de hypotheek voor het huis dat ze met haar vriend wilde kopen leverde problemen op: de bijbehorende levensverzekering wilde mijn zus niet hebben! Niet dat ze dodelijk ziek is, of zich morgen door de kop schiet. Maar ze wordt niet geaccepteerd. Niet interessant voor de geldwolven van verzekeringsland. Want je dacht toch niet dat die er waren om een bepaalde zekerheid te creëren voor dit soort medelanders? Nee, die willen geld binnenhalen met graag zo min mogelijk risico!
Ik ben geen moraalridder of heilig boontje. Ik wil gewoon een sociale samenleving waar de mensen waar ik van houd niet verder worden gestraft voor de ellende waar ze in zitten. De minderheden, de minder bedeelden, de mensen met een achterstand, de anders gelovigen, de zieken.

En ik hoop dat mensen die tegen stemmen en dus voor Pim stemmen, zich realiseren waar die man Nederland wil hebben.

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 12:41

Desiree, ik zou het toch heel erg vinden als mensen als die zus van Lot in de (verdergaande) ellende kwamen omdat mensen op Pim stemmen met het idee dat zijn plannen er toch niet 100% doorheen komen. Dat is toch spelen met vuur?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 12:43

Lis, vertrouw op mijn woorden, grinnik: ten eerste; Dit krijgt Pim er NOOIT door, ten tweede: hij wordt nooit de grootste partij hier, een vijfde van nederlanders stemmen hooguit voor hem, en dan zeg ik HOOGUIT, want hij heeft gisteren niet zo'n goede actie gedaan want hij liet zich in de kaarten kennen bij Rosenmuller. Dat kan al leiden tot verlies, en dan is er tot nog toe altijd uitgegaan van een peiling. Op een peiling gedragen mensen zich toch vaak anders dan bij echte verkiezingen, waarop ze toch weer terugvallen op de oude partij.
Trouwens, als ze i.p.v helemaal geen moslims binnenlaten, alleen de moslims binnenlaten die niet meer zo bezig zijn met de godsdienst maar meer met de maatschappij, de zeg maar modernere moslims?

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 12:46

Lot schreef:
Het gaat hier bijna altijd over minderheden en asielbeleid. Maar in welke ;zoals Melkert het zo mooi uitdrukte; doodlopende straat wil Pimmetje ons leiden? Het moge duidelijk zijn dat uitspraken als geen moslims meer binnenlaten bij mij erg fout vallen: vre-se-lijk ongenuanceerd en fout. Maar dat is niet alles! Opsomming enkele plannen Pim:
Afschaffen huursubsidie
Voorlopig geen investering in zorg
En ook niet in onderwijs
Afschaffing AOW huidige vorm

Toelichting op alleen het laatste punt (anders wordt het verhaal zo lang): mensen die niet arbeidsongeschikt zijn geworden op het werk horen niet in de WAO. Dus krijg je kanker: pech! Je wereld staat op zijn kop, en Pim zorgt ervoor dat je qua financiën ook een lekkere kater krijgt. Bijverzekeren moet je je maar. Aha, dus de rijkeren hebben weer een voordeeltje hier.
Mijn zus heeft een hersenziekte en zat daarmee in de WAO. Met veel moeite en op eigen initiatief is ze weer voor 50% aan het werk. Los van veel psychische problemen gaat dat ook gepaard met bureaucratie en tegenwerking. Maar a la. Uit de WAO, zegt Pim. Verzeker je maar;.denkt hij nou werkelijk dat er ook maar één maatschappij is die haar wil hebben? Zelfs de hypotheek voor het huis dat ze met haar vriend wilde kopen leverde problemen op: de bijbehorende levensverzekering wilde mijn zus niet hebben! Niet dat ze dodelijk ziek is, of zich morgen door de kop schiet. Maar ze wordt niet geaccepteerd. Niet interessant voor de geldwolven van verzekeringsland. Want je dacht toch niet dat die er waren om een bepaalde zekerheid te creëren voor dit soort medelanders? Nee, die willen geld binnenhalen met graag zo min mogelijk risico!
Ik ben geen moraalridder of heilig boontje. Ik wil gewoon een sociale samenleving waar de mensen waar ik van houd niet verder worden gestraft voor de ellende waar ze in zitten. De minderheden, de minder bedeelden, de mensen met een achterstand, de anders gelovigen, de zieken.

