Ik wil geen kinderen, nou en!?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

isabelle

Re: Ik wil geen kinderen, nou en!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 19:54

Sammie schreef:
Misschien dat ook gedeeltelijk komt door dat de ouders (goed of slecht) hun koter bij iedereen opdringen, of je het wilt of niet. Ach wacht maar dan..... Je bent nog jong.... Ach gussie het is zo'n schatje.. Van jezelf is het toch heel anders hoor..

Als je dan het volgende ziet:
Pietje niet doen (pietje luistert niet)
Pietje leg terug! (pietje gaat vrolijk verder)
Pietje nee zei mama (pietje steekt zijn tong uit)
Dat wilt mama niet hebben, dat is niet netjes. Nee, pietje dat krijg je niet
(pietje gaat janken)
Nou vooruit dan maar, als je vanavond je bord maar leeg eet. (en wie van jullie denkt dat Pietje dat gaat doen?)

Waar denk je dat 'mijn' Pietje van mij een flets om z'n oren had gehad?

en wat denk je te bereiken met pietje een flets om zijn oren te geven?
als het al zover gesteld is met pietje dan heb je al een hoop tollerantie gemist...
gelukkig is jouw pietje een fictief pietje... Haha! en ga ik er maar vanuit dat jij wel tollerant kan wezen..

Hurrycane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 19:59

Beter iemand die geen kinderen wil krijgen maar het wel kan dan iemand die geen kinderen kan krijgen maar wel wil.

Ik ken een aantal mensen die graag kinderen hadden gewild maar voor wie het niet was weggelegd en die het daar best moeilijk mee hebben/hebben gehad.

Wat mij persoonlijk betreft: mijn vrouw heeft 2 kids uit een eerder huwelijk. We hadden er samen ook nog wel 1 gewild maar dat ging mis. Achteraf maar goed want nadien bleek dat ik een erfelijke ziekte heb en dan zou dat kind het ook hebben gehad. Misschien moest het dus wel zo zijn...
Maar goed wij hebben er desondanks dus 2 hoewel je soms wel eens anders zou wensen Clown

Als mensen zelf er bewust voor kiezen dat ze geen kinderen willen vind ik dat prima. Kinderen zijn ook niet altijd leuk en je kunt ze niet wegdoen als je ze eenmaal hebt en het bevalt niet. Kinderen kosten geld. Kinderen vragen veel tijd en zo kan ik nog wel een aantal dingen bedenken...

Trouwens wie ben ik om te bepalen wat een ander moet? Ieder gaat zijn gang maar zolang het binnen de fatsoensnormen en dergelijke is en het niet willen van kinderen is niks onfatsoenlijks, illegaals, strafbaars of wat dan ook aan.

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 20:28

Sja ik ken het, waarom zijn mensen op aarde? Juist om zich voort te planten, alsof er nog niet genoeg mensen hier zitten zeg. De natuur zoekt zelfs al oplossingen om de bevolking uit te dunnen, denk aan kanker, aids en hart- en vaatziekten.

Zoals je waarschijnlijk al op kunt maken uit hetgeen ik hierboven heb geschreven wil ik ook geen kinderen, maar goed wie ben ik? Ik ben 20, dus ik kan natuurlijk niet in de toekomst kijken, maar ik kan me niet voorstellen dat ik er ook aan begin.

Ik hou teveel van m'n vrijetijd om deze op te geven voor een kind... Verder is het helemaal niet onaardig bedoeld en ik ben ook echt niet anti-kinderen zoals sommige al schreven. Ik vind ze echt wel leuk, maar dan voor een avondje of een middagje, maar niet om ze zelf te hebben Knipoog

Hurrycane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 20:35

minka schreef:
Sja ik ken het, waarom zijn mensen op aarde? Juist om zich voort te planten, alsof er nog niet genoeg mensen hier zitten zeg. De natuur zoekt zelfs al oplossingen om de bevolking uit te dunnen, denk aan kanker, aids en hart- en vaatziekten.

Zoals je waarschijnlijk al op kunt maken uit hetgeen ik hierboven heb geschreven wil ik ook geen kinderen, maar goed wie ben ik? Ik ben 20, dus ik kan natuurlijk niet in de toekomst kijken, maar ik kan me niet voorstellen dat ik er ook aan begin.