En ik hoop dat mensen die tegen stemmen en dus voor Pim stemmen, zich realiseren waar die man Nederland wil hebben.

Afbeelding
helemaal mee eens.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-02 12:58

Hm, ik moet zeggen dat ik me nu ga begeven op een terrein waar ik weinig verstand van heb hoor, dus zeg het vooral als ik het verkeerd heb...

Maar is het dan geen zaak om de verzekeringsmaatschappijen aan te pakken?? (okee, ondoenlijk, dat weet ik ook wel, maar toch).
Ik betaal me al jaren blauw aan verzekeringspremies, dan mag ik, als er wat gebeurt, toch ook wel een uitkering of zoiets dergelijks verwachten??

Overigens, het is waar dat verzekeringsmaatschappijen allen maar uit (lijken te) zijn op winst, dat moet toch niet het uitgangspunt zijn? Ze moeten toch een soort van garantie geven dat als er wat gebeurt, dat je dan niet al je premies voor niks betaald hebt? Zeker omdat een aantal verzekeringen verplicht zijn....
Ik vind dat van mn paardenverzekering ook zo waardeloos, met uitkeren doen ze moeilijk, ik betaal alleen maar meer naarmate ze ouder wordt (okee, het risico wordt hoger) maar voorlopig heeft ze al die jaren (nu 17) pas 2 keer iets kleins gehad. En als ze zometeen 20 is, wordt ze dr uit geknikkerd en kan ik fluiten naar mn centen.... Ik vind dat een beetje vreemd hoor...

overigens, over dat geen geld steken in de zorg.. ik dacht dat PF als argument gaf, dat de zorg wel geld heeft, maar het niet goed besteed. Als er gereorganiseerd zou worden, komt het geld dat ze al krijgen, terecht op de plekken waar het voor bedoeld is. Geld geven aan een bodemloze put lijkt me ook niet zo'n goed plan...

Maar nogmaals, ik weet hier niet veel van.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 12:58

Desiree schreef:
Lis, vertrouw op mijn woorden, grinnik: ten eerste; Dit krijgt Pim er NOOIT door, ten tweede: hij wordt nooit de grootste partij hier, een vijfde van nederlanders stemmen hooguit voor hem, en dan zeg ik HOOGUIT, want hij heeft gisteren niet zo'n goede actie gedaan want hij liet zich in de kaarten kennen bij Rosenmuller. Dat kan al leiden tot verlies, en dan is er tot nog toe altijd uitgegaan van een peiling. Op een peiling gedragen mensen zich toch vaak anders dan bij echte verkiezingen, waarop ze toch weer terugvallen op de oude partij.
Trouwens, als ze i.p.v helemaal geen moslims binnenlaten, alleen de moslims binnenlaten die niet meer zo bezig zijn met de godsdienst maar meer met de maatschappij, de zeg maar modernere moslims?

Desiree; als Pim een vijfde van de stemmen krijgt, en de rest dus vier/vijfde deel moet verdelen is het misschien niet zo gek gedacht dat hij de grootste partij wordt.
nogmaals; het zal niet zo'n vaart lopen waarschijnlijk, maar bij twijfel zeg ik nu; NIET op die gek stemmen!!!!!

dat laatste stukje ga ik maar niet op in.... }>

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-02 13:02

Hm, ik moet zeggen dat ik me nu ga begeven op een terrein waar ik weinig verstand van heb hoor, dus zeg het vooral als ik het verkeerd heb...