Ik hou teveel van m'n vrijetijd om deze op te geven voor een kind... Verder is het helemaal niet onaardig bedoeld en ik ben ook echt niet anti-kinderen zoals sommige al schreven. Ik vind ze echt wel leuk, maar dan voor een avondje of een middagje, maar niet om ze zelf te hebben Knipoog

Over botte uitspraken gesproken.
Zou ik zeker zeggen als iemand uit je naaste omgeving zegt dat hij kanker heeft o.i.d. "Heb je kanker? Ach ja.. jammer voor je maar de natuur is de overbevolking aan het oplossen" Hamer

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 20:41

Nee, dat zou ik zeker niet zeggen tegen die persoon. En als het een bekende is raakt het je zeker. Maar ik vind wel gedurft dat ze het hier durft neer te zetten.

Ik ben namelijk wel bang dat ze gelijk heeft. Wij, als mensen, hebben geen natuurlijke vijanden meer.
Het is ongelofelijk hard als het een naaste van je treft maar als je het eens verstandelijk benaderd??? Die uitspraak dus.

Zo weet ik nog wel een paar dingen die ik echt niet durf uit te spreken want dan is er echt ruzie in de tent.

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 20:45

Sorry het was absoluut niet zo bot bedoeld als het nu overkomt, ik kan me er alleen zo kwaad om maken. En ja er zijn in m'n familie een aantal mensen overleden aan kanker en sommige hebben het momenteel. Ik wilde alleen een punt maken dat je deze ziektes misschien kan voorkomen door wat minder te ''fokken'' bij dieren zie je dit toch ook (sorry het begint weer bot te worden vrees ik)

Denk dat ik beter niks meer kan typen, want dit is niet helemaal mijn onderwerp. Nogmaals sorry het was niet zo bot bedoeld als het over is gekomen (nu ik het terug lees geef ik jullie gelijk dat dit eigenlijk niet kan..). Maar ik bedoel het niet helemaal zoals ik het had getypt...

Hurrycane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 20:47

Jorie schreef:
Nee, dat zou ik zeker niet zeggen tegen die persoon. En als het een bekende is raakt het je zeker. Maar ik vind wel gedurft dat ze het hier durft neer te zetten.

Ik ben namelijk wel bang dat ze gelijk heeft. Wij, als mensen, hebben geen natuurlijke vijanden meer.
Het is ongelofelijk hard als het een naaste van je treft maar als je het eens verstandelijk benaderd??? Die uitspraak dus.

Zo weet ik nog wel een paar dingen die ik echt niet durf uit te spreken want dan is er echt ruzie in de tent.

Ja tuurlijk kun je het ook van een bepaalde kant bekijken. Maar dan ken ik ook wel meer uitspraken.

Strenggelovigen enten hun kinderen ook niet in. Zouden dus ook geen medicijnen moeten gebruiken dan eigenlijk of naar een dokter of ziekenhuis gaan als je toch consequent die lijn wilt doortrekken.

Of je zegt juist, God heeft ons de mogelijkheden gegeven er wat tegen te doen dus moeten we onze kennis en vaardigheden optimaal gebruiken.

Kan ook gaan stellen dat oorlog goed is want dat lost ook overbevolking op en als de oorlog over is blijft er voor tientallen jaren werk over.

Maar dat zijn ook allemaal uitspraken waar je mensen behoorlijk mee tegen het hoofd kunt stoten ondanks dat er ergens voor allemaal wel wat valt te zeggen. Als je het maar vanuit een bepaald standpunt bekijkt....

Hurrycane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 20:51

minka schreef:
Sorry het was absoluut niet zo bot bedoeld als het nu overkomt, ik kan me er alleen zo kwaad om maken. En ja er zijn in m'n familie een aantal mensen overleden aan kanker en sommige hebben het momenteel. Ik wilde alleen een punt maken dat je deze ziektes misschien kan voorkomen door wat minder te ''fokken'' bij dieren zie je dit toch ook (sorry het begint weer bot te worden vrees ik)

Denk dat ik beter niks meer kan typen, want dit is niet helemaal mijn onderwerp. Nogmaals sorry het was niet zo bot bedoeld als het over is gekomen (nu ik het terug lees geef ik jullie gelijk dat dit eigenlijk niet kan..). Maar ik bedoel het niet helemaal zoals ik het had getypt...

Geeft niet hoor. Een pittige discussie is niet verkeerd en soms zet je dingen er wel eens iets anders neer dan dat je ze precies bedoeld. Is niet altijd makkelijk je goed te verwoorden Haha!
Ik zeg ook niet dat er niet een zekere logica inzit.. kijk naar de dierenwereld. De discussie over bijvoeren momenteel bij de Oostvaardersplassen.. de natuur is soms overdadig en dan zijn er meer dieren van een soort. Is het een jaar slecht met voedselaanbod dan leggen de zwakke dieren het loodje.

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 20:55

Het is ook niet geheel waar wat ik typte nu ik erover nadenk Knipoog

Kanker komt in principe ook voort uit de welvaart, en ik ben op zich ook wel voor een discussie, maar ik wil geen slotje veroorzaken op dit topic en al helemaal geen ban, omdat ik uitspraken doe zonder na te denken en die mensen pijn doen Lachen

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 21:13

faye schreef:
Ik geef alleen maar aan dat jullie nogal anti kids gefixeerd zijn. Dat is wat ik niet snap, dat je ze zelf niet wilt oke, maar ik krijg soms het gevoel dat sommige kindervrijen een ander ook geen kinderen gunnen en dat snap ik gewoon niet.

Daar kan ik me wel in vinden. Er wordt door mensen die geen kinderwens hebben heel vaak afgegeven op kinderen, ze zijn vervelend en irritant en kunnen niet goeds doen, enzovoorts. Dan vraag ik me twee dingen af?
1. Zijn jullie jezelf ook pas leuk gaan vinden op je 18e verjaardag?
2. Besef je je wel dat die kinderen de toekomst zijn? Dan kan je wel zeggen dat er teveel mensen op de aarde rondlopen, dat is waar. Maar als iedereen nu accuut stopte zich voort te planten, dan gaat er ook iets mis toch? Mensen die kinderen krijgen en die opvoeden tot eerlijke mensen met respect voor anderen, dragen bij aan de maatschappij. Misschien is zo'n kind waar je nu zo'n hekel aan hebt wel jouw toekomstige loodgieter, huisarts of secretaresse.
Niet iedereen of maar kinderen op de wereld te zetten en dat respecteer ik ook, maar heb dan ook respect voor de mensen die deze taak wel op zich nemen en op die manier hun steentje bijdragen.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 21:14

@minka -> ik heb kanker , door de welvaart , erger nog door iets om kids te beperken in deze wereld , hoe ironisch
maar ik begrijp wat je bedoelde met die opmerking en excuses aanvaard Knipoog

t is ook lastig echt te typen wat je wilt zeggen , je kan geen intonatie (schrijf ik dit zo??) kan geven aan geschreven tekst en
we kunnen dus ook niet lezen waar de klemtoon ligt , ben zelf ook niet zo'n ster met het geschreven geschrift Bloos

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 21:17

Oscar schreef:
Ik word dit jaar 33 en wil ook geen kinderen.
Da's geen nieuwe ingeving ofzo, ik denk er zo ongeveer mijn hele leven al zo over.
Ook in mijn omgeving zijn er mensen die wel heel druk bezig zijn om mij een kinderwens aan te praten.
En ik moet zeggen: het werkt compleet averechts, ik was al 100% zeker dat ik het niet wilde, en dat is nu 200% geworden *LOL*

Ik heb helemaal niets met kinderen, heb ook niet het idee dat ik geschikt ben om een kind gelukkig te maken.
Kinderen en ik.......... dat gaat gewoon niet samen
Bovendien weet ik eigenlijk wel zeker dat ik niet de 'capaciteiten' heb om een kind groot te brengen.
Ik ben er gewoon niet geschikt voor....... heb het geduld er niet voor, kan me niet inleven in de kinderwereld, wil er geen dingen voor opgeven en heb geen zin in alle zorgen die kinderen met zich meebrengen.
In combinatie met 'geen nestdrang' lijkt me dit een goede reden om er absoluut niet aan te beginnen Knipoog

En wat anderen daar van vinden?
Het zal mij worst zijn.

Hier kan ik me totally in vinden Haha!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 21:17

Soda schreef:
faye schreef:
Ik geef alleen maar aan dat jullie nogal anti kids gefixeerd zijn. Dat is wat ik niet snap, dat je ze zelf niet wilt oke, maar ik krijg soms het gevoel dat sommige kindervrijen een ander ook geen kinderen gunnen en dat snap ik gewoon niet.