Maar is het dan geen zaak om de verzekeringsmaatschappijen aan te pakken?? (okee, ondoenlijk, dat weet ik ook wel, maar toch).
Ik betaal me al jaren blauw aan verzekeringspremies, dan mag ik, als er wat gebeurt, toch ook wel een uitkering of zoiets dergelijks verwachten??

Overigens, het is waar dat verzekeringsmaatschappijen alleen maar uit (lijken te) zijn op winst, dat moet toch niet het uitgangspunt zijn? Ze moeten toch een soort van garantie geven dat als er wat gebeurt, dat je dan niet al je premies voor niks betaald hebt? Zeker omdat een aantal verzekeringen verplicht zijn....
Ik vind dat van mn paardenverzekering ook zo waardeloos, met uitkeren doen ze moeilijk, ik betaal alleen maar meer naarmate ze ouder wordt (okee, het risico wordt hoger) maar voorlopig heeft ze al die jaren (nu 17) pas 2 keer iets kleins gehad. En als ze zometeen 20 is, wordt ze dr uit geknikkerd en kan ik fluiten naar mn centen.... Ik vind dat een beetje vreemd hoor...

overigens, over dat geen geld steken in de zorg.. ik dacht dat PF als argument gaf, dat de zorg wel geld heeft, maar het niet goed besteed. Als er gereorganiseerd zou worden, komt het geld dat ze al krijgen, terecht op de plekken waar het voor bedoeld is. Geld geven aan een bodemloze put lijkt me ook niet zo'n goed plan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 13:02

Bovendien is er nog het gevaar van die mensen die zijn acties van gisteren geweldig vonden en nu dus wellicht juist op hem gaan stemmen. Je kunt niet in de hoofden van mensen kijken, ik weet wel dat Pim Nederland zeker geen goed zal doen. Bovendien zie ik geen enkele samenwerking tussen Pim en een ander partij lang stand houden. Dat kan ook twee kanten uitgaan. Als Pim een verslaggeefster een etter noemt omdat ze een vraag stelt, heeft hij niet veel respect voor het vrouwelijk geslacht lijkt me. Is dat niet juist 1 van de beschuldigingen en ergernissen die gemaakt worden en gevoeld worden bij islamitische culturen? Hoezo is Pim dan anders?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 13:05

kan ik me niet voorstellen dat mensen zijn acties van gisteren konden waarderen. Ik denk eerder het tegendeel. Als je gaat schelden verlies je trouwens altijd je waardigheid. Daarmee krijg je geen mensen op je hand.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 13:08

Cer schreef:

Overigens, het is waar dat verzekeringsmaatschappijen allen maar uit (lijken te) zijn op winst, dat moet toch niet het uitgangspunt zijn? Ze moeten toch een soort van garantie geven dat als er wat gebeurt, dat je dan niet al je premies voor niks betaald hebt? Zeker omdat een aantal verzekeringen verplicht zijn....

Idd moeten de verzekeringsmaatschappijen aangepakt worden, maar Pim wil ze juist nog wat sterker maken, door ook je risico's buiten het werk om te laten verzekeren. En mensen zoals de zus van Lot kunnen gewoon geen verzekering afsluiten. En daardoor dus ook niet meer sporten, en dus zullen de ziekenhuizen meer bedden nodig zijn, wat weer meer geld zou kosten..etc..

Over de zorg en onderwijs; Pim wil het kleinschaliger maken, reoganiseren en zo geld overhouden. Scholen en ziekenhuizen met een capaciteit voor hooguit zo'n 600 mensen. Wat hij met die andere kinderen/zieken wil doen vertelt hij er niet bij. Dit zou namelijk betekenen dat er twee keer zoveel scholen/ziekenhuizen bij zouden moeten komen. Maar ja, hij wil er geen geld voor uittrekken??????