Daar kan ik me wel in vinden. Er wordt door mensen die geen kinderwens hebben heel vaak afgegeven op kinderen, ze zijn vervelend en irritant en kunnen niet goeds doen, enzovoorts. Dan vraag ik me twee dingen af?
1. Zijn jullie jezelf ook pas leuk gaan vinden op je 18e verjaardag?
2. Besef je je wel dat die kinderen de toekomst zijn? Dan kan je wel zeggen dat er teveel mensen op de aarde rondlopen, dat is waar. Maar als iedereen nu accuut stopte zich voort te planten, dan gaat er ook iets mis toch? Mensen die kinderen krijgen en die opvoeden tot eerlijke mensen met respect voor anderen, dragen bij aan de maatschappij. Misschien is zo'n kind waar je nu zo'n hekel aan hebt wel jouw toekomstige loodgieter, huisarts of secretaresse.
Niet iedereen of maar kinderen op de wereld te zetten en dat respecteer ik ook, maar heb dan ook respect voor de mensen die deze taak wel op zich nemen en op die manier hun steentje bijdragen.

goed en duidelijk geformuleerd ! en eens Knipoog

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 21:20

En ik wil geen kids maar heb er eigenlijk alles mee Haha! . Hoe ga ik dit nu weer uitleggen.
Ik ben beroepsopvoeder zullen we maar zeggen een soort Nanny voor pubers van 14 tot 18 jr Haha! Haha! Haha!
Onder de 10 jr kan ik niks mee hoor .............

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 21:20

Daarnaast zijn er ook mensen die bewust geen kinderen krijgen omdat er een vergrote kans is op een ongelukkig kind misschien.....en niet perse omdat ze ze niet willen...??

Ik zal me namelijk nog 'moeten' laten testen voor ik ooit maar denk aan kinderen te gaan beginnen.

Dat gaat toch niet iedereen een ene moer aan??? Je moet je wel verantwooden waarom je geen kids hebt en als je ze wel hebt niet.

Dat is hetzelfde als met dat je vaak het gevoel krijgt dat je je moet verantwoorden waarom je veel geld hebt/dik bent enzzzzzz pffffffffffff

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 21:24

nickyu schreef:
@minka -> ik heb kanker , door de welvaart , erger nog door iets om kids te beperken in deze wereld , hoe ironisch
maar ik begrijp wat je bedoelde met die opmerking en excuses aanvaard Knipoog

t is ook lastig echt te typen wat je wilt zeggen , je kan geen intonatie (schrijf ik dit zo??) kan geven aan geschreven tekst en
we kunnen dus ook niet lezen waar de klemtoon ligt , ben zelf ook niet zo'n ster met het geschreven geschrift Bloos

Ik ben heel blij dat je begrijpt wat ik bedoel. Als ik iemand met die uitspraak van mij had gekwetst had ik daar echt mee in m'n maag gezeten en dat meen ik...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 21:28

faye schreef:
Dus jij denkt dat de mensen uit mijn voorbeeld nog werken? Clown

Maar dat is nu precies wat ik bedoel! Terwijl iemand die geen kinderen kan krijgen nog gewoon gezond is om te werken.
faye schreef:

Waar lees jij dat ik anti-kids gefixeerd ben? Ik ben hooguit anti ouders-die-te-lam-zijn-om-hun-kinderen-op-te-voeden.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 21:36

isabelle schreef:
[en wat denk je te bereiken met pietje een flets om zijn oren te geven?
als het al zover gesteld is met pietje dan heb je al een hoop tollerantie gemist...
gelukkig is jouw pietje een fictief pietje... Haha! en ga ik er maar vanuit dat jij wel tollerant kan wezen..
[/quote]

Wat is tolerant Isabelle? Of moet ik i.p.v. tolerant "laks" lezen, een moeder die alles maar bij zoontje toestaat. Ik begrijp dus niet geheel wat je nu bedoelt.

Daarbij, ouders kunnen veel meer hebben van hun koters dan andere mensen. Het zou fijn zijn als ouders zich eens verplaatsten in hun omgeving, hoe die de aanwezigheid van hun kinderen ervaart. Natuurlijk moeten kinderen tot bepaalde hoogte kinderen kunnen zijn. Je kunt ze niet op een stoeltje zetten met armen over elkaar. Kinderen moeten hun energie kwijt. Maar dat kan nog altijd gepaard gaan met rekening houden met de omgeving, niet waar>?

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 21:52

Sammie schreef:
Misschien dat ook gedeeltelijk komt door dat de ouders (goed of slecht) hun koter bij iedereen opdringen, of je het wilt of niet. Ach wacht maar dan..... Je bent nog jong.... Ach gussie het is zo'n schatje.. Van jezelf is het toch heel anders hoor..

Als je dan het volgende ziet:
Pietje niet doen (pietje luistert niet)
Pietje leg terug! (pietje gaat vrolijk verder)
Pietje nee zei mama (pietje steekt zijn tong uit)
Dat wilt mama niet hebben, dat is niet netjes. Nee, pietje dat krijg je niet
(pietje gaat janken)
Nou vooruit dan maar, als je vanavond je bord maar leeg eet. (en wie van jullie denkt dat Pietje dat gaat doen?)

Waar denk je dat 'mijn' Pietje van mij een flets om z'n oren had gehad?

Om zijn oren? Een rooie reet had ie gehad waar ie een week niet op kon zitten.

Is dan toch ook niet gek dat mensen denken 'no way, laat maar'.

Wat betreft het aborteren van een kind. Dat hangt er helemaal vanaf. Mij werd ooit gezegd 'als je kind niet in orde is dan moet je het weg laten halen'. A had ik pas een maand wat met mijn inmiddels man en B dat het mijn buik is en mijn en zijn verwekte leven dat maakte niet uit. De lichtste handicap en weghalen. Yeah right Boos!.

ALs een kind gedoemd is tot kasplantje dan zal ik hem of haar dat niet aan doen. Hoe erg ook. Maar als mijn kind ondanks een handicap toch een kwalitatief leven kan hebben wie ben ik dan om dat te ontnemen?

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 22:00

Volgens mij moeten we het topic splitsen Haha!. Opvoeden en kinderloos Haha!.

Maar goed, hoewel ik misschien soms bot over kom is het wel hoe ik er over denk. Ik vind dat mensen veel te makkeklijk omgaan met hun kinderen. Waar is de etiquette? Je staat versteld hoeveel snotapen van 5 roepen 'he geef me dat even aan' tegen een vrouw van 60. Of die gaan schelden en vloeken. Ik heb misschien een paar corrigerende tikken gehad maar ik heb er wel van geleerd. O ja, ik kon altijd terecht met vragen of discussies. Mijn moeder was er altijd voor. Maar drammen en dreinen nope. Daar hoefde ik niet mee aan te komen. En ik ben er niet slechter van geworden.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 22:14

Desiree schreef:
[Waar lees jij dat ik anti-kids gefixeerd ben? Ik ben hooguit anti ouders-die-te-lam-zijn-om-hun-kinderen-op-te-voeden.
[/quote]

ja maar dat ben ik ook en ik ben een mamma

@minka-> kan niet zeggen dat ik m in 1e instantie leuk vond die opmerking ,.. maar uitleg met excuses aanvaart hoor
Knipoog

@desiree-> denk dat veel ouders vandaag de dag graag hun kind "vrij"opvoeden . iets te vrij als je het mij vraagt

mijn kind mag ook een eigen mening hebben en deze (al is het op een normale manier ) uiten maar onze wil (pa en ma) is wet

daarbij vind ik dat een kind zodanig opgevoed dient te worden dat je die overal achter kan laten zonder dat die de tent afbreekt en
in ieder huis tellen andere regels en daar heeft een kind ook rekening mee te houden niet andersom
igg dat wat thuis niet mag mag elders ook niet

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 23:12

mag ik trouwens een ieder complimenteren voor deze nette discussie

en zullen we weer ontopic gaan ??

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 23:15

Fasel schreef:
Volgens mij moeten we het topic splitsen Haha!. Opvoeden en kinderloos Haha!.

Ik denk dat we even helder moeten stellen van het volgende:

Kinderloos, is volgens mij: als je wel kinderen wilt, maar het lukt niet.
Kindervrij, is volgens mij: dat je geen kinderen wilt.

Wij zijn kindervrij Haha!

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 23:48

Maar om nu te zeggen dat men maar geen IVF meer mag doen.... Je zult maar een verstopte eileider hebben of iets dergelijks, veroorzaakt door externe factoren zoals anticonceptiegebruik of andere medicatie. Het is lang niet altijd zo dat er een fysieke aandoening aanwezig is, die er voor zorgt dat iemand niet zwanger kan raken.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 23:56

Maar waarom dan niet adopteren? Er zat heel veel kinderen die een beter leven kunnen krijgen als deze mensen niet zo zitten te zagen op hun eigen lichaam (dat het helaas niet zo goed doet). Waarom die kinderen dan niet een handje helpen ipv hun kans nog kleiner maken.